مراحل اقدام در برنامه استانی ساسکاچوان شاخه OID

فهرست مطالب

مراحل اقدام در برنامه استانی ساسکاچوان شاخه OID


 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی ساسکاچوان شاخه OID یا مشاغل مورد نیاز

شاخه بعدی در برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان که متقاضی بسیاری هم دارد شاخه نیروی متخصص بین المللی، مشاغل مورد نیاز

International Skilled Worker, Occupations In Demand

می باشد. جهت اقدام برای این روش متقاضی نیازی به داشتن پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری نداشته و فقط بایستی در جدول امتیاز بندی این استان 60 امتیاز از 110 امتیاز را کسب نماید. همچنین مانند شاخه اکسپرس اینتری این استان، سابقه کار متقاضی بایستی در یکی از ناک های شغلی زیر مجموعه 0، A یا B بوده باشد و همچنین ناک شغلی (NOC) مورد انتخاب متقاضی نباید در لیست مشاغل غیر قابل قبول این استان قرار گیرد. متقاضی باید در آزمون آیلتس جنرال و یا زبان فرانسه و یا هردو، نمره معادل CLB 4 به بالا را کسب کند. در حال حاضر با توحه با گزینش های این استان، برای داشتن شانس گزینس داشتن حداقل CLB7 الزامی هست. بدیهی ست که با تغییرات جدید در سیستم امتیاز بندی این استان، داشتن نمره زبان انگلیسی و زبان فرانسه در کنار سایر موارد شانس گزینش متقاضی را تا حد زیادی بالا می برد.

پس از آن متقاضی می تواند در وبسایت استان ساسکاچوان پروفایل آنلاین ابراز علاقه خود (EOI) را ساخته و آن را سابمیت کند. 

پس از سابمیت پروفایل آنلاین ابراز علاقه خود (EOI)، اداره مهاجرت این استان تمامی متقاضیان را بر اساس امتیاز کل آن ها رده بندی کرده و سپس به صورت دوره ای برای بالاترین امتیازات دعوتنامه صادر خواهد کرد. پس از دریافت دعوتنامه، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن آنلاین خود را در اداره مهاجرت این استان ایجاد کند، تمامی مدارک لازم را آپلود کرده و با پرداخت 350 دلار کانادا (از تاریخ اول آپریل 2019) اپلیکیشن را سابمیت کند. پس از آن اداره مهاجرت این استان پرونده متقاضی را بررسی کرده و در صورت کامل بودن و بر اساس نظر نهایی آفیسر بررسی کننده پرونده، به متقاضی، نامزدی استانی (Nomination) داده خواهد شد. 

در این لینک  لیست مشاغل غیر قابل قبول مورد نیاز این استان برای این روش نمایش داده شده است.

همچنین در لینک هم جدول امتیاز بندی این استان برای این روش به نمایش گذاشته شده است. شما از طریق این ابزار می توانید با وارد کردن مشخصات و شرایط خود امتیازات خود در این برنامه را محاسبه کنید. 

لینک زیر چگونگی و شرایط کلی این روش را نشان می دهد:

http://www.saskatchewan.ca/residents/moving-to-saskatchewan/immigrating-to-saskatchewan/saskatchewan-immigrant-nominee-program/applicants-international-skilled-workers/international-skilled-worker-occupations-in-demand

چگونگی آماده سازی پرونده و مدارک کاری و بانکی در این روش هم مانند زیر شاخه اکسپرس اینتری این استان می باشد و بایستی نهایت دقت را در این امور به خرج داد.

به منظور بررسی و تشکیل پرونده در برنامه استانی ساسکاچوان شاخه OID می توانید از طریق راه های ارتباطی اشاره شده با ما در تماس باشید.

نکته مهم:

اگر رشته تحصیلی متقاضی و سوابق کاری وی نظام مند بوده باشد، فرد می تواند ابتدا بدون ارایه رگیولیشن از سازمان مربوطه، پرونده خود را در این برنامه سابمیت کند. در این صورت متقاضی فایل نامبر را از اداره مهاجرت این استان دریافت خواهد کرد، اما پرونده وی تا زمانی که رگیولیشن را برای اداره مهاجرت ارسال نکند بررسی نخواهد شد.

در این روش نیز بعد از سابمیت پرونده، اداره مهاجرت پرونده متقاضی را به صورت زیر بررسی خواهد کرد:

  •  در صورتی که پرونده متقاضی به رگیولیشن نیاز داشته باشد، اداره مهاجرت ابتدا به مدت 1 سال منتظر ارسال رگیولیشن از سمت متقاضی خواهد ماند. در صورتی که متقاضی در طول یکسال پس از سابمیت پرونده خود رگیولیشن را برای اداره مهاجرت ارسال کند، اداره مهاجرت این استان پرونده را بررسی کرده و در صورتی که پرونده کامل باشد به وی دعوت نامه استانی (Nomination) خواهد داد و متقاضی بوسیله این دعوت نامه می تواند برای دریافت ویزای اقامت دایم کانادا اقدام کند.
  • و در صورتی که پرونده متقاضی به رگیولیشن نیاز نداشته باشد، اداره مهاجرت این استان بلافاصله پس از سابمیت پرونده شروع به بررسی آن کرده و در صورتی که پرونده بدون نقص باشد به متقاضی Nomination اعطا خواهد شد و بعد از دریافت نامینیشن، متقاضی می تواند به صورت مستقیم مدارک خود را جهت دریافت ویزا به اداره مهاجرت ارسال نماید.

نویسنده: پیام پاک مهر

شرکت پیرسوک دارای لایسنس و مجوز رسمی مهاجرت از استان ساسکاچوان کانادا با شماره 000620 بوده و تمامی خدمات تخصصی و قابل ارایه در برنامه نیروی متخصص این استان شاخه OID تحت نظارت اداره مهاجرت این استان انجام خواهد گرفت. 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!