استارت آپ ویزا (Start-up Visa)

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ ویزا (Startup Visa)

استارت آپ ویزا Startup Visa برای جذب متقاضیان دارای تجربه کار تخصصی و برای راه اندازی شرکت های نوپا یا استارت آپ ها در کانادا توسط اداره مهاجرت این کشور معرفی شده است. این برنامه برای افرادی که دارای سوابق تخصصی در حوزه کاری خود هستند، برنامه مناسبی برای دریافت اقامت دایم کانادا می باشد. متقاضی در این برنامه یا به عنوان یکی از اعضای اصلی و موثر، به یک طرح و پروژه استارت آپ از قبل تعریف شده ملحق خواهد شد و به همراه دیگر اعضای پروژه، یک گروه استارت اپ را تشکیل خواهد داد، و یا با ارایه ایده ای مبتکرانه و جدید، قصد و هدف خود را برای راه اندازی یک شرکت نوپا (استارت آپ) در کانادا اعلام می کند.

 

شرایطی که متقاضی بایستی برای اقدام در استارت آپ ویزا Startup Visa داشته باشد:

  • متقاضی دارای نامه ساپورت (Letter of Support) از سازمان های تایید شده از سوی اداره مهاجرت کانادا (Designated Organizations) در این برنامه باشد.
  • دارای سطح زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB5 باشد.
  • دارای حداقل تمکن مالی مورد نیاز به ازای تعداد اعضای خانواده باشد. 

 

 

سازمان ها و شرکت های مورد تایید اداره مهاجرت در این برنامه (Designated Organizations) چه سازمان هایی هستند؟

این سازمان ها گروه های بیزنسی هستند که برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها و حمایت از آن ها از سوی اداره مهاجرت کانادا تایید شده اند. در واقع این گروه ها و سازمان ها پروژه ها و طرح های استارت آپ را بررسی کرده و در صورت موافقت با پروژه یا طرح، برای آن نامه ساپورت را صادر می کنند. 

پس از اینکه پروژه و طرح پیشنهادی (Proposal) متقاضی یا گروه متقاضیان بوسیله این سازمان ها پذیرفته شود، برای پروژه از طرف سازمان مربوط نامه ساپورت (Letter of Support) صادر خواهد شد. متقاضی با داشتن نامه ساپورت به همراه بقیه مدارک لازم قادر است برای دریافت اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استارت آپ ویزا اقدام کند.

سازمان هایی که نامه ساپورت را صادر خواهند کرد شامل 3 بخش زیر خواهند شد:

1- Designated venture capital funds

* این سازمان ها پس از دریافت نامه ساپورت بایستی حداقل 200 هزار دلار کانادا در پروژه پیشنهادی سرمایه گذاری کنند. 

 

2- Designated angel investor groups

* این سازمان ها پس از دریافت نامه ساپورت بایستی حداقل 75 هزار دلار کانادا در پروژه پیشنهادی سرمایه گذاری کنند. 

 

3- Designated business incubators

شرایطی که بیزنس متقاضی قبل از اقدام بایستی داشته باشد:

  • در زمان صدور نامه ساپورت تمامی متقاضیان بیشتر از 10 درصد حق رای (Voting Right) را در شرکت استارت آپ داشته باشند (همچنین هر پروژه استارت آپ می تواند تا سقف 5 سهام دار داشته باشد) و
  • کلیه متقاضیان (1 تا 5 نفر) به همراه سازمان ارایه کننده نامه ساپورت (Designated Organization) بیش از 50 درصد حق رای را داشته باشند.
  • در زمان دریافت اقامت دایم، شرکت استارت آپ به صورت فعال بوسیله متقاضی یا متقاضیان از داخل خاک کانادا مدیریت شود.
  • در زمان دریافت اقامت دایم، بخش اساسی فعالیت بیزنس در خاک کانادا اتفاق افتد و استارت آپ در کانادا به صورت شرکت Corporation ثبت شود.

مرجع: اداره مهاجرت کانادا

 

در صورتی که دارای سابقه کار تخصصی در حوزه کاری خود هستید و قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، برای اقدام در برنامه استارت اپ از راه های زیر با ما تماس بگیرید:

ارسال پیام برای واتس اپ یا تلگرام دفتر کانادا از طریق شماره زیر:
14164287400+

تماس با دفتر شیراز شرکت:
07136253478   /   09171194039

error: Content is protected !!