جزئیات کامل در مورد دانشگاه اتاوا (قسمت دوم)

فهرست مطالب

در مقاله قبلی ” جزئیات کامل در مورد دانشگاه اتاوا (قسمت اول) ” اطلاعاتی در مورد دانشگاه اتاوا مطالعه نمدید. پیشنهاد می گردد در صورتی که ایندانشگاه اتاوا مقاله را مشاهده نکردید قبل از مطالعه این مقاله حتما به این لینک مراجعه نمائید.

در ادامه این مقاله اطلاعاتی جامع تر در خصوص این دانشگاه دراختیارتان قرار داده می شود.

ادارات

تابارت هال از روی جوزف هنری تابارت نامگذاری شده است و محل قرارگیری ادارت دانشگاه است. اداره دانشگاه توسط طریق هیئت رئیسه و شورای دانشگاه، که در زمان ایجاد تصویب نامه دانشگاه در سال ۱۹۶۵ شروع به کار کرده است، انجام می گیرد.
این تصویب نامه، عضویت و حدود اعضاء و همچنین مجریان قوانین را شرح داده است. هیئت رئیسه دانشگاه مدیریت و کنترل امور را که شامل تصمیمات مالی و سیاست گذاری و روند امور است را به عهده دارد. هئیت رئیسه شامل کمیته کارشناسی و معاونت و ریاست کمیته اجرایی است. براساس تصویب نامه، این هیئت رئیسه نباید بیشتر از ۳۲ عضو داشته باشد، که توسط بخش های دیگر کمیته دانشگاه انتخاب می شود.
در حالیکه تصویب نامه هیئت رئیسه شامل دانشجویان کارشناسی یا مقاطع بالاتر است، شامل یک عضو افتخاری که در واقع رئیس دانشگاه است نیز می باشد.

اداره جات دانشگاه اتاوا
شورای دانشگاه، سیاست گذاری های آموزشی دانشگاه را مدیریت می کنند. و قدرت تصمیم گیری در اموری مانند ایجاد و مدیریت تسهیلات دپارتمان ها، کالج ها و مؤسسات و روندهای آکادمیک، مجوزهای لازم، نیازمندی های دیپلماسی و رتبه بندی را برعهده دارند. این شامل اجازه نامه و رتبه بندی درتمام سطوح و انتخاب هیئت رئیسه و دکتراهای افتخاری نیز می باشد. شورای دانشگاه شامل ۷۲ عضو است، که شامل رئیس که ریاست را برعهده دارد می باشد. دیگر اعضاء شورای دانشگاه همانطور که در تصویب نامه ذکر شده است، شامل رئیس دانشگاه، رئیس شورا، معاون و استادان دانشگاه است؛ و هیچ دانشجویی شامل آن نمی شود.
براساس تصویب نامه، رئیس دانشگاه در رأس امور قرار دارد و با عضویت افتخاری در هیئت رئیسه تمام عملکردها را مدیریت می کند. این شخص توسط هیئت رئیسه که توسط شورای دانشگاه انتخاب شده اند، برگزیده می شود. رئیس شورا توسط هیئت رئیسه انتخاب می شود؛ تا زمانیکه آنها شخص دیگری را جایگزین کنند. اداره دانشگاه در ابتدا به بالاترین بخش اشاره داشت، تا اینکه دانشگاه مجوز لازم را دریافت کرد و نام آنرا در سال ۱۸۸۹ به ریاست دانشگاه تغییر داد. در سال ۲۰۰۴ عنوان انگلیسی ریاست دانشگاه به ریاست تغییر کرد.

امور مالی

در ۳۰ آپریل ۲۰۱۶ دارایی این دانشگاه حدود ۱.۷۶۷ بیلیون دلار تخمین زده شد. دانشگاه در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ بودجه ای به میزان ۹۷۳.۶۱۰ میلیون دلار، مخارجی حدود ۹۸۶.۸۴۳ میلیون دلار؛ کسری بودجه ای برابر با ۱۳.۲۳۳ میلیون دلار داشت. بزرگترین منبع کسب بودجه از کمک های مالی دریافتی به ارزش ۳۸۲.۷۶۲ میلیون برای سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ بوده است. دومین منبع مالی شهریه دانشجویان است، که ۳۶۱.۱۸۴ میلیون دلار می باشد. در ۳۰ آپریل ۲۰۱۶، دارایی دانشگاه برابر با ۲۴۱.۹۴۴ میلیون دلار بود.
در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۶۷، دانشگاه به عنوان سازمان خیریه آموزشی در کانادا به ثبت رسید. و در سال ۲۰۱۵، دانشگاه به عنوان مؤسسه تحصیلات تکمیلی ثبت شد. دپارتمان برنامه ریزی و تحقیق سازمانی، تخمین زده است که؛ دانشجویان، کارمندان، بازدیدکننده گان و خود مؤسسه، مبلغی معادل ۴.۱۲ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۱ به اقتصاد داخلی کمک کرده است.

آکادمیک

این دانشگاه تحقیقاتی یک از اعضاء مجموعه دانشگاه ها و کالج های کانادا است. که به عنوان یک سیستم ترمی، دارای ترم پاییز، زمستان و بهار و تابستان است. برنامه های دوره کارشناسی برای حدود ۳۵.۷۰۰ دانشجوی کارشناسی تمام وقت و نیمه وقت است. به استثنای سنت پائول، دانشگاه شامل ۵۱.۱ مقطع لیسانش، ۱۹۴ دکترا، ۱۴۳۹ فوق لیسانس و ۲۱۳۵ پروفسرا در ۲۰۱۲ است.

دو زبانه و دو فرهنگی

مؤسسه رسمی زبان و فرهنگ دوزبانه، که در هملین هال قرار گرفته است، از طرف دانشگاه حمایت می شود. در سال ۲۰۱۶، این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه دوزبانه انگلیسی و فرانسوی جهان شد. همچنین یکی از سه دانشگاه دو زبانه در اونتاریو است که وابسته به یک دانشگاه بزرگتر می باشند. این دانشگاه از ابتدا به عنوان پایگاه فرهنگ دوزبانه انگلیسی- فرانسه شناخته می شد. با این وجود، دوزبانه بودن تنها سیاست رسمی دانشگاه از سال ۱۹۶۵ و تأسیس تصویب نامه دانشگاه بوده است. این دانشگاه مؤسسه تک زبانه و دوزبانه OLBI را نیز تأسیس کرد که رسماً در تاریخ اول جولای ۲۰۰۷ افتتاح شد. هر دو مؤسسه، فرهنگ دوزبانه انگلیسی- فرانسوی را توسعه بخشید و تحقیقاتی و اقداماتی در جهت توسعه این فرهنگ انجام داد. این دانشگاه عضوی از انجمن کانادایی فرانسوی است، که تحصیلات تکمیلی و تحقیقات در زمینه فرانسه را توسعه می دهد.

دوزبانه و دو فرهنگی
در حالیکه این دانشگاه، دوزبانه بودن را به عنوان یک سیاست رسمی مطرح می کند، دانشجویان نیازی به دوزبانه بودن ندارند. بیشتر دوره ها و برنامه ها به دو زبان ارائه می شوند. در سپتامبر 2011 درصد دانشجویانی که زبان فرانسه را به عنوان زبان اصلی شان اعلام کردند، 31.1 درصد بوده است، درحالیکه شمار دانشجویانی که انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود به کار می برند، 68.7 درصد است. در مارچ 2009 حدود 68.6 درصد استادان دوزبانه بودند، در حالیکه کارمندان دوزبانه 91.5 درصد هستند.

اعتبار های دانشگاه ها

رتبه بندی جهانی

ARWU WORLD ……………………..…………………………………………….. 151-200

QS WORLD ……………………………..…………………………………………………. 289

TIMES WORLD …………………………………………………………………………… 176

U.S NEWS & WORLD REPORT GLOBAL ………………………………………… 208

 

رتبه بندی کانادایی

ARWU NATIONAL ………………………………………………………………………….. 7-9

QS NATIONAL ……………………….……………………………………………………….. 13

TIMES NATIONAL ……………………………………………………………………………… 7

U.S NEWS & WORLD REPORTNATIONAL ……………………………………………… 9

MACLEAN S MEDICAL/DOCTORAL ………………………………………………………. 9

دانشگاه اتاوا، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا شناخته می شود. در سال 2019 رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در مقطع تحصیلات تکمیلی تایمز، دانشگاه اتاوا را در رتبه 176 جهان و ۱۷ کانادا معرفی کرد. در سال 2018 رتبه بندی یو اس نیوز و ریپورت ورد، این دانشگاه را در رتبه ۲۰۰ جهان و ۸ کانادا قرار داد. به علاوه، در رتبه بندی جهانی آکادمیک سال ۲۰۱۸ توسط شانگهای جیاتنگ در مکان ۱۵۱ تا ۲۰۰ جهان و ۷ تا ۹ کانادا بود. در سال ۲۰۱۸ رتبه بندی جهانی دانشگاه ها کیو اس، دانشگاه اتاوا را در رتبه 289 جهان و 13 کانادا قرار داد. در رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس بانک اطلاعات 2017 که دانشگاه های تحقیقاتی را در کانادا رتبه بندی می کند، این دانشگاه در رتبه 6 دانشگاه های تحقیقاتی و 9 همه دانشگاه های کانادا قرار گرفت.

اعتبار دانشگاه اتاوا
این دانشگاه همچنین براساس رتبه بندی دانشگاه ها از نظر دکترا و پزشکی و رتبه بندی داخلی دانشگاه های تحقیقاتی رتبه بندی می کند. رتبه بندی ها به عنوان معیاری برای تشخیص کارشناسی در رتبه بندی دکترا و پزشکی منتشر شده 2019، دانشگاه اتاوا را 9 کانادا و 17 رتبه بندی سراسری اعلام کرد.
در سال 2009، تلفر توسط سه مورد از بزرگترین دانشگاه های تجاری با بزرگترین دانشگاه های تجاری ام بی ا و سیستم ارتقاء کیفیت اروپایی همکاری کرد.
این دانشگاه در رتبه بندی مکلین 2012 مدرسه حقوق در کانادا، مقام 11 را دارد. در رتبه بندی کیو اس 2011 برنامه های حقوق در رتبه بندی دانشگاه ها 51 تا 100 جهان و هفتم کانادا است. در ا ار دبلیو 2012 برای پزشکی و داروسازی 151 تا 200 جهان است. در رتبه بندی 2012 دانشگاه های مهندسی رتبه بندی دانشگاه ها، رتبه چهل و چهارم جهان و سوم کانادا را دارد.

محققین

انستیتوی اصلی دانشگاه اتاوا در ساختمان ویلبرت کن، میزبان بیش از 60 محقق علم رشته حقوق و 175 محقق رشته پزشکی است.
تحقیقات در دانشگاه اتاوا در اداره معاونت مدیریت می شود. دانشگاه دارای چهل مرکز تحقیقاتی و انستیتو، شامل انستیتوی تحقیقاتی سلامت اتاوا و انستیتو هارت اتاوا است. این دانشگاه یکی از اعضاء U15 (گروه دانشگاه های تحقیقاتی متمرکز در کانادا) است.
رتبه بندی منبع اطلاعات تحقیقاتی، دانشگاه کانادا را در میان 9 دانشگاه تحقیقاتی سال 2013-2014 با درآمدی برابر با 297.813 میلیون دلار و متوسط 231.900 دلار برای هر عضو قرار می دهد. دولت فدرال در سال 2010، مبلغی برابر با 142.8 میلیون دلار به این دانشگاه اعطاء کرده است. و همچنین، 31.2 میلیون دلار کمک دولتی و دیگر اعضاء مجموعه با فراهم کردن 25.8 میلیون دلار به هزینه های تحقیقاتی افزودند.
در عملکرد تحقیقاتی رتبه بندی 2010 تحصیلات تکمیلی، این دانشگاه 180 جهان و 9 کانادا شد. در همان رتبه بندی، دانشگاه اتاوا در رتبه 98 جهان و 7 کانادا در رشته داروسازی و علم سلامت قرار گرفت.
در سال 2012، مؤسسه استراتژی آموزش که دیگر سازمانی است که دانشگاه را بر اساس قابلیت تحقیقاتی رتبه بندی می کند، دانشگاه را در رتبه چهارم داخلی در رشته علوم اجتماعی و انسانی قرار داد.

نحوه پذیرش در دانشگاه

ملزومات پذیرش برای دانشجویان انتاریو با دیگر دانشگاه ها در کانادا و دانشجویان بین المللی به دلیل نبود هزینه واحد بازارهای مختلف، متفاوت است. در سال 2015 پذیرش ثانویه دانشگاه متوسط 83.9 درصد بود. بالاترین پذیرش در زمینه علوم پایه است و متوسط پذیرش آن برابر با 86.5 درصد است. در سال 2015، ثبت نام دانشجویانی که انتخاب اولشان این دانشگاه بوده است 45.6 درصد بوده است. در سال 2010 پذیرش ثانویه برای دانشجویان سال اولی تمام وقت شامل سنت پائول 82.1 درصد بوده است. تعداد دانشجویان سال اولی تمام وقت و نیمه وقت در سال 2009، 86.1 درصد بوده است.
دانشجویان می توانند در سهمیه های دانشجویی از قبیل: برنامه کمک هزینه دانشجویان انتاریو و و وام های دانشجویی در کانادا شامل: برنامه های فدرالی و دولتی پذیرفته شوند. کمک ها ممکن است از طریق وام ها، ضمانت ها، سهمیه، کمک هزینه دانشجویی، حق عضویت، کار دانشجویی و علاقه مندی های غیر درسی دانشجویان تأمین شود. در سال 2011 و 2012، دانشگاه مبلغ 71.485 میلیون دلار را به کمک هزینه دانشجویی و سهمیه به دانشجویان اختصاص داده است.

 

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!