برنامه استانی ساسکاچوان + شرایط و هزینه ها

فهرست مطالب

استان ساسکاچوان، یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی در کانادا!

برنامه استانی ساسکاچوان – امروزه استان ساسکاچوان توانسته به لطف سیاست های استانی و همچنین اقتصاد رو به رشد و نیاز به نیروهای متخصص، بهترین و متنوع ترین برنامه های مهاجرتی کانادا را پدید آورد. در مقاله ی زیر به ابعاد این استان در تمامی زمینه ها می پردازیم.

 

اطلاعات عمومی در مورد استان ساسکاچوان کانادا :

استان ساسکاچوان (به انگلیسی: Saskatchewan)، یا سَسکَچوان، دشت و استانی شمالی در غرب کانادا است. مرکز آن رجاینا و بزرگترین شهر آن ساسکاتون است. وسعت استان ساسکاچوان ۶۵۱٬۹۰۰ کیلومتر مربع است که نزدیک به ۱۰ درصد آن (۵۹٬۳۶۶ کیلومتر مربع معادل ۲۲٬۹۰۰ مایل مربع) آب شیرین و عمدتاً شامل رودخانه‌ها، مخازن و ۱۰۰٬۰۰۰ دریاچهٔ موجود در این استان می‌شود. طبق برآورد سال ۲۰۱۱ جمعیت ساسکاچوان ۱٬۰۳۳٬۳۸۱ نفر بوده‌است.

دولت کانادا در یک سیستم فدرال عمل می‌کند که بر برخی امور متعلق به دولت ملی در اوتاوا و برخی دیگر تحت کنترل دولت‌های استانی، کنترل دارد. استان ساسکاچوان مجلس انتخابی دموکراتیک خود را دارد. (مجمع قانونگذاری ساسکاچوان) که در شهر مرکزی رجاینا واقع شده‌است. ۵۸ نماینده در این مجلس کار می‌کنند که هر یک خدمتگزار یک ناحیه خاص است.

این استان در قسمت سرسبز کانادا و در جوار منیبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی است.این استان پرآفتاب‌ترین استان در کانادا با میانگین ۲۰۰۰ – ۲۵۰۰ ساعت تابش آفتاب در سال است. جمعیت این استان تقریباً یک میلیون نفر و جمعیت مرکز استان رجینا ۲۰۰٬۰۰۰ نفر و ساسکاتون بزرگترین شهر این استان ۲۶۵٬۰۰۰ نفر استاست.در این استان ۷۲ “ملت اولیه کانادا ساکن هستند.کلاً علت جذب افراد به این منطقه در گذشته خاک حاصلخیز این استان بود.امروزه، اقتصاد روبه‌رشدِ مدرنِ این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان است. (Wikipedia)

 

شهرهای اصلی استان ساسکاچوان کانادا :

رجاینا: رِجاینا مرکز استان و دومین شهر بزرگ استان بوده و جمعیت آن حدوداً ۲۰۰٬۰۰۰ نفر است. علاوه بر اقتصاد خدماتی، رجاینا از صنایع مربوط به منابع طبیعی اطراف شهر سود می‌برد. در ضمن با حمایت دانشگاه پارک تحقیقاتی رجاینا، این شهر مرکز نوآوری و فناوری شده‌است. قبل از آن که ساسکاچوان به استان تبدیل شود، رِجاینا ستاد مناطق شمال غربی بوده‌است. در سال ۱۹۰۶ کمی بعد از استان شدن ساسکاچوان این شهر مرکز استان شد. رِجاینا، با داشتن شرایط مناسب مسکن و هزینه‌های پایین زندگی، مکانی مناسب برای سکونت است. این شرایط مناسب موجب جذب مهاجر و وجود ملیت‌های مختلف در این شهر شده‌است. در حقیقت، این تنوع فرهنگی باعث شد تا در سال ۲۰۰۴ از میراث کانادا عنوان «پایتخت فرهنگی کانادا» را کسب کند.

ساسکاتون: ساسکاتون یا سَسکَتون، با جمعیت بالغ بر ۲۶۵٬۰۰۰ نفر، بزرگترین شهر این استان است. به لطف اقتصادِ روبه‌رشد، جمعیت این شهر از شهر مرکزی رجینا در اواسط دههٔ ۱۹۸۰ فراتر رفت. اغلب از این شهر با نام «پاریسِ مرغزارها» یاد می‌کنند. رودخانه ساسکاچوان جنوبی این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده‌است و خط افق زیبایی به آن می‌دهد.

اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده‌است. ساسکاتون سرآمد بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان و همچنین سالانه جذب‌کنندهٔ سرمایه‌های شرکت‌های درجه‌یک دارویی جهان است. این دانشگاه ساسکاچوان، که یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است، در این شهر واقع شده‌است. تنوع فرهنگی ساسکاتون موجب پیدایش جشنواره‌های مردمی مخصوصاً در تابستان می‌شود. از این جشنواره‌های مردمی می‌توان به جشنوارهٔ جاز، جشنوارهٔ بین‌المللی Fringe و جشنوارهٔ شکسپیر در ساسکاچوان اشاره کرد که هرساله جذب‌کنندهٔ توریست از کانادا و سراسر جهان است. (Wikipedia)

 

ساسکاچوان کانادا
شهر ساسکاتون استان ساسکاچوان کانادا

 

شرایط کاری و اقتصادی استان ساسکاچوان کانادا :

این استان در ناحیهٔ سرسبز کانادا قرار دارد و تولیدکنندهٔ ۲۸ درصد غلات و بیش از ۵۴ درصد گندم کشور است. اگرچه کشاورزی با درآمد ۲ میلیارد دلار در سال مهم‌ترین بخش اقتصاد این استان محسوب می‌شود، ولی کارهای خدماتی از جمله مؤسسات مالی، بیمه، بنگاه‌های مسکن (۳/۳ میلیارد دلار) بخش مهمی در اقتصاد این استان است. نرخ بیکاری ۱/۵ درصدی، کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کار تبدیل ساخته‌است. این استان همچنین دارای معادن غنی است. (پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی). ساسکاچوان در صادرات پتاس (کود) مقام اول را در کانادا دارد.

این استان با دارا بودن سطح بالای زندگی مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند. میانگین درآمد خانواده ۴۸٬۴۰۰ دلار و حداقل دستمزد ۸٫۶۰ دلار در ساعت بوده که هر دو بالاتر از میانگین کانادا هستند. هزینه زندگی در ساسکاچوان کاملاً قابل استطاعت است. هزینه مسکن کمترین در کانادا بوده و منابع طبیعی موجود در استان هزینه انرژی را نیز پایین می‌آورد. این استان سومین استانی است که نرخ مالیات بر درآمد آن جزء کمترین استاست. (۱۵ درصد استانی) در ساسکاچوان برنامه‌های اجتماعی را دولت فراهم می‌سازد بنابراین این امر کمک بزرگی به حفظ استاندارد زندگی تمامی ساکنان می‌کند. استاندار قبلی این استان آقای تامی داگلاس[۱۰] که پدر بهداشت در کانادا نامیده می‌شود پیشرو حرکت خدمات بهداشتی رایگان جهانی است که از آن تاریخ به بعد در کانادا انجام می‌پذیرد.

این استان مناسب‌ترین شرایط خرید مسکن را برای مهاجران دارد. فقط ۶۴ درصد ساکنان این استان در مراکز شهری سکونت دارد. قیمت یک خانه به‌طور متوسط بیشتر از ۱۱۵٬۰۰۰ دلار بوده که پایین‌تر از میانگین نرخ هر شهر دیگری در کانادا است. قیمت متوسط خرید خانه در ساسکاتون ۱۳۵٬۰۰۰ دلار است. (Wikipedia)

 

لینک های مفید برنامه ی ساسکاچوان :

برنامه OID برنامه Express Entry
مراحل اقدام در شاخه OID مراحل اقدام در شاخه EE
نکات مهم پروفایل (EOI) نکات مهم پروفایل (EOI)
جدول مشاغل غیر قابل قبول جدول مشاغل غیر قابل قبول
جدول امتیاز بندی ساسکاچوان جدول امتیاز بندی ساسکاچوان
تمکن مالی مورد نیاز تمکن مالی مورد نیاز
هزینه های دولتی قابل پرداخت هزینه قابل پرداخت به اداره مهاجرت
نکات مهم جهت آماده سازی پرونده سوالات و نکات مفید
دریافت رگیولیشن مشاغل نظام مند دریافت رگیولیشن مشاغل نظام مند
فرم های مورد نیاز جهت تکمیل فرم های مورد نیاز جهت تکمیل
مدارک لازم برای هر 2 شاخه EE و OID مدارک لازم برای هر 2 شاخه EE و OID

 

برنامه های مهاجرتی ساسکاچوان کانادا :

در میان همه استان های کانادا، ساسکاچوان نیز دارای برنامه های متنوع مهاجرتی در سال 2020 می باشد و این امکان را برای بازه وسیعی از متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم آورده است که از طریق یکی از این برنامه ها اقدام کرده و در نهایت به اقامت دایم کانادا برسند. در میان برنامه های مهاجرتی این استان، 2 برنامه بسیار پرطرفدار وجود دارد که زیر مجموعه برنامه نیروی متخصص (Skilled Worker) قرار می گیرند و با نام های نیروی متخصص ساسکاچوان زیر شاخه های اکسپرس اینتری EE و مشاغل مورد نیاز OID شناخته می شوند. این 2 برنامه از سال 2015 تا اواسط 2018 با توجه به شرایط اقدام بسیار مناسبی که ارایه کرده بودند و همچنین وجود سیستم First Come First Served متقاضیان بسیاری را به سوی خود و زندگی در استان ساسکاچوان جذب کرده و افراد زیادی موفق شدند از طریق این 2 برنامه به اقامت دایم کانادا دست یابند.

از اواسط سال 2018 اما روال کار برنامه های نیروی متخصص استان ساسکاچوان نیز به سمت و سوی جدول رده بندی و استخر متقاضیان تغییر یافت و مراحل اقدام در این برنامه ها نیز دقیقا مشابه برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری کانادا گردید. بنابراین برای اقدام از طریق این برنامه، متقاضی حتما بایستی ابتدا پروفایل تمایل نامه یا Expression of Interest خود را تشکیل دهد. سپس متقاضیانی که دارای سوابق کار در ناک های شغلی (NOC) زیر مجموعه صفر، A ,B هستند و همچنین سوابق کاری آن ها در جدول مشاغل غیر قابل قبول استان ساسکاچوان نیست، ابتدا بایستی در جدول امتیاز بندی این برنامه ها حداقل امتیاز 60 را کسب کنند تا واجد شرایط تشکیل پروفایل تمایل نامه (EOI) شوند. سپس متقاضی بایستی پروفایل EOI خود را تشکیل داده و وارد استخر (جدول رده بندی) متقاضیان برنامه نیروی متخصص این استان شود. در این سیستم به هر متقاضی با توجه به شرایط خود مانند سن، تحصیلات، سوابق کاری، نمره زبان و دیگر فاکتورهای موجود امتیازی کل اختصاص داده می شود. اداره مهاجرت این استان به صورت دوره ای یک گزینش یا Draw را انجام داده و پروفایل هایی با امتیازات بالاتر در جدول رده بندی را انتخاب کرده و برای آن ها دعوتنامه ارسال خواهد کرد و به متقاضی 60 روز زمان داده می شود تا اپلیکیشن کامل خود را به صورت آنلاین در اداره مهاجرت این استان سابمیت کند. سپس اداره مهاجرت این استان پرونده متقاضی را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن این بررسی، به وی نامینیشن این استان (Nomination) اعطا خواهد شد. پس از دریافت نامینیشن از طرف این استان، اگر متقاضی در شاخه اکسپرس اینتری این برنامه استانی اقدام کرده باشد، در سیستم اکسپرس اینتری خود 600 امتیاز دریافت خواهد کرد و در اولین Draw در سیستم اکسپرس اینتری ITA را دریافت خواهد کرد. پس از دریافت ITA از اداره مهاجرت فدرال، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن کامل خود را با مدارک کامل در پروفایل اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم خود ثبت کند. اگر متقاضی در شاخه مشاغل مورد نیاز OID اقدام کرده باشد نیز بایستی پس از دریافت نامینیشن از استان ساسکاچوان، پرونده خود را به صورت کاغذی برای بررسی و صدور اقامت دایم به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

برای اقدام در برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020 فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید. ما شرایط شما را ارزیابی کرده و با شما تماس خواهیم گرفت.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!