در سال 2019، کانادا پذیرای بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی بود

فهرست مطالب

در سال 2019، کانادا پذیرای بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی بود.

تعداد مجوزهای تحصیلی (Study Permit) صادر شده در کانادا از سال 2015 تقریباً دو برابر شده است. بیشتر دانشجویان از هند، چین، کره جنوبی، فرانسه، ویتنام، برزیل، ایران، نیجریه، ایالات متحده و ژاپن وارد کانادا می شوند.

کانادا در سال 2019 با استقبال از 404 هزار دانشجوی بین المللی و صدور مجوز تحصیل، رکوردی دیگر ثبت نمود.

مجوز تحصیل، سندی است که توسط اداره مهاجرت IRCC صادر می شود و به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در مراکز معتبر علمی کانادا تحصیل کنند.

تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده با تعداد کل دانشجویان بین المللی در کانادا متفاوت است. اداره مهاجرت کانادا هنوز داده های مربوط به جمعیت دانشجویی بین المللی را در سال 2019 منتشر نکرده است. با این حال، اطلاعات مجوزهای تحصیل منتشر شده نشان می دهد که جمعیت دانشجویان اکنون بیش از 600 هزاز نفر است.در صورت اثبات این قضیه، جمعیت دانشجویی بین المللی کانادا از سال 2009، زمانی که 200 هزار نفر در آن حضور داشتند، سه برابر شده است.

 

10 کشور برتر با بیشترین آمار دانشجویان بین المللی:

هند، مبدا اصلی اکثر دانشجویان بین المللی کانادا می باشد. در سال 2019، تقریبا 140 هزار نفر دانشجویی هندی مجوز تحصیل دریافت کردند که 35 درصد از کل مجوزهای تحصیلی صادرشده را شامل می شود. دانشجویان چینی 85 هزار یا 21 درصد از کل مجوز تحصیل صادر شده را دریافت کردند. دانشجویان کره جنوبی با 17 هزار مجوز تحصیل یا 4 درصد، سومین کشور می باشد. دیگر کشورها با بیشترین آماردانشجویان بین المللی فرانسه، ویتنام، برزیل، ایران، نیجریه، ایالات متحده و ژاپن می باشند.

 

علت اصلی رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در کانادا:

بیشتر دانشجویان بین المللی کانادا از چند کشور خاص می باشد. هند کشوری است که از سال 2015 تا کنون تعداد مجوزهای تحصیلی منتشر شده برای این کشور چهار برابر شده است. ویتنام دیگر کشوری است که به این رشد کمک کرده است، در حالی که تنها 3 هزارنفر ویتنامی در سال 2015 مجوز تحصیل دریافت کردند، این تعداد تا کنون به 12 هزار نفر افزایش یافته است. ایران یکی دیگر از دلایل مهم رشدآمار دانشجویی کانادا می باشد زیرا تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده در سال 2019 در مقایسه با سال 2015 چهار برابر شده که نزدیک به 10 هزار نفر است.

برزیل، فیلیپین، بنگلادش، کلمبیا، ترکیه، مراکش و الجزایر از جمله کشورهایی هستند که در مقایسه با سال 2015 نرخ رشد حداقل 60 درصد را تجربه کرده اند.

 

چرا دانشجویان بین المللی به کانادا می آیند:

کانادا هم اکنون در رده چهارم از نظر دانشجویان بین المللی پس از ایلات متحده آمریکا، انگلیس و استرالیا قرار دارد. طبق تحقیقات مرکز آموزش بین المللی کانادا، دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت بالای آموزش در دانشگاهها و کالج های کانادا، این کشور رابرای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

پایین بودن قیمت دلار کانادا از دیگر عوامل تاثیرگذار می باشد. در حالی که دانشجویان بین المللی شهریه بالاتری نسبت به دانشجویان کانادایی پرداخت می کنند، هزینه هایی که در کانادا متحمل می شوند مقرون به صرفه تر از هزینه هایی است که دانشجویان بین المللی دیگر در کشورهای برتر پرداخت می کنند.

 

شاید بزرگترین مزیت کانادا بسته تحصیلی-کار-مهاجرت آن باشد.

دانشجویان بین المللی جهت حمایت مالی خود در مدت تحصیل واجد شرایط کار در کانادا می باشند. پس از اتمام تحصیل نیز بسیاری از دانشجویان واجد شرایط دریافت مجوزکار Work Permit هستند تا بتوانند برای مدت زمان حداکثر سه سال تجربه و سابقه کار کانادایی کسب کنند. پس از کسب سابقه کار کانادایی، این افراد می توانند برای بیش از 80 برنامه مهاجرتی طبقه اقتصادی که توسط دولت فدرال و همچنین استان ها و مناطق مختلف کانادا ارائه می شود اقدام کنند.

بسیاری از این برنامه ها در معیارهای انتخاب خود دانشجویان بین المللی که سابقه حضور درکانادا دارند را اولویت قرار می دهند، زیرا تحقیقات دولت فدرال نشان می دهد دانشجویان بین المللی با سابقه حضور در کانادا خیلی سریع تر با شرایط و اقتصاد ادغام می شوند.

از آنجا که جمعیت جهانی دانشجویان بین المللی همچنان رو به رشد است و کانادا به عنوان یک مقصد تحصیل بسیار مورد توجه است، به نظر می رسد که جذب دانشجویان بین المللی این کشور همچنان در سالهای آینده روند رو به رشدی را تجربه کند.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!