20 مکان ثبت شده کانادا در میراث جهانی یونسکو

فهرست مطالب

20 مکان ثبت شده کانادا در میراث جهانی یونسکو

20 مکان منحصر به فرد کانادا که تا سال 2019 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است شامل 9 مکان در گروه فرهنگی، 10 مکان در گروه منابع طبیعی و یک مکان به صورت ترکیبی از این گروه ها است. یونسکو مکان ها و سایت های موجود را به دلیل نقش آنها در غنی سازی تاریخ فرهنگی و طبیعی هر کشور انتخاب می کند و این مکان ها در کانادا به عنوان منابع ارزشمند جهانی شناخته شده اند. در لیست زیر نگاهی به این مکان ها خواهیم انداخت.

1) Canadian Rocky Mountains
پارک های کوهستانی راکی در کانادا در سال 1984 به دلیل نمایش زیبایی های طبیعی، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این پارک شامل پارک های ملی و استانی است.
چهار پارک ملی
• Banff
• Jasper
• Kootenay
• Yoho
سه پارک استانی
• Mount Robson
• Mount Assiniboine
• Hamber
از قله های کوهستانی بلند گرفته تا دریاچه ها، آبشارها و یخچال های طبیعی از زیباترین جاذبه های طبیعی کانادا است. همچنین غارهای آهکی و دره های موجود در پارک ها نقش به سزایی در زیبایی این مکان دارند.

2) Dinosaur Provincial Park (1979)
چشم انداز زیبای این پارک استانی باعث می شود که به راحتی قابل تشخیص باشد. با این حال، این مکان یک سایت فسیلی بسیار مهم در کانادا می باشد که باعث ثبت در میراث جهانی یونسکو شده است. باستان شناسان توانستند نمونه¬های فسیلی از دایناسورهایی را کشف کنند که بیش از 75 میلیون سال قدمت دارد.

3) Gros Morne National Park (1987)
این پارک ملی در سال 1987 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این مکان به دلیل صخره های پهناور و مجاورت آن با اقیانوس معروف است. به علاوه این پارک، زیبایی منحصر به فردی از فلات های خاکی و صخره های یخچالی ارائه می دهد.

4) Head-Smashed-In Buffalo Jump (1981)
این مکان فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو در کانادا به رسمیت شناخته شده است. در این مکان، ویرانه های اردوگاه، استخوان های گاومیش آمریکایی و مسیرهای پیاده روی مختلف قابل مشاهده است. برخی معتقند که این مکان محل شکار جمعی اجداد انسانی است که بیش از 6000 سال پیش زندگی می کرده اند.

5) Historic District of Old Quebec (1985)
فرانسوی ها شهر قدیمی کبک را در قرن هفدهم تأسیس کردند. بخش شهری این مکان تاریخی نمونه بارزی از یک شهر مستحکم اروپایی است که با سبک معماری آن مشهود است. همچنین ویرانه های بسیاری از بناهای ساخته شده در قرن 17 قابل مشاهده است.

6) Joggins Fossil Cliffs (2008)
این مکان طبیعی درکانادا ازاهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یک مکان باستان شناسی محسوب می شود و به دلیل کشف فسیل و بقایای حیوانی، در سال 2008 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

7) Kluane / Wrangell-St. Elias / Glacier Bay / Tatshenshini-Alsek (1979)
این مکان طبیعی شامل پارک های بی شماری است از جمله:
• Kluane
• Wrangell-St
• Glacier Bay
• Tatsheshini-Alsek
بخش یخی در این منطقه بزرگترین سایت غیر قطبی در جهان است و بزرگترین یخچال های طبیعی و چشم انداز کوهستانی را دارا می باشد. بسیاری از گونه های در معرض خطر مانند گرگ، خرس و گوسفند نیز در این مکان وجود دارند.

8) Landscape of Grand Pre (2012)
در سال 2012 به دلیل چشم انداز منحصر به فرد اولین شهرک های اروپایی در منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو در کانادا قرار گرفت. علاوه بر این، این مکان به عنوان یادبودی از روش زندگی Acadian می باشد.

9) L’Anse Aux Meadows National Historic Site (1978)
این مکان بخش مهمی از فرهنگ کانادا است زیرا تنها میراث باقی مانده از اسکان Vikingقرن یازدهم در منطقه است. تا کنون، ویرانه های بسیاری از سکونت گاه های اولیه کشف شده که اعتقاد بر این است که یکی از اولین شهرک های اروپایی در منطقه است.

10) Old Town Lunenburg (1995)
این شهر در نواسکوشیا واقع شده و در سال 1995 به لیست میراث جهانی یونسکو در کانادا اضافه شد. شهر Lunenburg به دلیل معماری بی نظیر و طراحی خاص به عنوان یک مکان مهم فرهنگی مشخص شده است. بخش تاریخی این شهر حتی به عنوان یکی از سایت های ملی تاریخی کانادا شناخته می شود.

11) Miguasha National Park (1999)
این پارک طبیعی یک منطقه حفاظت شده در شبه جزیره Gaspe کبک است. در سال 1995 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی تعیین شد. به دلیل فسیل های یافت شده در منطقه، که نقش مهمی در بررسی تکامل زندگی در کره زمین دارند، این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین موزه ای در این مکان وجود دارد که فسیل ها و شواهد باستان شناسی را به نمایش می گذارد و بیش از 9000 نمونه در این موزه در دسترس است.

12) Nahanni National Park (1978)
این پارک ملی در مناطق شمال غربی کانادا واقع شده است. جاذبه کنونی این پارک رودخانه Nahanni جنوبی است اما چهار دره موجود در منطقه نیز مورد علاقه گردشگران است. این جاذبه طبیعی توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است زیرا شکل های ارضی مختلف در پارک میلیون ها سال طول کشیده است تا توسعه یابد. علاوه بر این، تنوع زیست محیطی در این منطقه در هیچ پارک ملی دیگری در کانادا مشاهده نمی شود.

13) Red Bay Basque Whaling Station (2013)
در قرن شانزدهم و هفدهم، این خلیج در نیوفاوندلند و لابرادور یک منطقه مهم برای نهنگ ها بوده است.کشتی های موجود در منطقه و تاریخچه شکار نهنگ آن ها، Red Bay را به یک مکان مهم فرهنگی در کانادا تبدیل کرده است. علاوه بر این، یکی از مهمترین مکان های باستانی شناسی در آمریکای شمالی محسوب می شود.

14) Rideau Canal (2007)
کانال Rideau قدیمی ترین سیستم کانال کشی است که امروزه در آمریکای شمالی اداره می شود. این سیستم کانال کشی به قسمتهای مختلف اتاوا از جمله رود اتاوا تا دریاچه انتاریو متصل می شود. این کانال در سال 1832 به عنوان یکی از کارهای دفاعی افتتاح شد. پس از گذشت دو قرن، سالم و در حال استفاده است.

15) SGang Gwaay (1981)
این مکان فرهنگی در بریتیش کلمبیا، در سال 1981 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این مکان بخشی از زندگی روستایی مردم Haida را نشان می دهد که برای محافظت از میراث جهانی حفظ و نگهداری می شود. مردم Haida و فرهنگ آن به عنوان بخشی از تاریخ بریتیش کلمبیا است.

16) Waterton Glacier International Peace Park (1995)
این منطقه اتحادی بین دو پارک بزرگ ملی در کانادا است:
• Waterton Lakes National Park
• Glacier National Park
با این حال، پارک ها به طور جداگانه اداره می شوند و برای بازدید هزینه ورودی در هر پارک به صورت جداگانه پرداخت می شود. گذشته از اینکه یک میراث جهانی است، این مکان در لیست ذخایر Biosphere یونسکو نیز شناخته می شود.

17) Wood Buffalo National Park (1983)
این پارک ملی واقع در آلبرتا، در سال 1983 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. بزرگترین پارک ملی در کانادا است که از نظر مساحت از سوئیس بزرگتر است. در سال 1922 تأسیس شده و به دلیل تنوع بیولوژیکی، توسط یونسکو به عنوان یک مکان طبیعی مهم می باشد.

18) Mistaken Point (2016)
این منطقه بیابانی در شبه جزیرهAvalon در نیوفاندلند و لابرادور، جدیدترین افزودنی به میراث جهانی یونسکو در کانادا است. در این منطقه فسیل هایEdiacaran که پیش بینی می شود قدیمی ترین چند سلولی روی زمین هستند وجود دارد. اولین فسیل در سال 1967 در این منطقه کشف شد.

19) Pimachiowin Aki (2018)
این مکان چشم انداز رودخانه ها، دریاچه ها، تالاب ها و جنگل های شمالی است و بخشی از موقعیت مکانی Anishinaabeg، قومی بومی است که با ماهیگیری، شکار و به صورت جمعی زندگی میکردند. این سایت شامل:
• Bloodvein River,
• Little Grand Rapids
• , Pauingassi
• Poplar River
شبکه پیچیده ای از سایت های معیشتی، محل های سکونت، مسیرهای مسافرتی و اماکن تشریفاتی که غالباً با آبراه ها در ارتباط هستند، گواهی برسنت باستانی و مداوم منطقه است.

 

20) Writing-On-Stone / Áísínai’pi (2019)
این مکان در حاشیه شمالی دشتهای نیمه خشک آمریکای شمالی، در مرز بین کانادا و ایالات متحده آمریکا واقع شده است. ستون های سنگی توسط فرسایش به مناظر دیدنی و جذاب تبدیل شده اند. این آثار باستانی مربوط به 1800 قبل از میلاد تا آغاز دوره Sacred Beings می باشد. این مکان برای مردم Blackfoot مقدس قلمداد می شده است، و سنت های چند ساله آنها شامل مراسم مذهبی و احترام به این اماکن می باشد.

Copyright : https://everything-everywhere.com/unesco-world-heritage-sites-in-canada

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!