بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و ویزای کارآفرینی

فهرست مطالب

بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و ویزای کارآفرینی

راه اندازی یک کسب و کار و سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی هدف اصلی بسیاری از مدیران و صاحبان بیزنس در کشورهای فارسی زبان بوده است و متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور همواره رو به افزایش است. از مهمترین دلایل جذاب بودن کانادا برای سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اقتصاد پویا و جهانی
• ثبات اقتصاد و رشد شاخص های اقتصادی
• حمایت همه جانبه دولت کانادا از بیزنس ها و استارت آپ ها و هموار ساختن بسیاری از موانع
• نزدیکی کانادا به بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا)
• وجود جامعه چند فرهنگی و سرمایه گذاران خارجی بسیار

بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و ویزای کارآفرینی
موارد بالا تنها بخشی از دلایل بی شماری است که کانادا را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی جذاب می کند. در کنار مزایای بسیاری که سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا دارد، اگر این راه با برنامه و هدف و همچنین دریافت مشاوره های صحیح همراه نباشد به احتمال بسیار زیاد با شکست مواجه خواهد شد زیرا وجود دلایل بالا باعث شده سرمایه گذاران خارجی بسیاری به این کشور مهاجرت کنند و همین امر بازار رقابت را بسیار شدیدتر کرده است و تنها بیزنس ها و استارت آپ هایی می توانند در این رقابت پیروز شوند که با بیزنس پلن (Business Plan) کاربردی و تحلیل منطقی و علمی بازار، اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور می کنند.

از طرفی دیگر اداره مهاجرت کانادا با معرفی برنامه های جدید کارآفرینی فدرال و استانی تلاش دارد فقط متقاضیانی را به منظور سرمایه گذاری در کانادا بپذیرد که واقعا قصد دارند در این کشور کارآفرینی کنند. از این رو اداره مهاجرت کانادا در برنامه های جدید کارآفرینی استانی روال را بر این اساس قرار داده که ابتدا متقاضیان با ویزای کار موقت وارد استان مربوط شده و بیزنس خود را راه اندازی کرده و یا خریداری کنند و سپس در صورتی که متقاضی به تمامی تعهدات خویش در سرمایه گذاری عمل کرد می تواند از استان مربوطه تقاضای نامزدی (Nomination) کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.

به طور کلی برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری کانادا را می توان به 2 دسته تقسیم بندی کرد:
1- برنامه هایی که مستقیما به اقامت دائم کانادا منتهی می شوند.
2- برنامه هایی که در آن ها متقاضی ابتدا با ویزای کار موقت (که معمولا 2 ساله هست) وارد کانادا شده و بایستی بیزنس خود را راه اندازی و یا خریداری کند و پس از مدیریت بیزنس و سرمایه گذاری در آن به مبلغی مشخص، می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.
در حال حاضر نمونه هایی از برنامه هایی که در دسته اول قرار می گیرند و متقاضی مستقیما به اقامت دائم کانادا دست می یابند برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی زیر هستند:

برنامه استارت آپ فدرال (Startup Visa Program)
• برنامه سرمایه گذاری کبک
• برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک
• برنامه کشاورزی استان ساسکاچوان
نمونه هایی از برنامه هایی که در دسته 2 قرار خواهند گرفت نیز در زیر اشاره شده اند:
• برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان
• برنامه کارآفرینی استان منیتوبا
• برنامه کارآفرینی انتاریو
• برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا (هر دو دسته منطقه ای و اصلی)
• برنامه کارآفرینی نوااسکوشیا
• و سایر برنامه های کارآفرینی استان های مختلف

در لیست های بالا هر برنامه شرایط و ملزومات خود را دارد و بایستی شرایط هر فرد تحلیل و بررسی دقیق شده و سپس بهترین برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی به ایشان پیشنهاد داده شود. نکته ای که باز هم بایستی در خصوص انتخاب برنامه مناسب با شرایط متقاضی اشاره شود آن است که در بسیاری مواقع متاسفانه متقاضی با دریافت مشاوره ناصحیح از افراد غیر متخصص پا به عرصه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی گذاشته و متحمل ضررهای بسیار زیادی خواهد شد. بنابراین بایستی توجه داشت که به دلیل تخصصی بودن این موضوع و لزوم تحلیل بازار و گردآوری بیزنس پلن جامع و کاربردی به منظور موفقیت پرونده مهاجرتی و همچنین موفقیت بیزنس در نظر گرفته شده، متقاضی باید حتما از مشاوره ها و خدمات وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا استفاده کند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!