جاب آفر کانادا چیست، شرایط دریافت جاب آفر کانادا

فهرست مطالب

جاب آفر کانادا چیست؟

به طور کلی، جاب آفر کانادا، همان پیشنهاد شغلی معتبر دریافت شده از یک کارفرمای کانادایی، برای کار تمام وقت در کانادا است. دریافت جاب آفر کانادا، در دو حالت می‌تواند برای مهاجرت به کانادا به شما کمک کند.

اول، استفاده از جاب آفر برای مهاجرت از طریق دریافت ویزای کار کانادا و دوم استفاده از جاب آفر کانادا برای کسب امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری. داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کار کانادا که از اعتبارات کافی برخوردار باشد، می‌تواند به بالا بردن امتیاز CRS شما در سیستم اکسپرس اینتری کمک شایانی بکند.

پیشنهاد کار در کانادا باید از نظر دولت و اداره کار کانادا شرایط خاصی داشته باشد که معتبر تلقی شود و برای امور مهاجرت شما به کانادا، به شما کمک کند. در ادامه این مقاله، به تمامی این شرایط و  دیگر جزئیات جاب آفر کانادا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط جاب آفر کانادا

شرایط اخذ جاب آفر کانادا

برای اخذ جاب آفر معتبر کانادا، باید شرایط و قوانین بازار کار کانادا رعایت شود. مهم‌ترین بخش این قوانین هم باید توسط کارفرما رعایت شود و شما باید اطمینان حاصل کنید که کارفرمایی که به شما پیشنهاد کار ارائه داده، این قوانین را رعایت کرده است.

دولت و اداره کار کانادا، اهمیت زیادی برای حفظ تعادل در بازار کار قائل است. یکی از مهم‌ترین قوانین این است که اگر برای یک موقعیت شغلی در کانادا، افراد واجد شرایط با اقامت دائم و یا شهروندی کانادا موجود باشد، کارفرما اجازه استخدام نیروی کار خارجی را ندارد. از این رو، دولت کانادا، کارفرمایان را موظف به دریافت مجوزی به نام LMIA برای استخدام نیروی کار خارجی کرده است. البته برخی از مشاغل خاص و برنامه‌های مهاجرتی خاص، مانند برنامه ویزای ICT کانادا و ویزای IMP کانادا، معاف از دریافت LMIA هستند.

برای دریافت مجوز LMIA، کارفرما باید مراحل زیر را طی کند و پس از آن برای دریافت LMIA به اداره کار کانادا درخواست دهد.

  • موقعیت شغلی مورد نظر را به مدت 4 هفته متوالی در پلتفرم‌های معتبر کاریابی کانادا آگهی کند. اگر موقعیت شغلی مربوط به کاری با درآمد بالا باشد، آگهی باید در سه پلتفرم مختلف منتشر شود و اگر برای موقعیت شغلی با درآمد پایین‌تر باشد، باید در پنج پلتفرم، منتشر شود.
  • اگر بعد از گذشت چهار هفته، نیروی کار کانادایی برای موقعیت موردنظر پیدا نشد، کارفرما باید با مدارک و شواهد کافی به اداره کار کانادا مراجعه کند و درخواست دریافت مجوز LMIA بدهد. LMIA مثبت، تایید می‌کند که استخدام نیروی کار خارجی برای موقعیت شغلی موردنظر، باعث بیکار ماندن افراد کانادایی و ضربه به بازار کار کانادا نمی‌شود.
  • کارفرما اجازه ندارد برای استخدام نیروی کار خارجی، دستمزدی پایین‌تر از حقوق ساعتی تعریف شده در کانادا برای موقعیت شغلی مورد نظر بپردازد. دستمزد پیشنهادی حتما باید مساوی و یا بیشتر از حقوق استاندارد آن موقعیت در کانادا باشد که در jobbank کانادا قابل مشاهده است.

پس از آنکه از انجام مراحل LMIA توسط کارفرما مطمئن شدید، باید به شرایط زیر برای را معتبر بودن جاب آفر و امکان اقدام برای ویزای کار کانادا از طریق آن را بررسی کنید:

  • پیشنهاد شغلی تمام وقت باشد
  • حداقل مدت قرارداد یکسال باشد و برای موقعیت شغلی فصلی نباشد
  • مجوز LMIA داشته باشد و یا از LMIA معاف باشد
  • پیشنهاد کار از مقامات دولتی و سفارت‌های کانادا نباشد
  • کار پیشنهادی در استان کبک نباشد
  • کارفرما اجازه ارائه جاب آفر به نیروی کار خارجی را داشته باشد
  • بیزنس کارفرما به تازگی راه‌اندازی نشده باشد.

تمامی موارد بالا، باید برای معتبر بودن یک جاب آفر کانادایی رعایت شود. برای آنکه از کلاهبرداری‌های بسیاری زیادی که در زمینه جاب آفر کانادا وجود دارد دور بمانید، حتما تک تک موارد بالا را چک کنید.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

مراحل دریافت جاب آفر کانادا

برای اخذ جاب آفر از کارفرمایی در کانادا، ابتدا باید رزومه شغلی و نامه درخواست مناسب با بازار کانادا برای خود تهیه کنید و سپس با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کنید. به این توجه کنید که نگارش رزومه و نامه درخواست شغل، باید با استانداردهای کانادایی انجام شود. پس قبل از نوشتن آن‌ها، در مورد این قواعد تحقیق کنید و یا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پس از تهیه این موارد، باید در وبسایت‌های کاریابی بازار کار کانادا، پروفایل مناسبی درست کنید. از مهم‌ترین وبسایت‌های کاریابی کانادا، می‌توان به JobBank و indeed اشاره کرد. وبسایت JobBank، وبسایت دولتی کاناداست و بسیاری از کارفرمایان از طریق این وبسایت اقدام به جذب نیرو می‌کنند. در مسیر پیدا کردن جاب آفر کانادا، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی نیز کمک بگیرید. یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی که کارفرمایان کانادایی موقعیت‌های شغلی خالی را در آن اعلام می‌کنند، LinkedIn است. استفاده از LinkedIn می‌تواند شما را در این مسیر بسیار جلو ببرد. پس ساختن پروفایل مناسب و فعالیت در آن را برای پیدا کردن موقعیت شغلی در کانادا اصلا دست کم نگیرید.

پس از پیدا کردن یک شغل مناسب با پیشینه خود در یکی از پلتفرم‌های کاریابی در کانادا، اطلاعات خود را برای کارفرما ارسال کنید و منتظر دریافت نتیجه باشید. اگر کارفرما از شرایط شما رضایت داشته باشد، شما را به مصاحبه دعوت می‌کند و در صورت قبولی در مصاحبه، به شما پیشنهاد شغل در کانادا را ارائه می‌کند.

در این مرحله، اگر موقعیت شغلی نیازمند تاییدیه LMIA باشد، کارفرما باید برای دریافت آن اقدام کند و در صورت دریافت LMIA مثبت، آن را به همراه نامه کتبی جاب آفر برای شما ارسال کند. توجه کنید که این مدرک حتما باید روی پرونده درخواست ورک پرمیت شما ارائه شود.

نامه کتبی جاب آفر هم حتما باید حاوی مواردی مانند نام، آدرس و اطلاعات تماس شرکت و شخص کارفرما، اطلاعات تماس و اطلاعات هویتی متقاضی، عنوان و شرح وظایف شغلی و حقوق پیشنهادی باشد. همچنین مدت قرارداد نیز باید در آن ذکر شده باشد و حتما یک سال یا بیشتر باشد.

مدرک زبان برای ویزای جاب آفر کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق جاب آفر کانادا، باید درخواست ویزای کار کانادا یا ورک پرمیت بدهید. اداره مهاجرت کانادا، برای متقاضیان دریافت ورک پرمیت، اجباری به نشان دادن مدرک زبان ارائه نکرده است. اما طبق قانون، اگر افسر بررسی کننده پرونده قانع نشود که شما می‌توانید در شغل خود، ارتباط موثر داشته باشید و در این بخش دارای ضعف هستید، می‌تواند پرونده شما را ریجکت کند.

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای راحت کردن خیال افسر بررسی کننده پرونده، در آزمون زبان شرکت کنید و مدرک زبان خود را روی پرونده درخواست ورک پرمیت قرار دهید که از این بابت به مشکلی نخورید.

اگر جاب آفر شما برای یک موقعیت شغلی که نیازمند ارتباطات زیاد با همکاران و مشتریان است و یا در رده‌های بالای فنی و علمی مانند مهندسی است، بهتر است نمره زبانی حداقل معادل آیلتس 6.5 ارائه دهید. اما برای مشاغل با سطح دانش علمی ساده‌تر و دارای سطح ارتباطات کمتر، با نمره‌های کمتر هم می‌توانید اقدام کنید، اما بهتر است تلاش کنید که نمره‌ای پایین‌تر از معادل آیلتس 5.5 کسب نکنید.

مدارک مورد نیاز Job Offer کانادا

هزینه اخذ جاب آفر کانادا

برای مهاجرت به کانادا با جاب آفر، شما باید هزینه‌های مختلفی مانند هزینه ترجمه مدارک، هزینه بررسی پرونده ورک پرمیت کانادا به اداره مهاجرت، هزینه انگشت‌نگاری و سفر به کشورهای همسایه جهت انجام آن و در صورت نیاز، هزینه‌های  آمادگی و شرکت در آزمون زبان را بپردازید.

به علاوه هزینه‌های دیگری نیز برای اخذ پیشنهاد شغل در کانادا وجود دارد. البته این هزینه‌ها قانونا به عهده کارفرمای کانادایی می‌باشد. هزینه‌های به عهده کارفرما دو مورد بررسی و دریافت LMIA و هزینه Employer Compliance Fee هست. اگر پیشنهاد کار در کانادا برای شما معاف از LMIA باشد، کارفرما نیازی به پرداخت این هزینه نخواهد داشت و تنها هزینه Employer Compliance Fee را باید بپردازد.

هزینه‌های پیش‌بینی شده و معین برای دریافت جاب آفر کانادا به شرح زیر است:

 

هزینه (به دلار کانادا)

اپلیکیشن ورک پریمت کانادا

$155 (به ازای هر نفر)

انگشت نگاری (بدون هزینه‌های سفر)

$85 (به ازای هر نفر)

هزینه بررسی و دریافت LMIA

$1000

هزینه Employer Compliance Fee

$230

 

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

جدول تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا، از طرف یک کارفرمای کانادایی به شما ارائه می‌شود و برای دریافت آن، تنها نیاز به اثبات توانایی‌های خود برای شغل مورد نظر دارید و در این مرحله به تمکن مالی احتیاجی نیست.

اما برای کار در کانادا، شما باید ویزای کار و ورک‌پرمیت کانادا را دریافت کنید. در مرحله درخواست برای ورک‌پرمیت کانادا، اداره مهاجرت از شما می‌خواهد که داشتن مبلغ مورد نیاز برای زندگی یک سال خود و خانواده‌تان را به صورت نقدی و در حساب بانکی به آن‌ها اثبات کنید.

اداره مهاجرت کانادا برای در نظر گرفتن حداقل مبلغ لازم برای زندگی برای ویزای کار کانادا، از جدول LICO که هرساله توسط اداره آمار کانادا بروزرسانی می‌شود استفاده می‌کند. LICO یا Low Income Cut-Off، نشان دهنده حداقل درآمد و هزینه لازم برای زندگی در کاناداست. در ادامه این جدول را مطابق آمار سال 2023 برایتان نوشته‌ایم :

تعداد افراد خانواده

مبلغ مورد نیاز برای یکسال زندگی در شهرهای بزرگ کانادا (به دلار کانادا)

1 نفر

$27,514

2 نفر

$34,254

3 نفر

$42,110

4 نفر

$51,128

5 نفر

$57,988

6 نفر

$65,400

7 نفر

$72,814

به ازای هر نفر اضافه بر 7 نفر

$7,412

 

تمکن ذکر شده در  جدول بالا، برای اقدام از طریق ویزای کار کانادا است. اگر شما جاب آفر معتبری برای یک سال آینده دارید و قصد دارید که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام به مهاجرت به کانادا کنید، شرط داشتن تمکن در پرونده اکسپرس اینتری، به علت وجود جاب آفر معتبر، برای شما حذف خواهد شد و در آن صورت نیازی به ارائه تمکن ندارید.

 

لیست مشاغل Job Offer کانادا

برای اطلاع از لیست مشاغل جاب‌ آفر کانادا، باید به وبسایت‌های کاریابی کانادایی مراجعه کنید، چراکه برای دریافت پیشنهاد شغل در کانادا و پس از آن، دریافت ورک پرمیت کانادا، محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید برای هر شغلی در کانادا، با رعایت شرایط و قوانین بازار کار کانادا، پیشنهاد کار در کانادا دریافت کنید.

اما برای استفاده از جاب آفر کانادا برای کسب امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، پیشنهاد کاری دریافت شده باید در دسته بندی خاصی قرار بگیرد. برای کسب امتیاز از جاب آفر معتبر کانادایی در برنامه‌های FSWP و CEC، پیشنهاد شغلی باید برای موقعیتی در دسته بندی 3، 2، 1، 0 NOC TEER باشد. برای استفاده از امتیاز جاب آفر کانادا در برنامه FSTP پیشنهاد کار باید برای موقعیتی در دسته بندی 3 و 2 TEER و همزمان در ناک‌های بخصوصی که اداره مهاجرت کانادا برای این برنامه تعیین کرده باشد.

توجه کنید که برای استفاده از برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا، داشتن جاب آفر کانادایی اجباری نیست و در صورت داشتن آن، به امتیاز CRS پروفایل شما افزوده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکسپرس اینتری کانادا، به این مقاله مراجعه کنید و یا فرم ارزیابی رایگان پیرسوک را تکمیل کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

جاب آفر کانادا بدون مدرک زبان

دریافت جاب آفر کانادا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است. چرا که کارفرمایان برای ارائه پیشنهاد کار در کانادا به شما، نیازی به مدرک زبان ندارند. آن‌ها مهارت زبان و ارتباط کلامی شما را از طریق مصاحبه شغلی ارزیابی می‌کنند و در صورت رضایت از این مهارت و دیگر قابلیت‌ها، به شما پیشنهاد شغل را ارائه می‌دهند.

همانطور که در بالا هم گفته شد، برای دریافت ویزای کار از طریق جاب آفر کانادا نیز، اجباری به ارائه مدرک زبان وجود ندارد. اما شما باید به افسر بررسی کننده پرونده ثابت کنید که دانش و مهارت‌های ارتباطی لازم برای شغل پیشنهادی در کانادا را دارا هستید. بهترین راه اثبات داشتن دانش زبان نیز، ارائه مدرک معتبر از آزمون‌های بین‌المللی است. از همین رو و با وجود عدم اجبار به ارائه مدرک زبان، ما به تمامی متقاضیان ویزای کار که از طریق جاب آفر کانادا قصد مهاجرت دارند، پیشنهاد می‌کنیم که روی پرونده خود، مدرک زبان معتبر ارائه کنند.

دریافت اقامت دائم کانادا با جاب آفر

جاب افر کانادا با مدرک زبان فرانسه

خبر خوب برای دارندگان مدرک زبان فرانسوی این است که اداره مهاجرت کانادا، افراد با مهارت زبان فرانسوی که دارای مدرک زبان معتبر با نمره معادل حداقل NCLC 5 هستند را دعوت به اقدام به یافتن کار در کانادا می‌کند. برای تصحیل روند و تشویق متقاضیان، اداره کار کانادا، الزام دریافت LMIA مثبت را برای دارندگان جاب آفر فرانسوی زبان حذف کرده است. البته باید توجه کنید که برای استفاده از این شرایط، جاب آفری که دریافت می‌کنید حتما باید خارج از استان کبک باشد.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

وب سایت های مناسب برای اخذ جاب افر کانادا

 در کانادا، وبسایت‌ها و پلتفرم‌های بسیار زیادی برای پیدا کردن موقعیت شغلی (Canada.ca) وجود دارد. علاوه بر آن شبکه‌های اجتماعی، بخصوص LinkedIn می‌تواند به شما در این راه کمک کند. وب‌سایت‌های مناسب برای پیدا کردن پیشنهاد شغل در کانادا موارد زیر هستند:

  • JobBank
  • Indeed
  • Glassdoor
  • Google for Jobs
  • Zip Recruiter
  • Monster
  • Ladders
  • Jobbom
  • Career Builder

به این مورد نیز توجه کنید که برخی کارفرمایان، موقعیت‌های شغلی را قبل از آن که در پلتفرم‌های شغل یابی منتشر کنند، ابتدا در وبسایت خود  کمپانی منتشر می‌کنند. پس اگر متقاضی کار در شرکت‌های مشخصی هستید، حتما وبسایت خود شرکت را برای یافتن موقعیت شغلی در کانادا چک کنید.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر

برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر دو راه پیش رو دارید. اگر از طریق دریافت جاب آفر کانادا و با در دست داشتن ویزای کار وارد کانادا شده‌اید، راه‌های پیش روی شما برای اخذ اقامت دائم کانادا، استفاده از یکی از برنامه‌های تحت اکسپرس اینتری و یا استفاده از برنامه‌های مهاجرتی استان‌های کانادا که به PNP معروف هستند، می‌باشد. انتخاب بهترین روش برای شما، پس از ورود به کانادا با پیشنهاد کار کانادا، کاملا بستگی به شرایطی مانند موقعیت شغلی، سن و تحصیلات شما و محل کار شما در کانادا دارد.

روش دیگر، استفاده مستقیم از برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس اینتری، قبل از ورود به کاناداست. اگر بخواهید از این طریق اقدام کنید، جاب آفر کانادایی فقط امتیازی در سیستم اکسپرس اینتری برای شما محسوب می‌شود. مجددا توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که اقدام از طریق اکسپرس اینتری، الزاما به جاب آفر از کارفرمای کانادایی احتیاج ندارد و داشتن پیشنهاد شغلی، امتیاز پروفایل شما را بالا می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ جاب‌آفر کانادا

به طور کلی، هر کارفرما در زمان بررسی اطلاعات شما برای پیشنهاد موقعیت شغلی، از شما مدارکی را درخواست می‌کند. این مدارک با توجه به هر کارفرما متفاوت است و همواره یکسان نیست، اما به طور کلی بهتر است که مدارک زیر را از قبل آماده کرده باشید:

  • رزومه کاری نگارش شده مطابق با استانداردهای کانادایی
  • نامه درخواست شغل (کاور لتر) مناسب با موقعیت شغلی
  • نامه کار و توصیه نامه مدیران در مشاغل قبلی
  • مدارک دانشگاهی که بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی معادل سازی شده‌اند (برای مثال معادل سازی WES)

به این مورد هم توجه کنید که تقریبا تمامی موقعیت‌های شغلی، قبل از ارائه جاب آفر، نیازمند انجام مصاحبه هستند. پس حتما خود را برای مصاحبه آماده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ جاب‌آفر کانادا

به طور کلی، هر کارفرما در زمان بررسی اطلاعات شما برای پیشنهاد موقعیت شغلی، از شما مدارکی را درخواست می‌کند. این مدارک با توجه به هر کارفرما متفاوت است و همواره یکسان نیست، اما به طور کلی بهتر است که مدارک زیر را از قبل آماده کرده باشید:

  • رزومه کاری نگارش شده مطابق با استانداردهای کانادایی
  • نامه درخواست شغل (کاور لتر) مناسب با موقعیت شغلی
  • نامه کار و توصیه نامه مدیران در مشاغل قبلی
  • مدارک دانشگاهی که بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی معادل سازی شده‌اند (برای مثال معادل سازی WES)

به این مورد هم توجه کنید که تقریبا تمامی موقعیت‌های شغلی، قبل از ارائه جاب آفر، نیازمند انجام مصاحبه هستند. پس حتما خود را برای مصاحبه آماده کنید.

ویزای جاب آفر کانادا

پیرسوک در این برنامه چه خدماتی ارائه می دهد؟

از آنجایی که یافتن موقعیت شغلی مناسب برای هر متقاضی منحصر به فرد است و نیاز به مصاحبه مستقیم متقاضی با کارفرما وجود دارد و در وجود کلاهبرداری‌های فراوان در این زمینه، پیرسوک خدماتی برای اخذ جاب آفر ارائه نمی‌دهد. اما خدمات دیگر مانند بررسی صحت LMIA، خدمات وکالت و مشاوره برای اخذ ویزای کار کانادا و تمامی خدمات برنامه‌های اکسپرس اینتری به صورت تخصصی توسط پیرسوک ارائه می‌گردد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا با جاب آفر

برای دریافت ویزا از طریق جاب آفر کانادا، باید برای ویزای کار و ورک‌پرمیت کانادا درخواست دهید. با داشتن ورک‌پرمیت کانادا، شما اجازه کار موقت و به مدت ذکر شده در جاب آفر را برای کارفرمای مورد نظر بدست خواهید آورد. شرایط و مدارک عمومی لازم برای اقدام برای ویزای کار کانادا به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی (پاسپورت، شناسنامه، اطلاعات ازدواج، گواهی عدم سوپیشینه)
  • مدارک شغلی مرتبط در مشاغل فعلی و قبلی (نامه کار، فیش حقوقی، سوابق بیمه، قراردادها، مجوز کسب و …)
  • مدارک تحصیلی
  • نامه کتبی جاب آفر از کارفرمای کانادایی
  • نامه LMIA مثبت یا اثبات معافیت از LMIA
  • رزومه بروز و مطابق استاندارد کانادایی
  • مدارکی برای اثبات تمکن مالی برای یکسال زندگی در کانادا (حساب‌های بانکی با موجودی مناسب، اسناد املاک و دارایی‌ها)
  • به این مورد هم توجه کنید که داشتن مدرک زبان برای این ویزا اجباری نیست، اما طبق توضیحات قبلی در همین مقاله، پیشنهاد می‌شود که مدرک زبان معتبر روی پرونده خود ارائه کنید

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و آگاهانه به کشور کانادا مهاجرت کن!

error: Content is protected !!