نکات مهم جهت آماده سازی پرونده

فهرست مطالب

نکات مهم برنامه استانی ساسکاچوان جهت آماده سازی پرونده در هر 2 شاخه EE و OID


در این مطلب به بررسی نکات مهم برنامه استانی ساسکاچوان در هر 2 زیر شاخه اکسپرس اینتری و OID پرداخته شده است.

1- نامه تمکن بانکی مورد نیاز برای اقدام از روش نیروی متخصص استان ساسکاچوان 

در لینک زیر می توانید جدول حداقل موجودی مورد نیاز در حساب های بانکی متقاضی را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ملاحظه کنید که این مقدار برای تمامی استان های کانادا نیز یکسان می باشد.

جدول حداقل موجودی مورد نیاز بر اساس تعداد افراد خانواده

 

مشخصات نامه تمکن بانکی مورد نیاز اداره مهاجرت استان ساسکاچوان به صورت زیر می باشد:

1- نامه تمکن بانکی بایستی روی سربرگ بانک (دارای نام موسسه مالی، آدرس و اطلاعات تماس) و به زبان انگلیسی باشد و دارای مهر و امضا باشد.
2- مبلغ مورد نیاز اداره مهاجرت بایستی حتما از ۳ ماه قبل از اپلای و سابمیت مدارک برای دریافت نامینیشن در حساب مانده باشد.
3- نامه تمکن بانکی حتما بایستی یا به نام خود متقاضی اصلی و یا به نام همسر وی دریافت شود.
4- به همراه نامه تمکن بانکی متقاضی بایستی ریز تراکنش های حداقل ۳ ماهه را نیز دریافت و به همراه نامه تمکن بانکی ارسال کند.

* پیشنهاد می شود متقاضی هر چه سریعتر میزان پول مورد نیاز برای خود و افراد خانواده را به حساب خود و یا همسر خود واریز کند.

متقاضیانی که حساب های بلند مدت داشته و از آن ها نامه تمکن دریافت خواهند کرد طبیعتا نیازی به ارسال ریز تراکنش های ۳ ماهه ندارند ولی ترجیحا بایستی میزان واریز و برداشت ها از حساب بلند مدت در بازه 3 ماهه قبل از سابمیت پرونده (اگرچه صفر باشد) در نامه تمکن بانکی قید شود و این موضوع را در نامه ای جداگانه Cover Letter برای اداره مهاجرت توضیح داده و به همراه مدارک ارسال نمایند. اما نکته اینجاست که تاریخ افتتاح حساب بلند مدت بایستی بالای ۳ ماه باشد.


مشخصات نامه تمکن بانکی جهت ارایه به اداره مهاجرت فدرال کانادا بعد از دریافت دعوتنامه:

1- این نامه نیز بایستی تمامی مشخصات نامه تمکن بانکی استاندارد را مانند روی سربرگ بانک، دارای مهر و امضا و ….. را داشته باشد.
2- نامه بایستی به روز باشد. در واقع بیشتر از یک هفته از تاریخ آن نگذشته باشد.
3- بایستی به همراه نامه تمکن بانکی، ریز تراکنش های ۶ ماهه که میزان موجودی روزانه را نشان می دهد هم ارسال شود.

سوالی که در اینجا در ذهن بسیاری متقاضیان پیش می آید اینست که آیا باید در این مرحله نیز کل پول ۶ ماه در حساب بماند؟
پاسخ این سوال را اداره مهاجرت مشخص نکرده است. می توان گفت ترجیحا اگر این اتفاق بیفتد و موجودی ۶ ماه در حساب بماند بهتر است ولی اداره مهاجرت روی این موضوع خیلی حساس نبوده و اگر در نامه تمکن بانکی مربوط به حساب های بانکی Turnover کلی شش ماهه نیز نوشته شده باشد نیز اداره مهاجرت نامه های تمکن بانکی را خواهد پذیرفت. 

دوستان توجه فرمایند که در این مرحله نیز وجود حساب بلند مدت کار را بسیار آسان خواهد کرد و اگر متقاضی حساب بلند مدت ارایه دهد نیازی به ریز تراکنش نداشته. ولی نکته بسیار مهمی که بایستی به آن اشاره کنیم آنست که تاریخ افتتاح حساب بلند مدت بایستی بیشتر از ۶ ماه باشد.

2- نکته ای مهم در مورد مشاغل نظام مند (Regulated) مورد نیاز روش نیروی متخصص ساسکاچوان هر دو زیر شاخه

دوستانی که قصد دارند در روش نیروی متخصص ساسکاچوان زیر شاخه اکسپرس اینتری و OID از طریق مشاغلی اقدام کنند که نیاز به نامه موافقت از سازمان مربوطه و یا لایسنس خاصی دارد توجه کنند که با استناد به متن دقیق نوشته شده در وبسایت این استان، این افراد می توانند بدون ارایه و سابمیت این مدارک (نامه موافقت از سازمان مربوطه و یا لایسنس) پرونده خود را سابمیت کنند ولی پرونده ایشان تا آماده شدن و ارایه مدارک اشاره شده معلق خواهد ماند و بعد از سابمیت این مدارک بررسی پرونده شروع خواهد شد.

متن دقیق وبسایت اداره مهاجرت ساسکاچوان:

If this proof is required, your application will be held for processing until such proof is provided

 

3- تفاوت های برنامه استانی ساسکاچوان زیر شاخه اکسپرس اینتری (EE) با روش استانی ساسکاچوان (OID)

1- مینیمم نمره آیلتس جنرال در روش ساسکاچوان اکسپرس اینتری ۶ در هر چهار مهارت است (معادل CLB7) و در روش ساسکاچوان OID معادل CLB 4 (لیسنینگ ۴.۵, ریدینگ ۳.۵ و رایتینگ و اسپیکینگ ۴) هست.

2- در روش ساسکاچوان اکسپرس اینتری متقاضی ابتدا باید در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری تشکیل پروفایل داده باشد ولی در روش ساسکاچوان OID نیازی به ایجاد پروفایل در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری نیست.

3- در روش ساسکاچوان اکسپرس اینتری متقاضی پس از دریافت نامینیشن بایستی از طریق سیستم آنلاین اکسپرس اینتری برای دریافت ویزای اقامت دایم اقدام کند و مدارک هم در سیستم آنلاین بایستی آپلود شود. در حالی که متقاضیان روش ساسکاچوان OID پس از دریافت نامینیشن بایستی کلیه مدارک خود را به صورت کاغذی به دفتر مرکزی دریافت مدارک اداره مهاجرت کانادا در شهر سیدنی استان نوااسکوشیا ارسال کنند و منتظر پاسخ از اداره مهاجرت بمانند.

4- در روش ساسکاچوان اکسپرس اینتری پرونده ها سریعتر از روش استانی ساسکاچوان OID بررسی خواهند شد.

شایان توجه هست که جدول امتیاز بندی در هر دو روش یکسان می باشد و متقاضیان هر دو روش نیز بایستی جهت واجد شرایط بودن، ۶۰ امتیاز را در جدول امتیاز بندی این استان کسب کنند.

4- نکات کلیدی جهت اقدام برای برنامه های استانی ساسکاچوان زیر شاخه های EE و OID

دوستان عزیز به منظور واجد شرایط شدن برای برنامه استانی ساسکاچوان علاوه بر موارد و مدارکی که قبلا اشاره شد بایستی شرایط زیر را داشته باشید، و یا توانایی دریافت مدارک زیر را داشته باشید:

  • متقاضی باید تمامی سوابق کاری خود مانند نامه های سابقه کار، فیش های حقوقی و قراردادهای کاری را فقط در یک ناک شغلی ارایه دهد. 
  • نامه تمکن بانکی ارسالی بایستی به همراه ریز تراکنش های ۳ ماهه بوده و حداقل موجودی مورد نیاز برای متقاضی (که بر اساس تعداد اعضای خانواده متغیر است) بایستی از ۳ ماه قبل از سابمیت پرونده در حساب متقاضی یا همسر وی موجود باشد.
  • اسکن اصل مدرک آیلتس جنرال و یا CELPIP متقاضی قبل از سابمیت نهایی پرونده بایستی در پروفایل استانی متقاضی آپلود شود.

توجه شود که در حال حاضر لیست مشاغل غیر قابل قبول این استان برای هر دو روش استانی ساسکاچوان EE و OID یکسان است.

 

5- نکته ای مهم در مورد به روز رسانی برخی مدارک در روش های مهاجرتی استانی ساسکاچوان

با توجه به سوالات زیادی که در مورد ۲ روش استانی ساسکاچوان زیر شاخه EE و OID در ذهن متقاضیان وجود دارد لازم است به موضوع زیر اشاره کنم:

  • مدارکی مانند آخرین نامه سابقه کار و نامه تمکن بانکی و ریز تراکنش های سه ماهه بایستی به روز باشند. 
  • در صورتی که متقاضی در حال حاضر مشغول به کار نبوده و آخرین نامه سابقه کار وی مربوط به گذشته می باشد نیازی به آپدیت کردن نامه سابقه کار خود نداشته و فقط بایستی نامه تمکن بانکی به همراه ریز تراکنش ها را در پروفایل خود به روز کند.

6- رابطه بین تغییرات مداوم قیمت ارز در ایران و نامه تمکن مالی و ریز تراکنش های 3 ماهه مورد نیاز برای روش های استانی ساسکاچوان

دوستان عزیز همانگونه که در مطالب قبلی هم در مورد این موضوع نوشتیم، متقاضیان روش های استانی ساسکاچوان بایستی در هنگام سابمیت مدارک مورد نیاز در پروفایل خود در این استان، نامه تمکن بانکی و ریز تراکنش های سه ماهه قبل را ارایه دهند و میزان موجودی حساب آنها در سه ماه قبل از سابمیت بایستی بیش از حداقل موجودی مورد نیاز بر اساس تعداد اعضای خانواده باشد که می توان این حداقل موجودی را در این لینک  ملاحظه کرد.

نکته ای که بایستی متقاضیان این روش استانی به آن توجه کنند آنست که با توجه به نواسانات قیمت ارزهای خارجی در ایران و با توجه این موضوع که بانک ها و موسسات مالی نرخ برابری ارزهای خارجی (دلار کانادا) را در نامه تمکن مالی متقاضی بر اساس نرخ بانکی روز در نظر می گیرند، متقاضی بایستی موجودی حساب خود را همواره بالاتر از اطلاعات و ارقام موجود در جدول لینک بالا در حساب خود نگه داشته تا در صورت افزایش ناگهانی قیمت دلار کانادا همچنان حداقل موجودی مورد نیاز را در حساب خود داشته باشد.

7- یک سوال مهم: آیا برای اثبات سوابق کاری،‌ ارایه بیمه الزامی می باشد؟

دوستان عزیز همانگونه که می دانید متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های نیروی متخصص مانند برنامه اکسپرس اینتری فدرال، برنامه استانی ساسکاچوان زیر شاخه اکسپرس اینتری، برنامه استانی ساسکاچوان زیر شاخه مشاغل مورد نیاز OID و برنامه استانی انتاریو بایستی سوابق کاری گذشته خود را در ارایه کنند.

جهت ارایه سوابق کاری متقاضی بایستی ابتدا از شرکت های قبلی و فعلی خود نامه سابقه کار متناسب با خواسته اداره مهاجرت کانادا را تهیه کند. این نامه روی سربرگ رسمی شرکت بوده و موارد زیر را دارا می باشد: اطلاعات تماس، آدرس، ایمیل و وبسایت شرکت، حقوق سالیانه یا ماهیانه متقاضی، تاریخ شروع و پایان، شرح وظایف اصلی متقاضی که بایستی متناسب با ناک شغلی انتخاب شده باشد، عنوان شغلی و سمت متقاضی، اطلاعات شناسایی متقاضی، تمام وقت و پاره وقت بودن شغل و تعداد ساعات کاری در هفته و اطلاعات تماس مدیر مستقیم یا سوپروایزر متقاضی

نامه سابقه کار می تواند فارسی بوده و بوسیله مترجم رسمی ترجمه شده باشد، یا خود انگلیسی بوده و کلیه اطلاعات فوق را به زبان انگلیسی در خود داشته باشد که در این حالت نیازی به ترجمه نامه نیست.

در کنار ارایه این نامه سابقه کار، اداره مهاجرت ممکن است در زمان بررسی مدارک از متقاضیان درخواست کرده که در صورت امکان مدارکی به منظور پشتیبانی و ساپورت این نامه ارایه کنند. بدین منظور پیشنهاد می کنم متقاضیان حتما توانایی دریافت مدارکی مانند فیش های حقوقی، حکم کارگزینی، سوابق بیمه ای یا قراردادهای کاری را داشته باشند تا درصورت درخواست آفیسر پرونده، متقاضی قادر به ارایه ‌«حداقل یک مورد» از این مدارک باشد.

8- دریافت رگیولیشن (لایسنس) مربوط به طراحان نرم افزار و وب در برنامه های استانی ساسکاچوان

با وجود اینکه اداره مهاجرت استان ساسکاچوان برای بسیاری از ناک های شغلی شرط دریافت مجوزهای مربوط به سازمان های نظام مهندسی و کامپیوتر و IT را اجباری کرده است و کار متقاضیانی که در این مشاغل (Regulated) کمی سخت تر شده اما …

در صورتی که قصد دارید برای رشته های علوم کامپیوتر و یا IT اقدام کنید می بایست یکی از سرتیفیکیت ها و مجوز های مربوطه از سازمان CIPS کانادا را دریافت کنید و خوشبختانه این کار شدنی می باشد. در زیر توضیحاتی مهم در مورد نحوه دریافت این مجوزها و سرتیفیکیت ها ارایه شده است:

دو کتگوری مهم برای دریافت این مجوزها شامل:

1- اقدام با مدرک دانشگاهی و سابقه کار مرتبط و کسب حداقل ۱۰۰ امتیاز در سیستم امتیازبندی

2- اقدام با سابقه کار و کسب حداقل ۱۲۰ امتیاز‌ در سیستم امتیازبندی( حداقل ۱۲ سال سابقه کار مرتبط)

شایان ذکر است که برای افزایش شانس در دریافت این مجوزها، فارغ التحصیلان رشته های نرم افزار و IT بهتر است دروس زیر را گذرانده باشند:

مدیریت پایگاه داده Database Management Systems
سیستم عامل Operating Systems
ساختمان داده Data Structures

همچنین متقاضی بایستی کورس آنلاین ethics و امتحان کتاب و منبع باز (Open-Book) انتهایی آن را نیز با موفقیت پشت سر گذارد. البته جای نگرانی نیست و در صورتی که سطح زبان متقاضی متوسط باشد می تواند این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارد.

از‌آنجایی که دریافت مجوز براساس سیستم امتیازبندی و با توجه به سوابق کاری و تعداد دروس گذرانده شده در مقطع کارشناسی مد نظر قرار می گیرد متقاضیانی که قصد دارند از طریق برنامه استانی ساسکاچوان اقدام به مهاجرت کنند و در این رشته ها سوابق کار دارند با ما در ارتباط باشند.

9- برنامه های استانی ساسکاچوان زیر شاخه اکسپرس اینتری (EE) و زیر شاخه مشاغل مورد نیاز (OID) به چه ویزایی ختم می شوند؟

پاسخ ویزای اقامت دایم خواهد بود. دوستان این دو برنامه از جمله برنامه های نیروی متخصص (Skilled Worker) کانادا هستند و در انتها به اقامت دایم ختم می شوند و متقاضی اصلی و همسر و فرزندان وابسته وی، اقامت دایم کانادا را کسب خواهند کرد.

10- آیا من پس از دریافت اقامت دایم کانادا از طریق برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری فدرال و یا استانی ساسکاچوان بایستی درهمان شغلی که به اداره مهاجرت اعلام کرده ام مشغول به کار شوم؟

 خیر، پس از ورود به کانادا و دریافت اقامت دایم می توان در هر شغلی مشغول به فعالیت شد و یا در هر رشته ای تحصیل کرد و یا حتی بیزنس و تجارت خود را راه اندازی کرد. در واقع با دریافت اقامت دایم شخص می تواند از کلیه امکانات و حقوق شهروندان کانادا به جز حق رای دادن و حق اقامت همیشگی در خارج از کانادا برخوردار شود.

11- من سابقه کار کافی برای اقدام از روش استانی ساسکاچوان زیر شاخه های مختلف را دارم، ولی سابقه کار من بدون بیمه بوده است. آیا می توانم اقدام کنم؟

بسیاری از افرادی که در ایران شاغل هستند و سابقه کار واقعی نیز دارند یا سابقه بیمه ندارند و یا کارفرما فقط برای دوره ای کمتر از سوابق کاری آنها را بیمه کرده است. با وجود بر اینکه در حال حاضر اداره مهاجرت استان ساسکاچوان کمی بر داشتن سوابق بیمه ای متقاضی حساس شده است، اما همچنان ارایه سابقه بیمه جزو الزامات مدارک ارسالی نمی باشد.

مدارک دیگری در اثبات سوابق کاری وجود دارند که می توانند جایگزین خوبی برای سوابق بیمه ای باشند که در زیر به چند نمونه از این مدارک اشاره خواهم کرد:

1- ارایه چندین فیش حقوقی کامل که اثبات کند متقاضی هم حقوق دریافت می کرده و هم مالیات پرداخت کرده است.

2- ارایه قراردادکاری کاری که در سربرگ شرکت نوشته شده باشد.

3- ارایه ریز تراکنش های حساب های بانکی که حقوق متقاضی به آن ها واریز میشده

4- ارایه بیزنس کارت مدیر مستقیم متقاضی یا فردی که نامه سابقه کار را امضا کرده است

بایستی به این موضوع توجه کرد که مدارک اشاره شده بالا فقط در کنار نامه سابقه کار کامل دارای شرح وظایف و عناوین شغلی قابل قبول خواهد بود و همچنان نیز نامه سابقه کار مهمترین مدرک در اثبات سوابق کاری محسوب خواهد شد.

12- نکته ای با اهمیت در مورد نامه تمکن بانکی قابل ارایه در روش استانی ساسکاچوان

با توجه به اینکه مشاهده شده است حتی بعد از سابمیت پرونده نیز ممکن است اداره مهاجرت استانی از متقاضیان آپدیت نامه تمکن بانکی و ریز تراکنش ها را درخواست کند پیشنهاد می شود متقاضی تا زمان دریافت نامینیشن حداقل موجودی مورد نیاز بر اساس تعداد اعضای خانواده را از حساب خود خارج نکند.

13- آیا برای سابمیت پرونده در برنامه استانی ساسکاچوان (هر ۲ زیر شاخه) بایستی مدرک زبان جنرال من آماده باشد؟

دوستان با توجه به اینکه عزیزان زیادی این سوال را مطرح کرده اند در پاسخ به آن باید گفت که «بلی»

به منظور تشکیل پروفایل متقاضی در سیستم Expression of Interest این استان، وجود مدرک زبان مورد قبول در این برنامه به همراه نتیجه ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضی الزامی است.

14- بازه سنی مناسب برای مهاجرت به کانادا از برنامه های استانی ساسکاچوان EE و OID چیست؟

در مورد این سوال باید گفت که متقاضیان این برنامه استانی تا سن ۵۰ سال فرصت دارند در این برنامه شرکت کنند. البته این موضوع را بایستی در نظر داشت که بیشترین امتیاز را متقاضیان ۲۲ تا ۳۴ ساله از سن دریافت خواهند کرد.

15- آیا همه سوابق کاری گذشته ام برای من امتیاز خواهد داشت؟

در مورد این سوال بایستی اشاره کرد که فقط سوابق کاری در ۱۰ سال گذشته برای متقاضی امتیاز آور خواهد بود و افرادی که بیش از ۱۰ سال در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان سابقه کار دارند فقط می توانند از امتیازات سوابق کاری ۱۰ سال گذشته خود امتیاز دریافت کنند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!