سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

فهرست مطالب

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

بر اساس سیاست های دولت کانادا مبنی بر جذب مهاجران و همچنین برنامه های هوشمندانه اقتصادی این کشور، کانادا همیشه یکی از مقاصد بسیار محبوب برای سرمایه گذاری افراد خارجی بوده است. متقاضیان با دارایی خوب و سوابق مدیریت و افراد دارای سوابق تخصصی می توانند واجد شرایط برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی استانی و یا برنامه هایی همچون استارت اپ ویزا شوند و در نهایت به اقامت دایم کانادا برای خود، همسر و فرزندان خود شوند. در این مقاله برنامه های سرمایه گذاری کانادا به 3 بخش تقسیم بندی شده اند:

  • برنامه استارت اپ ویزا که به اقامت دائم کانادا ختم می شود.
  • برنامه های کارآفرینی استانی کانادا
  • ویزای کار با راه اندازی یا خرید بیزنس در کانادا (Owner Operator/IMP)

برای شرکت در برنامه استارت اپ ویزای کانادا متقاضی بایستی از سازمان های حامی استارت اپ ها در کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت این کشور نیز هستند، نامه حمایت (Letter of Support) دریافت کند و سپس برای دریافت اقامت دایم اقدام کند. این برنامه برای متقاضیان واجد شرایط یکی از بهترین مسیرهای رسیدن به اقامت دایم کاناداست زیرا پرونده متقاضی در این برنامه سریعتر از برنامه های دیگر بررسی خواهد شد.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

در همه برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی کانادا به جز استان نیوبرانزویک، یک روند دو مرحله ای برای ارائه ی اقامت دائم به متقاضیان وجود دارد. متقاضیان بایستی ابتدا با مجوز کار موقت به کانادا آمده و سرمایه گذاری خود را انجام دهند و سپس برای اقامت دایم کانادا اقدام کنند. تنها برنامه کارآفرینی استانی کانادا که در آن متقاضی از ابتدا با دریافت اقامت دایم وارد کانادا خواهد شد، برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک می باشد. به طور کلی میتوان گفت برای شرکت در برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی استانی به حداقل ارزش دارایی های منقول و غیر منقول حدودا از 400 تا 600 هزار دلار کانادا (بسته به استان مورد نظر) به همراه تجربه و سوابق مدیریتی نیاز است. توجه کنید که دارایی های فرد فقط بایستی توسط ارایه مدارک قابل اثبات باشد و نیازی نیست فرد متقاضی کل این دارایی را در استان مورد نظر سرمایه گذاری کند. همچنین منظور از دارایی های کل فرد، تمامی دارایی های منقول و غیر منقول متقاضی و همسر وی خواهد بود.

 

ویزای کار با راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کانادا هم یکی از سریعترین برنامه هایی است که در آن متقاضی می تواند به ویزای کار کانادا رسیده و در کانادا یک بیزنس را راه اندازی کند و یا سهام یک کسب و کار موجود را خریداری کند. این برنامه به مجوز کار قابل تمدید کانادا منتهی خواهد شد و می تواند تحت شرایطی به اقامت دایم کانادا ختم شود.

در زیر مختصری از برنامه های سرمایه گذاری کانادا ارایه شده است که قطعا برای متقاضیان سرمایه گذاری و دریافت اقامت این کشور بسیار مفید خواهد بود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر کافیست بر روی عنوان کلیک کرده و یا با ما تماس بگیرید.


برنامه استارت آپ ویزا کانادا Startup Visa

برنامه استارت آپ ویزا کانادا برای جذب کارآفرینان و افراد دارای سوابق تخصصی و به منظور راه اندازی شرکت های نوپا یا استارت آپ ها در این کشور توسط اداره مهاجرت این کشور معرفی شده است. متقاضی در این برنامه بایستی توانایی دریافت نامه حمایت (Letter of Support)  از سازمان ها و شرکت هایی مشخص شده (Designated Organizations) از سوی اداره مهاجرت کانادا را داشته باشد. در واقع با داشتن نامه حمایت از این سازمان ها، متقاضی می تواند در صورت دارا بودن شرایط دیگر مانند نمره زبان معادل CLB5 و همچنین تمکن مالی برای اقامت دایم خود، همسر و فرزندان خود اقدام کند. در پرونده های استارت آپ، شرکت پیرسوک با سازمان های Angel Investor  همکاری می کند که در بین سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت می توان با قاطعیت گفت که دریافت نامه حمایت از Angel Investor ها دارای اعتبار بیشتری نسبت به Incubator هاست. در حقیقت Angel Investor ها مبلغ 75 هزار دلار را در پروژه استارت آپ سرمایه گذاری می کنند و نقش ارزشمندی را در قبولی پرونده متقاضیان ایفا خواهند کرد.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک کانادا

برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک کانادا یکی از محبوب ترین برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی کشور کاناداست که مستقیما به اقامت دایم کانادا منتهی خواهد شد. در این برنامه متقاضی باید اثبات کند که میزان دارایی کل او 600 هزار دلار کانادا می باشد. متقاضی بایستی در این استان به میزان 250 هزار دلار سرمایه گذاری کند. این برنامه مخصوص افراد بین 22 تا 55 سال با توانایی دریافت مدرک آیلتس معادل CLB5 می باشد.

 

ویزای کار با راه اندازی شرکت در کانادا و یا خرید سهام بیزنس موجود (Owner Operator/IMP)

این ویزای کار (Owner Operator/IMP) به افرادی ارایه خواهد شد که دارای سوابق مدیریت و مالکیت کسب و کار هستند و قصد دارند در کانادا یک بیزنس را ثبت و راه اندازی و یا یک کسب و کار موجود را خریداری کنند. اقدام برای دریافت ویزای کار از دو روش Owner Operator و یا IMP امکان پذیر است که در روش اول اقدام و دریافت تاییدیه اداره کار یا همان LMIA الزامی بوده اما در روش IMP متقاضی از اقدام و دریافت LMIA معاف می باشد و می تواند مستقیما برای ویزای کار اقدام کند. این روش یکی از بهترین و سریعترین مسیرهای دریافت ویزا و مجوز کار کاناداست که می تواند در نهایت و با داشتن شرایط لازم به اقامت دایم هم منتهی شود. شرکت پیرسوک کلیه خدمات تخصصی راه اندازی و ثبت شرکت و در ادامه اقدام برای ویزای کار را به شما ارایه خواهد کرد.

 

برنامه کارآفرینی استان انتاریو کانادا

در برنامه کارآفرینی استان انتاریو کانادا، دارایی متقاضی برای سرمایه گذاری در خارج از حومه تورنتو (GTA) بایستی 400 هزار دلار کانادا باشد که از این میزان باید 200 هزار دلار کانادا برای راه اندازی یا خرید بیزنس سرمایه گذاری شود. همچنین متقاضی باید 2 سال از 5 سال گذشته را سابقه مدیریت یا مالکیت بیزنس ارائه دهد. در این برنامه متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

برنامه کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه های کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا به دو قسمت تقسیم می شود:

برنامه کارآفرینی اصلی استان بریتیش کلمبیا کانادا

در این برنامه متقاضی باید اثبات کند که ارزش کل دارایی وی 600 هزار دلار کاناداست و باید 200 هزار دلار آن را در این استان سرمایه گذاری نماید. در این مورد متقاضی نیاز به 3 تا 4 سال سابقه ی مالکیت یا مدیریت بیزنس خواهید داشت. اطلاعات بیشتر را در صفحه ی کارآفرینی اصلی استان بریتیش کلمبیا کانادا مطالعه نمایید.

برنامه کارآفرینی مناطق کم جمعیت

متقاضی باید کسب و کاری را در خارج از محدوده ی ونکوور و شهرهای بزرگ استان تاسیس کند و نیاز به اثبات دارایی کل معادل حداقل 300 هزار دلار کانادا خواهد داشت که باید 100 هزار دلار آن را سرمایه گذاری کند. متقاضی در این برنامه همچنین باید به منطقه ی مورد نظر سفر کند و شرایط تاسیس بیزنس در آن منطقه را بررسی نماید. هر منطقه حوزه های بیزنس مورد نیاز را مشخص کرده است و بایستی با توجه به نیاز مناطق حوزه بیزنس خود را مشخص نماید. در هر دوی برنامه های کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا نیز متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

 

برنامه کار آفرینی ساسکاچوان کانادا

در برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان کانادا ارزش دارایی کل متقاضی بایستی 500 هزار دلار کانادا باشد که برای سرمایه گذاری در شهرهای ساسکاتون و رجاینا به عنوان شهرهای بزرگ این استان باید مبلغ 300 هزار دلار آن را سرمایه گذاری نماید و در شهرهای دیگر و کوچکتر به حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری نیاز است. همچنین متقاضی باید 3 سال از 10 سال گذشته سابقه ی مدیریت بیزنس داشته باشد. در این برنامه متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

برنامه کار آفرینی جزیره پرنس ادوارد کانادا

برنامه ی کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد یکی دیگر از برنامه های سرمایه گذاری استانی در کانادا می باشد که متقاضی برای واجد شرایط شدن در این برنامه به سرمایه ای بالغ بر 600 هزار دلار کانادا نیاز دارد که مبلغ 150 هزار دلار آن را در استان پرنس ادوارد کانادا سرمایه گذاری نماید. این برنامه برای افراد در بازه سنی 21 تا 59 سال خلاصه شده که به نمره ی زبان CLB4 و همچنین سابقه مدیریت کسب و کار نیاز دارد. در این برنامه متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

 

برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا کانادا

در برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا کانادا متقاضی نیاز به اثبات دارایی 500 هزار دلار کانادایی دارد. به این صورت که اگر متقاضی تمایل داشته باشد بیزنس خود را در محدوده ی شهر وینیپگ (بزرگترین شهر این استان) راه اندازی یا خریداری کند باید 250 هزار دلار کانادا را سرمایه گذاری نماید و در غیر این صورت 150 هزار دلار سرمایه گذاری کافی خواهد بود. همچنین متقاضی باید دارای 3 سال سابقه مدیریت یا مالکیت بیزنس در 5 سال گذشته بوده و همچنین مدرک CLB5 زبان داشته باشد. در این برنامه متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

برنامه کارآفرینی استان نواسکوشیا کانادا

در برنامه ی کارآفرینی استان نواسکوشیا کانادا متقاضی باید حداقل به میزان 600 هزار دلار کانادا دارایی قابل اثبات داشته باشد و همچنین باید به میزان 150 هزار دلار کانادا را در استان نواسکوشیا کانادا سرمایه گذاری نماید. حداقل 21 سال داشته باشد و مدرک CLB5 زبان داشته باشد. همچنین باید حداقل 3 سال سابقه ی مالکیت و مدیریت بیزنس خود و یا 5 سال سابقه مدیریت بیزنس دیگران را داشته باشد. در این برنامه متقاضی ابتدا ویزای کار کانادا را دریافت کرده و پس از سرمایه گذاری در استان می تواند برای اقامت دایم اقدام کند.

 

برنامه سرمایه گذاری کبک

برنامه سرمایه گذاری استان کبک یکی از برنامه های سرمایه گذاری استانی در کانادا می باشد که متقاضی برای واجد شرایط شدن در این برنامه به دارایی بالغ بر 2 میلیون دلار کانادا نیاز دارد که مبلغ 1.2 میلیون دلار آن در استان کبک کانادا سرمایه گذاری خواهد شد. این برنامه به سابقه ی مدیریتی 2 سال از 5 سال گذشته نیاز دارد که در نهایت به اقامت دائم کانادا ختم خواهد شد. البته در صورتی که امکان پرداخت مبلغ 1.2 میلیون دلاری برای متقاضی وجود ندارد، وی می تواند با سرمایه گذاری حدودا 330 هزار دلار کانادا برای این برنامه اقدام کند. این برنامه هم اکنون بسته است و ابتدای سال 2020 مجددا بازگشایی خواهد شد و ممکن است روال آن تغییر کند.

 

در صورتی که مالک و یا مدیر یک کسب و کار هستید و یا دارای سوابق مدیریتی هستید و قصد دارید برای برنامه های سرمایه گذاری و کار افرینی کانادا اقدام کنید از راه های زیر با ما تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا را تکمیل فرمایید.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم

فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا

 

ارسال پیام برای واتس اپ یا تلگرام دفتر کانادا از طریق شماره زیر:

   14164287400+

error: Content is protected !!