ویزای ICT کانادا + شرایط اقدام و هزینه ها (آپدیت 2024)

فهرست مطالب

در توضیح ویزای ICT کانادا و همچنین شرایط دریافت ویزای ict می توان گفت که در دهه‌های اخیر، با گسترش فناوری و توسعه ارتباطات بین‌المللی، شرکت‌ها برای تسریع فرآیند‌های خود و بهره‌مندی از بهترین نیروهای متخصص از سراسر جهان، به دنبال راهکارهای مهاجرتی جهت انتقال کارمندان خود به نقاط مختلف جهان هستند. یکی از راهکارهای جذاب در این زمینه، ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) کانادا است.

ویزای ICT کانادا چیست؟ باید گفت این برنامه نه تنها به توسعه همکاری‌های اقتصادی بلکه به تبادل فرهنگی نیز کمک می‌کند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از تخصص‌ها و تجربیات گسترده کارمندان خود در سطح جهان بهره‌مند شوند. در این مقاله، به طور جامع به بررسی ویژگی‌ها، مزایا، و شرایط اخذ ویزای ICT مهاجرت به کانادا در سال 2024 می‌پردازیم.

ویزای کار ICT  یا ویزای کار با ثبت شعبه در کانادا چیست؟

برنامه (ICT) کانادا یاIntra-Company Transferees ، که به اختصار به عنوان ویزای ICT کانادا یا برنامه ICT کانادا نیز شناخته می‌شود، زیرمجموعه برنامه International Mobility Program (IMP) است. این برنامه به صاحبان و کارمندان شرکت‌های بین‌المللی فرصت می‌دهد تا به سرعت نیروی کار کلیدی را به کانادا انتقال داده و فعالیت‌های خود را در این کشور گسترش دهند.

ویزای ICT به عنوان یک نوع ویزای کار موقت یا ورک پرمیت (Work Permit) در کانادا تلقی می‌شود. این برنامه برای شرکت‌های بین‌المللی مناسب است که در کشورهای دیگر دفاتر و شعب دارند و قصد دارند شعبه جدیدی در کانادا تاسیس کنند یا برخی از کارمندان متخصص و با تجربه خود را به هدف بهبود اثربخشی مدیریت، توسعه کسب‌و‌کار و افزایش رقابت در بازارهای جهانی به شعبه کانادا منتقل کنند تا بتوانند اقامت ICT کانادا را دریافت نمایند.

در ادامه این کارمندان می‌توانند اجازه کار دریافت کرده و در نهایت تحت شرایطی بتوانند واجد شرایط یکی از برنامه های اقامت دائم کانادا شده و به اقامت دائم کانادا (Permanent Residence) دست یابند.

این مسیر بالقوه و سریع به همراه مزایایی همچون اجازه کار بدون محدودیت (Open Work Permit) برای همسر و تحصیل رایگان فرزندان تا سن 18 سالگی، ویزای ICT را به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای افراد و خانواده‌هایی که به دنبال پیشرفت شغلی، فرهنگ متنوع و زندگی بهتر در کانادا هستند تبدیل کرده است.

مهم‌ترین نکته در انتخاب این برنامه این است که شرکت اقدام‌کننده باید بتواند نشان دهد انتقال نیروی کار به داخل کانادا بر کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان و مقیمان این کشور تأثیر مثبتی خواهد داشت؛ به عبارتی، شرکت باید نشان دهد که خدمات ارائه شده برای جوامع محلی، بازارهای کاری و اقتصاد کلان کانادا سودمند بوده و از طریق بهبود عملکرد، توسعه فناوری و اشتغال‌زایی موجبات رشد اقتصادی کانادا را فراهم کند.

برنامه ICT کانادا نه تنها فرصتی عالی برای مدیران و مدیران اجرایی است تا در رشد کسب و کار خود مشارکت کنند و طی فرآیندی ساده از الزامات ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیز معاف شوند، بلکه یک مسیر مهاجرتی مناسب برای توسعه حرفه‌ای افراد در کاناداست که به واسطه آن می‌توانند در محیطی بین‌المللی با افراد متخصص همکاری کنند و از تجربیات جدید بهره‌مند شوند.

ویزای ict کانادا چیست

مزایای ویزای ICT کانادا

  • دریافت ویزای کار بدون نیاز به تائیدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)
  • مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان و مهارت بالای زبان انگلیسی یا تحصیلات عالی
  • عدم وجود محدودیت سنی
  • امکان اقدام برای اقامت دایم کانادا تحت شرایط خاص پس از یک سال کار در کانادا با ویزای کار ICT
  • امکان همراهی اعضای خانواده شامل همسر با اجازه کار نامحدود (اپن ورک پرمیت) و تحصیل رایگان فرزندان در بهترین مدارس دولتی کانادا
  • بهره‌مندی از کارت خدمات درمانی رایگان دولتی و دیگر امکانات مشابه شهروندان محلی برای کل اعضای خانواده
  • حق انتخاب محل اقامت در هر شهر یا استان کانادا
  • امکان تمدید آسان ویزای کار از داخل کانادا
  • بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد یا کارآفرینی
  • بدون الزام به اقامت و حضور مستمر در کانادا
  • کسب سابقه کار بین‌المللی، فرصت‌های شغلی و توسعه حرفه‌ای در بازار کار پویا و رو به رشد کانادا

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

شرکت های واجد شرایط ویزای ICT کانادا

برنامه ICT کانادا برای جذب شرکت‌های معتبر از سراسر جهان برای گسترش فعالیت‌های خود به کانادا طراحی شده است. هر شرکت خارجی و بین‌المللی که ثابت کند انتقال نیروی کار به داخل کانادا بر کیفیت خدمت‌رسانی به کانادایی‌ها تاثیر مثبتی دارد می‌تواند برای این نوع ویزا اقدام کند.

  1. شرکت‌های خارجی: شرکت‌های خارج از کانادا (از جملهشرکت‌های ایرانی) می‌توانند شعبه‌ای از شرکت خود را در کانادا تأسیس کنند و مدیران ارشد و یا کارمندان متخصص و کلیدی این شرکت‌ها به روش ICT کانادا به همراه خانواده‌شان، به راحتی وارد کانادا شده و بلافاصله به کار خود مشغول شوند. این اقدام، موجب درآمدزایی برای افراد در بدو ورودشان به کانادا می‌شود که مزیت چشمگیر و منحصر به فردی است و در هیچ یک از برنامه‌های مهاجرتی دیگر امکان‌پذیر نیست. لازم به ذکر است که شرکت اصلی در کشور مبدأ باید حداقل ۱۲ ماه (اما در حالت ایده‌آل حداقل ۳ سال) قبل از توسعه به کانادا فعال و درآمدزا بوده باشد.
  2. شرکت‌های بین المللی: شرکت‌های بین المللی با داشتن دفتر مرکزی، شعبه یا شرکت‌های تابعه و وابسته در کانادا این امکان را برای کارمندان شرکت فراهم می‌کنند تا با روش ICT کانادا اجازه کار بگیرند. این برنامه یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه مهاجرت به کانادا برای افرادیست که در یک شرکت بین‌المللی به عنوان یکی از کارمندان کلیدی با دانش تخصصی مشغول به کار هستند.
  3. شرکت‌های استارتاپ: افراد با ایده‌های خلاقانه و طرح تجاری نوآورانه که قصد راه‌اندازی شرکت‌های استارتاپ در کانادا را دارند می‌توانند با اقدام برای ویزای ICT، خود و اعضای کلیدی گروه استارتاپ خود را همراه با خانواده به کانادا منتقل کنند. این اقدام یک مسیر کارآمد برای ورود به بازار کانادا و راه‌اندازی کسب و کار و در نهایت اقدام برای استارتاپ ویزای کانادا است.

بیشتر بخوانید: «ویزای استارتاپ کانادا؛ هزینه‌ها و شرایط 2024»

افراد واجد شرایط ویزای ICT کانادا

ویزای کار ICT کانادا یا انتقال درون شرکتی چندین نوع دارد که هر کدام برای موقعیت‌های شغلی و افراد خاصی مناسب است:

  1. ویزای کار مدیران اجرایی (Executive Manager Category): سمت مدیریت اجرایی به این معناست که فرد مدیریت کل سازمان، یک‌بخش از سازمان یا یکی از عملکردهای اصلی سازمان را به عهده دارد؛ اهداف و خط مشی‌های کل سازمان، یک‌بخش از سازمان یا یکی از عملکردهای اصلی سازمان را تعیین می‌کند؛ در تصمیم‌گیری از اختیارات گسترده و بسته به صلاحدید برخوردار است؛ و فقط از مدیران سطوح بالاتر، هیئت مدیره یا سهامداران سازمان نظارت دریافت می‌کند.
  2. ویزای کار مدیران ارشد (Senior Manager Category): سمت مدیریت ارشد به این معناست که فرد مدیریت یک حوزه،‌بخش عملکرد اساسی یا زیرمجموعه از سازمان را به عهده دارد؛ بر کار سایر مدیران، سرپرستان و کارمندان نظارت می‌کند؛ صلاحیت استخدام و اخراج و سایر اقدامات پرسنلی مانند ترفیع و مجوز مرخصی را دارد؛ اگر هیچ کارمند دیگری مستقیماً تحت نظارتش نباشد، در سطح ارشد در سلسله مراتب سازمان فعالیت می‌کند؛ و در رابطه با فعالیت‌های روزانه و عملکرد کارمندان تحت نظارت، صلاحدید خود را اعمال می‌کند.
  3. ویزای کار نیروهای متخصص (Specialized Knowledge Category): منظور از کارکنان متخصص، افرادیست که در زمینه‌های خاص «دانش و مهارت در سطح پیشرفته‌» و «دانش اختصاصی از محصولات، خدمات، تحقیقات، تجهیزات، فرآیندها، رویه‌ها و مدیریت شرکت» داشته باشند. تنها تعداد کمی از کارکنان یک شرکت معیارهای دانش تخصصی را برآورده می‌کنند و متقاضیان ویزای ICT در دسته نیروهای متخصص باید نشان دهند که جزو پرسنل کلیدی شرکت هستند، نه صرفاً یک کارمند یا کارگر ماهر. برای اثبات این موضوع، متقاضیان باید مدارک و شواهد مستند از جمله رزومه، توصیه‌نامه، نامه حمایت از شرکت، شرح موقعیت شغلی و وظایف در شرکت فعلی، سال‌ها تجربه در حیطه کاری خود، مدارک یا گواهینامه‌های اخذ شده، فهرست نشریات و جوایز در صورت لزوم و شرح مفصلی از موقعیت شغلی و وظایف در شعبه میزبان در کانادا را ارائه دهند. برای ارزیابی چنین دانش و تخصصی، افسران اداره مهاجرت موارد زیر را در نظر می‌گیرند:
  • توانایی‌های منحصر به فرد که متفاوت از قابلیت‌هایی هستند که عموماً در یک صنعت خاص یافت می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی در کوتاه‌مدت به فرد دیگری منتقل شوند؛
  • دانش اختصاصی باید هم در صنعت و زمینه کاری متقاضی و هم در شرکت میزبان در کانادا بسیار غیرمعمول باشد؛
  • دانش اختصاصی باید برای ادامه فعالیت شعبه کانادا حیاتی باشد و عدم حضور فرد اختلال قابل توجهی در پیشبرد امور ایجاد کند؛
  • دانش اختصاصی متقاضی از یک فرآیند یا روش عملیاتی خاص باید غیرمعمول باشد، در سراسر سازمان یافت نشود و به احتمال زیاد در بازار کار کانادا در دسترس نباشد.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

مراحل ثبت شرکت و تاسیس شعبه

برای درخواست ویزای ICT و گسترش کسب و کار به کانادا، یک کارآفرین در وهله اول باید یک شرکت تابعه، شرکت وابسته یا شعبه‌ای از شرکت فعلی خود را در کانادا ثبت کند. متقاضی باید علاوه بر رعایت شرایط الزامی برنامه ICT، با دقت و حساسیت مدارک و مستندات لازم را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. این اطلاعات نه تنها باید نشان دهنده منطقی بودن تاسیس شعبه در کانادا باشد بلکه باید تأثیر مثبت آن بر اقتصاد و جامعه محلی را هم اثبات کند.

ارائه مدارک محکم و برنامه تجاری دقیق از اهمیت بسیاری برخوردار است و شرکت‌های متقاضی ویزای ICT کانادا باید با همکاری یک مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا از تمامی زوایای این فرآیند آگاهی داشته باشند و با آمادگی کامل اطلاعات مورد نیاز را فراهم کنند. پیرسوک با داشتن تجربه و تخصص لازم شما را در این مسیر برای رسیدن به ویزای کار ICT از ابتدا تا انتها همراهی می کند.

  1. مکان فیزیکی: به طور کلی، شرکت باید یک دفتر کار با آدرس مشخص در کانادا داشته باشد. این آدرس به عنوان یک شناسه مهم عمل می‌کند و حضور فیزیکی شرکت را در کشور تثبیت می‌کند. در موارد خاص، مانند راه‌اندازی شرکت‌های استارتاپ، می‌توان آدرس دیگری را معرفی کرد (مثلاً آدرس مشاوران بیزنس که بر راه‌اندازی استارتاپ نظارت می‌کنند) تا زمانی که مدیر اجرایی بتواند یک محل را خریداری یا اجاره کند.
  2. طرح تجاری (Business Plan): سنگ بنای راه اندازی کسب و کار در کانادا، ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) جامع و قابل توجیه است. طرح تجاری نه تنها فعالیت‌های مورد نظر شرکت در کانادا را تشریح می‌کند، بلکه به عنوان یک نقشه راه برای اجرایی کردن آن‌ها نیز عمل می‌کند. یک طرح تجاری استاندارد و حرفه‌ای جزئیات استراتژی ورود به بازار، مخاطبان هدف، پیش‌بینی‌های رشد شرکت و نحوه برنامه‌ریزی برای اجرای یک عملیات سودآور در کانادا را شرح داده و چارچوبی روشن و شفاف برای مقامات نظارتی و ذینفعان فراهم می‌کند. افسران اداره مهاجرت جنبه‌های مختلفی از ایده پیشنهادی را برای اطمینان از دوام فعالیت و موفقیت شرکت بررسی می‌کنند. یک طرح تجاری منطقی و واقع‌بینانه افسر را متقاعد می‌کند که فعالیت‌های شرکت در کانادا پایدار و مستمر خواهد بود و برای پوشش هزینه‌ها و پرداخت حق‌الزحمه کارکنان به اندازه کافی درآمدزایی خواهد داشت. علاوه بر این، افسر مهاجرت ارزیابی می‌کند که آیا این گسترش کسب و کار به اشتغال‌زایی برای کانادایی‌ها منجر می‌شود یا نه. برای برآوردن این الزامات، شرکت‌ها باید اسناد قانع کننده‌ای ارائه دهند که نشان دهد عملیات تازه تاسیس نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، بلکه برای رشد نیز آماده بوده و در نهایت منجر به استخدام شهروندان و مقیمان دائم کانادا می‌شود. بنابراین، از شرکت‌هایی که برای اولین بار وارد بازار کانادا می‌شوند، خواسته می‌شود که یک بیزنس پلن قوی ارائه کنند و توضیحی منطقی و مستند برای برنامه‌های توسعه خود ارائه دهند.
  3. ثبات مالی: ثبات مالی یک معیار اساسی برای شرکت‌هایی است که وارد بازار کانادا می‌شوند. شرکت اصلی باید توانایی مالی خود را برای آغاز و ادامه فعالیت در کانادا اثبات کند. توان مالی شامل توانایی پوشش هزینه‌های عملیاتی از جمله حقوق کارکنان است. دولت کانادا حداقل آستانه سرمایه گذاری برای شرکت‌هایی که قصد دارند در کانادا مستقر شوند تعیین نمی‌کند. در عوض، بر ثبات مالی این شرکت‌ها تاکید می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد که سرمایه لازم را داشته باشند تا نه تنها فعالیت‌های خود را در کانادا آغاز کنند، بلکه در عین حال فعالانه استعدادهای محلی را استخدام کنند. به تجربه مشاوران رسمی اداره مهاجرت، شرکت‌هایی که به دنبال ورود به بازار کانادا هستند باید بتوانند معیارهای مالی قوی را به نمایش بگذارند که معمولاً شامل نشان دادن سابقه ثابت فروش ناخالص شرکت اصلی است. علاوه بر این، برای این شرکت‌ها ضروری است که با دسترسی به نقدینگی مناسب برای پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول، آمادگی مالی خود را نشان دهند. اینکه چه میزان نقدینگی مورد نیاز است به نوع و حوزه فعالیت کسب و کار بستگی دارد و اداره مهاجرت کانادا محدوده خاصی را برای اثبات نقدینگی و أموال غیر نقدی درخواست نکرده است. جدا از سرمایه‌گذاری اولیه، متقاضیان همچنین باید توانایی خود را برای تضمین وجوه یا دارایی‌های اضافی (مانند اموال غیر منقول) در صورتی که کسب و کارشان تا پایان سال اول به خودکفایی نرسد، نشان دهند. اثبات توانایی مالی فراتر از سرمایه مورد نیاز برای سال اول، نگرانی دولت کانادا از بابت پایداری بلندمدت کسب و کار خارجی در کانادا را رفع می‌کند و ثابت می‌کند شرکت متقاضی با یک استراتژی مالی جامع وارد میدان شده است. با رعایت این معیارهای توان مالی، شرکت‌ها نه تنها الزامات نظارتی را برآورده می‌کنند، بلکه موفقیت پایدارشان در بازار پویای کانادا را تضمین می‌کنند.
  4. پشتیبانی از مدیران بلندپایه: شرکت‌هایی که قصد دارند مدیران اجرایی و ارشد خود را به کانادا منتقل کنند، باید اثبات کنند چنین اقدامی برای ادامه فعالیت شرکت در کانادا ضروری است. شرکت باید نشان دهد که مقیاس فعالیتش در کانادا به قدری گسترده است که حضور پرسنل مدیریتی غیر قابل اجتناب بوده و مشارکت آن‌ها برای موفقیت کسب و کار در بازار کانادا ضروری است.
  5. پشتیبانی از نیروهای متخصص: برای انتقال کارکنان متخصص به کانادا، شرکت باید شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه کند که این افراد نقشی کلیدی در پیشبرد فعالیت‌های تجاری شرکت دارند و نه تنها به طور قابل توجهی به اهداف شرکت کمک می‌کنند، بلکه به طور یکپارچه در چارچوب عملیاتی کانادا، مطابق با مقررات محلی و همسو با ساختار کلی مدیریت، در سازمان ادغام می‌شوند. علاوه بر این، شرکت باید نشان دهد که فعالیت‌های نیروی کار متخصص در کانادا تحت نظارت مستقیم مدیر کانادایی خواهد بود.
ویزای ict کانادا مهاجرت کاری

شرایط برنامه ICT برای کارکنان شرکت ها

  • کارکنان در استخدام یک شرکت خارجی یا بین‌المللی هستند و قصد دارند وارد کانادا شوند تا در شرکت تابعه، یک شعبه یا یک شرکت وابسته به محل کار فعلی خود که در کانادا واقع شده است، فعالیت کنند.
  • کارکنان در حال انتقال به شرکتی هستند که رابطه کاری و تجاری واجد شرایطی با شرکت محل کار فعلی‌شان دارد و برای حداقل 18 الی 24 ماه به طور پیوسته در شرکت میزبان یا یک مؤسسه قانونی تحت کنترل میزبان استخدام خواهند شد.
  • کارکنان انتقالی باید در بازه زمانی سه ساله قبل از تاریخ درخواست ویزای ICT، حداقل یک سال به طور مستمر (از طریق حقوق و دستمزد یا قرارداد مستقیم با شرکت) در سمت شغلی مشابه با سمتی که در کانادا خواهند داشت به طور تمام وقت (نه پاره وقت) سابقه کار داشته باشند.
  • عنوان شغلی متقاضی برای انتقال به کانادا باید زیرمجموعه یکی از سه طبقه‌بندی ذکر شده (مدیران اجرایی، مدیران ارشد و نیروهای متخصص) باشد.
  • کارکنان انتقالی باید برای انتصاب به همان موقعیت شغلی که در کشور خود انجام می‌دادند به شعبه کانادا اعزام شوند.
  • کارکنان انتقالی باید با ارائه مدارک مربوط به وابستگی‌های عاطفی، مالی و حرفه‌ای خود در کشور مبدأ ثابت کنند فقط برای یک دوره موقت به کانادا می‌روند و تمامی قوانین مهاجرتی اقامت موقت (temporary residence) را در طول حضورشان در کانادا رعایت کنند. پس از ورود به کانادا و شروع اشتغال در شرکت میزبان، متقاضی می‌تواند قراردادش را تا پنج یا هفت سال (وابسته به موقعیت شغلی) با شرکت تمدید کند. مدت زمانی که فرد در خارج از کانادا حضور داشته یا در کانادا حضور داشته اما مشغول به کار نبوده از زمان ورک پرمیت کسر می‌شود تا در نهایت کارکنان انتقالی بتوانند پنج یا هفت سال کامل در کانادا حضور فیزیکی و اشتغال داشته باشد.

هزینه و تمکن مالی ویزای ICT  کانادا

متقاضی ویزای ICT کانادا باید توانایی مالی خود را با ارائه اسنادی مبنی بر تایید توانایی خود برای اقامت و راه اندازی کسب و کار در کانادا بدون مواجهه با چالش در برآوردن حداقل شرایط زندگی به دولت کانادا ثابت کند. اثبات تمکن برای هزینه برنامه ICT کانادا مستلزم یک ارزیابی جامع از منابع مالی است که هزینه ویزای ICT کانادا را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

الف) تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی

برای ارزیابی تمکن مالی متقاضی، افسران مهاجرت کانادا از جدول لایکو (LICO) استفاده می‌کنند که هر سال توسط اداره مهاجرت آپدیت می‌شود. لایکو (مخفف Low-Income Cut-Off) مرجع خط فقر در مناطق شهری کانادا با جمعیت حداقل نیم میلیون نفر است و کمترین میزان درآمد را نشان می‌دهد.

متقاضی باید با ارائه تمکن مالی مناسب ثابت کند از پس هزینه‌های یک سال زندگی خود و خانواده‌اش در کانادا برمی‌آید و حداقل مبلغ مورد نیاز طبق تعداد اعضای خانواده متغیر است. البته باید توجه داشته باشید که صرفاً ارائه موجودی فعلی حساب بانکی متقاضی و همسرش کافی نیست؛ متقاضی باید گردش چند ماهه تمامی حساب‌هایی که برای تمکن ارائه می‌دهد را نیز ضمیمه کند و منشا تمامی واریز و برداشت‌های چشمگیر در این بازه چند ماهه را با ارائه مدارک مستند مشخص کند.

ارائه تمکن مالی برای تمامی برنامه‌های مهاجرتی کانادا، از جمله ویزای ICT، نکات ظریف فراوان و پیچیدگی‌های بسیاری دارد و گواهی تمکن مالی نامناسب همیشه یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکتی پرونده‌های ویزای ایرانیان بوده است. در نتیجه، به همه متقاضیان مهاجرت به کانادا توصیه می‌کنیم با همکاری یک وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا از آخرین اخبار و آپدیت‌ها مطلع باشند و با تکیه بر تخصص و تجربه یک گروه مشاوره مهاجرت حرفه‌ای، ریسک ریجکتی پرونده ویزا را به حداقل برسانند.

جدول لایکوی 12 ماهه طبق آخرین آپدیت اداره مهاجرت کانادا (2023)

تعداد اعضای خانوادهحداقل مبلغ مورد نیاز (دلار کانادا)
1 نفر27، 514
2 نفر34، 254
3 نفر42، 110
4 نفر51، 128
5 نفر57، 988
6 نفر65، 400
7 نفر72، 814
بیش از 7 نفر (به ازای هر نفر اضافی این مبلغ اضافه می‌شود)7، 412

ب) تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌و‌کار در کانادا

حداقل سرمایه مورد نیاز بر اساس ماهیت کسب و کار در کانادا متغیر است و متعاقباً پس از بررسی‌های دقیق تعیین شده و به کارآفرینان ابلاغ خواهد شد. به تجربه ده‌ها پرونده موفق شرکت پیرسوک، حداقل سرمایه مورد نیاز صد هزار دلار کانادا خواهد بود. شایان ذکر است صرفاً ارائه تمکن نقدی به شکل موجودی و گردش حساب کافی نیست و متقاضیان باید تمامی اسناد و مدارک مربوط به دارایی‌های غیرنقدی و سایر متعلقات خود را نیز با راهنمایی یک وکیل رسمی مهاجرت کانادا آماده و ارائه کنند.

دارایی‌های غیرنقدی شامل املاک مسکونی، تجاری، زمین، اتومبیل و غیره است که باید با اسناد مالکیت، قولنامه و مبایعه‌نامه رسمی، وکالت‌نامه و ارزش‌گذاری رسمی قیمت توسط کارشناسان ارزیاب دادگستری ارائه شوند. سایر دارایی‌ها، از جمله طلا، ارز و سهام نیز طی روش‌های خاصی قابل ارائه به اداره مهاجرت کانادا هستند. با توجه به نوسانات غیر قابل پیش‌بینی نرخ ارز در ایران، به شما توصیه می‌کنیم حتماً پیش از هر گونه اقدام مهاجرتی ابتدا با یک وکیل رسمی باتجربه مشورت کنید.

پ) هزینه‌های دولتی ویزای کار ICT

ویزای ICT کانادا برای مدیران اجرایی، مدیران ارشد و نیروهای متخصص یک نوع ویزای کار یا ورک پرمیت است و هزینه‌های دولتی آن مانند دیگر ویزاهای کار موقت کانادا محاسبه می‌شود. هزینه‌های دولتی شامل هزینه پردازش پرونده (Processing Fee) ورک پرمیت، انگشت‌نگاری یا بایومتریک (Biometric) برای افراد 14 تا ۷۹ سال و ثبت پیشنهاد کار (جاب آفر) توسط کارفرماست.

نوع درخواستهزینه دولتی (دلار کانادا)
ورک پرمیت155
بایومتریک یک نفر85
بایومتریک خانواده (دو نفر و بیشتر)170
اعلام جاب آفر در Employer Portal230

تفاوت ویزای ICT و ویزای IMP C11 کانادا

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، ویزای ICT را با ویزای کار کار آفرینی (IMP-C11) اشتباه می گیرند. درست است که هر دوی این برنامه ها به ویزای کار کانادا منتهی می شوند و هر دو تحت برنامه جامعInternational Mobility Program هستند، اما تفاوت های اساسی با هم دارند.

ویزای کار ICT فقط مخصوص افرادی است که یا مدیر ارشد و اجرایی یک شرکت متوسط یا بزرگ در کشور مبدا هستند و قصد دارند شعبه ای از بیزنس خود را در کانادا نیز تاسیس کنند، و یا افرادی که دارای یک سمت کلیدی تخصصی در شرکت مبدا (مثلا در ایران) هستند و مدیران ارشد آن شرکت قصد انتقال این فرد متخصص به شعبه شرکت خود به کانادا برای توسعه و رشد شعبه کانادایی را دارند.

اما ویزای کارآفرینی کانادا (IMP-C11) برای افرادی مناسب است که دارای سوابق مدیریت و یا مالکیت یک کسب و کار هستند و قصد دارند شرکتی را در کانادا تاسیس کنند و توسعه دهند. تفاوت مهم این است که شرکت قابل تاسیس در کانادا لزوما یک شعبه از همان کسب و کار قبلی متقاضی نخواهد بود و می تواند هر نوع بیزنسی باشد.

اما طبیعتا برای افزایش شانس قبولی ویزای کار، متقاضی باید اثبات کند که قصد دارد یک کسب و کار مناسب با سوابق مدیریتی و کاری قبلی خود را در کانادا راه اندازی کند و این بیزنس منافع اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خوبی برای کانادا و مقیمان دایم و شهروندان این کشور دارد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای ICT کانادا

الف) مدارک مورد نیاز برای شرکت: این دسته از مدارک باید رابطه واجد شرایط بین شرکت مبدا در خارج از کانادا (که معمولاً شرکت مادر است) و شرکت مقصد/میزبان در داخل کانادا (که معمولاً شعبه‌ای از شرکت مادر است) را اثبات کنند. مدارک اثبات رابطه واجد شرایط شامل موارد زیر است:

  1. اساسنامه، اظهارنامه، گواهی ثبت، جواز تاسیس، آگهی تغییرات، پروانه کسب یا بهره‌برداری و سایر اسناد ثبت و فعالیت تجاری برای هر دو شرکت مبدا و مقصد
  2. گزارشات مالی سالانه و مدارک مالیاتی
  3. نمودارهای سازمانی ساختار شرکت در سطح ملی و جهانی
  4. مدارک اثبات مالکیت و کنترل مشترک بین دو شعبه مبدا و مقصد مانند قراردادها و مستندات مشارکت با دیگر سازمان‌ها
  5. مدارک اثبات فعالیت‌های تجاری و درآمدزایی شعبه کانادا مانند قراردادهای کاری، فاکتورهای صادر شده برای مشتریان، لیست کارمندان، گردش حساب شرکت و گواهی همکاری از شرکای تجاری
  6. مدارک اثبات حضور فیزیکی شرکت در کانادا مانند سند خرید یا قراردادهای اجاره دفتر و رسیدهای پرداخت قبوض

ب) مدارک مورد نیاز برای کارمند: این دسته از مدارک باید اثبات کنند کارمندان مد نظر برای انتقال به دفتر کانادا در استخدام شرکت بین‌المللی قرار دارند و واجد شرایط انتقال درون شرکتی هستند. این مدارک به سه دسته کلی مدارک هویتی، مدارک کاری و مدارک مالی تقسیم می‌شود:

  1. مدارک هویتی: کلیه مدارک شناسایی از جمله پاسپورت، شناسنامه خود و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال)، کارت ملی، کارت پایان خدمت، سند ازدواج و عموماً آخرین مدارک تحصیلی مانند دانشنامه و ریزنمرات دانشگاهی و گواهی‌های پایان دوره‌های آموزشی مرتبط
  2. مدارک کاری: کلیه مدارکی که ثابت کند متقاضی در سمت مدیر اجرایی، مدیر ارشد یا نیروی متخصص به مدت حداقل یک سال در بازه‌ سه ساله پیش از اقدام برای ویزای ICT کانادا به صورت تمام وقت در شرکت مبدا کار کرده است؛ از جمله گواهی اشتغال به کار، قراردادهای کاری، فیش‌های حقوقی، کلیه سوابق بیمه، گزارش وضعیت (شامل موقعیت کاری، عنوان شغلی، رتبه شغلی در سازمان اداری شرکت و شرح وظایف). در صورتی که متقاضی جزو دسته نیروهای متخصص باشد، باید مدارک جانبی در راستای اثبات دانش تخصصی و نیاز شعبه کانادا به حضورش را نیز ارائه دهد. تمامی متقاضیان باید دعوتنامه‌ای از شرکت کانادایی داشته باشند و اسناد مشابهی برای موقعیت شغلی آینده در شعبه کانادا ارائه کنند.
  3. مدارک مالی: مدارک اثبات تمکن مالی (نقدی و غیرنقدی) برای هزینه‌های یک سال اول زندگی در کانادا که بسته به تعداد اعضای خانواده متغیر است.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

مدت زمان صدور برنامه ICT

بر أساس آخرین آپدیت های اداره مهاجرت کانادا بررسی پرونده و صدور ویزای ICT کانادا برای ایرانیان ممکن است بین ۳ تا ۸ ماه زمان ببرد؛ اگرچه زمان بررسی پرونده‌های مهاجرتی هیچگاه ثابت نیست و به عوامل مختلفی از جمله تعداد کل متقاضیان مهاجرت به کانادا و حجم پرونده‌های در صف پردازش و سیاست‌های اداره مهاجرت کانادا در زمان اقدام برای ویزا بستگی دارد.

مدت زمان اعتبار برنامه ICT

ویزای ICT کانادا ابتدا برای 1 سال صادر می‌شود که البته به سادگی می‌توان اعتبار آن را از داخل خاک کانادا تمدید کرد. مدیران اجرایی و مدیران ارشد تا حداکثر 7 سال می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و در کانادا اجازه کار داشته باشند. نیروهای متخصص نیز تا حداکثر ۵ سال می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند.

همانطور که پیشتر عنوان شد، مدت زمانی که فرد در خارج از کانادا حضور داشته یا در کانادا حضور داشته اما مشغول به کار نبوده از کل زمان ورک پرمیت او کسر و بازیابی (recaptured time) می‌شود تا در نهایت کارکنان انتقالی بتوانند پنج یا هفت سال کامل در کانادا حضور فیزیکی و اشتغال به کار داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر یک مدیر ارشد متقاضی برنامه ICT ویزای کار یک ساله دریافت کند و از 12 ماه مجوز کار خود، مدت 2 ماه را در ایران سپری کند و 2 ماه بی‌وقفه در کانادا مرخصی باشد، در نهایت جمعاً فقط 10 ماه از 7 سال اجازه کار خود را سپری کرده است. زمانی که حضور فیزیکی متقاضی در کانادا به حداکثر ممکن رسید (5 سال برای نیروهای متخصص و 7 سال برای مدیران بلندپایه)، متقاضی باید به شعبه خارج از کانادا بازگشته و به مدت یک سال در آنجا به کار خود ادامه دهد تا مجددا واجد شرایط اقدام برای ویزای ICT شود.

اگرچه باید در نظر داشت که برنامه ICT کانادا یکی از سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت دائم کاناداست و متقاضی می‌تواند پس از فقط 1 سال کار تمام وقت با ویزای کار ICT، مستقیماً برای اقامت دائم درخواست دهد.

دریافت اقامت دائم کانادا با ویزای ICT

  1. متقاضیانی که به عنوان نیروی کلیدی و متخصص با ویزای کار ICT  وارد کانادا می شوند این امکان را دارند که پس از ۱ سال کار تمام وقت برای آن شعبه کانادایی، برای برنامه تجربه کانادایی (CEC) اقدام کند.
  2. برنامه تجربه کانادایی زیر مجموعه اکسپرس اینتری می باشد که در این برنامه متقضی بر اساس معیارهایی همچون سن، سطح تحصیلات، مهارت‌ها، سوابق کاری در داخل و خارج از کانادا، شرایط خانوادگی و سطح زبان انگلیسی و فرانسه ارزیابی می‌شود. بنابراین متقاضی ابتدا باید پروفایل اکسپرس اینتری کانادا خود را تشکیل داده و وارد استخر متقاضیان شود. چنانچه متقاضی  موفق به دریافت دعوتنامه از اداره مهاجرت کانادا شد، وی می تواند پرونده اقامت دایم خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود را به همراه مدارک لازم در اثبات سوابق کاری و تحصیلی و سطح زبان و …….به اداره مهاجرت کانادا سابمیت کند.
  3. البته کانادا برنامه های مهاجرتی بسیاری دارد و دارنده ویزای ICT در صورت واجد شرایط بودن، می تواند برای دیگر برنامه های اقامت دایم کانادا نیز اقدام کند. از جمله این برنامه ها می توان به استارتاپ ویزا یا برنامه های استانی کانادا (PNP) اشاره کرد که در هر کدام از این برنامه ها، متقاضی یا همسر وی این امکان را دارند که نهایتا برای اقامت دایم اقدام کنند.
  4. نکته مهم این است که بر اساس آخرین قوانین اداره مهاجرت کانادا، متقاضیانی که به عنوان مدیر ارشد و مالک شرکت مادر، یک شعبه را در کانادا تاسیس کرده و برای ویزای ICT کانادا اپلای می کنند و با این ویزا به کانادا می آیند، نمی توانند پس از ۱ سال کار بر روی شعبه شرکت خود برای برنامه تجربه کانادایی (CEC) اقدام کنند. این متقاضیان باید برای دریافت اقامت دایم کانادا از طریق دیگر برنامه های موجود مانند استارتاپ یا سایر برنامه ها اقدام کنند.
  • نکته: هر چه تجربه کاری متقاضی در کانادا بیشتر باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در برنامه‌های اقامت دائم خواهد داشت. به طور مثال، در سیستم امتیاز‌بندی اکسپرس انتری Comprehensive Ranking System (CRS)، به متقاضیان با یک سال سابقه کار در کانادا 40 امتیاز و به متقاضیان با 5 سال سابقه کار در کانادا 80 امتیاز تعلق می‌گیرد که تفاوت فاحشی است. همچنین، هر چه سطح مهارت‌های زبان انگلیسی و/یا فرانسه متقاضی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم دارد. ویزای کار ICT با فراهم کردن فرصتی طلایی برای کسب سابقه کار کانادایی و تقویت زبان با قرار گرفتن در محیط یکی از بهترین مسیرهای دریافت اقامت دائم کاناداست.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

دلایل ریجکتی ویزای ICT کانادا

درخواست ویزای متقاضیان ویزای ICT کانادا ممکن است به دلایل مختلفی رد شود:

    • نقض شرایط و الزامات اولیه: یکی از اصلی‌ترین دلایل رد درخواست ویزای ICT، عدم انطباق با الزامات این برنامه مهاجرتی است. اگر متقاضیان ویزای ICT شرایط مد نظر را برآورده نکنند، درخواست ویزا رد می‌شود. برای مثال، ممکن است متقاضیان از نظر سمت شغلی و سوابق کاری یا سطح تخصص و مهارت‌ها شرایط مورد نیاز را نداشته باشند.
    • کسری اطلاعات و نقص مدارک: هر گونه اشتباه در مدارک یا اطلاعات ارائه شده و یا نقص اطلاعات و مدارک در پرونده درخواستی می‌تواند باعث ایجاد ابهامات و تردیدهای مقامات مهاجرتی شود که به رد درخواست ویزا منجر می‌شود. بنابراین، باید از دقت در تهیه و ارائه مدارک اطمینان حاصل کرد.
    • ضعف توضیحات مربوط به انتقال: متقاضی باید به صورت روشن و قابل اثبات نیازهای شرکت مبدا و شعبه مقصد به انتقال افراد به کانادا را توجیه کند. اگر این نیاز به نظر مقامات مهاجرتی ابهام‌آمیز باشد یا توضیحات نادرست یا ناکافی در مورد دلایل و اهداف انتقال درون شرکتی ارائه شود، ممکن است درخواست ویزا رد شود.
    • عدم وجود رابطه واجد شرایط بین شرکت مبدا و شعبه میزبان: متقاضیان ویزای ICT باید به طور شفاف نشان دهند که واحد مادر و واحد مقصد در کانادا یکپارچه هستند و ارتباط تجاری تنگاتنگ دارند. نقص در ارائه اطلاعات مربوط به این ارتباط می‌تواند به رد درخواست ویزا منجر شود.
    • نقض قوانین مهاجرتی: اگر متقاضی مشکلات جدی حقوقی، امنیتی، پزشکی یا بهداشتی داشته باشد، احتمال رد ویزا افزایش می‌یابد؛ به طور مثال متقاضی قبلاً قوانین مهاجرتی کانادا یا سایر کشورها را نقض کرده باشد یا در کشور مبدا سوپیشینه کیفری غیرقابل توجیه داشته باشد.
    • نارضایتی از میزان تحصیلات یا تجربیات: ممکن است میزان تحصیلات یا تجربیات حرفه‌ای متقاضی نتواند افسران بررسی کننده پرونده را متقاعد کند. متقاضی ویزای ICT باید اطمینان حاصل کند که تخصص و تجربیاتش با نیازهای موقعیت شغلی در کانادا همخوانی دارد.
    • ارائه تمکن مالی ضعیف یا نادرست: درخواست‌دهنده باید اثبات کند که از نظر مالی قادر به تامین هزینه‌های زندگی و اقامت خود و خانواده‌اش در کانادا است. عدم ارائه مدارک یا مشکلات مالی می‌تواند باعث رد درخواست گردد.
    • وابستگی عاطفی، کاری و مالی ضعیف به کشور مبدا: ویزای کار ICT یک ویزای کار موقت است و دریافت‌کنندگان این ویزا مشمول تمامی قوانین اقامت موقت هستند. اگر مقامات مهاجرتی احساس کنند که متقاضی وابستگی یا تای (tie) عاطفی، حرفه‌ای و مالی چندانی به کشورش ندارد و متقاضی مدارک لازم در این زمینه را به درستی ارائه نکند، افسر درخواست ویزا را با این توجیه که با هدف مهاجرت دائمی ارسال شده است، رد می‌کند.
    • عدم اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات مهم در شرایط متقاضی: درخواست‌دهنده موظف به اطلاع‌رسانی به مقامات مهاجرتی در مورد هر تغییر مهم در شرایط خود، اطلاعات فردی یا حتی تغییر در شرکت مبدا و مقصد می‌باشد. عدم انجام به موقع این کار ممکن است به عنوان یک نقض محسوب شود.

پیرسوک در طول این برنامه چه خدماتی به من ارائه می‌دهد

ویزای ICT کانادا، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای افرادی که به دنبال ثبت شعبه شرکت، راه‌اندازی کسب و کار و یا سرمایه‌گذاری در کانادا و ورود سریع به این کشور هستند، می باشد. پیرسوک با مدیریت پیام پاک‌مهر مشاور رسمی و قانونی مهاجرت کانادا (RCIC) و عضو کالج مشاورین رسمی مهاجرت کانادا (CICC) با شماره عضویت R530633 خدمات جامع وکالت و مشاوره، ثبت شعبه در کانادا و کلیه سرویس های لازم برای آماده سازی و سابمیت پرونده متقاضی و کلیه اعضای خانواده را در ویزای کار ICT  ارائه می دهد.

خدمات ما شامل صفر تا صد راه‌اندازی و ثبت شعبه شرکت در کانادا و انجام تمامی مراحل امور مهاجرتی ویزایICT کانادا از جمله ارائه ﻣﺸﺎوره تخصصی به متقاضیان از پیش از عقد قرارداد تا پس از ارسال درخواست ویزا، آماده‌سازی پرونده تمامی اعضای خانواده شامل تمامی مدارک و فرم‌های مورد نیاز با بالاترین استاندارد کاری و طبق به‌روزترین قوانین و دستورالعمل های اداره مهاجرت کانادا، ارائه لیست تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز همراه با راهنمای جامع آماده‌سازی و ارائه هر مدرک، مکاتبه مداوم با اداره مهاجرت کانادا به وکالت از متقاضی و پشتیبانی از مشتریان در مراحل قبل، حین و بعد از ارسال پرونده‌ها می‌باشد.

به واسطه دانش تخصصی به روز و تجربه پرونده موفق فراوان در تمامی برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم و اقامت موقت، ما گروه پیرسوک توانسته‌ایم تعداد بی‌شماری از مشتریان خود را به موفقیت چشمگیر در دریافت ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کانادا برسانیم. پیرسوک گام به گام در خدمت تحقق اهداف کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند کسب‌وکار موفقی در کانادا داشته باشند و از روش ویزای کار ICT به کانادا مهاجرت کنند.

در صورتی که قصد راه‌اندازی یا سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار در کشور کانادا را دارید و یا اگر تمایل دارید شعبه‌ای از شرکت خود را در کانادا ثبت کرده و ویزای ICT  بگیرید، حتما از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا ما با دقت و چشم‌اندازی جامع شرایط شما را بررسی کرده و در اسرع وقت به شما مشاوره تخصصی بدهیم. همراه با تیم متخصص پیرسوک، سفری موفق به دنیای کسب و کار و اقامت در کانادا را آغاز کنید. ما با تمام توان خود به تحقق اهداف مهاجرتی شما متعهد هستیم.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

سوالات متداول

آیا می‌توان از طریق روش ICT اقامت دائم گرفت؟

بله تحت شرایطی خاص و پس از ۱ سال کار در کانادا با ویزای کار موقت ICT می‌توانید برای برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم مانند برنامه تجربه کانادایی زیر مجموعه اکسپرس اینتری اقدام کنید.

خیر؛ برای مهاجرت با ویزای کار ICT  نیازی به ارائه مدرک زبان برای خود و سایر اعضای خانواده‌تان ندارید، اما بدیهی است که ارایه مدرک زبان انگلیسی می تواند احتمال قبولی ویزای کار شما را بالاتر ببرد.

بله، همسر این افراد می‌توانند ویزای کار نامحدود (اپن ورک پرمیت) بگیرند و فرزندان خانواده امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا را دارند.

بله، هزینه‌های دولتی ویزاهای اعضای خانواده جداگانه حساب می‌شوند؛ به عنوان مثال، هزینه درخواست مجوز کار یا تحصیل برای همسر و فرزندان و هزینه انگشت‌نگاری.

جهت اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی زیر را تکمیل کنید تا مشاوران شرکت در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. موسسه مهاجرتی پیرسوک با مدیریت پیام پاکمهر مشاور رسمی مهاجرت کانادا آماده ی ارائه ی انواع خدمات دریافت ویزای کار ICT است. فقط کافی است تا روی لینک زیر کلیک کرده و فرم ارزیابی ما را تمکیل نموده تا مشاورین ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

ارائه مدارک و اطلاعات ناقص یا نادرست، تمکن مالی ضعیف، عدم همخوانی شرایط متقاضی با الزامات برنامه، طرح تجاری (بیزنس پلن) غیرحرفه‌ای و عدم اطمینان افسر از دوام کسب‌وکار پیشنهادی از متداول‌ترین دلایل ریجکتی ویزای ICT کاناداست.

اعتبار اولیه ویزای ICT یک سال است، اما تا 5 و 7 سال قابل تمدید است؛ البته تمدید اجازه کار منوط بر رعایت الزامات این برنامه است؛ مانند فعال بودن شعبه تاسیس شده در کانادا و رعایت مواردی که اثبات کند شما در حال پیشبرد شعبه کانادایی هستید، مانند استخدام کارمند، پرداخت مالیات سالانه، انجام أمور مربوط به مارکتینگ کسب و کار و کلیه مدارکی که اثبات کننده فعال بودن کسب و کار در کانادا می باشد.

خیر؛ ویزایICT کانادا به تاییدیه LMIA یا جاب آفر نیاز ندارند. این برنامه بر اساس توافقات میان شرکت خارجی و شرکت کانادایی به منظور انتقال کارکنان از یک شرکت خارجی به شعبه یا واحد داخلی یک شرکت کانادایی ایجاد شده‌اند و با توجه به اینکه افراد در چارچوب همان شرکت مشغول به کار می‌شوند، نیاز به ارائه LMIA یا جاب آفر ندارند.

خیر؛ مدیران اجرایی، مدیران ارشد و نیروهای متخصص شرکتی که در کانادا شعبه دارد همگی می توانند واجد شرایط ویزای کار ICT باشند و نیازی نیست ضرورتاً صاحب بیزنس یا مالک شرکت باشند. اما در صورتی که شرکت مد نظر شعبه‌ای در کانادا ندارد، صاحب شرکت باید برای ثبت بیزنس در کانادا و تاسیس شعبه اقدام کند تا واجد شرایط اقدام برای ویزای کار ICT شود.

مبلغ مشخصی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نشده است و بسته به بیزنس پلن متغیر است. اما متقاضی باید توانایی مالی لازم برای شروع و ادامه فعالیت در کانادا را با منابع مالی نقدی و غیرنقدی خود اثبات کند.

مدت زمان پردازش ویزای ICT بر اساس تعداد پرونده‌های مهاجرتی دیگر در اداره مهاجرت کانادا و کامل بودن اطلاعات پرونده شما از ۳ تا ۸ ماه بر اساس آخرین آپدیت های اداره مهاجرت برای ایرانیان متغیر است.

اگر زمانی که در شعبه کانادا مشغول به کار هستید توسط شرکت مادر در خارج از کانادا تعدیل شوید یا به هر دلیل شغل خود را از دست بدهید، معمولاً یک بازه زمانی محدود برای یافتن یک موقعیت شغلی جدید یا تغییر وضعیت اقامتی خود (به طور مثال ویزای تحصیلی) از جانب اداره مهاجرت خواهید داشت. در غیر این صورت باید خاک کانادا را تا پایان مهلت مشخص شده ترک کنید.

هیچ الزام قانونی یا حداقل مبلغ برای سودآوری در برنامه ICT وجود ندارد؛ اما شرکت کانادایی باید در کسب‌وکار خود فعال باشد و محصولات و خدمات مربوطه را به شهروندان و مقیمان کانادا ارائه دهد.

error: Content is protected !!