کانادا، رتبه نخست کیفیت زندگی در جهان

فهرست مطالب

کانادا برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست را برای کیفیت زندگی کسب کرد

امنیت، سیاست پایدار و سیستم پیشرفته درمانی و بهداشتی، کیفیت زندگی در کانادا را به بالاترین حد استاندارد جهانی رسانده است.

 

کیفیت زندگی در کانادا

برای پنجمین سال متوالی، مردم در سراسر جهان، کانادا را به عنوان کشور برتر برای کیفیت زندگی معرفی کردند. در بین کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفتند، کانادا به دلیل ثبات سیاسی رتبه یک، به دلیل داشتن بازار کار خوب رتبه دوم و برای داشتن سیستم آموزش عمومی خوب و پیشرفته رتبه چهارم را کسب کرده است. شهروندان جهانی نیز به دلیل  سیستم بهداشت عمومی توسعه یافته، کانادا را در رده بالایی در نظر گرفته اند.

رتبه بندی بهترین کشورها در سال 2020 توسط U.S. News & World Report انجام شد. درمجموع ایده و نظر 20.548 نفر از 36 کشور جهان در مورد 73 کشور مورد بررسی قرار گرفت. کشورها از نظر نه دسته و گروه مجزا مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت یک امتیاز کلی دریافت نمودند.

 

این 9 فاکتور شامل موارد زیر می باشد:

  • Quality of Life
  • Entrepreneurship
  • Adventure
  • Citizenship
  • Cultural Influence
  • Heritage
  • Movers
  • Open for Business
  • Power

به طور کلی کانادا در رتبه دوم پس از سوئیس قرار گرفت. سوئیس با وجود کسب رتبه اول در امتیاز بندی کلی، در هیچ یک از گروه های مورد بررسی قرارگرفته رتبه اول را کسب نکرد. در رده “Citizenship “، کانادا پس از سوئد در رده دوم قرار گرفت. کشورهایی که در این بخش امتیازات بالایی کسب کرده اند، به دلیل حمایت از حقوق بشر، محیط زیست، برابری جنسیتی و آزادی مذهبی بوده است. آنها همچنین از نظر احترام به حقوق مالکیت، قابل اعتماد بودن و قدرت سیاسی یکسان، در حال توسعه و پیشرفت هستند.

در بخش “Open for Business” ، کانادا پس از لوکزامبورگ و سوئیس در رتبه سوم قرار گرفت. این دسته برای کشورهایی “business-friendly ” مورد بررسی قرار گرفت. کشورها بر اساس سطح بوروکراسی، هزینه های تولید، فساد، محیط مالیاتی و اقدامات دولت مورد ارزیابی قرار گرفتند. کانادا در زمینه فساد امتیاز صفر از 10 را کسب نمود و در رتبه بالایی قرار گرفت و همچنین امتیاز 10 یا عالی برای دولت شفاف کسب کرد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!