اسپانسرشیپ همسر در کانادا

فهرست مطالب

برنامه اسپانسرشیپ همسر و فرزندان وابسته (Spouse Sponsorship)

برنامه اسپانسرشیب همسر یکی از برنامه های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دایم این کشور می باشد و سالیانه افراد بسیاری از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت می کنند. شرط اصلی و اساسی که اسپانسر و متقاضی اصلی (همسر اسپانسر) بایستی داشته باشند آن است که رابطه عاطفی آن ها بایستی واقعی بوده و این رابطه با مدارک قابل اثبات باشد. همچنین این رابطه عاشقانه نباید به منظور دریافت اقامت دایم کانادا شکل گرفته باشد و اگر در طول بررسی پرونده، آفیسر بررسی کننده متوجه شود که این رابطه برای اهدافی غیر از رابطه عاطفی و عاشقانه واقعی تشکیل شده است، پرونده را ریجکت خواهد کرد.

 

شرایطی که اسپانسر بایستی داشته باشد تا بتواند همسر و فرزندان وابسته خود را از کشور دیگر (مانند ایران) به کانادا بیاورد:

1- حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

2- مقیم دایم PR و یا شهروند کانادا Citizen باشد.

 

* افرادی که شهروند کانادا Citizen هستند و در کانادا زندگی نمی کنند می توانند اسپانسر همسر و فرزندان وابسته خود شوند. البته بایستی به اداره مهاجرت کانادا نشان دهند که بعد از اسپانسری همسر و فرزندان وابسته، قصد زندگی در کانادا را دارند.
* افرادی که مقیم دایم کانادا هستند ولی در کانادا زندگی نمی کنند نمی توانند اسپانسر همسر و فرزندان وابسته خود شوند.

 

3- اسپانسر بایستی نشان دهد که از خدمات و کمک های اجتماعی استفاده نمی کند.
* در صورتی که اسپانسر ناتوانی جسمی داشته و اجبارا از خدمات و کمک های اجتماعی استفاده می کند همچنان می تواند اسپانسر همسر و فرزندان وابسته خود شود.

* اگر اسپانسر در استان کبک کانادا زندگی می کند بایستی از قوانین مخصوص این استان تبعیت کند.
* افرادی که از اداره مهاجرت کانادا حکم اخراج از کشور را دریافت کرده اند، در زندان هستند، در حال سپری کردن مراحل ورشکستگی مالی هستند، قبلا بوسیله اسپانسر دیگری به کانادا دعوت شده اند و کمتر از ۵ سال از اقامت دایم ایشان میگذرد و افرادی که قبلا اسپانسر شخص دیگری شده اند و کمتر از ۳ سال از اقامت آن شخص در کانادا میگذرد، نمی توانند اسپانسر شوند.

* اسپانسر می تواند با داشتن همه شرایط فوق، همسر، پارتنر (common law or conjugal) و فرزندان وابسته زیر 22 سال و مجرد را به کانادا دعوت کند. به واسطه قوانین جاری ایران، فقط همسر می تواند در حال حاضر در پرونده اسپانسرشیپی قرار گیرد و احتمال موفقیت پرونده های اسپانسرشیپی پارتنر بسیار کم می باشد.

* اگر فرزند اسپانسر خود دارای فرزند باشد و شرایط وابستگی را داشته باشد همچنان میتواند در پرونده اسپانسرشیپی لحاظ شود و به کانادا بیاید. در اینصورت به شرایط گفته شده اسپانسر در بالا یک شرط دیگر هم افزوده می شود:

نکته مهم: در صورتی که اسپانسر بخواهد نوه خود (فرزند فرزند وابسته خود) را در پرونده خود لحاظ کند بایستی نشان دهد در آمد کافی را برای برآورده کردن نیازها و مایحتاج نوه خود را دارد.

 

شرایطی که همسر اسپانسر (شخصی که اسپانسر از کشور دیگری غیر از کانادا او را دعوت می کند) بایستی داشته باشد:

1- بایستی حداقل ۱۸ سال داشته باشد.
2- بایستی رابطه اسپانسر با وی حقیقی Genuine باشد نه اینکه صرفا به قصد دریافت اقامت دایم کانادا با اسپانسر ازدواج کرده باشد.

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/sponsor/spouse-apply-who.asp

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!