20 شهر برتر کانادا برای کارآفرینی و راه اندازی بیزنس

فهرست مطالب

20 شهر برتر کانادا برای کارآفرینی و راه اندازی بیزنس

آیا به دنبال شروع یک بیزنس جدید در کانادا هستید؟

ابتدا بهتر است با 20 شهر برتر کانادا که دارای فرصت های بسیاری برای شروع بیزنس جدید می باشند، آشنا شوید.کانادا از نظر موقعیت جغرافیایی در همسایگی ایالات متحده آمریکا قراردارد و این موقعیت مکانی، بسیاری از کارآفرینان را به ایجاد بیزنس در کانادا تشویق می کند. به غیر از نزدیکی کانادا به ایالات متحده و شهرت شادی و خوشگذرانی ساکنان آن، بیزنس های پرسودی در این کشور درحال توسعه می باشند.

شرکت های آمریکایی تمایل دارند از سود شرکت های بین المللی در قالب مالیات بهره مند شوند. براساس گزارش ها، از سال 2019 نرخ مالیات شرکت ها در ایالات متحده 21٪ است. این مالیات می تواند هزینه زیادی برای شرکت ها داشته باشد به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال گزینه های جهانی دیگری هستند. همچنین، از سال 2019 نرخ مالیات شرکت های کانادایی 15٪ بود که یکی از پایین ترین نرخ ها در سطح بین المللی است. مقامات کانادایی با تلاش برای رشد اقتصادی کشور این نرخ مالیات را تنظیم می کنند. در سال 2010 نرخ مالیات در کانادا 18 درصد بود که نشان دهنده سیر نزولی این نرخ در سال های اخیر می باشد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که کسب و کارهای خارج از کشور مالیات خود را باید از طریق شرکت های کانادایی پرداخت کنند.

کانادا، این کشور بی نظیر، آداب و رسوم مشترک بسیاری با آمریکا دارد و این امر برای صاحبان بیزنس های محلی که خواهان راه اندازی شرکت در شمال هستند، بسیار مطلوب است. آمار جمعیتی کانادا نیز مشابه آمریکا می باشد.رمردم کانادا از نظر مذهب و قومیت نیز به آمریکا شباهت دارند. زبان انگلیسی به همراه فرانسوی یکی از زبانهای رسمی کشور کانادا می باشد. از نظر زبانی، مردم کبک، دومین بخش پرجمعیت در کانادا، فرانسوی صحبت می کنند.

در سال 2011 کانادا در رده بندی Forbes رتبه 1 بهترین کشور برای بیزنس را به خود اختصاص داد. این کشور به دلیل آزادی تجارت، حمایت از سرمایه گذاران، فساد مالیاتی کم، حداقل محدودیت ها و پایین بودن نرخ مالیات شرکت ها، رتبه برتر را بدست آورده است. از دسامبر سال 2018 ، کانادا در رتبه 6 در لیست Forbes قرار دارد درحالی که ایالات متحده در رتبه 17 قرار دارد.

همچنین رشد اقتصادی پایدار کانادا از سال 2005 تا 2014 بسیار چشمگیر است زیرا در برابر بحران مالی که در سال 2008 آغاز شد، مقاومت کرده است. بانک های بزرگ این کشور به عنوان برخی از قوی ترین بانک ها در جهان از بحران بیرون آمدند. بنابراین بهترین مکان برای شروع یک بیزنس به غیر از کانادا کجاست؟

 

بهترین شهرهای کانادا برای شروع یک بیزنس و موفقیت

  • Collingwood, Ontario

Collingwood در بخشSimcoe، انتاریو واقع شده است. یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کارآفرینان است و بالاترین امتیاز را در انجمن های کارآفرینی کانادا (CFIB) کسب کرده است. CFIB براساس معیارهای زیر به شهرها امتیاز می دهد:

  • رشد مالکیت بیزنس
  • سودآوری بیزنس
  • سیاست دولت محلی در ارتباط با مقررات و نرخ مالیات

نرخ بیکاری طی چند سال گذشته دراین شهر رو به کاهش و نرخ جمعیت رو به افزایش می باشد و همین امر باعث افزایش جامعه تجاری شده است. پنج صنعت برتر در این شهر شامل بهداشت، ساخت و ساز، سرگرمی، تولید پیشرفته و تفریح است.

  • Edmonton, Alberta

با شنیدن نام Edmonton بلافاصله صنعت نفت و تولید در ذهن تداعی می شود. در سال 1947، نفت در این شهر کشف و باعث افزایش سریع جمعیت گردید. اگرچه نفت هنوز یک صنعت بزرگ در این شهر می باشد، اما با بیزینس های جدیدی که در شهر ایجاد شده است در حال رقابت می باشد. جوامع Edmonton از کسب و کارهای كوچك حمایت می كنند. در حقیقت، سازمان هایی وجود دارند که به طور ویژه برای حمایت از بیزنس ها ایجاد شده اند.

  • Montreal

Montreal به عنوان یکی از 20 اکوسیستم برتر Start up جهان شناخته شده است. در این شهر فرصتهای زیادی برای بیزنس ایجاد شده است. جوامعMontreal  از بیزنس های جدید مانند Startup و مراکز رشد مانند Notman House  و Montreal NewTech پشتیبانی می کند. در گزارشی که اخیراً به فعالیتهای سرمایه گذاری در شهرها پرداخته است، Montreal با جمع آوری بودجه بیشتر (4/4 میلیارد دلار کانادا) نسبت به سایر شهرهای مورد بررسی از سایر شهرهای این لیست پیشی گرفت.

  • Saskatoon, Saskatchewan

Saskatoon شهری است که در وسط استان ساسکاچوان قراردارد و نزدیک به بزرگراه هایی است که شرق و غرب را به هم وصل می کند. بنابراین برای حمل و نقل کالاها در سراسر کشور بسیار مناسب است. بیزنس های بزرگ و کوچک به این منطقه آمده و شروع به کار کرده اند. مانند بسیاری از شهرهای کانادا، این شهر دارای یک دانشگاه بزرگ”دانشگاه ساسکاچوان” است. این دانشگاه تحقیقاتی باعث پیشرفتهای فناوری شده است و بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه به دنبال شروع کار خود می باشند. همچنین، بیش از نیمی از مردم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و آنها می توانند از آموخته های خود با سرمایه گذاری در بیزنس های کوچک، استفاده کنند. همچنین هزینه زندگی مناسب گزینه ای است که بیزنس های بیشتری را به سمت این شهر جذب می کند.

  • Winnipeg

این شهر به دلیل هزینه های پایین زندگی و فرصت های زیاد صنعتی، برای جذب استعدادها و شرکت ها از سراسر دنیا مکانی بسیارمناسب می باشد. این شهر به لطف ترکیب و تعادل بی نظیر کار و زندگی، هزینه های پایین و اقتصاد متنوع، به طور گسترده ای به عنوان مکانی مطلوب برای انجام امور تجاری و سرمایه گذاری درنظر گرفته می شود.

  • Kelowna

Kelowna شهری در جنوب استان بریتیش کلمبیا در کانادا می باشد. در فهرست شهرهای برتر کارآفرینی در کانادا درسال 2016، Kelowna در رتبه شماره یک قرار گرفت. اما، در حال حاضر، Kelowna جز پرطرفدارترین شهر کارآفرینی کانادا است که از شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور پیشی گرفته است.اخیراً رشد اقتصادی در سطح شهر به ویژه در بخش فناوری بسیار چشمگیر بوده است.

  • Grande Prairie, Alberta

بیشتر کارآفرینان، Grande Prairie را فقط یکی دیگر از شهرهای نفتی آلبرتا می دانند، در حالی که آمار نشان می دهد این شهر، هفتمین شهر بزرگ آلبرتا، یکی از بهترین مکان ها در کانادا برای فرصت های تجاری کوچک صرفنظر از صنعت نفت است. دولت محلی کمک می کند تا این جامعه به یکی از بهترین مکان ها برای شروع یک بیزینس تبدیل شود.

  • Toronto

این شهر یکی از پرتنوع ترین شهرها از نظر کار و زندگی می باشد، به این معنی که برای کارآفرینان و افرادی که به دنبال یک فضای تجاری مناسب هستند بسیار مطلوب می باشد. Toronto به عنوان بزرگترین شهر کانادا، قطب اقتصادی، صنعتی، تجاری و فنی کانادا می باشد. به دلیل وسعت زیاد و فرصت های عالی، بیش از 2500 تا 4100 استارتاپ به واسطه کمترین هزینه تحقیق و توسعه و بازپرداخت های تحت حمایت دولت ایجاد شده اند. یک ویژگی اصلی در صنعت تورنتو که در شبکه کارآفرینان انتاریو (ONE) مشهود است این است که از بیزنس های جدید در مراحل مختلف توسعه ( کمک به بیش از 5 هزار و 500 کارآفرین در سراسر استان برای بیزینس های جدید) پشتیبانی می کند.

  • High River

High River اکنون به طورکلی از خطرات سیل مصون است. تا به امروز، بیش از 100 میلیون دلار در زمینه کاهش و حفاظت از سیل سرمایه گذاری شده است. این شهر دارای محله های خانوادگی و مجموعه وسیعی از امکانات فرهنگی و تفریحی می باشد. همچنین در این شهر بیش از 1000بیزنس جدید از جمله بوتیک های مد، کافی شاپ ها و رستوران ها ایجاد شده است. انواع کلیساها، فروشگاه های مواد غذایی و بانک ها برای نیازهای روزانه در دسترس هستند. در این شهر موسیقی زنده، تئاتر و مجتمع تفریحی بزرگ برای شادی، سلامتی و سرگرمی وجود دارد. High River دارای بیمارستان های اختصاصی و انواع مطب های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروخانه ها است.

  • Vancouver

ونکوور در بندر ساحل غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است. نزدیک به 40 درصد از املاک و مستغلات مرکز شهر در تصرف صنایع فناوری است. همچنین تعداد زیادی از استودیو بازی های ویدیویی در جهان در این شهر واقع شده است. ونکوور به عنوان یکی از شهرهای سرزنده و سبز در جهان شناخته می شود، از این رو شهری است که تعداد محصولات سبز آن در حال افزایش است. برخی از بخش ها مانند ساختمان سبز، تأمین مالی و سرمایه گذاری در زمینه کربن، حفاظت از محیط زیست، منابع انرژی جایگزین در این شهر در حال رشد سریع می باشند. روابط متقابل فرهنگی با اروپا و آسیا، همراه با سیاستهای مهاجرتی دوستانه و تجاری، این امکان را برای کارآفرینان فراهم کرده است که ونکوور را برای فعالیتهای تجاری خود انتخاب کنند.

  • Squamish, British Columbia

این شهر کوچک و بسیار زیبا که در شمال ونکوور قرار دارد یکی از بهترین مکان های کشور برای فرصت های تجاری کوچک است. ساکنان و گردشگران برای لذت بردن و تفریحات در فضای باز به این منطقه سفر می کنند. علاقه جامعه به طبیعت و ماجراجویی، باعث حمایت از بیزینس های کوچک به ویژه در بخش های سازگار با محیط زیست می شود. این جامعه به شدت از بیزینس های کوچک و محلی حمایت می کند. نرخ مالیات بر دارآمد در این شهر فقط 1.2 درصد می باشد که این موضوع برای کارآفرینان بسیار مورد توجه می باشد.

  • Vaughan

Vaughan یک شهر مدرن در کانادا می باشد که برای ساکنان و بیزینس های خود، بازارهای رو به رشد، دولتی حامی تجارت، تعادل در هزینه ها، مالیات و مقررات ارائه می دهد. این شهربا جذب سرمایه گذار در بخش زیرساخت ها و شهر سازی به رشد اقتصادی جامعه کمک کرده است. این رشد شامل حمل ونقل سریع، بزرگراه ها و خدمات بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان های جدید می باشد.Vaughan تنها جامعه بعد از شهر تورنتو است که دارای سه ایستگاه سریع حمل و نقل مترو می باشد.

  • Waterloo

این شهر نسبتاً كوچك (جمعیت: 550،000) واقع در 60 مایلی غرب تورنتو،یکی از اولین گزینه های است كه وقتی فرد به انجام بیزینس می اندیشد در نظر می گیرد. با وجود جمعیت کم، بیش از 1100 سرمایه گذاری جدید در این منطقه در حال رشد و توسعه می باشد. این امر تا حدودی به دلیل وجود دانشگاه واترلو است که بیش از 30،000 دانشجو و برنامه های مهندسی متنوعی دارد .

  • Lethbridge

این شهر، مرکزآلبرتا جنوبی از نظر صنایع سنتی و فناوریهای نوظهور می باشد. متفکران، سازندگان و کارگران Lethbridge  در حال تغییر و تحول در کشاورزی، علوم غذایی و تولید در جامعه هستند که با تحقیقات خلاقانه و روحیه کارآفرینی همراه است. بخش کشاورزی، که پایه اصلی اقتصاد منطقه است، از تولید خالص به سمت تمرکز بر روی پردازش در حال تغییر است. این جامعه مرکز بیزینس های متنوع شامل  بیزینس های کوچک، شرکت های جهانی، کمپانی های 100 ساله و استارتاپ های مختلف می باشد.با رشد جمعیت این شهر به جامعه 100000 نفری، همچنان یکی از قطب های بیزینس ، تجارت و آموزش در جنوب آلبرتا می باشد.

  • Whitby

این شهر که یکی از شهرهای با رشد سریع در انتاریو و کانادا است، دارای اقتصادی بسیار متنوع، نیروی کار تحصیل کرده و ماهر به دلیل حضور موسسات برجسته تحصیلات تکمیلی در جامعه می باشد. همچنین حمل و نقل بسیار عالی باعث اتصال بیزینس ها به سایر نقاط می باشد واین شهر یک منطقه حامی صنعت است.

  • Kentville

Kentville در مرکز دره آناپولیس، مستقر است که مکانی عالی برای انجام بیزینس می باشد. این شهر مرکز خدمات حقوقی، حرفه ای، مالی، دولتی و درمانی است. در صورت علاقه مندی به افتتاح هتل یا رستوران، این شهر بهترین مکان برای اقدام است.  Kentville از نظر رستوران ها، بارها، کافه ها بسیار مشهور است. مطابق گزارش جوامع کارآفرینی سال 2016، این شهربه عنوان هفتمین مکان برتر در کانادا برای استارتاپ ها درنظر گرفته شد. این بدان معناست که این شهر دارای فعال ترین و کارآفرین ترین مجامع تجاری در کشور است.

  • Granby, Quebec

این شهر “مرکز خدمات” محسوب می شود و دارای یک جامعه تجاری است که شامل بیزنس های کوچک ، متوسط ​​و بزرگ در صنعت های از جمله ساخت و ساز، سرویس غذا، آب و برق، مدیریت عمومی، مدیریت شهری، املاک و مستغلات، تفریحی و اقامتگاه می باشد.

  • Burlington

این شهر جز 10 مکان برتر برای تجارت در کانادا می باشد و در رتبه سوم در انتاریو قرار گرفت. از ویژگی های برجسته می توان به نرخ بیکاری پایین و نزدیکی آن به بازارهای عمده و جمعیت تحصیل کرده آن اشاره کرد. شصت و پنج درصد از جمعیت بالغ این شهر دارای تحصیلات لیسانس می باشند.

  • Moose Jaw

Moose Jaw نیز به عنوان یکی از ده مکان برتر تجاری برای کسب و کار شناخته شد. کشت و تولید دام در این منطقه باعث توسعه محصولات کشاورزی شده است. کشاورزی و دامپروری باعث رشد اقتصادی منطقه شده است. کارخانه های بسیاری برای فرآوری محصول افتتاح شده و از مزایای محصولات موجود در منطقه بهره می برند. Moose Jaw یک مرکز مهم و تأمین کننده تجهیزات کشاورزی است که از بخش کشاورزی حمایت می کند. این شهر به دلیل دسترسی به بزرگراه ها، راه آهن و منابع گاز، آب، ارتباطات و نیروی کار آموزش دیده، رتبه بالایی دارد.

  • Milton, Ontario

این شهر تنها در فاصله کوتاهی در غرب تورنتو قرار دارد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی پیرسون می باشد. اما فقط به دلیل نزدیکی با یکی از بزرگترین شهر های کانادا مشهور نمی باشد، بلکه به عنوان یکی از شهرهای در حال رشد سریع کانادا شناخته می شود. مالیات بر املاک تجاری فقط در حدود 1.7 درصد است. این شهر همچنین مرکز نوآوری آموزشی دارد که کارآفرینان می توانند برای شروع مشاغل خود کمک دریافت کنند. در این مرکز کارآفرینان می توانند از متخصصان، آموزش و کمک دریافت کنند.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!