کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara

فهرست مطالب

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara (که به طور اختصار کالج Niagara نامیده می شود و شعبه ای از Niagara College Canada است)؛ یک کالج دولتی در زمینه هنرهای کاربردی و فناوری است، که در منطقه Niagara در جنوب ایالت انتاریوی کانادا واقع شده است.
این کالج سه پردیس دارد: پردیس Welland در شهر Welland، پردیس Niagara_on_the_Lake در Niagara_on_the_Lake و پردیس Taif در Taif Saudi Arabia. پردیس Maid of the Mist نیز که در Niagara Falls قرار داشت، در سال 2018 تعطیل شد.
کالج Niagara با داشتن 9000 دانشجوی تمام وقت، که بیش از 500 نفر از آنها دانشجوی بین المللی هستند و از 60 کشور دنیا می آیند؛ 100 نوع مدرک دیپلم متوسطه، کارشناسی و کارشناسی ارشد، ارائه می دهد. رشته های تحصیلی پیوسته، هرساله تقریباً 15000 دانشجو را در بیش از 600 دوره تحصیلی متفاوت می پذیرد. کالج Niagara، 291 مدرس، 89 مدیر و 224 کارمند دارد و تا کنون بیش از 50000 دانشجو را فارغ التحصیل کرده است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara

تاریخچه
در 21 می 1965، انتاریو اقدام به ایجاد سیستمی کالج طور برای کالج های هنرهای کاربردی و تکنولوژی کرد. در سال 1967، پردیس Welland کالج Niagara؛ در پاسخ به نیازهای حیطه مؤسسات تحصیلی، مدارک بر پایه تقاضاهای شغلی و دوره هایی که گواهینامه اعطاء می کنند، تأسیس شد.
در سال 1998 کالج Niagara، پردیس Niagara_On_the_Lake را در انتاریو افتتاح کرد. در سال 2004، رشته مدیریت توریست و گردشگری و کالج Niagara از پردیس Maid of the Mist به پردیس Niagara_On_The_Lake منتقل شد. در سال 2002، کالج Niagara اقدام به افتتاح Niagara College Teaching Winery، اولین رشته آموزش شراب-سازی در کانادا کرد و در سال 2011 نیز Niagara Teaching Brewery را که در نوع خود در کانادا بی سابقه بود، افتتاح کرد.
امروزه رشته های حیطه آشپزی، آموزش شراب سازی و آموزش آبجوسازی همگی بخشی از مؤسسه غذا و شراب کانادایی کالج Niagara هستند.
کالج Niagara در پاسخ به رشد روزافزون توریست و تقاضای کار از طرف هزاران متقاضی کار در این شاخه، اقدام به تأسیس (Tourism Industry Development Centre (TIDC کرد. TIDC در پردیس Maid of Mist درFalls Niagara، به منظور توسعه صنعت خیریه و منابع آموزشی در بخش توریست و مهمانداری تأسیس شد. در سال 2007، Ontario Street Site به منظور توسعه رشته های حیطه جامعه و سلامت به این مجموعه اضافه شد.
در سال 2008، کالج Niagara بر روی پروژه ای 90 میلیون دلاری با عنوان برنامه جامع کالج ها سرمایه گذاری کرد، که در پردیس های Welland و Niagara_On_the_Lake اجرا می شد. این پروژه به منظور افزایش ظرفیت در رشته هایی که مربوط به صنایع کلیدی و مهم در Niagara هستند، مانند: مهارت تجاری، فناوری، شراب سازی و پرورش انگور و توریست و گردشگری مطرح شد. این پروژه همچنین پاسخی به توسعه روزافزون این کالج، از جمله: افزایش 10.1 درصدی در پذیرش ترم پاییز 2008، که در کل کالج های انتاریو بی-سابقه بود، شد.
ساخت و ساز در پردیس Welland شامل توسعه 1400 مترمربعی در مرکز فناوری Rankin و افزودن یک بخش علمی جدید، یک کتابخانه و مرکز آموزش همگانی، یک مرکز ورزشی دو طبقه و مؤسسه سلامت کاربردی 40 میلیون دلاری (AHI)، توسط دولت ایالتی تحت نظارت Knowledge Infranstructure Program KIP حمایت مالی شد. این مجموعه همه رشته های مربوط به سلامت کالج Niagara را پوشش داده و رشته های جدید و 1000 دانشجوی جدید را نیز در مجموعه اش پذیرفت. AHI شامل کلاس های درس و آزمایشگاه های شبیه سازی، یک کلینیک دندان پزشکی، یک کلینیک عمومی سلامت و یک سالن کنفرانس 350 نفره می باشد.
در پردیس Niagara_on_the_Lake این پروژه شامل ساخت مرکز آموزش و نظارت بر شراب بود، که برنامه های آکادمیک منحصر به فردی را برای Niagara College Teaching Winery و یک مرکز آموزشی برای دانشجویان، صنایع و بازدیدکنندگان فراهم کرد. این پروژه همچنین اقدام به توسعه Niagara College teaching Brewery
کرد. این پروژه در بهار سال 2011 تکمیل شد.
برنامه Learning Commons نام Eva M. Lewis Learning Commons را به خود گرفت و به همراه یک کتابخانه در آپریل 2016 مبلغ 2.6 میلیون دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد. این بزرگترین سرمایه گذاری خصوصی تاریخ کالج ها است.

رشته های تحصیلی
زمینه های خاص مانند دانش غذا و شراب، فناوری پیشرفته، آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم، سلامت کاربردی و امنیت اجتماعی توسط آموزش در رشته های مربوط به غذا، شراب، آبجو، باغداری و زیبایی شناسی حمایت می-شوند. کالج Niagara لیسانس کسب و کار کاربردی (تبلیغات بین المللی و توسعه جهانی) را ارئه می دهد.

مؤسسه غذا و شراب کانادایی
مؤسسه غذا و شراب کانادایی کالج (Niagara (CFWI، دوره های آموزشی غذا، شراب و آبجو را در اختیار دانشجویان، نیروی کار و مشتریان قرار می دهد. این مؤسسه مخصوصاً در زمینه آشپزی بومی کانادایی بر دانش و هنر آشپزی، دانش شراب و آبجو شناسی، فناوری غذا و تحقیقات تمرکز دارد. این مؤسسه دارای سه مرکز آموزشی بسیار مهم شامل: رستوران Benmark، Niagara Teaching Winery و Niagara College Teaching Brewery؛ که اولین و تنها مرکز آموزش آبجوسازی در کاناداست، می باشد. کل این مجموعه در پردیس 114 هکتاری Niagara_on_the_Lake است؛ که میزبان 40 هکتار تاکستان آموزشی، یک گلخانه، باغچه های آشپزخانه ای، تجهیزات باغداری در پردیس و بوم شناسی در Ridge Trail نیز می باشد.
سوفی، کنتس Wessex در سپتامبر سال 2012 در بخشی از تور Dimond Jubilee کانادا، از این مؤسسه بازدید کرد.
پردیس های فعال campus
کالج Niagara به سه پردیس با دپارتمان های مختلف تقسیم شده اند:
پردیس Welland
که در بلوار 100 Niagara College (که قبلاً با عنوان جاده 300 Woodlawn شناخته می شد)، در شهر Welland ایالت انتاریو واقع شده است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara

این پردیس طیفی از خدمات و فعالیت ها را ارائه می دهد، که شامل موارد زیر می باشند: یک مرکز ورزشی و تناسب اندام، مرکز فعالیت دانشجویی، سایت های کامپیوتری عمومی، فروشگاه کامپیوتر، کتابخانه و کافه. پردیس Welland میزبان رشته های رادیو رسانه، بازیگری فیلم و تلوزیون، ارتباطات، مطالعات اجتماعی و سلامت، آموزش ابتدایی و نیروی پلیس می باشد. مرکز مهارت های فناوری به منظور پوشش رشته مطالعات امنیت اجتماعی و پلیس و خدمات منطقه ای پلیس Niagara به این پردیس اضافه شد. این پردیس همه رشته های حیطه فناوری را در یک پردیس متمرکز کرد. این پردیس همچنین خانه جدید welland YMCA و Niagara Children Safety Village است.

پردیس Niagara_on_the_Lake
در جاده 135 Taylor در شهر Niagara_on_the_Lake ایالت انتاریو

این پردیس در سال 1998، در خیابان Glendale و Queen Elizabeth Way تأسیس شد. این مجتمع سه طبقه دارای یک مرکز گلخانه ای، چشمه آب معدنی Niagara، مؤسسه آشپزی Niagara و غذاخوری 100 نفره و همچنین Niagara College Teaching Winery در Niagara Escarpment است. با وجود بیش از 1850 مترمربع فضای گلخانه ای، آزمایشگاه های زیستی، زمین های پرورش و حفظ گیاهان و تجهیزات گلخانه ای، دانشجویان می توانند اقدام به کاشت انواع گونه های گیاهی چه برای فروش و چه به منظور زیباسازی فضای 68 هکتاری پردیس کنند. علاوه بر Niagara College Teaching Winery، پردیس Niagara_on_the_Lake دارای سه تاکستان و یک آزمایشگاه شراب سازی می باشد.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara
پردیس Taif
در Taif Makkah, Saudi Arabia 26526
کالج Niagara اقدام به تأسیس “مرکز ملی تعالی” در ابداع رشته توریست مهمانداری و کسب و کار در عربستان سعودی کرد. رشته هایی چون مطالعات مدیریت و کسب و کار، مطالعات آشپزی و مهمانداری و مطالعات حیطه توریست برای شهروندان مرد سعودی ارائه می شود. یک دوره یک ساله ویژه برای دانشجویان در جهت یادگیری ارتباطات به زبان انگلیسی، کارآفرینی و کامپیوتر برای این دانشجویان برگزار می شود.

پردیس های غیرفعال
پردیس Maid of the mist در 5881 Dunn street, Niagara Falls در ایالت انتاریو، که در سال 2018 تعطیل شد.
این پردیس میزبان (Tourism Industry Development Centre (TIDC، که مرکزی برای توسعه صنعت توریست و گردشگری منطقه Niagara است، می باشد. این دوره های کوتاه مدت، فرصت هایی برای کسب مهارت در زمینه هایی چون: متصدی بار، فناوری آشپزی، Wine 101 و طیفی از رشته های مربوط به مهمانداری و توریست و دوره های توسعه مهارتی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در این پردیس همچنین، برنامه Job Connect Program Niagara College Jobs and Training به دانشجویان جوان در جهت استخدام در حیطه توریست و مهمانداری یاری می رساند. غذاخوری Kerrio در طول سال، روزهای پنجشنبه و جمعه برای عموم باز است. وعده نهار و شامی که به دست دانشجویان کارآموزی آشپزی درجه یک تهیه و زیر نظر سرآشپزهای ماهر مؤسسه آشپزی Niagara سرو می شود، در این غذاخوری در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. همچنین یک سالن آرایشگاه برای استفاده دانشجویان در این مجموعه قرار دارد.

ورزش
کالج Niagara؛ خانه Niagara Knight، یکی از اعضای انجمن ورزشی کالج-های انتاریویی کانادا (OCAA & CCAA) است.
برنامه های ورزشی کالج Niagara از قرار زیر است:
• بسکتبال مردان و زنان
• بولینگ روی یخ مردان و زنان
• گلف زنام و مردان
• فوتبال زنان و مردان
• والیبال زنان و مردان
در پاییز سال 2010، پردیس Welland یک مرکز ورزشی جدید که مجهز به دو سالن ژیمناستیک، یک مرکز تناسب اندام، سالن های چندمنظوره و دیگر تجهیزات ورزشی لازم می باشد. پردیس Welland همچنین دارای سالن سافتبال و محوطه دو میدانی، دو باشگاه هاکی و یک زمین فوتبال و فوتبال امریکایی می باشد. Niagara_on_the_Lake یک سالن ژیمناستیک و تناسب اندام دارد.
رشته هایی که در مسابقات بین المللی و فعالیت هایی از این قبیل شرکت می کنند، عبارتند از: هاکی بال، بسکتبال، بدمینتون، فوتبال، بیسبال، والیبال، فوتسال، هاکی بال سالنی، فوتبال امریکایی و هاکی.
در بهار سال 2011، کالج Niagara میزبان لیگ قهرمانی ملی بسکتبال زنان بود؛ و در بهار سال بعد میزبانی لیگ قهرمانی ملی والیبال مردان را به عهده داشت.

مدرک لیسانس
کالج Niagara در رشته های زیر مدرک لیسانس کسب و کار کاربردی ارائه می دهد:
• لیسانس کسب و کار کاربردی_ تبلیغات بین المللی و توسعه جهانی
• لیسانس کسب و کار کاربردی_ مدیریت مهمانداری و گردشگری

تعاملات دانشگاه
کالج Niagara با مؤسسات زیر تعامل دارد:
• دانشگاه Brock در کانادا
• دانشگاه Niagara در نیویورک ایالت متحده
• دانشگاه Sanda در چین
• دانشگاه Santo Tomas در شیلی
کالج Niagara با دانشگاه ها و کالج های فراوانی در کانادا و سراسر جهان تعامل دارد. برای دارندگان مدرک دیپلم از Niagara فرصت های فراوانی برای ادامه تحصیل در مؤسساتی چون انتاریو، Alberta، British Columbia و New Brunswick در اختیار متقاضیان قرار می دهد. دانشگاه های متحد این کالج در سطح بین الملل در این مکان ها وجود دارند: New York State، Michigan، New Hampshir، استرالیا، امارات متحده عربی و شیلی.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری Niagara

خبرگزاری
کالج Niagara دارای ایستگاه رادیویی CRNC_FM است، که در موج FM 90.1 MHz و از پردیس Welland در خیابان Woodlawn Road/First در شهر Welland ایالت انتاریو ارسال می شود. برند این ایستگاه رادیویی 90.1 FM The Heat, Niagaras New Rock می باشد. برنامه های این رادیو توسط دانشجویان رشته خبرگزاری تهیه می شود.
دانشجویان همچنین تولیدات تلوزیونی خود را در قالب یک برنامه نیم ساعته تهیه می کنند و مجله ای به نام Inside Niagara نیز در این کالج تهیه و منتشر می شود. برنامه تلوزیونی TV Cogeco از اوایل فوریه تا آخر آپریل برای 10 هفته در این کالج تهیه می شود.

کمک هزینه
کالج Niagara به پروژه Hero یا قهرمان؛ که یک برنامه خیریه با حمایت General (Retd) Rick Hillier است، پیوست. که هدفش حمایت از خانواده های جانباختگان نیروی ارتش کانادا می باشد.

فارغ التحصیلان برجسته کالج Niagara
• Edward Burtynsky، عکاس
• Shirley Coppen، سیاست مدار
• Dan Dunleavy، گزارشگر ورزشی
• Christel Hawk، سیاست مدار
• Nick Hector، تدوینگر فیلم
• Peter Kormos، سیاست مدار
• Bernie McNamee، روزنامه نگار

اتحادیه کارمندان
هیئت علمی تمام وقت کالج Niagara (کانادا)، نماینده Ontario Public Service Employees Union (OPSEU) Local 242 هستند. دفتر این اتحادیه در پردیس Welland در ساختمان Black Walnut قرار دارد.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!