مهاجرت، دلیل اصلی رشد جمعیت در کانادا در سال های گذشته

فهرست مطالب

مهاجرت دلیل اصلی رشد جمعیت در کانادا در سال های گذشته

اطلاعات آماری بیانگر افزایش جمعیت کانادا به وسیله مهاجرت و همچنین کاهش شکاف شغلی در یک دهه اخیر بوده است. مهاجرت منجر به رشد جمعیت و افزایش تنوع در کانادا شده است.  همچنین شواهد نشان می دهد که  شکاف شغلی بین نیروهای متخصص مهاجر و کانادایی در حال کاهش است. این شکاف از 19 درصد در سال 2010 به 13 درصد در سال 2018 کاهش یافته است. آمار کانادا نشان میدهد 82 درصد از رشد جمعیت کانادا بین سال های 2018 و 2019 نتیجه مهاجرت بین المللی بوده است. بسیاری از استان های کانادا در تلاش برای رشد جمعیت مهاجر می باشند.

در حالی که رشد جمعیت کانادا با سیر نزولی در سال های اخیر همراه بوده است، افزایش جمعیت به واسطه ورود مهاجران جدید به این کشور صورت گرفته است.

 

مهاجران بیشتر در نیروی کار، افزایش تنوع قومیت در شهرها

مهاجران رشد سریع تری در نرخ اشتغال نسبت به کانادایی ها تجربه می کنند.  اشتغال کانادایی ها از سال 2010 تا 2018 با رشد 2.1 درصدی همراه بوده در حالی که میزان اشتغال مهاجران  7.7 درصد افزایش داشته است. حدود نیمی از مهاجران حداقل دارای مدرک لیسانس هستند. بر اساس آمار تازه منتشر شده بیش از 54 درصد افراد بین 25 تا 64 سال با مدرک STEM  (علوم ، فناوری ، مهندسی ، ریاضیات) مهاجر هستند. پیش بینی می شود جمعیت اقلیت های قابل رویت به ویژه در شهرهای بزرگ با روند صعودی ادامه یابد. تا سال 2036 پیش بینی می شود حداکثر 40 درصد از جمعیت 15 تا 64 ساله وابسته به یک گروه اقلیت باشند. اداره آمار کانادا همچنین پیش بینی می کند که حداکثر 31 درصد از مردم زبان مادری به غیر از انگلیسی یا فرانسوی داشته و تا 16 درصد غیر مسیحی باشند.

منبع : CIC NEWS

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!