از رکوردشکنی های اکسپرس انتری کانادا در ابتدای سال تا اهداف مهاجرتی 2021

فهرست مطالب

از رکوردشکنی های اکسپرس انتری کانادا در ابتدای سال تا اهداف مهاجرتی 2021

کانادا جمعا برای 44124 متقاضی مهاجرت به کانادا در سه ماهه اول سال 2021 دعوت نامه صادر کرد که از زمان تاسیس اکسپرس انتری در سال 2015 تاکنون بیشترین میزان صدور دعوت نامه در بازه زمانی 3 ماهه بوده است.

اکسپرس انتری اصلی ترین راه جذب مهاجران طبقه اقتصادی به کاناداست. سیستمی دو مرحله ای که در مرحله اول متقاضیان باید واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال، مشاغل فنی کانادا و تجربه کانادایی باشند. سپس متقاضیان واجد شرایط می توانند پروفایل خود را در وبسایت دولت کانادا سابمیت کنند و بر اساس فاکتور هایی همچون سن، سطح تحصیلات، سوابق کاری، سطح زبان و تجربه کانادایی در سیستم جامع امتیاز بندی (CRS) امتیاز دریافت کنند.

در مرحله دوم، اداره مهاجرت کانادا در گزینش های منظم (Draw) که به طور کلی دو هفته یکبار انجام می شود از متقاضیان با امتیاز بالا دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند. هرچند اخیرا نظم این روند به دلیل پندمی کرونا دچار اختلالاتی شده است. در حال حاضر تمرکز اداره مهاجرت کانادا بر روی متقاضیانی است که در دوره ی پندمی در کانادا حضور دارند.

روند فعلی: گزینش هایی مختص به برنامه های CEC و PNP

اداره مهاجرت کانادا در گزینشی بی سابقه در تاریخ 13 فوریه برای 27332 متقاضی در برنامه CEC دعوتنامه صادر کرد. برای مقایسه تا قبل از گزینش 13 فوریه بیشترین تعداد صدور دعوتنامه در یک گزینش 5000 متقاضی بوده است. حداقل امتیاز 75 بوده است که پایین ترین امتیاز CRS ثبت شده تاکنون است. به طور کلی معمولا حداقل امتیاز موردقبول در رنج 400 است.

این گزینش مسئول 62 درصد تمام دعوتنامه های صادر شده در سه ماه اول سال 2021 بود.

در سه ماه اول سال 2020 کانادا جمعا برای 22600 متقاضی دعوتنامه صادر کرد که این تعداد در سال 2021 تقریبا دو برابر شد تا کمبود های پاییز 2020 جبران شود. پس از شیوع کرونا در سال 2020 کانادا کمترین میزان پذیرش مهاجر از سال 1998 تاکنون بوده است.

برای جبران این کمبود اداره مهاجرت کانادا برنامه ای جاه طلبانه برای سال پیش رو تعیین کرد و قصد دارد تا از 401000 مهاجر جدید استقبال کند که تقریبا یک چهارم این تعداد از طریق سیستم اکسپرس انتری خواهد بود.

از رکوردشکنی های اکسپرس انتری کانادا در ابتدای سال تا اهداف مهاجرتی 2021

با توجه به تاثیرات کرونا روی مهاجرت تمرکز اصلی اداره مهاجرت کانادا بر روی متقاضیان CEC است.

برنامه های استانی تحت سیستم اکسپرس انتری

بسیاری از برنامه های مهاجرتی استانی (PNP) تحت سیستم فدرالی اکسپرس انتری عمل می کنند. به این معنا که استان ها و مناطق کانادا برای جذب مهاجر به متقاضیانی که در جدول رده بندی قرار دارند برای دریافت نامینیشن دعوتنامه صادر می کنند.

نامینیشن استانی به مجموع امتیازات متقاضی 600 امتیاز اضافه می کند که تقریبا می تواند دریافت دعوتنامه را در گزینش بعدی اکسپرس انتری برای متقاضی تضمین کند.

امسال استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد و ساسکاچوان تاکنون نامینیشن صادر کرده اند.

در سه ماهه دوم سال چه انتظاری باید داشته باشیم؟

اداره مهاجرت کانادا برای 5000 متقاضی CEC در روز اول آپریل دعوت نامه صادر کرد.

با توجه به سال گذشته می توان انتظار داشت که اداره مهاجرت کانادا به روند گزینش های مشخصا مربوط به CEC و PNP در ماه های آینده ادامه دهد. اما ممکن است همچون سال گذشته گزینش همگانی برای تمامی برنامه ها را در سه ماهه ی دوم سال برگزار کند.

دعوت از تعداد بالای متقاضیان برنامه های CEC و PNP در 6 ماه اول سال به اداره مهاجرت کانادا این امکان را می دهد که تا پایان سال 2021 شاهد جذب حداکثر تعداد مهاجر و رسیدن به هدف 401000 مهاجر در سال باشد.

سپس می تواند گزینش های مربوط به تمامی برنامه ها مثل FSWP را در نیمه دوم سال برگزار کند و شاهد ورود متقاضیان پس از بهبود شرایط قرنطینه و برداشته شدن محدودیت های سفر باشد.

با توجه به خرید تعداد بالا واکسن Covid-19 از سوی کانادا و هدف واکسیناسیون اکثریت جمعیت تا تابستان، استقبال از متقاضیان خارج از کشور پس از کنترل بحران کرونا دور از دید نیست.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!