جزئیات دقیق قوانین جدید دولت کانادا برای ویزای تحصیلی

فهرست مطالب

 قوانین جدید دولت کانادا برای ویزای تحصیلی

اگر مقالات قبلی وبسایت پیرسوک و خبرها را در دیگر شبکه‌های اجتماعی پیرسوک دنبال کرده باشید، حتما میدانید که اداره مهاجرت کانادا از تاریخ 22 ژانویه 2024، سقف سالانه‌ای برای صدور ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته و همچنین تغییراتی در روند صدور ورک‌پرمیت پس از تحصیل (PGWP) اعمال کرده است. این موارد باعث شده که هم برای کسانی که به تازگی قدم در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا گذاشته‌اند و هم کسانی که در خاک کانادا حضور دارند و مشغول به تحصیل در کانادا هستند، نگرانی‌هایی به وجود آید.

از همین رو، ما در این مقاله به جزئیات دقیق این تغییرات پرداخته‌ایم تا از نگرانی‌های شما عزیزان همراه پیرسوک بکاهیم. پیش از شروع، از شما دعوت می‌کنیم که اطلاعات تکمیلی در مورد تغییرات روند صدور ورک‌پرمیت پس از تحصیل رو در اینجا و روند کلی تغییرات در قوانین اداره مهاجرت برای صدور ویزای تحصیلی کانادا را در اینجا بخوانید. این مورد رو هم در نظر بگیرید که با تغییرات جدید و گسترده در قوانین اداره مهاجرت کانادا، حساسیت اقدام برای تحصیل در کانادا بالاتر رفته و لازم است که در این کار تبحر و دانش کافی رو کسب کنید. اگر مایل هستید که از راهنمایی کارشناسان زبده پیرسوک و تجربه پیام پاک‌مهر، مشاور رسمی مهاجرت کانادا استفاده کنید، حتما فرم ارزیابی رو در اینجا پر کنید و منتظر تماس از طرف کارشناسان ما باشید.

تغییرات برای صدور ویزای تحصیلی کانادا (استادی پرمیت):

طبق اعلام دولت کانادا، متقاضیان تحصیل در کانادا که پس از تاریخ 22 ژانویه 2024، درخواست ویزای تحصیلی خود را ثبت می‌کنند، باید مدرکی به اسم Provincial Attestation Letter (PAL) را همراه مدارک خود ارائه دهند. اگر متقاضی در درخواست ویزای تحصیلی کانادا خود این مدرک را ارائه ندهد، درخواست وی از سوی اداره مهاجرت کانادا برگشت خواهد خورد. اما برخی از متقاضیان، نیازی به ارائه این نامه در درخواست خود ندارند که در ادامه به آن می‌پردازیم:
نامه PAL را چه کسانی لازم نیست ارائه دهند:

  • دانش‌آموزان تا مقطع دوازدهم
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری
  • دانشجویان Exchange و Visiting Student
  • دارندگان ویزای کار و ویزای تحصیلی کانادا که درحال حاظر در خاک کانادا حضور دارند (از جمله متقاضیان تمدید ویزای تحصیلی کانادا)
  • اعضای خانواده افراد دارنده ویزای تحصیلی کانادا که در حال حاضر در خاک کانادا حضور دارند

نامه PAL را چه کسانی حتما باید ارائه دهند:

  • دانشجویان دوره‌های کارشناسی و دوره‌های کالج
  • دانشجویان دوره‌های دوره‌هایی که مدارکی اعم از Graduate Certificate و Graduate Diploma ارائه می‌دهند.

تغییرات برای صدور مجوز کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP):

دولت کانادا تا قبل از این، به تمامی فارغ‌التحصیلان دوره‌های دانشگاهی و کالج در کانادا، مجوز کار پس از تحصیل ارائه می‌داد و مدت زمان این مجوز کار، با توجه به مدت زمان تحصیل تمام وقت آنان تعیین می‌شد. برای مثال اگر فردی از یک دوره یک‌ساله فارغ‌التحصیل می‌شد، واجد شرایط دریافت مجوز کار یکساله می‌شد. دولت کانادا معتقد است که این روند باعث می‌شده که افرادی که در کالج‌های نامعتبر درس خوانده‌اند و دانش کافی ندارند، وارد بازار کار شوند و از سوی دیگر، افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر، فرصت کافی برای کار و دریافت اقامت دائم کانادا را نداشته باشند. دولت کانادا معتقد است که فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی‌ارشد، بیشترین کمک را به اقتصاد و بازار کار کانادا می‌کنند و این افراد باید بتوانند با سهولت بیشتری نسبت به دیگر افراد، واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شوند.لاال

از همین رو، دولت کانادا با اتکا به قوانین جدید که از 15 فوریه 2024 اعمال خواهد شد، به فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا، مجوز کار پس از تحصیل سه ساله، فارغ از مدت زمان تحصیل آنان ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز دولت کانادا دیگر به افرادی که از کالج‌های خصوصی، حتی آن دسته از کالج‌های خصوصی که مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از کالج‌های دولتی صادر می‌کنند، فارغ‌التحصیل شده باشند، مجوز کار پس از تحصیل ارائه نخواهد داد. به بیان دیگر، دولت کانادا این دسته از کالج‌ها را نامعتبر طلقی کرده و فارغ‌التحصیلان این کالج‌ها را واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل نمی‌داند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل 3 ساله هستند:

  • فارغ‌التحصیلان تمام دوره‌های کارشناسی که طول دوره آنان بیش از دوسال بوده باشد
  • فارغ‌التحصیلان دروه‌های کارشناسی‌ارشد (حتی دوره‌های کارشناسی‌ارشد با طول دوره زیر دو سال)

چه کسانی واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل نمی‌باشند:

  • فارغ‌التحصیلان کالج‌های خصوصی
  • فارغ‌التحصیلان کالج‌های خصوصی که مدرک آنان از سمت کالج‌های دولتی صادر می‌شود
  • نکته مهم: توجه کنید که دانشجویانی که در حال حاضر در این دوره‌ها مشغول به تحصیل هستند، از این قانون جدید مستثنی هستند و مجوز کار پس از تحصیل به آنان تعلق می‌گیرد.

تغییرات برای صدور مجوز کار برای همسران دانشجویان بین‌الملی در کانادا:تا پیش از این، دولت کانادا، همسران تمامی دانشجویان بین‌المللی در تمام دوره‌های دانشگاهی را واجد شرایط دریافت مجوز کار می‌دانست. اما در طی تغییرات گسترده اخیر، همسران دوره‌های کارشناسی و دوره‌های کالج دیگر واجد شرایط دریافت مجوز کار نیستند و تنها همسران دانشجویان دروه‌های تحصیلات تکمیلی شامل دوره‌های کارشناسی‌ارشد، دکتری و دوره‌های حرفه‌ای می‌توانند برای مجوز کار درخواست دهند.

شاید این تغییرات گسترده دریافت ویزای تحصیلی کانادا را کمی سخت‌تر کرده باشد، اما رویای مهاجرت تحصیلی به کانادا هنوز دست یافتنی است و با داشتن دانش کافی در این زمینه و با انتخاب درست رشته و دانشگاه محل تحصیل در کانادا و ارائه یک پرونده دقیق و کامل به اداره مهاجرت کانادا، می‌توان به سادگی ویزای تحصیلی کانادا دست پیدا کرد.

حتما این رو در نظر بگیرید که قبل از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، دانش کافی رو در مورد تمامی جزئیات اون کسب کنید و با افراد ماهر و با تجربه مثبت مشورت کنید. ما در پیرسوک هم به شما خدمات مشاوره و هم خدمات کامل مهاجرت تحصیلی به کانادا را ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی پیرسوک، منتظر تماس کارشناسان ما باشید و از این خدمات استفاده کنید. پیرسوک با سال‌ها تجربه و داشتن صدها پرونده موفق در بخش مهاجرت تحصیلی به کانادا، از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت به کانادا در کنار شماست.

error: Content is protected !!