اخبار جدید استادی پرمیت کانادا 2024

فهرست مطالب

اخبار جدید استادی پرمیت کانادا در سال 2024

دولت کانادا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد صدور استادی‌پرمیت‌های جدید برای دانشجویان بین‌المللی را کم کرده و تعداد آن‌ها را در سال 2024 به حدود 360000 مورد کاهش دهد. این کاهش نیز تا دو سال، یعنی تا پایان سال 2025 در جریان خواهد بود. این خبر برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد در کانادا را دارند، بسیار حائز اهمیت است و باید قبل از هر اقدامی به شرایط جدید توجه کنند و مطابق آن برنامه‌ریزی مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهند.

شاید با شنیدن این خبر کمی نگران شوید، اما باید بگوییم که وزیر مهاجرت کانادا ، آقای مارک میلر، معتقد است که این اقدام، در کنار اقدامات جدیدی که طی هفته‌های گذشته برای تغییرات استادی پرمیت انجام شده، باعث می‌شود که حمایت‌های دولت از دانشجویان بین‌الملی در زمینه مسکن، بهداشت و درمان بیشتر شود و در آینده نیز با سهولت بیشتری وارد بازار کار شوند.

به هر حال دانشجویانی که قصد دارند به تازگی مسیر مهاجرت تحصیلی خود به کانادا را شروع کنند، باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مسیر مهاجرت خود وارد این عرصه شوند؛ اما این تصمیم جدید تنها شامل دانشجویان جدید می شود و دانشجویان فعلی و فارغ‌لتحصیلان گذشته تحت تاثیر این قوانین جدید قرار نمی‌گیرند. بنابراین اگر شما دانشجوی فعلی هستید یا قبلا استادی پرمیت دریافت کرده‌اید، برای تمدید استادی‌پرمیت خود نگران این موضوع نباشید.

مورد بعدی که میتواند از نگرانی خیلی از شماها کم کند این است که، این تغییرات و کاهش صدور استادی‌پرمیت برای دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، و همینطور دانش‌آموزان تا مقطع دوازدهم وجود ندارد و این کاهش‌ها فقط برای دوره‌های کارشناسی و دوره‌های در کالج‌ها  وجود خواهد داشت. پس اگر برای مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری قصد اقدام دارید نگران نباشید و با خواندن این مقاله از بروز‌ترین هزینه‌های تحصیل در مقطع ارشد مطلع شوید.

دولت کانادا دلایل مختلفی برای این تصمیم ذکر کرده است. از جمله اینکه می خواهد تعداد استادی پرمیت‌های صادر شده را با ظرفیت دانشگاه ها و کالج‌های هر استان کانادا هماهنگ کند. مطابق این تصمیم، دولت فدرال کانادا، تمامی استان‌ها را موظف کرده که برای پذیرش‌های صادر شده از سمت موسسات آموزشی (DLI) استان خود، یک گواهی تصدیق (Attestation Letter) صادر کند و دانشجویان موظف‌اند هنگام اقدام برای ویزای تحصیلی، این گواهی را در کنار دیگر مدارک خود ارائه دهند. البته باید توجه داشت که این گواهی، برای دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، مقاطع تحصیلات تکمیلی کالج‌ها (Postgraduate Programs) و برای دانش‌آموزان تا مقطع دوازدهم، احتیاج نیست.

هرچند که این تغییر پس از 22 ژانویه 2024 اجرایی می‌شود، اما دولت فدرال به استان‌ها حداکثر تا 31 مارچ 2024 فرصت داده که زیرساخت‌ها و ارتباطات لازم بین دولت استانی و DLIها را فراهم کند. از این رو، خیلی از متخصصین معتقند که احتمالا در این بازه زمانی و تا موقعی که استان‌ها شرایط ارائه این نامه رو فراهم کنند، صدور استادی‌پرمیت‌های کانادا به تعویق خواهد افتاد و تعداد استادی‌پرمیت‌های صادره بسیار کم خواهد شد.

دولت کانادا همچنین قصد دارد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی را افزایش دهد و در آینده نزدیک، برای فارغ‌التحصیلان، ورک‌پرمیت پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) سه ساله صادر کند؛ که این خبر بسیار خوبیست. چرا که تا پیش از این، مدت زمان PGWP تنها بر اساس تعداد سال‌های تحصیل تعیین می‌شد و خیلی از فارغ‌التحصیلان، عملا فرصت کافی برای ورود به شغل در حیطه تخصصی خود را به سختی پیدا می‌کردند. همچنین شرایط جدیدی برای صدور PGWP لحاظ شده که در این مقاله می‌توانید به طور کامل از آن باخبر شوید.

مورد بعدی که در اون تغییر ایجاد شده، ویزای کار همسران دانشجویان هست، که طی هفته‌های آینده و با روی کار آمدن قوانین جدید، فقط برای همسران دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری امکان درخواست مجوز کار همراه وجود دارد و همسران دانشجویان دوره کارشناسی و همچنین تمام دوره‌های کالج، واجد شرایط دریافت مجوز کار نخواهند بود.

به هر صورت، برای دانشجویان جدیدالورود، رقابت برای دریافت استادی‌پرمیت سخت‌تر خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، هرچه سریع‌تر اقدام کنید. طبعا دانشجویان با معدل و مدارک تحصیلی بالاتر، شانس بیشتری برای دریافت استادی پرمیت خواهند داشت. در کنار این، توصیه می شود دانشجویان گزینه‌های دیگری مثل درخواست بورسیه از دانشگاه‌ها یا تامین هزینه‌های تحصیل از منابع شخصی، به میزان بیش از مینیمم درخواستی اداره مهاجرت، در نظر داشته باشند. همچنین می توانند به دنبال مدارک و دستاوردهایی باشند که شانس دریافت استادی‌پرمیت را افزایش دهد، مثل کسب نمرات بالاتر، مدارک زبان و تجربه کاری.

در مجموع، علی‌رغم کاهش تعداد استادی‌پرمیت های صادر شده، همچنان فرصت‌های خوبی برای تحصیل در کانادا وجود دارد. با برنامه ریزی درست و تلاش بیشتر می توان به این هدف دست یافت. کلید موفقیت، شروع زودهنگام و آمادگی کامل است. درست است که خبر کاهش صدور استادی پرمیت‌های جدید در کانادا، چالش‌های جدیدی را برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند اما همچنان فرصت‌هایی برای تحصیل در این کشور وجود دارد، هرچند که رقابت برای دریافت استادی پرمیت سخت‌تر خواهد شد.

توصیه ما این است که داوطلبان، با توجه به ترم انتخابی ورودشان به دانشگاه، هرچه زودتر اقداماتشان را آغاز کنند، آمادگی بیشتری داشته باشند و گزینه‌های دیگری مانند بورسیه‌های دانشگاهی یا تأمین هزینه‌های شخصی را نیز در نظر بگیرند. با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بیشتر، همچنان می‌توان فرصت تحصیل در کانادا را به دست آورد.

یادتان باشد که برای مسیر مهاجرت خود، چه خودتان بخواهید اقدام کنید و چه از کسی کمک بگیرید، حتما با افراد مطمئن و متخصص مشورت کنید که هزینه‌های جانبی رو کمتر کنید و جلوی هزینه‌های اضافه و تجربیات تلخ رو بگیرید. ما در پیرسوک از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت، کنار شما هستیم.

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا :

فرم ارزیابی کانادا

 

error: Content is protected !!