مهاجرت به کانادا، بهترین روش های ایرانیان برای مهاجرت 2024

فهرست مطالب

بحث مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا سال‌هاست که در بین ایرانیان داغ است و افرادی که خواستار یک زندگی با امکان پیشرفت و با داشتن حقوق انسانی هستند، قطعا گزینه مهاجرت کانادا را روی میز خود دارند. کشورهای مهاجر پذیر بسیار زیادی از جمله کانادا در دنیا وجود دارند و هر کدام با برنامه‌های مهاجرتی متعدد، پذیرای واجدین شرایط مهاجرت به کانادا هستند. در بین کشورهای انگلیسی زبان، کانادا پرطرفدارترین مقصد مهاجرت برای ایرانیان است. این محبوبیت هم دلایل فراوانی دارد.

اول از همه برنامه‌های مهاجرتی آسان‌تر و ارزان‌تر نسبت به دیگر کشورها، که بعضا در نصف زمان مهاجرت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان به نتیجه می‌رسند. دولت کانادا، همواره با سیاست‌های جذاب به جذب مهاجرین از سراسر دنیا اقدام کرده که بازار کار و اقتصاد کشور خود را زنده و پویا نگه دارد. همین مورد باعث شده که از 4 دهه گذشته، ایرانیان زیادی به کانادا مهاجرت کنند و جمعیت ایرانیان داخل کانادا را بسیار بالا ببرند.

کانادا به علت رنگارنگی فرهنگی که مهاجران متعدد برای این کشور به ارمغان آورده‌اند، فرهنگی پذیرا و دوستانه دارد و با تازه مهاجران به خوبی برخورد می‌کند. همین دلایل کافیست که کانادا را به محبوب‌ترین مقصد مهاجران ایرانی تبدیل کند. اما این پایان ماجرا نیست و در یک‌سال اخیر، کانادا قانونی موقت به نفع ایرانیان تصویب کرده که مسیر مهاجرت را برای بسیاری از ایرانیان ساده‌تر کرده است. جزئیات این قانون را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

ما در پیرسوک، با داشتن چندین سال تجربه و داشتن هزاران پرونده موفق در انواع برنامه‌های مهاجرتی کانادا، می‌توانیم از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت به کانادا شما را یاری دهیم. این مقاله را ما با پشتوانه سال‌ها تجربه و تخصص و با جزئیات بسیار خوبی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا برایتان آماده کرده‌ایم که با عمده روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا به خوبی آشنا شوید و بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. پس با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا همواره یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا بوده است. تحصیل در کانادا مزیت‌های تحصیلی شامل کیفیت آموزش بسیار بالا و بی نظیر در مدارس و دانشگاه‌ها، محیط‌های آموزشی پویا و شاداب و محیط‌های فرهنگی چندملیتی دارد که می‌تواند برای متقاضیان تحصیل در این کشور، چه در مقطع دانشگاه و چه در مقطع مدرسه دوره اول و دوم، تجربه‌ای بی‌نظیر به ارمغان بیاورد و دانشجوها و دانش‌آموزان را آماده ورود به بازار کاری با درآمدهای بسیار خوب بکند.

علاوه بر تمامی این موارد، دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند شما را به مسیری نسبتا هموار و آسان برای اخذ اقامت دائم کانادا وارد کند و این جذاب‌ترین بخش تحصیل در کاناداست. همچنین دانشجویان بین‌المللی دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا بدهند و برای همسر مجوز کار دریافت کنند. در مدت تحصیلشان در دانشگاه نیز، فرزندان آن‌ها اجازه تحصیل رایگان در مدارس کانادا را خواهند داشت.

ما در پیرسوک تمامی خدمات تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا را ارائه می‌کنیم و سال‌ها تجربه و داشتن صدها پرونده موفق، می‌توانیم به شما هم کمک کنیم. اگر شما هم متقاضی تحصیل در کانادا و در نهایت مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، چه بخواهید خودتان کارها را انجام دهید و چه بخواهید کار را به ما بسپارید، می‌توانید برای داشتن مشاوره رایگان، به راحتی فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا پیرسوک را از اینجا تکمیل کنید و منتظر تماس مشاوران متخصص مجموعه پیرسوک باشید.

  1. تحصیل در دانشگاه های کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، می‌تواند اولین قدم برای ورود به یکی از مسیرهای مهاجرت تحصیلی به کانادا و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا باشد. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین ‌آن‌ها اجازه کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین‌المللی در کانادا، اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته در خارج از محیط دانشگاه و با هر کارفرمایی را دارند. این اجازه کار در داخل محیط دانشگاه به صورت تمام وقت می باشد و می‌تواند کمک‌ هزینه بسیار خوبی برای دانشجو برای مدت تحصیل وی باشد.

با تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و پس از فارغ‌التحصیلی شما می‌توانید یک مجوز کار تا حداکثر 3 سال دریافت کنید و با کار تمام‌وقت در کانادا به مدت حداقل یکسال پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانید واجد شرایط اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا شوید. این روش به علت مشخص بودن مسیر و راحتی نسبی آن نسبت به دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا، از پرطرفدارترین مسیرهای مهاجرت به کانادا در بین متقاضیان مهاجرت به این کشور است. به خصوص جوانانی که هنوز در به دنبال تحصیل و ساختن زندگی خود از طریق کسب علم هستند.

  1. تحصیل در مدارس کانادا (تحصیل فرزندان)

برای والدینی که نگران آینده فرزند خود هستند و تمایل دارند که فرزندشان دوران تحصیل خود را در مدارس با کیفیت بالا و با سطح جهانی بگذرانند، کانادا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. تحصیل در مدارس کانادا نسبت به تحصیل در مدارس دیگر کشورهای انگلیسی زبان سطح اول دنیا مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا همچنان ارزان‌تر است.

اما کیفیت تحصیل در مدارس کانادا با دیگر کشورها برابر است و بعضا در برخی موارد از آن‌ها پیشی می‌گیرد. همچنین با تحصیل در مدارس کانادا و فارغ‌التحصیلی از آن‌ها، دانش‌آموزان با راحتی بسیار بالاتری می‌توانند در دانشگاه‌های برتر کانادا و کشورهای دیگر پذیرفته شوند و آینده خود را با راحتی بیشتری بسازند. اگر دانش‌آموزان مایل به ادامه تحصیل در کانادا باشند و از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شوند، به راحتی می‌توانند وارد بازار کار پویای کانادا شده و در مسیر دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا قدم بگذارند. این روش برای والدینی که تمایل به مهاجرت به کانادا ندارند اما دوست دارند که فرزندشان در کشوری پیشرفته آموزش ببیند و زندگی خود را بسازد بسیار بسیار مناسب است.

تصاویر مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا یک ویزای کوتاه مدت کانادا است که با داشتن آن شما مجاز به اقامت تا سقف 180 روز در هر بار ورود به کانادا هستید. در این مدت شما اجازه کار و یا تحصیل ندارید و فقط به عنوان توریست و بازدید کننده میتوانید در کانادا زندگی کنید.

اما این به معنی عدم امکان ورود به مسیر مهاجرت به کانادا با داشتن ویزای ویزیتور نیست. با داشتن ویزای توریستی کانادا و با ورود به کانادا به عنوان توریست، شما می‌توانید در طی 180 روز حضورتان در کانادا، پروسه‌ای را پشت‌سر بگذارید و اگر در این پروسه نسبتا آسان اما دقیق، موفق بودید، می‌توانید واجد شرایط درخواست برای ویزای تحصیلی از داخل خاک کانادا شوید.

این روش برای افرادی که امکان اخذ ویزای ویزیتوری کانادا را دارند بسیار پرطرفدار است و هزینه نسبتا کمتری نسبت به اقدام برای ویزای تحصیلی (استادی‌پرمیت) از خارج از خاک کانادا دارد. این روش همواره یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای دارندگان ویزای توریستی کانادا بوده و هست و هرساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی از این طریق در کانادا مشغول به تحصیل می‌شوند.

روش دیگری که این روزها طرفداران بسیار زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار (ورک‌پرمیت) کانادا در داخل خاک کاناداست. از ابتدای مارچ 2023، دولت کانادا برای همدلی با ایرانیان در زمان اعتراضات گسترده سال ۱۴۰۱ در ایران، قانون موقتی را وضع کرد به ان صورت که تمامی ایرانیان دارای ویزای ویزیتوری یا اقامت کوتاه مدت معتبر که در خاک کانادا حاضر هستند، می توانند از داخل خاک کانادا وضعیت اقامتی خود را تغییر دهند.

اقامت موقت شامل اقامت تحصیلی (استادی‌پرمیت)، اقامت کار (ورک‌پرمیت) و ویزای ویزیتوری کانادا می‌شود. این قانون موقت که فقط برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود دارد به تازگی برای یک سال دیگر تمدید شده و تا پایان فوریه سال 2025 معتبر است. این برای خیلی از ایرانیان به این معناست که یکسال دیگر فرصت دارند که با ورود به خاک کانادا به عنوان توریست، ویزای خود را به مجوز کار تبدیل کنند و مسیر مهاجرت به کانادا را از این طریق پیش بگیرند.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

مهاجرت کاری به کانادا

مبحث مهاجرت کاری به کانادا و دریافت ویزای کار کانادا یکی از موارد محبوب این روزهای ایرانیان برای مهاجرت ب کانادا است. تائیدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (مجوز LMIA) یکی از مراحل مهم در فرآیند استخدام کارگران خارجی در کانادا است.

LMIA یک مجوز از دولت کانادا به کارفرماهاست که به آن‌ها اجازه می‌دهد که یک تبعه خارجی را به عنوان نیروی کار استخدام کنند. این تائیدیه نشان‌دهنده این است که کارفرما تلاش کرده است تا نیروی کار کانادایی مناسب پیدا کند، اما به دلایل مختلف نتوانسته است و ناچار به نیروی کار خارجی نیازمند است.

یک تبعه خارجی نمی‌تواند خودش برای LMIA درخواست دهد؛ بلکه، یک کارفرمای کانادایی باید برای مجوز LMIA درخواست دهد. همه جریان‌های برنامه کارگر خارجی موقت کانادا (TFWP) مستلزم دریافت LMIA برای استخدام هستند. اما برای ویزاهای کار موقت تحت برنامه جابه‌جایی بین‌المللی (IMP)، کارفرمایان از دریافت LMIA معاف هستند.

  1. برنامه کارگران خارجی موقت (Temporary Foreign Worker Program): این برنامه که به اختصار TFWP نیز خوانده می‌شود، به کارفرمایان کانادایی این امکان را می‌دهد که به طور موقت اتباع خارجی را استخدام کنند تا کمبود نیروی کار کانادا را پر کنند. TFWP به طور مشترک توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) اداره می‌شود. TFWP به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا استعدادهای خارجی مورد نیاز خود را استخدام کنند. همچنین تضمین می‌کند که این کارگران خارجی از حقوق و حمایت‌هایی برخوردار می‌شوند که شایسته اشتغال ایمن در کانادا هستند. یکی از ویژگی‌های کلیدی TFWP، نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) است. هر کارفرمایی که مایل به استخدام یک تبعه خارجی از طریق TFWP است، باید ابتدا یک LMIA دریافت کند که نشان دهد قادر به یافتن یک شهروند یا مقیم دائم کانادا برای پر کردن این موقعیت نیست. تنها پس از اخذ LMIA، کارفرما می‌تواند به طور رسمی یک تبعه خارجی را استخدام کند، و به نوبه خود، تبعه خارجی را قادر می‌سازد تا برای مجوز کار موقت و در نهایت مهاجرت به کانادا و اقامت دائم کانادا درخواست دهد. بر اساس TFWP، کارفرمایان می‌توانند کارگران خارجی موقت را از طریق جریان‌های زیر استخدام کنند:
  • کارگران با دستمزد بالا (High-Wage Workers)
  • کارگران با دستمزد کم (Low-Wage Workers)
  • جریان جهانی استعدادها (Global Talent Stream)
  • کارگران کشاورز خارجی (Foreign Agricultural Workers)
  • مراقبین در منزل (In-Home Caregivers)
  • دانشگاهیان خارجی (Foreign Academics)
  1. برنامه جابه‌جایی بین‌المللی (International Mobility Program): این برنامه که به اختصار به عنوان ویزای کار IMP نیز شناخته می‌شود، یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های مهاجرتی در کاناداست. این برنامه کارفرمایان کانادایی را قادر می‌سازد تا کارگران خارجی را بدون نیاز به تائیدیه LMIA استخدام کنند. معافیت از دریافت مجوز LMIA بر اساس دو شرط کلی است: مزیت‌های اقتصادی، فرهنگی یا سایر مزیت‌های رقابتی برای کانادا؛ و مزایای متقابلی که شهروندان و مقیمان دائم کانادا از آن بهره‌مند شوند. معافیت از دریافت مجوز LMIA از یکی از دو طریق زیر صورت می‌گیرد:
  • توافق‌نامه‌های بین المللی: تعداد قابل توجهی از معافیت‌های LMIA از طریق توافق نامه‌های بین المللی بین کانادا و سایر کشورها انجام می‌شود. کانادا تعدادی توافق‌نامه تجارت آزاد امضا کرده است که هر یک شامل طیف وسیعی از معافیت‌های LMIA می‌باشد:
  • توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)
  • توافق نامه تجارت آزاد کانادا و شیلی، کانادا و پرو، کانادا و کلمبیا، کانادا و کره جنوبی
  • توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری کانادا و اتحادیه اروپا (CETA)
  • توافق نامه عمومی تجارت در خدمات (GATS)
  • منافع کانادا: یکی دیگر از دسته‌بندی‌های محبوب معافیت‌های LMIA، معافیت با اثبات منافع قابل توجه برای کاناداست. متقاضیان معافیت از LMIA تحت این دسته باید نشان دهند که این معافیت به نفع کانادا خواهد بود، چه از طریق سود قابل توجه برای کانادایی‌ها یا از طریق حفظ روابط کاری متقابل با سایر کشورها. به منظور واجد شرایط بودن برای معافیت LMIA تحت دسته مزایای قابل توجه برای کانادایی‌ها، استخدام یک تبعه خارجی باید مزایای اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی را برای کانادا به دنبال داشته باشد. به طور کلی، افسران مهاجرت سوابق گذشته یک تبعه خارجی را ارزیابی می‌کنند و شهادت و توصیه‌های کارشناسان رسمی را برای تعیین مزایای قابل توجه بررسی می‌کنند.
تصاویر مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا به خودی خود یک روش یا برنامه مهاجرتی به کانادا نیست و به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی‌شود؛ بلکه متقاضیان باید ابتدا از طریق یکی از روش های سرمایه گذاری موجود برای کارآفرینان مانند برنامه های کار آفرینی استانی یا برنامه ثبت شعبه در کانادا (ICT)، موفق به دریافت ویزای کار و مجوز کاری کانادا شوند.

سپس با ورود به کانادا و راه اندازی کسب و کار مورد نظر، شرایط لازم برای اقدام برای مهاجرت ب کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا را فراهم کنند. شرایط لازم برای ثبت شرکت بسته به نوع برنامه مهاجرتی یا استانی که می‌خواهید در آن شرکت را ثبت کنید، بسیار متغیر است؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که برای ثبت شرکت یا تاسیس شعبه در کشور کانادا باید سه شرط اصلی را برآورده کنید:

1- ارائه طرح تجاری (بیزنس پلن) حرفه‌ای،

2- ارائه حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت (با توجه به طرح تجاری و قوانین فدرال/استانی متغیر است)،

3- برخورداری از سوابق کاری مرتبط در سطح مالکیت و یا مدیریت بلندپایه. سایر شرایط عمومی شامل حداقل ۱۸ سال سن، عدم سوء پیشینه کیفری، عدم سوابق ورشکستگی در گذشته، اعلام آدرس فیزیکی در کانادا و داشتن نماینده خدمات (در بعضی از استان‌ها) است.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزنس فعال

اگر می‌خواهید مالک کسب و کاری در کانادا و اقدام به خرید بیزنس در کشور کانادا کنید، دو گزینه پیش رو دارید: یا یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی کنید و یا یک بیزنس فعال را خریداری کنید.

خبر خوب این است که شما ممکن است واجد شرایط خرید یک بیزنس کانادایی و استفاده از آن برای دریافت اقامت دائم از برنامه های کار آفرینی استانی کانادا شوید. بسیاری از برنامه‌های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی به شما این امکان را می‌دهند که یک کسب و کار بخرید و وارد یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا شوید.

خرید یک بیزنس آماده در کانادا مزایای فراوانی دارد؛ به طور مثال، با خرید یک کسب و کار فعال در کانادا خیالتان آسوده خواهد بود که بیزنس مد نظر از قبل مجوزهای لازم را گرفته است، به درآمدزایی و سوددهی رسیده و نیازی به تبلیغات اولیه برای جذب مشتری ندارد و در نهایت از اعتبار بیشتری نسبت به یک بیزنس نوپا برخودار است.

هزینه خرید بیزنس در کانادا به فاکتورهای متنوعی از جمله ماهیت کسب و کار، موقعیت فیزیکی، اندازه و گستردگی، میزان سودآوری، تعداد کارکنان و سایر موارد بستگی دارد. به طور کلی، می‌توانیم تخمین بزنیم که حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک بیزنس در کانادا حداقل ۲۵۰ هزار دلار است.

تصاویر مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم

برنامه اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم آنلاین است که در سال 2015 توسط دولت کانادا برای پردازش درخواست مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا افراد ماهر در مشاغل مختلف معرفی شد. برای ورود به برنامه اکسپرس اینتری کانادا، متقاضی باید ابتدا یک پروفایل یا نمایه اکسپرس اینتری تشکیل دهد و اطلاعات خود را ثبت کند. سپس سیستم جامع امتیاز‌بندی (CRS) اکسپرس اینتری به هر نامزد بر اساس فاکتورهایی مثل سن، سابقه کار، سطح زبان، سطح تحصیلات و موارد دیگر یک امتیاز از حداکثر 1200 امتیاز می‌دهد.

هر متقاضی با مجموعه‌ای از دیگر داوطلبان رقابت می‌کند و افرادی که بیشترین امتیاز را در هر دوره داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم کانادا خواهند داشت. ورود به سیستم اکسپرس اینتری یک فرآیند سه مرحله‌ای است.

اولین قدم این است که پروفایل خود را تشکیل داده و مشخصات خود را ارسال کنید. این مرحله به مدارک شناسایی مانند گذرنامه، کارنامه آزمون زبان انگلیسی و/یا فرانسه و گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی نیاز دارد. در

قدم دوم، بر اساس مشخصات خود، امتیاز دریافت می‌کنید و بخشی از کاندیداهایی می‌شوید که پروفایل اکسپرس اینتری خود را ایجاد کرده‌اند. پس از اینکه امتیاز خود را دریافت کردید و به جمع نامزدها ملحق شدید، باید به طور منظم اطلاعات خود را به روز کنید و به دنبال فرصت‌هایی برای افزایش امتیاز خود باشید.

در نهایت، در صورت انتخاب شدن، برای شما دعوت نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا صادر می‌شود. برای تکمیل این درخواست، باید مجموعه جامع تری از اسناد و مدارک کاری، تحصیلی و مالی را ارسال کنید که صحت اطلاعات ارائه شده در پروفایلتان را ثابت کند. مدارک جانبی شامل توصیه نامه‌ها، گواهی عدم سوپیشینه، عکس دیجیتال، نتایج معاینه پزشکی و تمکن مورد نیاز است. اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی اقتصادی دولت فدرال را سازماندهی می‌کند و نامزدها باید شرایط ورود به یکی از این سه برنامه را داشته باشند تا بتوانند پروفایل خود را برای ارزیابی در مقابل دیگر داوطلبان ارسال کنند:

  • نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Worker): از جمله شرایط اصلی ورود به این برنامه داشتن حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل سطح TEER 0, 1, 2, 3 در‌ناک‌های شغلی کانادا و مدرک زبان با سطح حداقل CLB 7 است.
  • تجربه کانادایی (Canadian Experience Class): برای این برنامه باید حداقل یک سال سابقه کار در کانادا در یکی از مشاغل سطح TEER 0, 1, 2, 3  درناک شغلی کانادا داشته باشید. اگر سابقه کارتان در سطح TEER 0, 1 باشد، به نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی بیشتری نیاز خواهید داشت. افرادی که مدارک تحصیلی غیر کانادایی دارند، باید علاوه بر دانشنامه و ریز نمرات، ارزیابی مدرک تحصیلی از سازمان‌هایی همچون WES (World Education Services) ارائه دهند.
  • نیروی متخصص مشاغل فنی (Federal Skilled Trades): برای ورود به این برنامه باید حداقل دو سال در مشاغل فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا در سطح TEER 2, 3 سابقه کار داشته باشید و از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر همراه با تائیدیه LMIA دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده

یکی از مسیرهای محبوب برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده است. این روش به افراد این امکان را می‌دهد تا با کمک اعضای خانواده که ساکن کانادا هستند، به این کشور مهاجرت کنند. برای شروع فرآیند از طریق اسپانسرشیپ خانواده، اسپانسر باید یکی از اعضای خانواده باشد که مقیم دائم یا شهروند کاناداست.

این افراد می‌توانند والدین، فرزندان، یا همسران باشند. همچنین، افرادی که شریک زندگی یا پارتنر متقاضی هستند نیز می‌توانند به عنوان اسپانسر معرفی شوند. اسپانسر برای برای انجام این فرآیند باید شرایطی را داشته باشد. به طور کلی، اسپانسر باید درآمد کافی داشته باشد و توانایی تأمین هزینه‌های زندگی خانواده‌اش را ثابت کند. همچنین، اسپانسر قانوناً متعهد خواهد شد که به مدت معینی (معمولاً 3 تا 10 سال) از نظر مالی مسئولیت نگهداری از فرد مهاجر را بر عهده خواهد گرفت.

در صورت تأیید درخواست اسپانسرشیپ، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد. اگر عضوی از خانواده‌تان در کانادا زندگی می‌کند و واجد شرایط اسپانسرشیپ هستید، توصیه می‌کنیم با کمک یک مشاور رسمی متخصص در امور مهاجرت کانادا از این فرصت طلایی استفاده کنید.

تصاویر مهاجرت برنامه اکسپرس اینتری به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق روستاها و استان‌های شمالی (RNIP)

با افزایش تقاضا برای مهاجرت، دولت کانادا سیاست‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای جذب مهاجران به ویژه به مناطق کم‌جمعیت و روستاها اجرا کرده است. برنامه مهاجرتی مناطق روستایی کانادا (RNIP) که به نام برنامه مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت کانادا نیز شناخته می‌شود، شرایط ویژه‌ای برای مهاجرت به این مناطق فراهم کرده است.

برنامه RNIP دارای اهداف مهمی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق کم‌جمعیت است. تقویت اقتصاد محلی مهم‌ترین هدف این برنامه است که با جذب مهاجران به روستاها و استان‌های شمالی، امکان توسعه کسب و کارهای محلی و ایجاد شغل‌های جدید فراهم می‌شود. همچنین، با کاهش فشار جمعیتی در شهرها و جلب مهاجران به مناطق دورافتاده، تعادل جمعیتی در سطح کشور بهبود می‌یابد. مهاجرت به روستاها و استان‌های شمالی کانادا شامل مراحل زیر است:

  • انتخاب منطقه روستایی: برای شروع فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه RNIP، اولین گام انتخاب منطقه مورد نظر است. مهاجران باید یک منطقه روستایی یا شمالی کانادا را انتخاب کرده و تصمیم به زندگی در آن منطقه بگیرند.
  • تأیید مهارت‌ها و تجربه کاری: مهاجران باید دارای مهارت‌ها و تجربه کاری مرتبط با شغل مورد نظر در منطقه مورد انتخاب باشند. این مهارت‌ها و تجربیات باید توسط مراجع معتبری ارزیابی شوند تا اطمینان حاصل شود که فرد قابلیت انجام شغل مورد نظر را دارد. برای پذیرفته شدن در برنامه مهاجرت مناطق روستایی کانادا باید یک جاب آفر از سوی کارفرمایی که در منطقه روستایی فعالیت می‌کند داشته باشید. این پیشنهاد شغلی باید برای یک شغل تمام‌وقت و غیرفصلی باشد، تاریخ پایان مشخصی نداشته باشد و با سابقه کاری قبلی شما مرتبط باشد (هر دو در یک‌ناک شغلی باشند).
  • تحصیلات لازم: مهاجران باید دارای تحصیلات معتبر و لازم برای شغل مورد نظر باشند. این تحصیلات معمولاً باید از یک مؤسسه تحصیلات تکمیلی دولتی در همان منطقه روستایی یا شمالی کانادا باشد.
  • مهارت‌های زبان: مهاجران برای شرکت در برنامه RNIP باید دارای مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی قابل قبول باشند. این مهارت‌ها با آزمون‌های استاندارد IELTS یا CELPIP ارزیابی می‌شود.
  • تمکن مالی: مهاجران باید تمکن مالی لازم برای تأمین نیازهای زندگی خود و خانواده‌ای که با آن‌ها همراه هستند را داشته باشند (برای یک سال اول) که این توانایی با ارائه گواهی موجودی حساب و پرینت حساب بانکی و سایر منابع مالی اثبات می‌شود.
  • تعهد به زندگی در منطقه مورد نظر: مهاجران باید تعهد دهند که به مدت معینی در منطقه روستایی یا شمالی کانادا زندگی خواهند کرد و به توسعه آن منطقه کمک خواهند کرد. این تعهد معمولاً با امضای یک توافق‌نامه تضمین می‌شود.
  • ارسال و تایید درخواست: بعد از تأیید تمامی مراحل، متقاضیان درخواست خود را به مقامات مربوطه در منطقه مورد نظر ارسال می‌کنند که باید شامل تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز باشد. مقامات محلی درخواست‌ها را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند. در صورت قبولی پرونده، متقاضی می‌تواند به کانادا مهاجرت کند.
  • اقامت موقت و پس از آن اقامت دائم: پس از ورود به کانادا، فرد ابتدا اقامت موقت دریافت می‌کند. پس از مدتی و با رعایت شرایط و تعهدات، امکان درخواست اقامت دائم به ویژه بر اساس تجربه کاری و زندگی در منطقه ارائه می‌شود.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی (PNP)

برنامه‌های نامزدی استانی کانادا که در دهه 1990 به عنوان پاسخی به نیازهای اقتصادی متنوع و تغییرات جمعیتی در استان‌ها و مناطق مختلف اجرا شدند، به استان‌ها و مناطق کانادا این اختیار را می‌دهند که افراد را بر اساس توانمندی‌ها و مهارت‌هایشان انتخاب کرده و برای حمایت از اقتصاد محلی و کسب اقامت دائم معرفی نمایند.

با درک این حقیقت که سیاست‌های مهاجرت یکسان نمی‌توانند به بهترین شکل با چالش‌ها و فرصت‌های محلی هر منطقه سازگاری داشته باشند، کانادا به استان‌ها اختیار داد تا برنامه‌های مهاجرت خود را مطابق با نیازهای خاص منطقه‌ای خود طراحی کرده و اجرا نمایند. هر استان اکنون برنامه PNP خود را دارد که به‌طور ویژه با نیازها و فرصت‌های اقتصاد محلی هماهنگ شده است.

برای شرکت در این برنامه‌ها، نیاز است که شما شرایط مربوط به برنامه مهاجرتی استان مورد نظر خود را برآورده کنید. فرآیند مهاجرت به کانادا از این طریق از دو مرحله تشکیل شده است. ابتدا، شما باید برای برنامه استانی که تمایل به سکونت در آن دارید، درخواست دهید. هر برنامه با هدف جذب افراد با مهارت‌ها، تجربیات و صلاحیت‌هایی که با نیازهای بازار کار محلی همخوانی دارد، طراحی شده است. در صورت قبولی، شما یک نامه تایید نامزدی دریافت می‌کنید. مرحله دوم شامل ارسال درخواست رسمی برای اقامت دائم به دولت فدرال می‌شود. پرونده‌های نامزدهای استانی از مسیرهای سریع و آسان برای اخذ اقامت دائم در کانادا به شمار می‌روند.

مدت زمان بررسی پرونده‌های استانی که از طریق سامانه آنلاین اکسپرس انتری به اداره مهاجرت ارسال می‌شوند، حدود 13 ماه تخمین زده شده است. هر برنامه استانی شامل چندین جریان مختلف است که در اکثر استان‌ها به جذب نیروهای ماهر، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و افراد خوداشتغال می‌پردازد. این جریان‌ها با هدف تشویق به ایجاد مشاغل جدید و تحول در اقتصادهای محلی طراحی شده‌اند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

در حال حاضر مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری به 3 برنامه فدرال (انتقال درون شرکتی، ویزای استارتاپ، ویزای کار C11) و برنامه‌های استانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • ویزای کارآفرینی C11: مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه مناسب کارآفرینانی است که قصد سرمایه‌گذاری در یک بیزنس فعال در کانادا را دارند و یا می‌خواهند بیزنس جدیدی را در کانادا راه‌اندازی کنند. در این روش ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنید و می‌توانید پس از یک سال فعالیت و تحت شرایطی خاص برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. ویزای کار C11 زیرمجموعه برنامه IMP است و در این روش به جاب آفر و تائیدیه LMIA نیاز ندارید.
  • ویزای استارتاپ کانادا (Start-Up Visa): برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برای نوآفرینانی است که یک طرح تجاری (بیزنس پلن) خلاقانه و حرفه‌ای ارائه داده و پتانسیل راه اندازی یک شرکت استارتاپ در کانادا را دارند. در برنامه استارتاپ ویزا امکان اقدام تا حداکثر ۵ متقاضی (به همراه همسران و فرزندان زیر ۲۲ سال) در یک گروه استارتاپ برای راه اندازی یک ایده تجاری وجود دارد. البته متقاضی به تنهایی نیز می تواند برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کرده و یک ایده تجاری نوین را در کانادا راه اندازی کند.
  • ویزای ICT کانادا: این برنامه مناسب شرکت‌هایی است که قصد دارند شعبه دیگری از کسب و کار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند و کارمندان خود را به دفتر کانادا منتقل کنند. از طریق این برنامه می‌توانید در ابتدا ویزای کار یک ساله دریافت کنید و پس از آن امکان تمدید ویزا و مجوز کاری کانادا وجود دارد، و همچنین متقاضی تحت شرایطی نیز می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.
  • ویزای کارآفرینی استان‌ها (PNP): اکثر استان‌های کانادا در برنامه‌های مهاجرت استانی خود، انواعی از جریان‌های کارآفرینی را ارائه می‌دهند. سرمایه گذاران از طریق یکی از این جریان‌ها مانند برنامه کارآفرینی استان انتاریو (OINP – Entrepreneur Stream)، برنامه کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP – Entrepreneur Immigration) و برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان (SINP – Entrepreneur Category) می‌توانند در استان خاصی کسب و کار راه‌اندازی کنند.
تصاویر مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

برنامه ویزای استارتاپ کانادا به منظور جلب کارآفرینان پویا با ایده‌های تجاری نوآورانه و توانایی‌های لازم برای مهاجرت به کانادا ایجاد شده است. این برنامه به کارآفرینان در سراسر جهان امکان می‌دهد تا کسب‌وکارهای خود را در کانادا راه‌اندازی کنند و با اخذ اقامت دائم، به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در این کشور کمک کنند.

متقاضیان ویزای استارتاپ باید ایده تجاری خود را با کمک مشاوران بیزنس ارایه کنند و کسب و کار واجد شرایط راه‌اندازی کنند. مراحل درخواست شامل نوشتن یک طرح تجاری، دریافت نامه حمایت از یک سازمان تایید شده از اداره مهاجرت کانادا (designated organization)، اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB5، و اثبات تمکن مالی برای زندگی در کانادا می‌شوند. این مراحل برای جلب کارآفرینان باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کانادا می‌شود.

ویژگی‌های جذاب ویزای استارتاپ کانادا شامل امکان دریافت اقامت دائم برای متقاضی و اعضای خانواده زیر 22 سال، بدون محدودیت سن و سطح تحصیلات، امکان مهاجرت با سطح متوسط زبان، و امکان اخذ اجازه کار نامحدود در مدت انتظار برای نتیجه پرونده اقامت دائم می‌باشد. همچنین، این برنامه امکان شراکت تا 5 نفر و اخذ اقامت برای اعضای خانواده را نیز فراهم می‌کند.

هزینه کل برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا معمولاً بین ۵۰ تا 70 هزار دلار کانادا است و این مبلغ شامل تمام خدمات تخصصی از ابتدا تا انتها می‌شود. مدت زمان کل برای دریافت اقامت دائم از طریق این برنامه تا 36 ماه طول می‌کشد، با اینکه متقاضیان می‌توانند در عرض 8 ماه پس از ثبت پرونده اقامت دائم کانادا، با دریافت اجازه کار نامحدود وارد کانادا شوند.

ما در پیرسوک از سال ۲۰۲۰ پکیج جامع و تخصصی خدمات بیزنسی لازم و همچنین سرویس های وکالت و آماده سازی پرونده متقاضیان را ارایه می کنیم. ما امکان این را فراهم کردیم که به متقاضیان به صورت انفرادی و یا گروهی خدمات کامل مهاجرتی از ابتدا تا انتها را در استارتاپ ویزا ارایه کنیم. در سال ۲۰۲۳ و ابتدای ۲۰۲۴ ما موفق به دریافت اقامت دایم برای بسیاری از موکل ها و گروه های استارتاپ ویزا شدیم که این موفقیت ها تا امروز همچنان ادامه دارد. پیشنهاد میکنیم نمونه هایی از قبولی های استارتاپ ویزای موکلین ما را در پیج اینستاگرام شرکت مشاهده کنید.

اصلی‌ترین ویژگی ایده نوآورانه در ویزای استارتاپ کانادا، ارائه طرح کسب‌وکار جدید با رویکردی نوین و خلاقانه است که به چالش‌های موجود در بازار یا صنعت پاسخ دهد و از لحاظ نوآوری و پیشرفت توجه مقامات مهاجرتی کانادا را جلب کند. این ایده‌ها معمولاً در زمینه‌های فناوری، بهداشت و درمان، مهندسی، محیط‌زیست، انرژی یا هر زمینه دیگری که نیازمند نوآوری است، پیشنهاد می‌شوند.

اداره مهاجرت کانادا در ارزیابی ایده نوآورانه این استارتاپ‌ها، به تأثیر مثبت در اقتصاد کانادا، توانایی ایجاد اشتغال و سازگاری با اولویه‌های اقتصادی کانادا توجه ویژه‌ای دارد. به طور کلی، ویزای استارتاپ کانادا با امکانات و مزایای خود یکی از جذاب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا و در نهایت  اخذ اقامت دائم کانادا در برنامه‌های مهاجرتی کارآفرینی محسوب می‌شود.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا

از عمده‌ترین راه های مهاجرت به کانادا که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نیز می‌شوند می‌توان به روش‌های متنوع جذب سرمایه گذاران خارجی و برنامه‌های کاری تحت برنامه اکسپرس انتری و همچنین نوآوری و استارتاپ ویزا در کانادا اشاره کرد. اغلب متقاضیان می‌توانند از مسیرهای متنوع با کسب اقامت موقت (ویزای کار، تحصیلی و ویزیتوری) وارد کانادا بشوند و در صورت رعایت شرایط و قوانین تعیین شده پس از مدت معینی می‌توانند این اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنند.

بدون شک یکی از جذاب‌ترین مسیرهای دریافت اقامت دائم در کانادا، برنامه ویزای استارتاپ است. این برنامه با هدف جذب کارآفرینان پویا و با ایده‌های نوآورانه ایجاد شده و امکان راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید در کانادا را فراهم می‌کند. متقاضیان باید یک طرح تجاری نوآورانه ارائه داده و از حمایت یک سازمان سرمایه‌گذاری معتبر بهره‌مند شوند.

با اخذ این ویزا، امکان دریافت اقامت دائم به همراه اعضای خانواده زیر 22 ساله وجود دارد. همچنین، مزیت‌های دیگر این برنامه شامل امکان شراکت با حداکثر 5 نفر، اخذ اجازه کار نامحدود، و امکان انتخاب استان و شهر محل زندگی می‌باشد. برنامه نامزدی استانی نیز یک راه پرطرفدار دیگر به سوی مهاجرت به کانادا و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا است. در این برنامه، هر استان می‌تواند مهاجرانی را که مهارت‌ها یا توانایی‌های خاصی دارند را انتخاب کند و آن‌ها را به اقامت دائم دعوت کند.

این برنامه به مهاجران امکان می‌دهد که در استان انتخابی خود مشغول به کار شوند و از فرصت‌های بیشتری در زمینه شغلی و زندگی در کانادا برخوردار باشند. مهاجرت اقتصادی یکی دیگر از مسیرهای دریافت اقامت دائم در کانادا است که با برنامه‌هایی نظیر اکسپرس اینتری و برنامه‌های متنوع استانی امکان مهاجرت برای مهارت‌های مختلف و کسب‌وکارهای موفق را فراهم می‌سازد.

افراد می‌توانند از طریق امتحان زبان و ارتقاء مهارت‌های مورد نیاز خود، امتیازهای بیشتری جهت شرکت در این برنامه‌ها کسب کنند و با موفقیت به کانادا مهاجرت کنند. همچنین، شرکت در برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای نیز از دیگر اقداماتی است که متقاضیان می‌توانند انجام دهند تا شانس دریافت اقامت دائم خود را افزایش دهند.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

در حال حاضر راه‌های خوب بسیار زیادی برای مهاجرت ایرانیان به کانادا وجود دارد و بهترین راه با توجه به شرایط هر فرد مشخص می‌شود و نمی‌توان گفت که یک مسیر مهاجرت برای همه افراد مناسب است. اما می‌توان به پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا در بین ایرانیان پرداخت. اولین روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا در بین ایرانیان، مهاجرت تحصیلی به کاناداست؛ این روش به علت سرعت بالا و مسیر هموارتر رسیدن به اقامت دائم کانادا، طرفداران بسیار زیادی دارد. اما هزینه‌های آن نسبت به برنامه‌ای مانند نیروی متخصص فدرال بالاتر است.

روش دیگری که این روزها در بین ایرانیان پرطرفدار است روش تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار است. اگرچه این روش بسیار راحت‌تر شما را به ورک‌پرمیت کانادا می‌رساند، اما برای دریافت اقامت دائم مسیر بسیار طولانی در پیش خواهید داشت و باید سختی‌هایی را به جان بخرید! این قانون نیز یک قانون حمایتی موقت از سوی دولت کانادا برای ایرانیان است و تنها تا پایان فوریه 2025 فرصت دارد. تا آن زمان، میتوان به عنوان یک روش پرطرفدار موقت در بین ایرانیان از آن یاد کرد.

در چند سال گذشته برنامه های استارتاپ ویزا و برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری نیز از مسیرهای محبوب برای مهاجرت به کانادا برای ایرانیان بوده اند.

شرایط مهاجرت به کانادا

پیرسوک در طول این برنامه چه خدماتی به من ارائه می‌دهد؟

شرکت پیرسوک با مدیریت آقای پیام پاک‌مهر، مشاور قانونی و رسمی مهاجرت کانادا (RCIC) و عضو کالج مشاورین رسمی مهاجرت کانادا (CICC) با شماره وکالت R530633 از ابتدا تا انتهای تمامی مراحل انواع برنامه‌های مهاجرت به کانادا مختلف از جمله برنامه‌های اقامت دائم، کاری، تحصیلی، توریستی، کارآفرینی، سرمایه گذاری و ثبت و انتقال شرکت و در تمامی استان‌های کانادا، به خصوص مقاصد پرطرفداری همچون استان انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان را با تجربه صدها پرونده موفق به شما ارائه می‌کند.

 به واسطه دانش تخصصی به روز و تجربه صد‌ها پرونده موفق در تمامی برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم و اقامت موقت، ما گروه کارشناسان مهاجرت پیرسوک توانسته‌ایم تعداد بی‌شماری از مشتریان خود را به موفقیت چشمگیر در دریافت ویزای تحصیلی و استارتاپ و ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کانادا برسانیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا در لینک زیر فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید و با بهره‌مند شدن از مشاوره تخصصی رایگان تیم کارشناسان پیرسوک، اولین گام در راستای تحقق اهداف مهاجرتی خود را بردارید.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

1. آیا امکان دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله، اگر در مقطع دانشگاهی و در موسسه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا تحصیل کنید و فارغ‌التحصیل بشید، به شما مجوز کار در کانادا تعلق می‌گیرد. پس از حداقل یکسال کار تمام وقت، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

همسران دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه‌های کانادا، امکان اقدام و دریافت مجوز کار کانادا را دارند. به همسر دانشجویان این مقاطع، مجوز کار (ورک‌پرمیت) تعلق می‌گیرد و فرزندان زیر 22 سال آن‌ها نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند. البته امکان اقدام برای ویزای ویزیتوری برای همسران و فرزندان تمامی دانشجویان در حال تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا وجود دارد.

برای داشتن شانس پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، معمولا به حداقل نمره کل ۶.۵ و هر مهارت حداقل 6 در آزمون آیلتس احتیاج است.

هر یک از دانشگاه‌های مختلف کانادا، سیاست خود را در این زمینه دارند. برخی تعداد بیشتری از موسسات برگذار کننده آزمون را قبول دارند و برخی فقط IELTS Academic Training و TOEFL رو قبول دارند. این مطلب را باید از وبسایت دانشگاه مقصد بررسی کنید.

به طور مستقیم خیر، اما با تحصیل در مدارس کانادا، با سهولت بیشتری در دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شوید و ویزای تحصیلی شما به راحتی تمدید می‌شود، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و مشغول به کار شدن در کانادا، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

بله، والدین دانش‌آموز، امکان دریافت ویزای ویزیتور کانادا را به صورت همزمان با فرزندشان دارند. اما بهتر است که در زمان اقدام اولیه برای ویزا، فقط یکی از والدین به همراه دانش‌آموز اقدام کند. والدین دانش‌آموزان در کانادا اجازه کار ندارند و فقط به عنوان ویزیتور می‌توانند به کانادا رفت و آمد داشته باشند.

به طور کلی، مدارس کانادا برای ارائه پذیرش به دانش‌آموزان بین‌المللی نیازی به مدرک زبان ندارد. اما برخی از مدارس خاص هستند که برای ثبت‌نام در مقاطع 10 به بالا، نیازمند مدرک زبان هستند.

به طور کلی خیر، شما هیچگاه افسر اداره مهاجرت را نمی‌بینید و در زمان انگشت‌نگاری فقط کارمندان مرکز دریافت انگشت‌نگاری، سوالات کلی و محدود مانند شغل شما و دلیل سفر شما به کانادا خواهند پرسید.

با خود ویزای ویزتوری کانادا خیر، اما با تبدیل ویزای ویزتوری به دیگر ویزاهای موقت، مانند ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کار کانادا، می‌توانید در مسیر اخذ اقامت دائم قدم بردارید.

error: Content is protected !!