ویزای توریستی کانادا، لیست مدارک و چگونگی اقدام 2024

فهرست مطالب

ویزای توریستی کانادا

ویزای ویزیتوری کانادا یا همان ویزای توریستی کانادا، این روزها یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کانادا بین ایرانیان است. ویزای توریستی کانادا یک ویزای غیر مهاجرتی است. با ویزای توریستی فقط اجازه بازدید از کانادا به شما می‌شود و شما اجازه کار یا تحصیل بلندمدت در کانادا را ندارید. اما با این ویزا و برای مهاجرت به کانادا در شرایطی خاص و پشت سر گذاشتن چند مرحله، با ویزای توریستی می‌توانید وارد مسیری شوید که به برنامه های مهاجرتی کانادا ختم شود.

برخی افراد ویزای توریستی کانادا از را از ویزای ویزیتور این کشور مجزا می‌دانند. اما باید بدانید که هردوی این اسامی، فارغ از نوع اقدام برای آن، به یک نوع ویزا گفته می‌شود. تفاوتی ندارد که شما از اقوام یا دوستانتان دعوت‌نامه بگیرید یا از طریق دیگری برای ویزای توریستی این کشور اقدام کنید؛ در آخر باید برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنید و در هر صورت یک ویزای مشخص به نام ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای ویزیتور کانادا به شما تعلق می‌گیرد.

اگر آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که دولت کانادا از پارسال و به تا آخر فوریه 2025، برای ایرانیان شرایط ویژه‌ای را فراهم آورده. مطابق این شرایط، ایرانیان، امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری و ویزای تحصیلی را به رایگان دارند. در ادامه این مقاله، به اطلاعات جامع در مورد ویزای توریستی کانادا، قوانین مربوط به آن، هزینه ویزای توریستی کانادا، اطلاعات تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا و دیگر موارد مربوط به آن می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

مدارک لازم ویزای توریستی کانادا

از نظر افسر بررسی کننده پرونده‌ها در اداره مهاجرت کانادا، مخصوصا برای ویزاهای موقت، از جمله ویزای توریستی کانادا، این است که مطمئن شود شما قصد برگشت به کشور خودتان را دارید. این مهم‌ترین چیزی است که در زمان تکمیل مدارک برای ویزای توریستی کانادا باید بدانید. اگر با این دید و منطق پرونده خود را تکمیل کنید، شانس پرونده خود را بالا می‌برید.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا : اولین بخش مهم پرونده ویزای توریستی کانادا، بخش تمکن مالی است. شما باید به افسر اداره مهاجرت ثابت کنید که توانایی تامین مخارج خود را در زمان سفر به کانادا دارید. علاوه بر آن، باید اثبات کنید که در کشور مبدا خود، وابستگی‌های مالی، مانند پول نقد، ملک، خودرو و موارد با ارزش دیگر، دارید و به آن‌ها باز خواهید گشت. در ادامه این مقاله، به صورت جزئی‌تر به بحث تمکن مالی و میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا پرداخته‌ایم.

مدارک شغلی برای ویزای توریستی کانادا : بخش دیگر و مهم مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا، مدارک شغلی شماست. شما باید بتوانید ثابت کنید که شغلی با درآمد مناسب و سابقه خوب در کشور مبدا خود دارید و علاقه ندارید به راحتی از آن شغل خارج شوید. داشتن درآمد مناسب و اثبات آن با مدارک معتبر، در بخش تمکن مالی نیز می‌تواند به کمک پرونده ویزای توریستی شما بیاید.

مدارک لازم ویزای توریستی برای صاحبین کسب و کار : اگر کسب و کار شخصی خودتان را دارید، می‌توانید مدارک ثبت رسمی آن کسب و کار، مدارک مربوط به فعال و سود‌ده بودن آن، و اگر کارمند دارید، مدارک مربوط به فعالیت کارمندان را ارائه دهید کارمند هستید. این مدارک می‌توانید شامل حق بیمه، مالیات‌ها، اطلاعات ثبتی کسب و کار و مدارکی از این دست باشد.

اگر کارمند هستید، می‌توانید از سوابق بیمه، فیش‌های حقوقی اخیر و سال‌های گذشته، نامه تاییدیه و حسن انجام کار، قراردادها و حکم‌های پرسنلی، نامه تاییدیه مرخصی و از این دست مدارک استفاده کنید.

ثبت شرکت در کانادا

به این مورد مهم توجه کنید که مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا برای هر پرونده و هر فرد، با توجه به شرایط شخصی کاملا متفاوت است. موارد گفته شده در بالا، کلیاتی است از مجموع مدارکی که اداره مهاجرت کانادا درخواست کرده و مدارکی که ما طی سال‌ها تجربه و صدها پرونده از آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

در هر پرونده که برای دریافت ویزای توریستی کانادا آماده می‌شود، مدارک هویتی، مانند شناسنامه، عکس، پاسپورت و سند ازدواج در صورت تاهل بلا استثنا لازم است. همچنین باید تاریخ دقیق سفر خود را برای افسر بررسی کننده پرونده مشخص کنید، در همین راستا هم بهتر است که بلیط رزرو شده و در صورت نیاز، ووچر رزرو هتل در کانادا را روی پرونده خود قرار دهید. به این مورد مهم هم توجه کنید که پاسپورت شما در زمان ارسال درخواست باید حداقل یکسال اعتبار داشته باشد.

اگر برای پرونده خود دعوتنامه دارید باید مدارک اضافه‌تری نسبت به پرونده بدون دعوتنامه ارائه دهید. اولین مدرک مهم در این بخش دعوتنامه و اثبات وضعیت شخص دعوت‌کننده در کانادا است. همچنین اگر دعوت‌کننده شما در کانادا، از اقوام شماست، باید بتوانید رابطه خانوادگی را اثبات کنید. در ادامه، اگر برای افسر وضعیت شخص دعوت‌کننده در کانادا را شرح دهید و مشخص کنید، شانس پرونده شما بالاتر می‌رود. برای اینکار می‌توانید از مدارک شغلی، مالیاتی، محل سکونت و اطلاعات خانواده فرد دعوت‌کننده در کانادا (در صورت وجود) استفاده کنید.

دیگر مدرکی که می‌تواند به شما در بالا بردن شانس پرونده کمک کند، سوابق سفر خوب است. سابقه سفر بین‌المللی به طور مستقیم روی نتیجه پرونده تاثیری ندارد، اما می‌تواند نظر افسر را جلب کند و شانس پرونده را بالاتر ببرد. مدرک مهم دیگری که باید روی پرونده قرار دهید، نامه عدم سوءسابقه کیفری است. این مدرک را می‌توانید از دفاتر خدمات قضایی تهیه کنید.

برای ارسال پرونده به اداره مهاجرت ، مدارکی که آماده می‌کنید، همگی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند. تمامی مدارک که در اصل خود به زبان انگلیسی نیستند، باید برسربرگ دادگستری و با مهر مترجم، ترجمه رسمی شوند. تا زمان نوشتن این مقاله، برای ارائه مدارک ترجمه شده به اداره مهاجرت ، داشتن  مهر دادگستری یا وزارت امور خارجه بر روی مدارک ترجمه شده الزامی نمی‌باشد.

اطلاعات فوق به طور کلی برای تمامی درخواست‌های ویزای توریستی صدق می‌کند و تنها برای ایرانیان نیست. همزبانان افغان و دیگر همزبانان که این مقاله را می‌خوانند و به دنبال اطلاعات ویزای توریستی کانادا برای افغانها و یا دیگر ملیت‌های فارسی زبان هستند نیز می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند و با رعایت جزئیات مختص پرونده خودشان برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنند.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه‌های لازم برای اقدام و اخذ ویزای توریستی کانادا شامل چند بخش اصلی و فرعی می‌شود. هزینه ویزای توریستی شامل 100 دلار هزینه برای بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا، 85 دلار برای انگشت‌نگاری و هزینه سفر به کشورهای همسایه برای انجام انگشت‌نگاری است. این مجموع 185 دلار توسط دولت کانادا دریافت می‌شود و قابل بازگشت نیست.

مهم‌ترین و بیشترین هزینه‌ جانبی برای ترجمه مدارک درنظر گرفته می‌شود. در زمان نوشتن این مقاله، با توجه به حجم مدارکتون، باید مبلغی بین 5 تا 20 میلیون را برای ترجمه مدارک در نظر بگیرید. موارد بعدی شامل هزینه‌های تمدید پاسپورت در صورت نیاز، هزینه خروج از کشور در زمان مراجعه برای انگشت‌نگاری و هزینه خدمات پیک‌آپ ویزا در صورت قبولی است.

اگر که بخواهید کار خود را به یک وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بسپارید، باید هزینه قرارداد آن را هم در نظر بگیرید. ما در پیرسوک تجربه صدها پرونده موفق ویزای توریستی کانادا را داریم و از صفر تا صد پروسه همراه شما هستیم. در صورت تمایل به بررسی رایگان شرایط شما برای ویزای توریستی کانادا، فقط کافیست فرم ارزیابی را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

اداره مهاجرت کانادا، میزان حداقلی دقیقی برای تمکن مالی هر نفر برای سفر به کانادا به عنوان توریست مشخص نکرده است. تنها اعلام کرده که با توجه به مدت زمان سفر، باید هزینه قابل قبولی را برای هرنفر در نظر گرفته باشید و بتوانید داشتن آن را اثبات کنید.

طبق تجربه ما، میزان قابل قبول برای افسران اداره مهاجرت کانادا برای سفر یک نفره توریستی به کانادا و برای 3 هفته تا یک ماه، مبلغی بین 18 تا 25 هزار دلار کانادا است. به ازای هر نفر اضافه هم مبلغی بین 10 تا 15 هزار دلار کانادا باید در نظر گرفت. این مبلغ بهتر است به صورت کاملا نقد در یک حساب به اسم شما باشد و مدتی در حساب شما بماند. همانطور که در بخش‌های بالا هم گفته شد، نشان دادن درآمد خوب در کشور مبدا، می‌تواند شانس پرونده شما را در بخش تمکن بالا ببرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کامل “تمکن مالی مهاجرت به کانادا” را مطالعه کنید.

علاوه بر آن، اگر دعوت‌کننده بسیار نزدیکی در کانادا دارید، می‌توانید بخشی از تمکن مالی مورد نیاز پرونده را از طرف دعوت‌کننده و با حساب‌ها و اطلاعات شغل و درآمد او تامین کنید. این مورد معمولا برای افراد بسیار نزدیک، افسر را راحت‌تر قانع می‌کند.

مدارک مالی برای ویزای ویزیتوری

در بخش مدارک مورد نیاز تمکن مالی، مهم‌ترین مدرک، نامه تمکن مالی از بانک و ریزتراکنش‌های حساب شماست. این نامه را می‌توانید از بانک و به زبان انگلیسی دریافت کنید. نامه تمکن مالی باید در زمان سابمیت پرونده کاملا بروز باشد. همچنین باید از طرف بانک مستقیما به زبان انگلیسی دریافت شود و ترجمه شده نباشد.

اداره مهاجرت کانادا نیاز دارد که مطمئن شود پول موجود در حساب شما متعلق به شماست. برای اثبات این مورد هم به ماندن طولانی مدت پول در حساب شما استناد می‌کند. بهتر است که پول شما حداقل به مدت 4 ماه قبل از سابمیت پرونده در حساب باشد. این حساب نباید واریزی و برداشتی داشته باشد. برای اثبات ماندگاری پول در حساب، شما باید ریزتراکنش‌های حساب خود را به صورت کامل و برای مدت حداقل 4 ماه به اداره مهاجرت ارائه کنید. ریزتراکنش‌ها نیز باید از بانک مستقیما به انگلیسی دریافت شود و ترجمه شده نباشد. هرچقدر مدت زمان ماندگاری پول در حساب شما بیشتر باشد، شانس پرونده شما مقداری بالاتر می‌رود.

بخش بعدی، اثبات داشتن املاک و متعلقات با ارزش در کشور مبدا است. بهتر است که اسناد املاک و خودروهایی که به اسم شماست را ترجمه کنید و روی پرونده در بخش تمکن مالی ارائه دهید. همچنین اگر ملکی دارید که از آن درآمد اجاره دارید، بهتر است که اجاره‌نامه را روی پرونده قرار دهید و افسر را از میزان اجاره دریافتی ماهانه مطلع کنید.

نمونه نامه تمکن ویزای توریستی کانادا

نمونه نامه تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

نامه تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا شکل متفاوتی از نامه تمکنی که بانک‌ها ارائه می‌دهند ندارد. موارد مهمی که باید در آن رعایت شود این است که نام و نام‌خانوادگی شما کاملا مطابق پاسپورت در آن درج شده باشد، حاوی شماره پاسپورت معتبر شما باشد، در زمان سابمیت پرونده بروز باشد و نرخ تبدیل ریال به دلار کانادا در آن ذکر شده باشد و حتما مهر و در صورت ارائه بانک، هولوگرام داشته باشد.

هربانک فرمت نامه تمکن خاص خودش را دارد و اگر موارد بالا در آن رعایت شده باشد، تفاوتی ندارد که نامه تمکن را از چه بانکی دریافت می‌کنید.

اهمیت تمکن مالی در دریافت ویزای ویزیتوری

تمکن مالی، تقریبا مهم‌ترین بخش برای دریافت ویزای توریستی کاناداست. توجه کنید که تمکن مالی فقط شامل میزان پول نقد در حساب شما نیست. شغل قابل قبول با درآمد مناسب و متعلقات با ارزش در کشور مبدا، مانند املاک، به ویژه املاک سودده، به عنوان تمکن مالی درنظر گرفته می‌شوند و هرچه از این نظر قوی‌تر باشید، شانس پرونده شما نیز بالاتر می‌رود.

تای بازگشت برای ویزای توریستی کانادا

شاید کلمه تای بازگشت را در بحث‌های مهاجرت به کانادا زیاد شنیده باشید. تای در اینجا به معنی وابستگی است. در بحث ویزاهای موقت کانادا، اداره مهاجرت می‌خواهد مطمئن باشد که احتمال بازگشت شما به کشور مبدأتان بسیار بالاست. وابستگی به کشور مبدا، این احتمال را قوت می‌بخشد.

تای برگشت برای ویزای توریستی کانادا را می‌توان به سه بخش، مالی، شغلی و عاطفی تقسیم کرد. وابستگی مالی و شغلی را تقریبا می‌توان در هم تنیده با تمکن مالی دانست. به این معنی که افسر بررسی کننده پرونده، شغل با درآمد مناسب و دارایی‌های شما در کشور مبدا را، هم به عنوان وابستگی مالی و شغلی و هم به عنوان تمکن مالی در نظر می‌گیرد.

وابستگی عاطفی، به وابستگی‌های شما به عزیزانتان در کشور مبدا اشاره می‌کند. برای مثال، اگر شما قصد دارید که برای دیدن برادرتان به کانادا بروید و همسرتان را برای مدتی در ایران تنها بگذارید، همسرتان به عنوان وابستگی عاطفی به کشور مبدا در نظر گرفته خواهد شد. به همین دلیل است که اکثر وکلای معتبر مهاجرت به کانادا، اقدام برای ویزاهای موقت را به صورت تکی و بدون خانواده پیشنهاد می‌کنند و ترجیح می‌دهند که اعضای یک خانواده به صورت مرحله به مرحله برای ویزا اقدام کنند.

البته این مورد برای همه افراد و خانواده‌ها صدق نمی‌کند و در بسیاری از پرونده‌های قبلی، ما به صورت همزمان برای افراد یک خانواده اقدام کردیم و نتیجه مثبت گرفتیم. این امر کاملا بستگی به شرایط شما دارد. اگر مایل هستید شرایط خود را برای ویزای توریستی کانادا بررسی کنیم، فرم ارزیابی رایگان پیرسوک را تکمیل کنید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

همه چیز ویزای ویزیتوری کانادا

انگشت‌نگاری برای ویزای توریستی کانادا

اقدام برای ویزاهای موقت کانادا، نیاز به انگشت نگاری دارد. انگشت‌نگاری برای ویزای توریستی کانادا با انگشت نگاری برای ویزای تحصیلی یا کاری تفاوتی ندارد. اما با انگشت نگاری برای برنامه‌های اقامت دائم کانادا متفاوت است.

از آنجا که کانادا در ایران سفارت فعال ندارد، شما باید برای انگشت‌نگاری به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. تفاوتی ندارد که به کدام کشور می‌روید، چراکه در آخر تمامی اطلاعات شما به ویزا آفیس کانادا در آنکارا ارسال می‌شود و تمامی پرونده‌ها از طرف متقاضیان ایرانی در آنجا بررسی می‌شود.

انگشت‌نگاری برای ویزاهای کانادا، در سراسر دنیا، توسط شرکتی به نام VFS Global انجام می‌شود. در زمان مراجعه، فقط اثر ده انگشت شما اسکن می‌شود، از شما عکس گرفته می‌شود و شاید گاهی چند سوال مختصر و کوتاه در مورد دلیل سفر شما به کانادا و شغلتان در کشور مبدا پرسیده شود. ویزای توریستی کانادا نیازی به مصاحبه با افسر ندارد و در زمان انگشت‌نگاری با شما مصاحبه نمی‌شود.

هر بار انگشت‌نگاری شما در دفاتر VFS Global تا ده سال اعتبار دارد و در صورت نیاز به اقدام مجدد برای هریک از ویزاهای موقت کانادا، شامل ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری، نیازی به مراجعه به انگشت نگاری ندارید.

مدت زمان جواب ویزای ویزیتوری

مدت زمان دریافت نتیجه ویزای توریستی کانادا با توجه به زمان سابمیت پرونده، کشور مبدا شما و مدارک ارائه شده در پرونده ویزای توریستی بسیار متفاوت است. اداره مهاجرت سیستمی را تعبیه کرده که بتوانید ببینید در زمان سابمیت پرونده شما، بررسی پرونده چقدر طول می‎‌کشد. راه دسترسی به این سیستم را در ادامه این مقاله توضیح داده‌ایم.

به طور کلی مدت زمان بررسی پرونده‌های ویزای توریستی از سمت ایرانیان، چیزی بین 1 تا 4 ماه است. اما این مدت زمان برای همه پرونده‌ها صادق نیست و برخی پرونده‌ها می‌توانند تا چندین ماه و حتی یکسال در دست بررسی بمانند. برای بررسی آنلاین مدت زمان می توانید از وب سایت اداره مهاجرت کانادا کمک بگیرید.

شاید برایتان سوال باشد که امکان پیگیری پرونده در زمان تاخیرهای این چنینی وجود دارد یا خیر. امکان پیگیری از طرق مختلف وجود دارد اما برای ویزای توریستی ، پیگیری‌ها از طریق وبفرم یا ایمیل شخص کاری از پیش نمی‌برد و اگر پاسخی ارائه شود، این است که پرونده در دست بررسی می‌باشد. اگر بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت بیش از 9 ماه به طول بی‌انجامد، با صلاحدید یک وکیل خبره، امکان پیگیری قضایی برای بررسی پرونده وجود دارد. اما معمولا برای پرونده‌های ویزای توریستی، چنین کاری انجام نمی‌شود. چراکه هزینه بالایی دارد.

در صورت قبولی پرونده، نامه‌ای تحت عنوان نامه Passport Request توسط اداره مهاجرت برای شما صادر می‌شود. از تاریخ صدور این نامه، شما 30 روز فرصت دارید که پاسپورت خود را به طریقی به سفارت کانادا در آنکارا برسانید.

از زمان دریافت پاسپورت توسط سفارت، پروسه صدور ویزا آغاز خواهد شد. مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا و پروسه آن با توجه به شلوغی سفارت، زمانی بین 1 تا 4 هفته به طول می‌انجامد و پس از آن پاسپورت به دریافت کننده (شما یا نماینده شرکت خدمات پیک‌آپ ویزا) تحویل داده می‌شود. البته بارها دیده شده که این زمان کمتر از یک هفته یا بیشتر از چهار هفته نیز طول می‌کشد و این تنها به شلوغی سفارت در آن زمان بستگی دارد.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا، معمولا به صورت چندبار ورود مالتیپل (Multiple Entry) و در اصل به مدت حداکثر ده سال صادر می‌شود. اما شرط دیگری که برای سفارت کانادا ارجحیت دارد، زمان انقضای پاسپورت است. معمولا اعتبار ویزای توریستی تا یک روز قبل از انقضای پاسپورت شماست. از آنجایی که پاسپورت ایرانیان تاریخ انقضای 5 ساله دارد، می‌توان گفت که اعتبار ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان حداکثر 5 سال است.

در برخی موارد دیده شده که به صلاحدید افسر بررسی کننده پرونده، ویزای ویزیتور با اعتبار کمتری صادر می‌شود؛ حتی اگر پاسپورت تاریخ اعتبار طولانی‌تری داشته باشد. در موارد نادرتر و مجددا به صلاحدید افسر بررسی کننده پرونده، ویزا به صورت یکبار ورود صادر می‌شود. این موارد نادر هستند اما تاکنون رخ داده است.

تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای کار

امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا همواره وجود داشته است. اما در روش اصلی، شما ابتدا باید توسط یک کارفرما در کانادا دعوت به همکاری شوید. پس از آن باید از طرف کارفرما نامه LMIA مثبت را دریافت کنید که نشان دهنده این است که شما در بین دیگر افراد مقیم دائم یا شهروند کانادا، یک گزینه مناسب برای آن موقعیت شغلی هستید. پس از آن برای تبدیل ویزای خود اقدام کنید. در این روش احتمالا به شما یک مجوز کار فقط برای کار در همان شغل و با همان کارفرمای خاص صادر می‌شود.

مطابق آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا، از مارس سال 2023، اداره مهاجرت کانادا سیاست موقتی را اعلام کرد که فقط ایرانیان می‌توانند با استفاده از این سیاست، برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار اقدام کنند. برای این اقدام احتیاجی به پیدا کردن شغل و دعوت به همکاری توسط کارفرما نیست و مجوز کار بدون محدودیت به ایرانیان تعلق می‌گیرد. این سیاست موقت تا 28 فوریه سال 2025 معتبر است.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی همواره میسر بوده و هست. اما شما باید شرایط خاصی را پشت سر بگذارید که واجد شرایط این برنامه شوید. اگر که امکان شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی که برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های کانادا لازم است را ندارید؛ و همزمان امکان دریافت ویزای توریستی کانادا را هم دارید، می‌توانید با گذراندن دوره زبان در یکی از موسسات معتبر در کانادا و قبولی در آن، از دانشگاه یا کالجی در کانادا پذیرش بگیرید. با در دست داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه یا کالج در کانادا (DLI) یا برای دانش‌آموزان از مدرسه، می‌توانید برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به مجوز تحصیل از داخل خاک کانادا اقدام کنید.

به طور معمول اقدام برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی از داخل خاک کانادا، شامل هزینه‌های بررسی پرونده می‌شود. اما با روی کار آمدن سیاست موقت مخصوص ایرانیان، امکان این تبدیل ویزا برای ایرانیان به صورت رایگان فراهم شده و تا آخر فوریه 2025، اداره مهاجرت کانادا هزینه‌ای برای بررسی این نوع پرونده از شما دریافت نمی‌کند. برای مطالعه بیشتر حتما راهنمای جامع “تحصیل در کانادا” را مطالعه نمایید.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

به طور کلی امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم به صورت مستقیم وجود ندارد. شما برای رسیدن به اقامت دائم کانادا باید از دیگر برنامه‌ها استفاده کنید. اگر در کانادا هستید و تمایل ندارید که از خارج از خاک کانادا برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید، باید با استفاده از برنامه‌های تحصیلی و کاری و با گرفتن مجوز کار یا تحصیل در کانادا در مسیر اقدام برای اقامت دائم کانادا قدم بگذارید.

اگر که مایل هستید به طور مستقیم برای برنامه اقامت دائم اقدام کنید باید به عنوان توریست و قبل از پایان رسیدن زمان قانونی ماندن در خاک کانادا، از کانادا خارج شوید و برای برنامه‌های اقامت دائم اقدام کنید.

در شرایط خاصی که فرد توریست، همسر یا پارتنر یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد و یا به خاک کانادا پناهنده شده باشد، امکان تبدیل مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم وجود دارد. اما این پروسه بسیار زمان‌بر، هزینه‌بر و نیازمند مدارک بسیار زیادی است.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

مزایای ویزای توریستی کانادا

با وجود اینکه ویزای توریستی کانادا به مدت زمان اعتبار پاسپورت متقاضیان صادر می شود و چندبار ورود (Multiple Entry) است اما خود دارای مزایایی دیگر هست که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره خواهم کرد:

  • امکان اقامت فرد به مدت زمان ۶ ماه در هر بار ورود
  • امکان انجام برخی عملیات محدود بانکی مانند افتتاح حساب و دریافت کارت اعتباری
  • امکان گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت و کمتر از ۶ ماهه در کالج ها و موسسات آموزشی
  • امکان خرید ملک در کانادا
  • امکان بازدید از استان های مختلف کانادا و مشاوره با اداره مهاجرت استانی در استان های کانادا (افرادی که قصد تشکیل پرونده در روش های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استانی دارند می توانند با حضور در استان مربوطه و کسب اطلاعات در مورد راه اندازی بیزنس در آن استان، امتیاز لازم را به جهت واجد شرایط شدن کسب نمایند)
  • امکان ایجاد کانکشن های مختلف و صحبت با کارفرمایان مختلف و بازدید از شرکت های گوناگون و مربوط به تخصص خود و همچنین شرکت در همایش ها و گردهمایی های تخصصی (در صورتی که فرد از مهارت های تخصصی بالایی برخوردار باشد ممکن است بتواند کارفرما را جهت صدور جاب آفر متقاعد کند)
  • افرادی که قصد دارند دوره های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و به خصوص دکتری را در کانادا بگذرانند می توانند به صورت حضوری با اساتید دانشگاه های مختلف قرار ملاقات ترتیب داده و از نزدیک در مورد رزومه و توانایی های خود با استادید صحبت کنند و ایشان را برای اعطای بورسیه (Fund) متقاعد نمایند. سپس فرد پس از بازگشت به ایران می تواند جهت دریافت پذیرش با بورسیه از همان دانشگاه اقدام کند.
  • یکی از مهمترین مزایایی که ویزای توریستی/ویزیتوری به ارمغان میاورد آنست که فرد می تواند از نزدیک با زندگی و ویژگی های کانادا آشنا شود و تصمیم نهایی خود در انتخاب این کشور برای اقامت دایم را اتخاد کند.

سوالات متداول ویزای توریستی

آیا می‌توان ویزای توریستی را در کانادا به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کرد؟

بله، تحت شرایط خاصی که در مقاله توضیح داده شده امکان پذیر است.

خیر، این امکان به طور مستقیم مگر در شرایط خاص که فرد توریست، همسر یا پارتنر یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، امکان ندارد.

خیر، برای دریافت ویزاهای کوتاه مدت کانادا احتیاجی به مصاحبه نیست و انگشت‌نگاری کافیست.

بله، ما در پیرسوک پرونده‌های موفق زیادی بدون دعوت‌نامه داشته‌ایم. یقینا شانس قبولی پرونده بدون دعوت‌نامه بسیار پایین است اما نشدنی نیست.

 با داشتن ویزای توریستی کانادا و در هربار ورود، می‌توانید 180 روز در خاک کانادا بمانید. اما اجازه کار یا تحصیل بلند مدت (بیش از 6 ماه) را در این بازه ندارید.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

error: Content is protected !!