دانشگاه Thompson River

فهرست مطالب

دانشگاه Thompson River یا به اختصار TRU یک دانشگاه آموزشی و تحقیقاتی، و ارائه دهنده رشته هایی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین رشته های وابسته به شغل می باشد. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر Kamloops ایالت British Columbia کانادا قرار دارد، و نامش برگرفته از دو رودخانه North Thompson و South Thompson است که در این مکان به هم وصل می شوند. این دانشگاه یک پردیس راه دور نیز در Williams Lake, BC و یک شعبه آموزش از راه دور به نام TRU-Open Learning دارد. دانشگاه Thompson River دارای چندین شعبه و دانشگاه وابسته در سراسر جهان می باشد.

Thompson River ارائه دهنده 140 رشته تحصیلی در پردیس و تقریباً 60 رشته تحصیلی به صورت آنلاین یا آموزش از راه دور از طریق؛ آموزش آزاد، کارآموزی، گواهینامه های وابسته به شغل و دیپلم، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

دانشگاه Thompson River

پردیس ها (Campusese)
پردیس اصلی Thompson River در Kamloops حدود 250 هکتار مساحت دارد و در جنوبی ترین منطقه شهر در McGill Road، با منظره تقاطع دو رودخانه North Thompson و South Thompson قرار گرفته است. این پردیس دارای 40 هکتار باغ است و از این نظر، بزرگترین باغ آموزشی ایالات British Columbia را صاحب می باشد. خوابگاه داخل پردیس های این دانشگاه، 880 دانشجو را پوشش می دهد. جالب است بدانید که، Kamloops یک شهر کوچک با 90280 نفر جمعیت است، که در جنوبی ترین نقطه ایالت British Columbia در منطقه سرسبز Thompson-Nicola و در سرزمین بومیان Secwepemc واقع شده است. TRU یک پردیس راه دور نیز، در Williams Lake و در منطقه Cariboo-Chilcotin و مراکز بومی در 100 Mile House، Clearwater، Barriere، Ashcroft و Liloot دارد. برنامه آموزش آزاد این دانشگاه، دانشجویانی را از سراسر جهان می پذیرد.

توسعه پردیس ها (Campus)
با گذشت یک سال از افتتاح تأسیسات دانشگاه Thompson River چون؛ Kamloops Indian Residential School Building، کالج Cariboo در سپتامبر 1971 به مکان کنونی اش در McGill Road منتقل و در ساختمان تازه ساز Kamloops Vocational School شریک شد. بیشتر این پردیس ها بخشی از پایگاه مهمات نیروی دریایی کانادا بوده اند و بیشتر دفاتر اداری این مجموعه، میراث باقیمانده از این دوران است که به شکل پردیس های امروزی درآمده است.

دانشگاه Thompson River

ساخت و ساز این پردیس ها در پاسخ به نیاز فضاهای آموزشی بیشتر برای تعداد رو به رشد دانشجویان صورت گرفت. کتابخانه و مجتمع ورزشی، هر دو در پاییز سال 1976 افتتاح شدند. در سالل 1980 نیز ساختمان علوم تکمیل و در پایان همان سال، ساختمان هنرهای تصویری افتتاح و جایگزین دانشکده Kamloops Indian Residential School شد. ساخت خوابگاه های دانشجویی در سال 1988 آغاز و استادیوم Hillside در همان سال افتتاح شد. در سال 1989 ساختمان Clock Tower و Alumni Theatre تکمیل و یک طبقه به ساختمان اصلی B Block با کاربرد کلاس های درس و کتابفروشی اضافه شد.
بنا به درخواست این مؤسسه برای تبدیل شدن به کالج دانشگاه در سال 1989، طرح اولین پردیس با ضرورت تعیین نام رسمی برای هر ساختمان ریخته شد. بر این اساس ساختمان 18 سالهMain Block؛ به عنوان قدیمی-ترین و البته مهم ترین ساختمان پردیس، در زمان تبدیل کالج Cariboo به کالج دانشگاه، نام رسمی Old Main را به خود گرفت.
این ساخت و سازها در دهه 1990 ادامه یافت و ورودی بخش کارشناسی به آن اضافه شد. UCC اندازه کتابخانه و ساختمان علوم را دوبرابر و در سال 1991 مرکز سایت کامپیوتری را در خیابان Victoria و ساختمان هنر و آموزش (A&E) را نیز در دو فاز از سال 1991 تا 1993 تکمیل کرد. ورودی دوم A&E با مساحتی معادل 5300 متر مربع مرکز فعال پردیس و شامل؛ کتابفروشی، کافه، استراحتگاه، سالن جلسات و اداره انجمن های دانشجویی و کافی شاپ در سال 1993 و با کمک طرح بازگشت سرمایه بین UCC و انجمن های دانشجویی که در سال 1990 تصویب شد و به مؤسسات اجازه جذب سرمایه خصوصی برای توسعه دانشگاه را می داد، افتتاح شد.
همچنین در سال 1993 UCC؛ یک مهدکودک جدید در پردیس، استادیوم Hillside، بخش جدیدی در پردیس Williams Lake Campus، یک مرکز بومی در Ashcroft و یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی به نام Wells Gray به این مجموعه اضافه شد. ورودی جدید تأسیسات UCC، میزبان بازی های تابستانی Kamloops کانادا در سال 1993 شد. بیشتر مراکز بومی که در سال 1994 در Merritt و Lillooet افتتاح شده و مراکز فناوری و آموزش نیز در سال 1997 تکمیل شدند. ساختمان بین المللی که در سال 2002 افتتاح شد، میزبان دپارتمان های بین المللی رو به رشد (که اکنون TRU World نام دارد) شد.
ساختمان آموزش خانواده Brown که در سال 2011 افتتاح شد نیز، میزبان کتابخانه دوم این دانشگاه و تأسیسات آموزشی شد. این اولین ساختمان این مجموعه بود که بر اساس ساخت و ساز سازگار با پایداری محیط زیست، برنده جایزه (Leadership in Energy and Environment (LEED شد. این ساختمان در مجاورت سالن تئاتر و مرکز Irving K. Barber BC Centre قرار دارد و سقفی سر سبز و پوشیده از میوه درخت کاج مانند خانه های بومیان سالیش می باشد.
جدیدترین بازسازی و توسعه ای که در Old Main صورت گرفته است، احداث پردیس Kamloops و تکمیل آن در سال 2013 می باشد. دانشکده حقوق TRU در همان سال به یک زمین 4400 متر مربعی منتقل شد و کلاس هایش در ژوئن سال 2014 بازگشایی شد. این بازسازی چندین جایزه از قبیل؛ جایزه افتخاری معماری برتر انجمن کالج ها و دانشگاه های امریکا در سال 2014 را کسب کرد.
مرکز آموزش و فناوری صنعتی (ITTC) در سپتامبر سال 2018 با هزینه ای معادل 30000000 دلار تأسیس شد. این ساختمان 5344 مترمربعی میزبان دانشکده فناوری و کسب و کار و دانشکده علوم و جلسات بازار کار دانشجویی شد. این مجموعه یک فضای آموزشی است، که برای رشته های جدید شامل؛ تکنسینی پروژه های صنعتی، مهندسی قدرت، تکنسینی HVAC و ماشین سازی فعالیت می کند. مرکز هنری دو طبقه دارای کلاس های درس، آزمایشگاه و فروشگاه می باشد و مجاور ساختمان فناوری و کسب و کار و یک پیاده رو می باشد. بعضی رشته ها از ساختمان فناوری و کسب و کار ITTC به دانشکده فناوری معماری و مهندسی ARET منتقل شده و فرصت هایی برای توسعه دروه های چهار ساله ایجاد کردند. این تغییرات ساختمان های جدید را قادر به انجام تحقیقات کاربردی و دوره های کارورزی در حیطه علوم و مهندسی ساخت.

دانشگاه Thompson River

در حال حاضر کتابخانه ساختمان سلامت جمعیت و پرستاری (NPH) در حال ساخت است و پیش بینی می شود، که تا ژانویه سال 2020 تکمیل شود. ساختمان NPH با 37200000 دلار هزینه و 8 میلیون دلار سرمایه از ایالت British Columbia ساخته شده است. این ساختمان 4550 متر مربع مساحت دارد که شامل؛ کلاس های درس، آزمایشگاه ، کلینیک پزشکی و استراحتگاه-های دانشجویی می باشد. مجموعه جدید، یک فضای آموزشی برای گروه-های میان رشته ای در شاخه های تنفس درمانی و امور اجتماعی و همچنینی اقامتگاهی برای پزشکان دارد. این ساختمان حامی خلاقیت و نوآوری می-باشد و تحقیقاتی در زمینه توسعه سلامت انجام می دهد.
بخش اصلی این مجموعه، آزمایشگاه شبیه سازی بیمار است. این بخش که مجهز به فناوری پیشرفته، مدل های شبیه سازی شده بسیار دقیق و فضای شبیه سازی شده مراقبت پزشکی می باشد، دانشجویان را برای شرایط کاری بعد از فارغ التحصیلی کاملاً آماده می کند.

TRU community Trust-The Reach
TRU نقشه مجموعه پردیس را در سال 2013 تکمیل کرد. این طرح شامل توسعه پردیس Kamloops با معماری شهرک دانشگاه می باشد. علاوه بر کیفیت بخشی به زندگی دانشجویی، شهرک دانشگاه طرحی را مبنی بر افزایش بورسیه، سهمیه و کمک هزینه تحقیقاتی در نظر گرفت. صنف مشارکت دانشگاه ها در سال 2011 تأسیس شد. TRU Community Trust ، به منظور توسعه مشارکت دانشگاه در حد و اندازه خودش و همسو با سیاست های مدیریتی آموزش عالی افتتاح شد.
این پروژه تحت عنوان The Reach شناخته می شود. هدف این پروژه توسعه 90 هکتاری پردیس در شش فاز و ساخت 4660 متر مربع استراحتگاه، 4000 متر مربع فضای اداری و 3500 واحد خوابگاه می باشد.
در حال حاضر، دو پروژه ساخت خوابگاه در بخش شمالی Old Main در حال انجام است. Legacy Square توسط Kelson Group و Creston House توسط Cape Group ساخته می شود.

پایداری
افزایش پایداری محیط زیست یکی از اولویت های استراتژیک TRU در سال-های 2014 تا 2019 بوده است. برنامه پایداری محیط زیست که از سال 2014 تا 2019 انجام گرفته است، بر پایه بررسی و ارزیابی پایداری و سیستم درجه-بندی (STARS) توسط انجمن بهبود پایداری در سیستم آموزش عالی (AASHE) اجرا شد. TRU توسط AASHE، مؤسسه ای با ستاره طلایی نام گرفت و یکی از دو دانشگاه کانادایی عضو مؤسسان چالش Billion Dollar Green Challenge (یک نهاد سرمایه گذاری بر بهره وری انرژی با سردمداری مؤسسه Sustainable Endowments) شد.
نهاد پایداری محیط زیست در پردیس های دانشگاه TRU با مؤسسه پایداری محیط زیست که در سال 2009 توسط دکتر Tom Owen تأسیس شد، هماهنگ می باشد. پردیس Kamloops Campus در سال 2010 تحت بررسی سازمان بهره وری انرژی قرار گرفت و 78 درصد از زیرساخت های آن مورد تأیید قرار گرفت. TRU در برنامه های ایالتی بهره وری انرژی BC Hydros Continuous Optimization پردیس ها همکاری می کند. سیستم گرمایی خورشیدی Old Main را پوشش می دهد و مرکز فعالیت های پردیس و مرکز هنرهای آشپزی نیز در آینده از گزینه های بیشتری برای جایگزینی انرژی برخوردار خواهند شد. دیگر نهادهای اداره محیط زیست و پایداری شامل؛ توسعه فضای پردیس، تأسیس ایستگاه هایی با هدررفت انرژی صفر، یک سرویس کارپول و رویدادهای سالانه آموزش دانشجویان و جامعه می باشد. این مجموعه از تحقیقات حیطه پایداری محیط زیست نیز حمایت می کند.
جایزه TRU Sustainability Grant Fund، عملکرد پایداری محیط زیست، شرکت پردیس ها در برنامه های پایداری، تحقیقات کاربردی پیشرو، مدیریت بازدهی فناوری پایداری و پذیرش طرح های حیطه محیط زیست را از دانشجویان، اساتید و کارمندان بهبود بخشید.

مدیریت و بخش علمی
TRU یک مؤسسه تحصیلات تکمیلی دولتی می باشد، که توسط وزارت آموزش عالی (AVED) ایالت British Columbia تأسیس شده است. تصویب-نامه دانشگاه Thompson River توسط قانون ایالتی، برای ارائه رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد و آموزش و پرورش بزرگسالان و حمایت از فعالیت های تحقیقاتی و ایجاد آموزش آزاد برای دانشجویان صادر شد. دانشگاه باید روش های آموزش آزاد را توسعه می داد. بدین منظور، دانشگاه باید شرایط مورد نیاز آموزشی را توسط Lieutenant Governor in Council و شرایط آموزش آزاد را در British columbia فراهم می کرد.
مدیریت TRU به سه بخش تصمیم گیری مشارکتی و علمی ، که توسط تصویب نامه دانشگاه و قانون ایالتی تصویب شده است، تقسیم می شود. هیئت رئیسه دانشگاه مسئول امور مالی، عملی و مدیریتی دانشگاه از قبیل؛ اعتبار، پذیرش و سیاست های آموزشی می باشد. شورای برنامه ریزی برای آموزش آزاد نیز، مسئول امور علمی مربوط به بخش آموزش عالی می باشد. قانون ایالتی ناظر و مسئول مقامات دانشگاهی می باشد (کانادا وزارت آموزش فدرال یا سیستم وزارتی ملی آموزش ندارد. آموزش عالی تحت نظارت قانون ایالتی است تا ملی). رشته های تحصیلی مجزا توسط وزارت آموزش عالی تأیید می شود.
تصویب نامه دانشگاه همچنین مدیریت دانشگاه، پست ها و ریاست آن را تعیین می کند. مدیر دانشگاه به عنوان معاون رئیس کل دانشگاه و عضوی از هیئت مدیره و رئیس شورا عمل می کند. مدیریت و معاونت دانشگاه، اجازه نظارت بر کادر علمی و مدیران دانشگاه را به این شخص می دهد. دادن مشاوره و گزارش به مدیر دانشگاه بر عهده؛ معاونت علمی، معاونت مالی، معاونت ارشد، معاونت بازاریابی و ارتباطات و مدیر اجرایی آموزش می-باشد.
140رشته تحصیلی در پردیس ها و 60 رشته آنلاین یا آموزش از راه دور از طریق بخش آموزش آزاد در دانشکده ها و کالج های زیر ارائه می دهد:
• دانشکده جهانگردی، هنرهای آشپزی و توریست
• دانشکده هنر
• کالج آموزش و امور اجتماعی
• دانشکده حقوق
• کالج پرستاری
• دانشکده علوم
• دانشکده رشد دانشجویی
• کالج فناوری و کسب و کار
TRU همچنین دو بخش مجزای دیگر نیز دارد: آموزش آزاد که به صورت آنلاین و آموزش از راه دور، دوره هایی در همه دانشکده ها و کالج های TRU در اختیار متقاضیان قرارا میدهد؛ و TRU World که به دانشجویان بین المللی و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور خدمات ارائه می دهد.
بخش علمی TRU توسط طرح آکادمیک Access to Excellence) 2011) مدیریت می شود.

آموزش آزاد
سرویس آموزش آزاد که مورد تأیید قانون ایالتی می باشد، نیازهای جامعه British Columbia را با ایجاد آموزش آزاد، قابل دسترسی، انعطاف پذیر و از طریق اعتبار بانکی آموزش آزاد برای دانشجویان فراهم می کند.
دوره ها ورشته های تحصیلی آموزش آزاد به صورت آنلاین و با سیاست برنامه ثبت نام آزاد، برای پذیرش هر نوعی از متقاضی برای تکمیل دوره آموزشی و کمک به آینده شغلیشان فعالیت می کند. هر شخصی می تواند در این دوره ها ثبت نام و شرکت کند. درخواست نامه متقاضیان نیاز به کسب نمره خاص ندارد و برای ثبت نام در دوره ها نیاز نیست، مدارک آموزشی توسط دبیرستان تأیید شود.

دانشگاه های وابسته
جامعه مردمی چین: مؤسسه علوم و هنر Gangdong
کانادا: دانشگاه Waterloo

دانشگاه Thompson River
شعار Quensem llep
نوع عمومی
سال تأسیس 1970
ریاست دانشگاه Nathan Matthew
ریاست دکتر Brett Fairbairn
معاون دانشگاه دکتر Christine Bovis Cnossen
تعداد اعضای هیئت علمی بیش از 400 نفر (تا سال 2019)
تعداد دانشجویان (تا ژوئن سال 2017)
در پردیس: 13443
آموزش راه دور: 13471
مکان Kamloops
British Columbia
Canada
پردیس شهری
تیم های ورزشی Thompson River Wolfpack
رنگ ها آبی سلطنتی
سبز تیره
نام مستعار TRU WolfPack
وابسته ها U
Sport, AUCC, IAU, CVU, CWUAA, CBIE, CUP, RUCBC
وبسایت www.tru.ca

دانشگاه Thompson River

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

error: Content is protected !!