مراحل اقدام در برنامه استانی ساسکاچوان شاخه EE

فهرست مطالب

مراحل اقدام در برنامه استانی ساسکاچوان شاخه اکسپرس اینتری EE


 

توضیح مرحله به مرحله برنامه استانی اسکیلد ورکر ساسکاچوان شاخه اکسپرس اینتری EE

همانگونه که اشاره شد این روش زیر شاخه برنامه اکسپرس اینتری هست بنابراین برای اقدام از این روش متقاضی بایستی حتما در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشد. پس ابتدا پیش نیازهای ساخت پروفایل در اکسپرس اینتری را مرور کرده و سپس به برنامه استانی ساسکاچوان می پردازیم. برای ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری بایستی پیش نیازهای زیر را داشته باشیم:

1- متقاضی بایستی از طریق لینک زیر حداقل 67 امتیاز از مجموع 110 امتیاز را کسب کند.

محاسبه امتیاز کل لازم برای تشکیل پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری

2- پس از اینکه متقاضی اطمینان حاصل کرد که ۶۷ امتیاز اولیه را دارد و می تواند آن ها را اثبات کند بایستی برای ارزیابی مدارک تحصیلی اقدام کند. سازمان WES در کانادا تقریبا برای تمامی رشته ها مدارک متقاضیان را ارزیابی می کند. در لینک زیر شما می توانید تمامی سازمان های ارزیابی کننده مدارک تحصیلی را بیابید:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/assessment.asp#designated

در لینک زیر نیز می توانید در وبسایت سازمان WES پروفایل ایجاد کرده و مدارک خود را ارزیابی کنید:
http://www.wes.org/ca/immigrants/index.asp?

3- پس از ارزیابی مدارک و یا در کنار آن متقاصی بایستی در امتحان آیلتس جنرال و یا زبان فرانسه و یا هردو، نمره معادل CLB 4 به بالا را کسب کند. برای تبدیل نمره آیلتس جنرال و نمره TEF فرانسه خود به معیار کانادایی CLB می توانید از این لینک استفاده کنید. 

4- پس از موفقیت در مراحل قبلی، متقاضی می تواند در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل خود را ایجاد کند. قبل از ایجاد خود پروفایل متقاضی به کدی نیاز خواهد داشت که Reference Code نامیده می شود و می توانید از طریق لینک زیر با پاسخ به چندین سوال آن را دریافت کنید:

http://www.cic.gc.ca/ctc-vac/ee-start.asp

در لینک زیر نیز می توانید چگونگی ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری را ملاحظه کنید:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/profile.asp

5- پس از ایجاد پروفایل در اکسپرس اینتری، متقاضی 2 شماره را دریافت خواهد کرد که به شماره اکسپرس اینتری و Job Seeker Code معروف است. این شماره ها برای تکمیل پروفایل آنلاین EOI مورد نیاز است. پس از آن ابتدا بایستی دید متقاضی واجد شرایط برنامه استانی ساسکاچوان شاخه EE خواهد بود یا خیر.

6- سابقه کار متقاضی بایستی در یکی از ناک های شغلی زیر مجموعه 0، A یا B بوده باشد و همچنین این ناک شغلی (NOC) مورد انتخاب متقاضی نباید در لیست مشاغل غیر قابل قبول این استان قرار گیرد.

7- در این مرحله متقاضی بایستی در جدول امتیاز بندی مخصوص برنامه استانی ساسکاچوان 60 امتیاز از 110 امتیاز را به دست آورد.

ابزار خودکار محاسبه امتیاز متقاضی در این برنامه استانی

لازم به ذکر است که متقاضی حتما بایستی دارای مدرک دانشگاهی بوده و یا مدارک فنی حرفه ای را دارا باشد.

8- پس از آن متقاضی می تواند در وبسایت استان ساسکاچوان پروفایل آنلاین ابراز علاقه خود (EOI) را ساخته و آن را سابمیت کند. 

9- پس از سابمیت پروفایل آنلاین ابراز علاقه خود (EOI)، اداره مهاجرت این استان تمامی متقاضیان را بر اساس امتیاز کل آن ها رده بندی کرده و سپس به صورت دوره ای برای بالاترین امتیازات دعوتنامه صادر خواهد کرد. پس از دریافت دعوتنامه، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن آنلاین خود را در اداره مهاجرت این استان ایجاد کند، تمامی مدارک لازم را آپلود کرده و با پرداخت 350 دلار کانادا (از تاریخ اول آپریل 2019) اپلیکیشن را سابمیت کند. پس از آن اداره مهاجرت این استان پرونده متقاضی را بررسی کرده و در صورت کامل بودن و بر اساس نظر نهایی آفیسر بررسی کننده پرونده، به متقاضی، نامزدی استانی (Nomination) داده خواهد شد. 

10- پس از دریافت نامینیشن از طرف این استان، متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری خود ۶۰۰ امتیاز دریافت خواهد کرد و در اولین انتخاب Draw در سیستم اکسپرس اینتری دعوتنامه یا ITA را دریافت خواهد کرد.

از طریق لینک زیر می توان شرایط این برنامه استانی شاخه ee را مشاهده کرد:

https://www.saskatchewan.ca/residents/moving-to-saskatchewan/immigrating-to-saskatchewan/saskatchewan-immigrant-nominee-program/applicants-international-skilled-workers/international-skilled-worker-saskatchewan-express-entry

11- پس از دریافت ITA از اداره مهاجرت فدرال، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن نهایی خود را با مدارک کامل در پروفایل اکسپرس اینتری خود و برای دریافت ویزای اقامت دایم سابمیت کند. از زمان سابمیت حدودا ۶ ماه طول خواهد کشید تا پرونده متقاضی در اداره مهاجرت فدرال کانادا بررسی شود و به ایشان ویزای اقامت دایم داده شود. 

نویسنده: پیام پاک مهر

شرکت پیرسوک دارای لایسنس و مجوز رسمی مهاجرت از استان ساسکاچوان کانادا با شماره 000620 بوده و تمامی خدمات تخصصی و قابل ارایه در برنامه نیروی متخصص این استان شاخه EE تحت نظارت اداره مهاجرت این استان انجام خواهد گرفت.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!