فرصت های شغلی مناسب در شهرهای کوچکتر کانادا برای مهاجران جدید

فهرست مطالب

وجود فرصت های شغلی مناسب در شهرهای کوچکتر کانادا برای مهاجران جدید

شهرهای کوچکتر کانادا فرصت های خوب شغلی به همراه مسکن مناسب و کیفیت بالای زندگی را ارائه می دهند. در طی 20 سال گذشته اداره مهاجرت کانادا به دنبال تشویق مهاجران برای اقامت در شهرهای کوچکتر بوده و جهت رسیدن به این هدف، مهم ترین اقدام صورت گرفته برنامه های استانی (PNP) می باشد.

برنامه های استانی کانادا PNP، استان ها و مناطق مختلف در سراسر کشور کانادا را قادر می سازد تا معیار های منحصر به فرد خود را جهت مهاجران متخصص و سرمایه گذاران خارجی تنظیم کرده و سپس متقاضیان را متناسب با نیازهای بازار کار خود برای دریافت نامزدی استانی و در نهایت اقامت دائم انتخاب کنند. از زمان شروع برنامه های استانی، مهاجرت به سه استان بزرگ کانادا ( انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا) از 85 درصد به حدود 70 درصد رسیده است.

 

برنامه های مختلفی در حال حاضر برای تشویق مهاجرت به شهرهای کوچکتر در حال اجرا هستند.

از طرفی، دولت فدرال کانادا و استانها و مناطق مختلف آن تشخیص داده اند که می توانند اقدامات بیشتری برای تشویق مهاجرت به شهرهای کوچکتر انجام دهند. این دیدگاه در سال های اخیر با ظهور برنامه های مثل:

Atlantic Pilot Program

Rural and Northern Immigration Pilot

قابل مشاهده بوده و همچنین تلاش برای معرفی برنامه های بیشتر از جمله Municipal Nominee Program (MNP) می باشد.

استان های مختلف برنامه های PNP خود را افزایش می دهند تا مهاجران بیشتری را در شهرهایی به جز پایتخت آن استان جذب کنند. به عنوان مثال انتاریو در سال 2020 برنامه  Regional Immigration Pilot  را تحت PNP اجرا کرد زیرا بیش از 80 درصد از مهاجران به این استان در شهر تورنتو بزرگ ساکن می شدند و شهرهای کوچک تر تلاش می کنند جهت بهبود اقتصاد خود مهاجران بیشتری را جذب کنند.

 

64 درصد از مهاجران جدید در سال 2018 در تورنتو ، مونترال ، ونکوور و کلگری ساکن شدند.

در سال 2018، 64 درصد از مهاجران کانادا در بزرگترین شهرهای این کشور (تورنتو ، مونترال ، ونکوور و کلگری) مستقر شدند. مهاجران به دنبال 4 فاکتور مهم از جمله فرصت های شغلی، جوامع مهاجر موجود، پشتیبانی از اسکان و زیرساخت های مناسب مانند حمل و نقل عمومی در انتخاب خود می باشند و این شهرها در این فاکتورها دارای امتیاز بالایی هستند. در نتیجه کانادا ملزم به اقدامات موثر و بیشتر در جهت تشویق مهاجران جدید برای اقامت در شهرهای کوچک تر می باشد.

 

فرصتهای شغلی مناسب در بسیاری از شهرهای کوچکتر

اولویت اصلی و مهم مهاجران یافتن شغل می باشد و آنها جذب موقعیت اقتصادی شهرهای بزرگ میشوند، اما شهرهای کوچکتر کانادا نیز می توانند فرصت های شغلی خوبی را ارائه دهند زیرا معمولا نیاز به نیروهای متخصص در این شهرها بیشتر می باشد. این شهرها همچنین کمبود نیروهای جوان و مهاجران کانادایی از مناطق دیگر کشور برای پر کردن موقعیت های شغلی خالی افراد بازنشسته دارند. به دلیل افزایش سن جمعیت و پایین بودن نرخ تولد در این کشور نرخ بیکاری در کانادا 5.7 درصد است.

نرخ بیکاری مقصد های اصلی مهاجران به شرح زیر است:

تورنتو: 5.6 درصد

مونترال: 6.0 درصد

کلگری: 7.1 درصد

ونکوور: 4.8 درصد

با وجود نرخ پایین بیکاری در برخی از شهرهای بزرگ، با این حال اسکان در این شهرها با هزینه های قابل توجهی همراه است. بسیاری از شهرهای کوچکتر در کانادا از نرخ بیکاری پایین تر از میانگین ملی برخوردار هستند، این فاکتوری است که مهاجران جدید هنگام تصمیم گیری خود برای مکان مناسب جهت اقامت باید در نظر بگیرند:

  • Moncton, New Brunswick: 5.1 per cent
  • Quebec City, Quebec: 3.5 per cent
  • Sherbrooke, Quebec: 4.7 per cent
  • Trois-Rivieres, Quebec: 5.2 per cent
  • Ottawa-Gatineau, Ontario/Quebec: 4.4 per cent
  • Hamilton, Ontario: 4.5 per cent
  • Catherines-Niagara, Ontario: 4.8 per cent
  • Kitchener-Cambridge-Waterloo, Ontario: 5.2 per cent
  • Brantford, Ontario: 3.8 per cent
  • Guelph, Ontario: 5.6 per cent
  • London, Ontario: 5.6 per cent
  • Barrie, Ontario: 5.2 per cent
  • Greater Sudbury, Ontario: 5.4 per cent
  • Thunder Bay, Ontario: 5.0 per cent
  • Winnipeg, Manitoba: 5.3 per cent
  • Saskatoon, Saskatchewan, 5.7 per cent
  • Kelowna, British Columbia: 4.2 per cent
  • Abbotsford-Mission, British Columbia: 4.9 per cent
  • Victoria, British Columbia: 3.4 per cent

یک مزیت دیگر برای اقامت در این شهرهای کوچکتر یافتن سریعتر کار نسبت به شهرهای بزرگتر است.

 

قیمت مسکن

اگرچه تورنتو و ونکوور برای مهاجران بسیار جذابیت دارند، اما هزینه زندگی در این شهرها بسیار بالاست. بیشترین هزینه برای کانادایی ها و همچنین مهاجران مسکن است. حتی اگر مهاجران بتوانند شغل های پردرآمدتری در این شهرها پیدا کند، هزینه های بیشتری برای مسکن نیاز است.

برای مقایسه، متوسط ​​اجاره آپارتمان دو خوابه در Moncton حدود 900 دلار، در Trois-Rivieres600 دلار، در Ottawa-Gatineau 1300 دلار و 1100 دلار در Saskatoon است. حتی اگر متقاضی در این شهرها حقوق کمتری بدست آورد، نسبت به تورنتو و ونکوور درآمد بیشتری خواهد داشت.

 

کیفیت زندگی

از دیگر مزیت های اقامت در شهرهای کوچکتر بالا بودن کیفیت زندگی نسبت به شهرهای بزرگ کانادا می باشد. به این دلیل که در این شهرها ترافیک کم بوده و رفت وآمد زمان کم تری طول می کشد. بنابراین مهاجران می توانند به فعالیت های بیشتری براساس علایق خود بپردازند. بسیاری از شهرهای کوچکتر در کانادا فعالیت های فرهنگی و تفریحی مشابه با شهرهای بزرگ را ارائه می دهند. آنها همچنین فعالیت های فضای باز مانند اسکی، پیاده روی و دسترسی به سواحل را نیز دارند.

 

بیش از 80 برنامه مهاجرت برای انتخاب

علیرغم جذابیت تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور، مهاجران جدید باید توجه بیشتری به شهرهای کوچکتر کانادا داشته باشند. مهاجران در چنین شهرهایی به بسیاری از فرصتهای شغلی و روش های مهاجرتی دسترسی دارند. کانادا در حال حاضر بیش از 80  برنامه مهاجرتی دسته اقتصادی را ارائه می دهد که بسیاری از آنها برای تشویق مهاجران برای زندگی در شهرهای کوچکتر می باشد.

منبع :  CIC NEWS

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!