برنامه سرمایه گذاری مانیتوبا (Business Investor Stream)

فهرست مطالب

برنامه سرمایه گذاری مانیتوبا (Business Investor Stream)

برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی مانیتوبا به استان Manitoba اجازه می دهد تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی که توانایی ایجاد کسب و کارهای جدید و یا خرید بیزنس های موجود درManitoba  را دارند را به این استان جذب کند. دو روش کلی برای اقدام در این برنامه وجود دارد:

  • برنامه کارآفرینی برای متقاضیانی که به دنبال شروع یک بیزنس در Manitoba هستند.
  • برنامه سرمایه گذاری کشاورزی FIP برای افرادی که قصد ایجاد و اداره یک مزرعه در روستاهای Manitoba را دارند.

در این برنامه افراد می توانند در همه بیزنس هایی که باعث ایجاد شغل و رشد اقتصادی Manitoba می شوند سرمایه گذاری کنند.

 

برنامه کارآفرینی مانیتوبا

برنامه جدید کارآفرینی، جایگزین برنامه قبلی MPNP-B می شود. این برنامه به Manitoba اجازه می دهد تا افراد واجد شرایط بین المللی که توانایی و قصد ورود به Manitoba، تاسیس یا خرید یک بیزنس و یا شراکت در یک بیزنس موجود را دارند را جذب کند. این افراد باید در مدت 24 ماه پس از ورود خود به کانادا از طریق مجوز کار موقت خود اقدام کنند. در این برنامه جدید، متقاضیان دیگر ملزم به پرداخت دیپازیت به مبلغ 100 هزار دلار به دولت Manitoba نیستند.

 

الزامات برنامه

  • تجربه بیزنس:

متقاضی باید:

حداقل سه سال در پنج ساله گذشته به صورت تمام وقت به عنوان مالک یک بیزنس فعال بوده، یا نقش مدیریت ارشد در یک بیزنس موفق را داشته باشد. صاحبان مشاغل نسبت به مدیران ارشد امتیاز بالاتری کسب می کنند و برای کسب امتیاز باید حداقل  33درصد مالکیت داشته باشند.

  • مهارت در زبان:

متقاضی باید مدرک زبان معادل حداقل CLB / NCLC 5 را ارایه دهد.

  • تحصیلات:

حداقل تحصیلات متقاضی باید معادل دیپلم دبیرستان باشد.

  • سن

25 تا 49 سال

  • میزان سرمایه گذاری لازم:

برای بیزنس های که در منطقه پایتخت Manitoba می باشند، حداقل سرمایه مورد نیاز 250 هزار دلار می باشد. برای بیزنس های خارج از پایتخت حداقل مبلغ سرمایه گذاری 150 هزار دلار می باشد. سرمایه گذاری باید در یک بیزنس معتبر و مورد قبولMPNP  انجام گیرد و یا متقاضی بایستی یک کسب و کار جدید را در این استان شروع کند. همچنین بیزنس پیشنهادی باید حداقل یک شغل برای یک شهروند کانادایی یا یک مقیم دائم در Manitoba ایجاد یا حفظ کند (به غیر از صاحبان بیزنس و یا نزدیکان آنها).

  • بازدید اکتشافی:

Business Plan الزامی و یک بخش جدایی ناپذیر برنامه می باشد. بازدید اکتشافی به متقاضی اجازه می دهد تا تحقیقات گسترده ای در مورد سرمایه گذاری یا پیشنهاد تجاری آینده خود انجام دهد. این بازدید باید بیش از یک سال قبل از ارسال پروفایل تمایل نامه (EOI) انجام شود.

  • سازگاری:

متقاضی در صورت داشتن شرایط زیر امتیاز دریافت خواهد کرد:

  • همسر متقاضی معادل نمره زبان CLB / NCLC 5 یا بالاتر داشته باشد.
  • متقاضی یا همسر او CLB / NCLC 5 یا بالاتر در زبان رسمی دوم کانادا (فرانسه یا انگلیسی) داشته باشند.
  • متقاضی و همسر یا شریک زندگی او یک آشنای نزدیک با بیش از یک سال اقامت در Manitoba داشته باشد.
  • فرزند متقاضی در یک مؤسسه آموزشی معتبر در Manitoba ثبت نام کرده و حداقل شش ماه قبل از تاریخ ارسال EOI به طور تمام وقت آموزش های دانشگاهی یا حرفه ای دیده باشد.
  • متقاضی و همسر یا شریک زندگی او حداقل یکسال به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزش عالی معتبر در Manitoba تحصیل کرده باشد، که باید پس از 17 سالگی و با مجوز تحصیل معتبر انجام شده باشد.

یا

  • متقاضی و همسر یا شریک زندگی اوحداقل شش ماه کار مداوم تمام وقت در Manitoba داشته باشند. نامه از کارفرما و کپی مجوز کار باید ارائه گردد.
  • دارایی:

حداقل دارایی متقاضی باید 500 هزار دلار باشد.

  • توافقنامه تجاری:
  • پس از تایید اپلیکیشن، یک توافقنامه تجاری BPA باید امضا شود. این توافق نامه باید قبل از نامه حمایت از درخواست مجوز کار متقاضی توسط MPNP باشد.

 

مراحل اقدام در این برنامه

– در مرحله اول متقاضی بایستی پروفایل تمایل نامه (Expression of Interest) خود را تکمیل و سابمیت کند.

– سپس متقاضی با توجه به فاکتورهای مختلف موجود در جدول امتیاز بندی، امتیازی کل دریافت خواهد کرد و در جدول رده بندی متقاضیان جای خواهد گرفت.

– پس از آن در صورتی که متقاضی موفق به دریافت دعوتنامه از اداره مهاجرت مانیتوبا شود، برای وی دعوتنامه یا Letter of Apply صادر خواهد شد.

– پس از آن متقاضی بایستی پرونده کامل خود را به همراه کلیه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت مانیتوبا سابمیت کند.

– در این مرحله پرونده متقاضی بررسی شده و در صورت موافقت اداره مهاجرت این استان، برای وی نامزدی استانی (Nomination) صادر خواهد شد.

– با در دست داشتن نامزدی استان مانیتوبا، متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دایم کانادا برای خود، همسر و کلیه فرزندان زیر 22 سال خود اقدام کند.

http://www.immigratemanitoba.com/immigrate-to-manitoba/mpnp-for-business/

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!