برنامه استارتاپ کانادا + شرایط کامل اقدام + هزینه ها [2024]

فهرست مطالب

برنامه استارتاپ کانادا راهی مناسب برای مهاجرت به کانادا

اگر شما صاحب بیزنس هستید و یا کسب و کاری را مدیریت می کنید برنامه استارتاپ کانادا برای شما یکی از بهترین گزینه های مناسب مهاجرت به کانادا است!

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برنامه استارت آپ کانادا برای جذب کارآفرینان و مدیران یا صاحبان مشاغل به کانادا و راه اندازی شرکت های نوپا یا استارت آپ ها در کانادا توسط اداره مهاجرت این کشور معرفی شده است. در این برنامه متقاضی با داشتن ایده استارتاپ در کانادا ایده ای مبتکرانه و جدید، قصد و هدف خود را برای راه اندازی یک شرکت نوپا (استارت آپ) در کانادا اعلام می کند. متقاضی در این برنامه بایستی توانایی دریافت نامه حمایت (Letter of Support) از سازمان ها و شرکت هایی مشخص شده از سوی اداره مهاجرت کانادا را داشته باشد. درواقع با داشتن نامه حمایت از این سازمان ها، متقاضی می تواند در صورت دارا بودن شرایط دیگر مانند نمره زبان معادل CLB5 و همچنین تمکن مالی نه چندان بالا برای اقامت دایم خود، همسر و فرزندان خود اقدام کند.

 

برنامه استارت آپ کانادا

 

و اما روال اقدام در برنامه استارتاپ کانادا چگونه است؟

اقدام در برنامه استارت آپ کانادا – همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، متقاضی در برنامه استارتاپ کانادا (Canada Startup Visa Program) ابتدا به ایده ای خلاقانه و نو برای تاسیس استارت آپ  در کانادا نیاز دارد. در واقع متقاضی یا بایستی خود ایده ای مبتکرانه برای ایجاد استارت آپ در خاک کانادا داشته باشد و یا با کمک شرکت های حامی استارتاپ کانادا و یا مشاوران بیزنس به ایده ای جدید و خلاقانه برای ایجاد استارت آپ در کانادا دست یابد. چیزی که مهم است آنست که متقاضی بایستی دانش و تجربه مدیریتی لازم برای گسترش ایده و تبدیل ایده خود به یک استارت آپ را داشته باشد.

پس از اینکه ایده جدید شکل گرفت، متقاضی ویزای استارت آپ بایستی بتواند از یکی از سازمان های مشخص شده توسط اداره مهاجرت کانادا نامه حمایت دریافت کند. برای دریافت نامه حمایت، متقاضی بایستی به سراغ یکی از سازمان های  Venture Capital یا Angel Investor و یا Incubator برود و موفق شود نظر یکی از آن ها را در مورد ایده خود جلب کند. در بین 3 نوع سازمان معرفی شده توسط اداره مهاجرت می توان با قاطعیت گفت که دریافت نامه حمایت از Incubator ها آسان تر از بقیه سازمان ها خواهد بود. در حقیقت Incubator ها شرکت های خصوصی و مورد تایید اداره مهاجرت هستند که در کانادا از شرکت های نوپا و استارت آپ ها حمایت معنوی و آموزشی می کنند. این شرکت ها به متقاضی سرمایه اولیه ای نخواهند داد، اما خدماتی شامل آموزش متقاضی برای ایجاد یک استارت آپ موفق، روش های نوین بازاریابی در کانادا، ثبت شرکت و قوانین حقوقی آن، ارایه یک بیزنس پلن قوی و تحلیل بازار کانادا، کمک به متقاضی در استخدام کارمندان و حتی خدماتی شامل ارایه مکان ارزان قیمت جهت دفتر شرکت یا استارت آپ تازه تاسیس و بسیاری خدمات دیگر را ارایه خواهند کرد.

برای اینکه متقاضی بتواند از Incubator ها نامه حمایت دریافت کند بایستی ابتدا از یکی از آن ها نامه پذیرش دریافت کند. این یکی از دشوارترین مراحلی است که متقاضی در برنامه استارتاپ کانادا با آن روبه روست زیرا این سازمان ها به آسانی به متقاضی پذیرش را نخواهد داد. در واقع این نامه پذیرش، بیان کننده آن است که متقاضی در یکی از برنامه های آموزشی Incubator پذیرفته شده و می تواند در این برنامه آموزشی شرکت کند. پس از آن که متقاضی در برنامه آموزشی Incubator شرکت کرد در انتها از وی مصاحبه ای به عمل خواهد آمد و سپس به وی نامه حمایت یا Letter of Support اعطا خواهد شد.

لازم به توضیح است که مدت زمان دوره های آموزشی Incubator ها بسته به هر Incubator متفاوت بوده و ممکن است از یک ماه تا چندین ماه به طول بیانجامد.

چه کسانی واجد شرایط اقدام برای ویزای استارتاپ کانادا هستند و چه مراحلی را باید طی کنند؟

  1. یک ایده تجاری خلاقانه، کارآمد و سودآور و با توانایی رقابت در مقیاس جهانی پرورش داده و در قالب یک طرح تجاری (Business Plan) رسمی بنویسید و یک کسب و کار واجد شرایط راه‌اندازی کنید. کسب و کار واجد شرایط به این معناست که در زمان دریافت نامه حمایتی (Letter of Support)، اولاً هر متقاضی ویزای استارتاپ کانادا 10٪ یا بیشتر از حق رای مرتبط با تمام سهام شرکت را دارد (حداکثر 5 نفر می توانند به عنوان مالک درخواست دهند) و دوماً متقاضیان و سازمان ارایه کننده نامه حمایتی (Designated Organization) به طور مشترک بیش از 50٪ از کل حقوق رای مربوط به همه سهام شرکت را در اختیار دارند. همچنین، در زمان دریافت اقامت دائم باید ثابت کنید: اولاً استارتاپ خود را به طور فعال و مستمر از داخل کانادا مدیریت می کنید، دوماً بخش مهمی از عملیات و تجارت استارتاپ در کانادا اتفاق می افتد و سوماً این استارتاپ در کانادا ثبت شده است.
  2. از یکی از سازمان های ارایه کننده نامه حمایتی تایید شده توسط اداره مهاجرت کانادا موفق به دریافت نامه حمایتی شوید. این نامه ساپورت تضمین می کند که کسب و کار پیشنهادی شما با اولویت های اقتصادی کانادا مطابقت دارد و از حمایت لازم برای موفقیت برخوردار است. سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا به 3 دسته تقسیم می شوند:
  • سازمان سرمایه‌گذاران فرشته یا انجل اینوستورها (Angel Investor Groups) که حداقل ۷۵ هزار دلار در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • سازمان سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر یا ونچر کپیتال ها(Venture Capital Funds) که حداقل ۲۰۰ هزار دلار در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • انکوباتورها یا شتابدهنده های رشد تجاری(Business Incubators) که در طرح استارتاپ سرمایه گذاری آموزشی می کنند و به متقاضیان کمک می کنند تا طرح تجاری خود را با موفقیت در کانادا راه اندازی کنند و توسعه دهند. از لحاظ آماری، انکوباتورها تا به حال بیشترین حمایت از شروع به کار استارتاپ‌ها را نشان داده اند اما این حمایت معمولاً به شکل سرمایه‌گذاری نیست. نقش انکوبارتورها ارائه کمک‌های مدیریتی و نظارت بر ایده‌های استارتاپی در ابتدای مسیر و آماده سازی استارتاپ ها برای شروع کار است. اینکوبارتورها نحوه شروع کسب و کار و همچنین راه‌های افزایش سرمایه را آموزش می‌دهند.
  1. اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه مناسب: هر متقاضی باید حداقل مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB 5 را داشته باشد. این کلمه مخفف Canadian Language Benchmark است. مهارت زبان انگلیسی برای ویزای استارتاپ کانادا در آزمون‌های آیلتس برای برنامه استارت آپ کانادا یا General یا CELPIP General و مهارت زبان فرانسه از طریق آزمون‌های TEF Canada یا  TCF Canada سنجیده می شود.
  2. تمکن مالی برنامه استارتاپ کانادا: متقاضیان باید ثابت کنند که از تمکن مالی کافی برای شروع اقامت در کانادا و پوشش هزینه‌های یک سال زندگی خود و خانواده شان برخوردارند. مسلما ارائه تمکن مالی استارتاپ کانادا بیشتر نکته مثبتی در تایید پرونده محسوب می شود. میزان تمکن لازم که بر اساس تعداد نفرات خانواده تعیین می شود هر سال توسط دولت کانادا بررسی و در وب سایت اداره مهاجرت به روز رسانی می شود. حداقل تمکن مالی مورد نیاز در سال 2024 به شرح زیر است:
تعداد نفرات خانواده حداقل تمکن مالی (دلار کانادا)
1 ۱۳۷۵۷
2 ۱۷۱۲۷
3 ۲۱۰۵۵
4 ۲۵۵۶۴
5 ۲۸۹۹۴
6 ۳۲۷۰۰
7 نفر و بیشتر ۳۶۴۰۷

 

مزایای استارتاپ ویزای کانادا چیست؟

  • مسیر مستقیم دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ برای متقاضی به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 22 سال،
  • اخذ قطعی اقامت دائم حتی در صورت عدم سوددهی و شکست استارتاپ،
  • بدون محدودیت سن و سطح تحصیلات،
  • امکان مهاجرت با سطح زبان متوسط،
  • بدون نیاز به سابقه تحصیل یا کار در کانادا،
  • عدم محدودیت در انتخاب استان و شهر مورد نظر برای زندگی در کانادا
  • دریافت اجازه کار نامحدود (Open work Permit) سه ساله در مدت زمان انتظار برای نتیجه پرونده اقامت دائم،
  • قابلیت شراکت تا ۵ نفر و اخذ اقامت برای اعضای خانواده،
  • امکان جذب و تأمین سرمایه مورد نیاز از طریق سرمایه‌گذاری معتبر،
  • بدون نیاز به اجاره دفتر کار و استخدام فرد کانادایی،
  • یکی از ارزان ترین روش های اخذ اقامت دائم در برنامه های مهاجرتی کار آفرینی.

هزینه های پرونده ویزای استارتاپ کانادا:

هزینه های کل معمولاً بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار کانادا می باشد که همه خدمات تخصصی از ابتدا تا انتها را شامل می گردد. البته هزینه های جابنی نیز مانند هزینه های دولتی اداره مهاجرت کانادا و هزینه هایی که انکوباتورها برای دوره آموزشی خود دریافت می منند نیز باید به هزینه های بالا اضافه شوند.

هزینه دولتی بررسی پرونده(Processing Fees)

اداره مهاجرت برای بررسی اپلیکیشن های مهاجرتی هزینه هایی را دریافت می کند که می توان به عنوان هزینه دولتی بررسی پرونده از آن یاد کرد. این مبالغ باید در زمان ارسال مدارک اولیه به اداره مهاجرت پرداخت گردد و بسته به تعداد متقاضیان (تعداد افراد همراه متقاضی اصلی) متفاوت است و همچنین این مبالغ ممکن است در صورت تصمیم دولت کانادا، تغییر کند. در برنامه استارتاپ کانادا این هزینه برای متقاضی ۱۶۲۵ دلار کاناداست و برای همسر وی نیز ۸۵۰ دلار می باشد. به ازای هر فرزند نیز مبلغ ۲۳۰ دلار کانادا باید به عنوان هزینه بررسی پرونده به اداره مهاجرت پرداخت شود.

هزینه های حق اقامت دائم (Permanent Residency Fees)

با استناد به قانون اداره مالی، دولت کانادا مبلغ حق اقامت دائم یا  RPRF را از همه کسانی که شرایط اقامت دائم دارند دریافت می کند. این هزینه که Right of Permanent Residency نام دارد، هزینه حق اقامت دائم کانادا است و بهتر است هم زمان با هزینه دولتی بررسی پرونده پرداخت شود. این هزینه برای متقاضی و همسر وی هر کدام ۵۱۵ دلار کانادا می باشد و برای فرزندان زیر ۲۲ سال رایگان است.

هزینه دریافت مجوز کار  (Work Permit Fees)

هنگامی که پرونده اقامت دائم کانادا شما و خانواده به اداره مهاجرت کانادا سابمیت شد، پرونده به جریان افتاده و بررسی اپلیکیشن اقامت دائم شما آغاز می شود. اما برای اینکه بتوانید در این مدت سریعتر وارد کانادا شوید و مقدمات شروع استارتاپ خود در کانادا را فراهم کنید، می توانید درخواست مجوز کار داده و فرصت این را داشته باشید که در مدت زمان بررسی پرونده اقامت دایم خود، در کانادا کار کرده و استارتاپ خود را پیش ببرید. همچنین همسر شما نیز واجد شرایط اقدام برای ویزای کار باز کانادا خواهد شد و می تواند در این مدت در کنار شما به صورت آزادانه برای کارفرمایان کانادایی و شرکت های مختلف بدون محدودیت کار کند. فرزندان شما نیز می توانتد واجد شرایط تحصیل رایگان در دبستان و دبیرستان در مدارس دولتی استان محل سکونت شما شوند.

هزینه های انگشت نگاری (Biometric Fees)

ثبت ائر انگشت و چهره یا بایومتریک یکی از مراحل ضروری برای متقاضیانی است که قصد اخذ ویزای کانادا و یا اقامت دايم این کشور را دارند. پس از سابمیت پرونده اقامت دایم اداره مهاجرت نامه انگشت نگاری را صادر می کند و متقاضیان بین 14 تا ۷۹ سال ملزم هستند ظرف 30 روز پس از صدور نامه به یکی از دفاتر VAC تحت نظر سفارت کانادا مراجعه نموده و مراحل انگشت نگاری خود را انجام دهند. هزینه انگشت نگاری برای هر فرد 85 دلار کانادا و برای یک خانواده 170 دلار کانادا است.

هزینه تست پزشکی (Medical Tests Fees)

این تست شامل یک پرسشنامه سابقه پزشکی، معاینات فیزیکی و سایر آزمایشات احتمالی است و برای برنامه استارتاپ کانادا لازم است. معاینات فیزیکی و انجام آزمایشات و کلیه فرآیندهای مرتبط باید توسط پزشک مورد تایید و مورد اعتماد سفارت کانادا انجام گیرد. بابت تست مدیکال هزینه ای به دولت کانادا پرداخت نمی کنید و تمامی هزینه ها توسط پزشک دریافت می گردد. بر اساس برخی از اطلاعات، هزینه تست پزشکی کانادا برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال این هزینه برای کودکان تا ۳ سال ۱۵۰ دلار، برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال ۱۷۵ دلار، برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ سال ۲۳۰ دلار، برای افراد بین ۱۵ تا ۷۴ سال ۲۶۰ دلار و برای افراد بالای ۷۵ سال، ۲۸۰ دلار خواهد بود. قبل از سابمیت پرونده اقامت دایم در برنامه استارتاپ ویزا نیازی به ارایه تست های مدیکال نخواهید داشت و اداره مهاجرت پس از بررسی اولیه پرونده اقامت دایم شما، نامه درخواست تست های مدیکال را برای شما ارسال خواهد کرد و پس از آن بایستی تست های همه اعضای خانواده انجام شود.

هزینه های مربوط به مشاوران بیزنس یا انکوباتورها (Incubators Fee)

انکوباتور ها یا همان مراکز رشد، برای برگزاری دوره های آموزش کسب و کار و نظارت مبلغی را دریافت می کنند که بسته به نوع مرکز این مبالغ متفاوت هستند.

مدارک لازم برای برنامه استارتاپ کانادا چیست؟

  1. مدارک شناسایی و هویتی سرپرست و تمامی اعضای خانواده از جمله گذرنامه، شناسنامه، سند ازدواج.
  2. مدارک کاری که وابسته به سوابق شغلی هر فرد، بسیار متغیر و گسترده است.
  3. مدارک تحصیلی، به خصوص مدارک دانشگاهی که البته برای ویزای استارتاپ کانادا الزامی نیست. عموماً ارائه آخرین مدرک تحصیلی کافیست.
  4. مدارک اثبات تمکن نقدی و غیرنقدی از جمله گواهی موجودی حساب و ریزتراکنش های شش ماهه از بانک و حداکثر اسناد دارایی مانند املاک مسکونی، تجاری، زمین، اتومبیل به همراه گواهی ارزش گذاری قیمت توسط کارشناس ارزیاب دادگستری
  5. مدارک مربوط به پروژه از جمله طرح تجاری، مدارک تحقیقات بازار، نامه حمایت، رزومه کامل متقاضیان
  6. فرم های اطلاعات فردی و اطلاعات تکمیلی که از جانب کارشناسان موسسه پیرسوک در اختیار شما قرار گرفته و برای تکمیل پروفایل اداره مهاجرت الزامیست.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا چقدر طول می‌کشد؟

شما میتوانید بلافاصله پس از ثبت پرونده اقامت دایم خود در اداره مهاجرت کانادا، برای دریافت مجوز کار خود و ویزای همراهان  (Work Permit)، اقدام کنید و پس از صدور ویزای کار خود و ویزای همسر و فرزندان وارد خاک کانادا شوید و زندگی خود را در این کشور شروع کنید. بررسی پرونده و دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ ویزا بر بر أساس جدول زمانی متوسط ارایه شده از سوی اداره مهاجرت کانادا حدودا تا ۳۶ ماه زمان خواهد برد.

منظور از ایده نوآورانه در برنامه استارتاپ کانادا چیست؟

در ویزای استارتاپ کانادا، ایده نوآورانه به معنای پیشنهاد یک طرح کسب‌وکار جدید است که از نظر محتوا، روش، یا فناوری با رویکردی نوین و خلاقانه ارائه شده است. این ایده باید به گونه‌ای باشد که بتواند به چالش‌های موجود در بازار یا صنعت مرتبط با آن پاسخ دهد و از لحاظ نوآوری و پیشرفت توجه مقامات مهاجرتی کانادا را جلب کند. ایده‌های کسب و کار شامل راهکارهای نوین در زمینه‌های فناوری، بهداشت و درمان، مهندسی، محیط‌زیست، انرژی یا هر زمینه دیگری که نیازمند نوآوری است می باشند. استارتاپ‌هایی که این ویژگی‌ها برآورده کنند اغلب در جذب موسسات مالی، گروه‌های سرمایه‌گذاری و شبکه‌های کسب‌وکار را موفق عمل می کنند. اداره مهاجرت کانادا در ارزیابی ایده نوآورانه بر اساس معیارهای خاصی، از جمله توانایی ایجاد اشتغال، تأثیر مثبت در اقتصاد کانادا، و سازگاری با اولویه‌های اقتصادی کانادا، تصمیم‌گیری می‌کند. این ایده باید نشان دهد که استارتاپ به نحوی متمایز و ارزش‌آفرینی در بازارهای جهانی یا محلی دارد و به گسترش اقتصادی کانادا کمک می‌کند. به طور کلی، در ویزای استارتاپ کانادا، ایده نوآورانه به عنوان یکی از عناصر اساسی برای انتخاب استارتاپ‌ها برای ویزای استارتاپ مطرح می‌شود.

شرکت مهاجرتی پیرسوک در طول این برنامه چه خدماتی به من ارائه می دهد؟

خدمات ما شامل صفر تا صد تمامی مراحل برنامه مهاجرتی استارتاپ کانادا از جمله ارائه ﻣﺸﺎوره تخصصی به متقاضیان از پیش از عقد قرارداد تا پس از سابمیت اپلیکیشن ها، آماده سازی پرونده های اقامت دائم شامل تمامی مدارک و فرم های مورد نیاز با بالاترین استاندارد کاری و طبق به روز ترین قوانین و رویه های اداره مهاجرت کانادا، ارائه لیست تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز همراه با راهنمای جامع آماده سازی و ارائه هر مدرک، مکاتبه مداوم با اداره مهاجرت کانادا به وکالت از متقاضی و پشتیبانی از مشتریان در مراحل قبل، حین و بعد از ارسال پرونده ها می باشد.

نتیجه گیری

ویزای استارتاپ کانادا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که به دنبال اقامت دائم و شروع یک کسب‌وکار در کانادا هستند، به عنوان یکی از خدمات تخصصی شرکت پیرسوک با مدیریت آقای پیام پاک مهر، وکیل رسمی مهاجرت کانادا (RCIC) و عضو کالج مشاورین رسمی مهاجرت کانادا (CICC) با شماره عضویت R530633، ارائه می‌شود. با تجربه ده ها پرونده موفق و دانش تخصصی به روز، ما توانسته‌ایم تعداد زیادی از مشتریان خود را به موفقیت چشمگیر در دریافت ویزای کار استارتاپ و همچنین اقامت دائم در کانادا برسانیم. از شما دعوت می‌کنیم تا در لینک زیر، فرم ارزیابی خود را پر کنید تا ما با دقت و چشم‌اندازی جامع شرایط شما را بررسی کرده و به رایگان به شما مشاوره تخصصی ارائه دهیم. پیرسوک با تعهد به ارائه خدمات با کیفیت و مطمئن، یک همراه قابل اعتماد در سفری موفق به دنیای کسب‌وکار و اقامت در کانادا و در راستای تحقق اهداف مهاجرتی شماست.

سوالات متداول ویزای استارتاپ کانادا:

هزینه ویزای استارتاپ ثابت نیست و به عوامل مختلفی همچون وسعت طرح و ایده، هزینه تبلیغات و بازاریابی در سطح جهانی، منابع انسانی، تحقیقات بازار، حسابداری، آموزش کارمندان، زیرساخت شرکت و غیره بستگی دارد.
معیارهای انتخاب شامل ارزیابی ایده نوآورانه، توانایی مدیریتی، تأثیر اقتصادی مثبت، و مشارکت در صنعت مرتبط است.
با توجه به پیچیدگی و گستردگی این برنامه مهاجرتی، استفاده از خدمات و تجربیات یک مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا اکیدا توصیه می‌شود.
یکی از مزایای برنامه استارتاپ ویزای کانادا نسبت به دیگر برنامه های تجاری و سرمایه گذاری این کشور این است که اداره مهاجرت کانادا هیچگونه حداقل یا حداکثر میزان سرمایه گذاری برای این برنامه در نظر نگرفته و این امکان را به گروه متقاضیان استارتاپ داده است تا بسته به نوع پروژه استارتاپ خود، حداقل سرمایه گذاری لازم را مشخص کنند. به عنوان مثال اگر گروه متقاضیان در طرح بیزنسی (business plan) خود حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز را ۳۰۰ هزار دلار کانادا در نظر گرفته باشند، و گروه استارتاپ هم شامل ۴ متقاضی باشد، هر متقاضی بایستی اثبات کند که میزان کل دارایی های نقدی و غیر نقدی معادل حدودا ۸۰ هزار دلار کانادا را دارد.
مدارک شامل طرح تجاری، شواهد توسعه محصول یا خدمات نوآورانه و اطلاعات مرتبط با بازار هدف می‌شوند
مدارک شامل گواهی تمکن بانکی از مجموع حساب های بانکی متقاضی یا همسر وی (یا هر دو) و ریزتراکنش های حساب بانکی و اسناد مالکیت دارایی های غیر نقدی مانند ملک، بیزنس و ….. می باشد.
با دریافت موفقیت آمیز ویزای استارتاپ، اقامت دایم کانادا به متقاضی و اعضای خانواده وابسته وی داده خواهد شد و این افراد می توانند آزادانه در هر جای کانادا زندگی و کار کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب استان و شهر محل زندگی در کانادا برای آنها وجود ندارد.
بله، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال و مجرد شما به عنوان اعضای وابسته در پرونده متقاضی اصلی خواهند بود. تحت شرایطی فرزندان بالای ۲۲ سال و دارای آسیب های فیزیکی و روانی نیز می توانند در پرونده قرار گیرند.
در زمان بررسی پرونده اقامت دایم، هر تغییر مهم در پروژه استارتاپ از جمله تغییر بیزنس پلن یا اعضای گروه، باید سریعاً به اداره مهاجرت اطلاع داده شود.
خیر، بعد از دریافت نامه حمایت، متقاضی باید پرونده اقامت دایم خود و اعضای خانواده وابسته خود را به اداره مهاجرت کانادا سابمیت کند.
خیر، درست است که این برنامه یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم در کاناداست، اما متقاضیان این ویزا باید واجد شرایط بوده و دارای سوابق کاری یا تحصیلی مناسبی باشند. پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای این برنامه حتما از مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا مشاوره تخصصی دریافت شود. پیرسوک با مدیریت پیام پاک مهر مشاور رسمی مهاجرت به کانادا و تجربه قبولی های فراوان در برنامه استارتاپ ویزای کانادا، برای بررسی شرایط و اقدام در این برنامه در کنار شماست.
خیر، برنامه ویزای استارتاپ کانادا محدودیت سنی ندارد.
مزیت اصلی این برنامه این است که امکان درخواست اقامت دائم در کانادا را فراهم می‌کند؛ اما ممکن است این برنامه برای همه مناسب نباشد، مثلا این برنامه برای افرادی که شرایط خوبی برای برنامه های نیروی متخصص (skilled worker) کانادا توصیه نمی شود چون هزینه های اقدام در آن بیشتر از هزینه های اقدام در برنامه های نیروی متخصص است. اما در نقطه مقابل، برای اقدام در برنامه استارتاپ ویزا نیاز به نمره آیلتس جنرال بالا نبوده، محدودیت سنی نداشته و نیازمند تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی هم نیست.
بله، پس از دریافت اقامت دایم کانادا و زندگی در این کشور به مدت زمان ۱۰۹۵ روز در یک بازه ۵ ساله، متقاضیان می توانند واجد شرایط شهروندی کانادا و دریافت پاسپورت این کشور شوند.
تجربه کاری در زمینه کسب‌وکار مشابه می‌تواند شانس دریافت ویزای استارتاپ را بسیار تقویت کند.
با دریافت اقامت دایم کانادا، تحصیل فرزندان متقاضی در مقاطع دبستان و دبیرستان در مدارس دولتی کانادا کاملا رایگان است. همچنین برای تحصیل در دانشگاه یا کالج در همه رشته ها نیز أنواع وام ها و بورس های دولتی ارایه خواهد شد.

 

چه پیشنهاداتی برای موفقیت در فرآیند درخواست ویزای استارتاپ کانادا دارید؟

اولین پیشنهاد ما به متقاضیان استارتاپ ویزای کانادا بهره گیری از خدمات مشاورین و وکلای رسمی و قانونی مهاجرت و موسسه استارتاپ کانادا است. استارتاپ ویزا پیچیدگی های زیادی دارد و موفقیت در آن مستلزم یک برنامه ریزی دقیق زمانی و مالی زیر نظر یک وکیل مهاجرت رسمی و با تجربه زیاد در این برنامه مهاجرتی است. برای انتخاب وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت باید به سابقه و تجربه و تخصص و همچنین تعداد پرونده های موفق استارتاپ ویزای آن وکیل مهاجرت توجه فراوان شود و متقاضی باید برای شناخت این برنامه، از یک مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا مشاوره تخصصی دریافت کند. برای بررسی شرایط و دریافت مشاوره تخصصی از پیام پاک مهر وکیل رسمی مهاجرت کانادا با تجربه دهها پرونده موفق استارتاپ ویزا، ابتدا فرم ارزیابی ما را تکمیل کنید.

 

 

شرکت پیرسوک با مدیریت پیام پاک مهر مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا و عضو شورای قانونگذاری مشاورین رسمی مهاجرت کانادا CICC

 

error: Content is protected !!