برنامه کارآفرینی استان انتاریو (Ontario Entrepreneur Stream)

فهرست مطالب

برنامه کارآفرینی استان انتاریو (Ontario Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی استان انتاریو، مناسب افرادی است که خارج از کانادا زندگی می کنند و تمایل دارند که یک کسب و کار را در استان انتاریوی کانادا تاسیس کنند یا یک بیزنس موجود را خریداری کنند.

 

شرایط اقدام در برنامه کارآفرینی استان انتاریو

  • متقاضی حداقل 24 ماه تجربه کار تمام وقت در 60 ماه گذشته داشته باشد. این سابقه کار باید به عنوان مالک یا مدیر ارشد یک بیزنس باشد.
  • اگر بیزنس پیشنهادی در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) باشد، متقاضی بایستی حداقل 800 هزار دلار دارایی را اثبات کند.
  • اگر بیزنس پیشنهادی خارج از GTA باشد، اثبات حداقل 400 هزار دلار دارایی مورد نیاز است.
  • اگر بیزنس پیشنهادی در هرجای استان در زمینه فناوری ارتباطات اطلاعات ICT یا ارتباطات دیجیتال باشند ، اثبات حداقل 400 هزار دلار مورد نیاز است.
  • اگر بیزنس پیشنهادی در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) باشد متقاضی باید حداقل 600 هزار دلار در یک بیزنس سرمایه گذاری کرده و حداقل 33٪ مالکیت سهام را داشته باشد.
  • اگر بیزنس خارج از GTA باشد، متقاضی باید حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری کرده و حداقل 33٪ مالکیت سهام را داشته باشد.
  • برای مشاغل در زمینه ICT و ارتباطات دیجیتال در هر نقطه از استان، متقاضی باید حداقل 200 هزار دلار سرمایه گذاری کرده و حداقل 33٪ مالکیت سهام را داشته باشد.
  • متقاضی باید دو کارمند تمام وقت (شهروند کانادایی یا افراد دارای اقامت دایم کانادا) را برای بیزنس پیشنهادی استخدام کند.
  • اگر بیزنس در خارج از GTA باشد و یا برای بیزنس های در زمینه ICT یا ارتباطات دیجیتال، متقاضی باید حداقل یک شغل برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم ایجاد کند.

 

الزامات اضافی در صورت خرید بیزنس های  موجود

  • در طی 12 ماه از تاریخ ثبت تمایل نامه، حداقل یک بازدید مرتبط با بیزنس از انتاریو انجام دهد.
  • بیزنس خریداری شده باید در مدت 60 ماه گذشته توسط همان مالک ( و یا صاحبان) به صورت مداوم اداره شده باشد.
  • مالکیت بیزنس باید کاملاً به متقاضی یا هر شریک تجاری او منتقل شود.
  • متقاضی باید حداقل 10٪ از سرمایه گذاری شخصی خود را برای بهبود یا گسترش تجارت در انتاریو استفاده کند.
  • قبل از واگذاری مالکیت، کلیه کارمندان دائم تمام وقت که در بیزنس مربوطه کار می کنند باید به شغل خود ادامه دهند.

 

نکته مهم:

 متقاضی پس از دریافت نامزدی استان انتاریو یا همان Nomination بایستی موارد زیر را ارایه کند:

  • مدرک زبان با حداقل نمره CLB4  در انگلیسی یا فرانسوی
  • در مدیریت روزانه بیزنس فعالانه شرکت داشته باشد (Day-to-Day Management)
  • متقاضی باید حداقل 75٪ از زمان تاسیس بیزنس را در انتاریو زندگی کرده باشد
  • در صورت داشتن شریک تجاری، شریک متقاضی باید تمام الزامات را نیز برآورده سازد

 

مراحل اقدام در برنامه کارآفرینی انتاریو

مرحله 1: متقاضی باید تمایل نامه EOI را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال کند.

Expression of interest (EOI)  یک فرم آنلاین است که از طریق آن متقاضی قصد مهاجرت به استان انتاریو را تحت OES اعلام می کند.

پروفایل EOI متقاضی فقط 1 سال از تاریخ تاسیس اعتبار دارد. البته پس از آن میتوان آن را مجددا تشکیل داد. پس از تشکیل پروفایل EOI و بر اساس جدول امتیاز بندی این برنامه، متقاضی از فاکتورهای مختلف مانند سوابق کاری، دارایی، وجود ارتباطات و کانکشن در استان و ……..امتیازی کل دریافت خواهد کرد و در جدول رده بندی متقاضیان (Pool) قرار خواهد گرفت.

 

مرحله 2: دریافت دعوتنامه برای اپلای و ارسال پرونده کامل

استان انتاریو در گزینش های دوره ای (Draw) که در این برنامه انجام می دهد، ثبت نام کنندگان را از استخر EOI انتخاب می کند و داوطلبانی که انتخاب شده اند 90 روز برای ارسال پرونده کامل خود به اداره مهاجرت انتاریو فرصت دارند.

 

مرحله 3: سابمیت نهایی اپلیکیشن برای بررسی و دریافت Nomination

به همراه پرونده و کلیه مدارک لازم، متقاضی باید گزارش بررسی و تایید ارزش خالص دارایی خود را تهیه کند که این برای این منظور اداره مهاجرت استان انتاریو چندین شرکت مورد تایید خود در کانادا را معرفی کرده است. پس از آن متقاضی بایستی اپلیکیشن کامل خود را به همراه پرداخت مبلغ 3500 دلار کانادا (هزینه دولتی بررسی مدارک) سابمیت کند. در صورت داشتن شریک تجاری، آنها نیز باید هزینه پردازش را بپردازند.

 

مرحله 4: بررسی اپلیکیشن و دعوت به مصاحبه

پس از پرداخت هزینه و ارسال کلیه مدارک لازم، اپلیکیشن متقاضی توسط اداره مهاجرت انتاریو بررسی خواهد شد. در این مرحله متقاضی و شرکای تجاری (در صورت وجود) وی بایستی به صورت حضوری در دفاتر OINP در تورنتو در مصاحبه اجباری شرکت کنند.

 

مرحله 5: امضای قرارداد عملکرد (Business Performance Agreement)

در صورت تأیید نهایی اپلیکیشن، از متقاضی درخواست می شود که قراردادی را با دولت انتاریو امضا کند. تمامی تعهدات و مواردی که متقاضی بایستی در مورد بیزنس تاسیس یا خریداری شده رعایت کند در این قرارداد نوشته شده است.

 

مرحله 6: صدور نامه تایید جهت درخواست ویزا و مجوز کار موقت

پس از امضای قرارداد ، نامه تأییدیه برای متقاضی ارسال می شود. این نامه به متقاضی امکان می دهد تا برای ویزا و مجوز کار پرونده خود را در اداره مهاجرت کانادا (IRCC) سابمیت کند. پس از سابمیت پرونده برای ویزای کار و در صورت رعایت تمام معیارهای مربوط به اداره مهاجرت کانادا، ویزا و در نهایت اجازه کار موقت متقاضی صادر خواهد شد.

 

مرحله 7: فرصت تعیین شده برای تأسیس کسب و کار در انتاریو

متقاضی پس از دریافت مجوز کار موقت باید به انتاریو سفرکرده و در اسرع وقت شروع به کار کند. در طی 18 تا 20 ماه پس از ورود به انتاریو متقاضی باید گزارش نهایی خود از ایجاد کسب و کار یا خریداری یک بیزنس را به اداره مهاجرت استان ارائه كند.

 

مرحله 8: دریافت نامزدی (Nomination) استان انتاریو

پس از بررسی گزارش نهایی توسط اداره مهاجرت استان انتاریو، متقاضی موفق به دریافت Nomination از استان انتاریو خواهد شد و می توان پرونده نهایی خود را برای دریافت اقامت دایم ارسال کند.

 

مرحله 9: ارسال اپلیکیشن برای دریافت اقامت دائم کانادا

در این مرحله متقاضی بایستی پرونده نهایی خود شامل نامه Nomination را به منظور دریافت اقامت دایم کانادا برای خود، همسر و فرزندان زیر 22 سال به اداره مهاجرت کانادا سابمیت کند.

نویسنده: پیام پاک مهر

آیا تصمیم دارید در انتاریو بیزنسی را راه اندازی یا خریداری کرده و در نهایت به اقامت دایم کانادا دست یابید؟

فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

دپارتمان بیزنس پیرسوک خدمات تخصصی اقدام در برنامه کارآفرینی استان انتاریو که یکی از پرطرفدارترین برنامه های دریافت اقامت دایم کانادا است را از ابتدا تا انتها و دریافت اقامت دایم به شما ارایه می دهد. این خدمات شامل مطالعه امکان سنجی، تهیه بیزنس پلن، اقدامات اولیه به منظور راه اندازی یا خرید بیزنس و کلیه خدمات مهاجرتی دریافت اقامت دایم کانادا می باشند.

 

فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی نیوبرانزویک

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!