جزئیات کامل در مورد دانشگاه اتاوا (قسمت اول)

فهرست مطالب

دانشگاه اتاوا (Ottawa University)، یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی دوزبانه در شهر اتاوای استان انتاریوی کانادا است.؛ در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل در مورد دانشگاه اتاوا (قسمت اول) را شرح دهیم. پردیس اصلی دانشگاه اتاوا که مساحتی برابر با ۴۲.۵ هکتار دارد، در منطقه مسکونی سندی هیل و در مجاورت کانال ریدو واقع شده است. این دانشگاه برنامه های تحصیلی متنوعی که توسط ۱۰ نفر از اساتید عضو هیئت علمی تنظیم شده است را، ارائه می دهد. دانشگاه اتاوا عضو مجموعه U15 (مجموعه دانشگاه های تحقیقاتی متمرکز در کانادا) است و همچنین بزرگترین دانشگاه دوزبانه (انگلیسی-فرانسه) در جهان می باشد.
در ابتدا، دانشگاه اتاوا در سال ۱۸۴۸، توسط اولین اسقف اعظم کاتولیک، جوزف برونو گوگس در اتاوا و به عنوان کالج بایتان تأسیس شد. این دانشگاه در سال ۱۸۶۱ بنابر فرمان راهبان پیرو مریم مقدس کالج اتاوا نام گرفت و پنج سال بعد با حکم سلطنتی به دانشگاه تبدیل شد. در پنجم فوریه ۱۸۸۹، دانشگاه با دریافت مجوز لازم از پاپ لئو سیزدهم، به دانشگاه اسقفی ارتقاء پیدا کرد.
اول جولای ۱۹۶۵، دانشگاه به عنوان یک مجموعه مستقل از هر شخص یا دین و مکتبی دوباره سازماندهی شد. در نتیجه، حکم اسقفی و مدنی متعلق به آن، به دانشگاه تازه تأسیس پائول مقدس رسید. دیگر اعتبارات دانشگاه توسط سازماندهندگان آن حفظ شد.
این دانشگاه مختلط است و بیشتر از ۳۵۰۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی و بیشتر از ۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا، و بیش از ۱۹۵۰۰۰ فارغ التحصیل دارد.

دانشگاه اتاوا

پردیس دانشگاهی (Campus)

پردیس اصلی دانشگاه در مجاورت سندی هیل ( Sandy Hill ) واقع شده است. و از طرف شمال به وارد مارکت، از شرق به اقامتگاه سندی هیل، از شمال غربی به خیابان نیکولاس می­رسد و نیمه غربی دانشگاه در مجاورت کانال ریدو می­باشد.

در سال تحصیلی ۲۰۱۰-۲۰۱۱، پردیس دانشگاهی ۳۵.۳ هکتار بوده و اندازه اصلی کل ملک به ۴۲.۵ هکتار می­رسید. پردیس دانشگاهی تا سال ۱۸۵۶ که به مکان فعلی­اش منتقل شد، دو بار جا به جا شد. زمانیکه این مؤسسه تأسیس شد، پردیس دانشگاهی  در کنار کلیسای جامع نوتردام قرار داشت؛ و در سال ۱۸۵۲ به مکانی منتقل شد که اینک مکان گالری ملی کانادا است. در سال ۱۸۵۶، دانشگاه به مکان فعلی­اش منتقل شد.

ساختمان­های این دانشگاه، از لحاظ قدمت متفاوت بوده و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال سن دارند. البته متوسط قدمت آنها در سال ۲۰۱۱ به ۶۳ سال رسید. در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲، دارای ۳۰ ساختمان، ۸۰۶ آزمایشگاه، ۳۰۱ آزمایشگاه آموزشی و ۲۵۷ کلاس درس و سمینار بوده است.

پردیس دانشگاهی

پردیس دانشگاهی(Campus) به دو بخش سندی هیل قدیمی ولی تقسیم می­شود، که در سال ۲۰۰۷ توسط دانشگاه خریداری شده است. از آنجاییکه پردیس لی در مجاورت سندی هیل نیست، بر روی نقشه به عنوان بخشی از پردیس اصلی نشان داده می­شود. پردیس لی با مسیر پیاده­روی تا سندی هیل، در اصل متعلق به کالج الگون کوین است.

کتابخانه و موزه دانشگاه اتاوا

کتابخانه موریسست، کتابخانه اصلی دانشگاه است، که مجموعه کتاب های جامع در آن قرار دارد. کتابخانه دانشگاه اتاوا، شبکه ای از دوازده کتابخانه است، که تا سال ۲۰۱۶ داری بیش از ۴.۵ میلیون عنوان کتاب کاغذی و الکترونی بوده است. کتابخانه اصلی موریسست هال، مرکز رسانه، مجموعه های ویژه و آرشیوی و همچنین مرکز اطلاعات جغرافیایی، ریاضیات و سیاست نیز است. دانشگاه پنج کتابخانه ویژه دیگر نیز دارد: کتابخانه حقوق برایان دیکسون که در فانیکس هال واقع است؛ کتابخانه علم سلامت که در پردیس راجر گوییندان قرار دارد؛ کتابخانه مدیریت که در ساختمان دیس ماریس قرار دارد؛ کتابخانه موسیقی ایزابل فایراستون که در پرز هال قرار دارد و همچنین انکس، که بخش کم کاربرد مجموعه به حساب می آید.

کتابخانه و موزه دانشگاه اتاوا
موزه عتیقه های کلاسیک دانشگاه اتاوا، در سال ۱۹۷۵ توسط دپارتمان پژوهش مذهبی و کلاسیک تأسیس شد. این موزه تشکیل شده از مصنوعاتی است، که زندگی روزانه مردم عادی را در قرن هفتم نشان می دهد و حاوی مجموعه های ثابت و همچنین تور نمایشگاه های موقت می باشد. دانشگاه همچنین میزبان یک گالری دانشجویی با عنوان گالری ۱۱۵ در طبقه اصلی ساختمان شرقی است. گالری دانشجویی به دانشجویان کارشناسی و یا مراتب بالاتر این فرصت را می دهد، که مهارت های خلاقانه و گروهی خود را با ارائه قطعات هنری خود بهبود ببخشند. در فضای همیاری موجود در دانشگاه اتاوا، گالری دانشجویی با ارائه ساختار دموکراتیک، به دانشجویان فرصت شرکت در برنامه های متنوعی از قبیل هنر بصری، تاریخ هنر و هنرهای تجسمی را می دهد.

اقامت و تحصیلات دانشجویی

تامسون هال، یکی از ده خوابگاه دانشجویی در دانشگاه
اگرچه بیشتر دانشجویان خارج از پردیس دانشگاهی زندگی می کنند، با این حال دانشگاه ده خوابگاه دانشجویی دارد: بروک، لی بلنک هال، مارچاند هال، استن تن، تامسون هال، هایمن سل وی، فریل، هندرسون، ریدو، من شماره ۴۵، و دانشگاه شماره ۹۰.
دانشگاه، گزینه های متنوعی را در اختیار دانشجویان از نظر خوابگاه قرار می دهد. چهار مورد از هفت خوابگاه دارای اتاق های یک تخته و دو تخته می باشد. بروک و هایمن سولووی دارای آپارتمان های ۲ تا ۴ تخته است، در حالیکه دانشگاه ۹۰، در واقع خوابگاه دو تخته است. در بیست و چهارم ژانویه ۲۰۱۸، خوابگاه جدیدی با عنوان انکس طی یک ایمیل به دانشجویان اعلام آمادگی برای پذیرش آنها کرد. خوابگاه جدید (که در سپتامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد) دارای واحدهای ۱۵ اتاقه است. در سپتامبر ۲۰۱۰، ۲۶.۲ درصد از دانشجویان ترم اول و ۸.۸ درصد از دانشجویان مقاطع بالاتر در خوابگاه دانشگاه اقامت داشتند. اقامت دانشجویان توسط امور خوابگاه ها در دانشگاه اتاوا انجام می گیرد. به منظور بهبود شرایط اقامت، هر ساختمان نظرسنجی برگذار می کند. خوابگاه ها هزینه خیلی کمی دریافت می کنند.

اقامت و تحصیلات دانشجویی
مرکز دانشگاهی جک تورکات، مرکز زندگی و برنامه دانشجویی است. که مابین مانتپتیت هال و کتابخانه موریسست واقع شده و در سال ۱۹۷۳ با هزینه ای بالغ بر شش میلیون دلار افتتاح شد. در بهار ۲۰۱۷، یک طبقه دیگر به این مرکز دانشگاهی اضافه شد که به دانشجویان فضای بیشتری می داد. هزینه این مرکز به طور عمده، توسط مرکز جک تورکات تأمین می شود. این مرکز براساس نام دانشجوی سابق این دانشگاه که در سال ۱۹۶۵ در یک تصادف ترافیک کشته شد، نامگذاری شده است. دانشگاه بیش از سی و پنج غذاخوری دارد، که شامل چندین رستوران زنجیره ای بزرگ نیز می باشد.

تسهیلات خارج از پردیس (Campus) دانشگاهی

تسهیلات خارج از پردیس دانشگاهی، در سراسر اتاوا وجود دارد. متعلقات دانشگاه در مجاورت ریورویو با عنوان علوم سلامت یا پردیس آلتا ویستا قرار دارد. پردیس علوم سلامت در جاده اسمیت ۷.۲ هکتار وسعت دارد. پردیس اولیه تسهیلات پزشکی برنامه های میزبانی برای علم سلامت است را فراهم می کند. راجر گویند هال ساختمان اولیه برای دانشجویان داخل پردیس است. پردیس علم سلامت، مابین بیمارستان اتاوا و بیمارستان کودکان انتاریوی شرقی که هر دو توسط دانشگاه تأمین می شوند، قرار دارند. خیلی از متخصصان سلامت بیمارستان و محققان علم سلامت و پزشکی در این دانشگاه تدریس می کنند. دانشجویان پزشکی و علم سلامت، معمولاً شغلی در بیمارستان اتاوا به دست می گیرند.
دانشگاه مرکزی ، برای مدیریت اجرایی، مرکز مبادلات جهانی پلازا را تأسیس کرده است که در خیابان اُ کانر در مرکز شهر اتاوا واقع شده و به عنوان دانشگاه مدیریت اجرایی مشغول به کار است. این مرکز شامل یک آمفی تئاتر، هفت کلاس درس برای جلسات گروهی، کارهای اشتراکی و تحقیقات مستقل و کنفرانس و همچنین اتاق ریاست است.

ادامه این مطلب را می توانید در مقاله بعدی مطالعه نمائید. جهت مراجعه به مقاله بعدی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

جزئیات کامل در مورد دانشگاه اتاوا (قسمت دوم)

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!