برنامه تجربه کانادایی CEC

فهرست مطالب

برنامه تجربه کانادایی زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری
(Canadian Experience Class)

برنامه تجربه کانادایی همانگونه که از اسمش پیداست مناسب افرادی است که در کانادا حداقل به مدت یکسال سابقه کار دارند و قصد دارند برای اقامت دائم اقدام کنند. این برنامه زیر مجموعه سیستم آنلاین اکسپرس اینتری بوده و از جمله برنامه های مهاجرتی فدرال کاناداست که وابسته به استان خاصی نمی باشد.

متقاضیان این برنامه برای اقدام در این برنامه بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

  1. دارای یک سال سابقه کار در ناک شغلی 0، A و B در سه سال گذشته بوده و این سابقه کار به صورت قانونی در کانادا به دست آمده باشد.
  2. دارای سطح زبان معادل CLB5 برای مشاغل ناک شغلی B و CLB7 برای مشاغل ناک شغلی 0 یا A باشد. (برای تبدیل نمره آیلتس جنرال یا فرانسه به معیار CLB اینجا را کلیک کنید)
  3. متقاضی قصد زندگی در استان کبک را نداشته باشد.
  4. در این برنامه شرط ارائه مدرک تحصیلی وجود ندارد اما داشتن دیپلم دبیرستان و مدارک دانشگاهی می تواند در کسب امتیاز به متقاضی کمک کند. این تحصیلات می تواند در خاک کانادا یا در خارج از کانادا کسب شده باشد.

شرایط سابقه کار مورد قبول در این برنامه

  • سابقه کار بایستی حداقل 1 سال، در خاک کانادا به صورت تمام وقت (30 ساعت در هفته یا 1560 ساعت در سال) و یا معادل نیمه وقت آن بوده باشد.
  • سابقه کار می تواند در همه استان های کانادا به دست آمده باشد.
  • سابقه کار خود اشتغالی (Self-employed) و سابقه کار کو اپ و کار آموزی (Co-op) مورد قبول نمی باشد. 
  • اگر متقاضی قبل از اقدام در کانادا دانشجو بوده باشد، سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی مورد قبول بوده و سوابق کاری حین تحصیل مورد قبول نیست.

و اما این برنامه مناسب چه افرادی است؟

شاید ابتدا به نظر رسد که این برنامه به دلیل نیاز به سابقه کار در کانادا کمی سخت است، اما باید گفت این برنامه می تواند برنامه بسیار مناسبی برای افراد زیر باشد.

  • افرادی که در کانادا در حال تحصیل هستند و پس از پایان تحصیلات واجد شرایط دریافت ویزای کار تا سقف 3 سال (Post-Graduation Work Permit) خواهند شد.
  • افرادی که در حال حاضر به عنوان همسر دانشجویان دارای اجازه تحصیل در کانادا حضور دارند و دارای اجازه کار (Open Work Permit) هستند.

نکته1: اگر متقاضی تحصیلات خود را در خارج از کانادا گذرانده باشد بایستی مدارک خود را در کانادا بوسیله سازمان های ارزیابی کننده مدارک تحصیلی مانند WES ارزیابی کند.

نکته2: این برنامه در نهایت و پس از بررسی پرونده متقاضی بوسیله اداره مهاجرت کانادا به اقامت دایم ختم خواهد شد و متقاضی و همسر و فرزندان زیر 22 سال وی ویزای اقامت دایم این کشور را دریافت خواهند کرد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!