دانشگاه capilano

فهرست مطالب

دانشگاه capilano یک دانشگاه دولتی است، که در Vancouver شمالی در British Columbia و با ساحل آفتابی و نوار دریایی در کشور کانادا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1968 به عنوان کالج Capilano و توسط انجمن نظارت بر مدارس و در پاسخ به نیاز بومیان این منطقه به مؤسسه دولتی، در North Shore و Howe Sound تأسیس شد. اولین بار 784 نفر در این کالج ثبت نام کردند. در سال 2008، دولت ایالتی این کالج را به دانشگاه تبدیل کرد و تا سال 2018 چنان توسعه یافت، که هر ساله چیزی حدود 8500 دانشجو می پذیرفت. دانشگاه capilano رشته هایی در زمینه هنرهای لیبرال و رشته های تخصصی و شغل گرا در مقاطع؛ دیپلم، گواهینامه پایان دوره و کارشناسی ارائه می دهد.
در سال 2018، دانشگاه اقدام به برگزاری جشن طولانی مدت 18 ماهه کرد، تا پنجاهمین سالگرد تأسیس خود را از سال 1968 جشن بگیرد.
تیم های ورزشی دانشگاه capilano به اسم “The Bluse” یعنی “آبی ها”شناخته می شود، و رنگ رسمی دانشگاه نیز آبی می باشد. این تیم ها در رقابت های سطح کشوری مانند Canadian Collegiate Athletic association و Pacific western Athletic Association مقام هایی کسب کرده اند.

تاریخچه تأسیس
انجمن نظارت بر مدارس Vancouver شمالی و غربی، Howe Sound و Sechelt کمیته ای را تشکیل دادند ،تا برای نیاز North Shore به کالج دولتی تصمیم گیری کنند. در سال 1968 طرح ساخت یک کالج در North Shore با آراء عمومی مردم مناطق North Shore، West Vancouver و Howe Sound پذیرفته شد. البته، این پروژه در Sechelt رد شد. دولت ایالتی نام کالج Capilano را از روی نام بومیان North Shore انتخاب کرد. Capilano در 10 سپتامبر سال 1968 با 784 دانشجو و با کلاس هایی که در West Vancouver Secondary تشکیل می شد، افتتاح شد. در سال 1970 نیز، مؤسسه کالج capilano به منظور فراهم کردن بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان تأسیس شد.

دانشگاه capilano

در سال 1970، ساخت یک پردیس دانشگاهی در North Vancouver و در منطقه Lynnmour آغاز شد.سه سال بعد، پردیس North Vancouver با 1965 دانشجو افتتاح شد. پس از آن، برنامه هایی که در West Vancouver Secondary تشکیل می شد، به این پردیس جدید منتقل شد. ساختمان کتابخانه از اولین تأسیسات این پردیس بود. در سال 1976، ساختمان Arbutus در پردیس North Vancouver افتتاح شد و ساختمان Fir نیز در سال 1982 به این مجموعه اضافه شد. در سال 1991، ساختمان های Cedar، Sportsplex و Horticulture نیز تکمیل شدند. 2 سال بعد، یک کتابخانه جدید جایگزین کتابخانه پیشین در پردیس North Vancouver شد، که سه برابر بزرگتر از کتابخانه قبلی بود. در سال 1996، ساختمان Birch در پردیس North Vancouver تکمیل و میزبان سالن تئاتر، کلاس های درس، خدمات دانشجویی و فضاهای آموزشی شد. مرکز مهد کودکی نیز در همان سال در این پردیس تأسیس شد.
توسعه
در سال 1990، دانشگاه capilano اولین مدرک کارشناسی خود را با مشارکت دانشگاه British Columbia در رشته موسیقی درمانی ارائه داد. دومین رشته حیطه موسیقی با نام مطالعات موسیقی جاز در سال 1992 افتتاح شد. در سال 1993، رشته مدیریت کسب و کار به این رشته ها اضافه شد. همان سال، capilano اولین مدرک اشتراکی خود را ارائه داد. مدیریت جهانگردی، در سال 1997 به رشته های پیشنهادی این مؤسسه افزوده شد. در سال 2003 کالج capilano توسط دولت ایالتی، به اولین کالج مستقل در British Columbia و بعد از انحلال B.C. Open University تبدیل شد. در سال 2004 capilano توسط دولت ایالتی، با عنوان British Columbia Centre میزبان مدیریت جهانگردی و نوآوری برای آماده سازی المپیک زمستانی سال 2010 معرفی شد. در سال 2008، capilano کاندیدای عضویت در Northwest Commission on Colleges and Universities، و عضوائتلاف OpenCourseware و در نهایت به عنوان دانشگاه، ثبت شد.

پردیس ها (Campus)
پردیس اصلی دانشگاه capilano در 2055 Purcell Way و در North Vancouver، در منطقه Metro Vancouvers North Shore قرار دارد. این پردیس تقریباً 20 دقیقه با ماشین از Downtown Vancouver فاصله دارد. عمده برنامه های تحصیلی در این پردیس ارائه می شوند.
دانشگاه capilano پردیس هایی در مناطق سنتی و قدیمی Squamish، Tsleil_Waututh، Musqueam، LilWat و Sechelt دارد.

دانشگاه capilano

دانشگاه capilano بیش از 100 رشته تحصیلی شامل؛ 12 مدرک کارشناسی در زمینه فیلم و انیمیشن، آموزش ابتدایی و مدیریت جهانگردی ارائه می دهد. برنامه های میان رشته ای منحصر به دانشگاه capilano شامل؛ رشته های مدیریت مالی و مطالعات British Columbia می شود. دانشگاه capilano رشته های ویژه ای از قبیل؛ آنالیز رفتاری کاربردی اوتیسم، اخلاق کاربردی ، طراحی تصوری (IDEA) و موسیقی درمانی را نیز ارائه می دهد. مدرسه هنرهای سینمایی capilano، دوره های مهارتی تکنیک های سینمایی با ارائه گواهینامه های مختلف و دیپلم ها و همچنین کارشناسی هنرهای سینمایی کاربردی نیز افتتاح شد.

المپیک زمستانی 2010
در سال 2004، ایالت British Columbia مرکز مدیریت و نوآوری جهانگردی British Columbia را در دانشگاه capilano افتتاح کرد. این مرکز با هدف سرمایه گذاری برای المپیک زمستانی 2010 Vancouver تأسیس شد. این مرکز، برنامه های آموزش جهانگردی، که بخشی از ائتلاف دوره های آموزشی جهانگردی و مهمانداری بود را پشتیبانی می کرد. در سال 2008، این مرکز به شبکه جهانی و سازمان صنعتی گردشگری Link BC پیوست؛ که منتج به عضویت در سازمان های مختلف و ایجاد فرصت های فراوانی برای دانشجویان شد.

بورسیه و کمک هزینه
دولت کانادا حامی برنامه Aboriginal Bursaries Search Tool می باشد، که شامل بیش از 680 نوع بورسیه، کمک هزینه و سهمیه دانشجویی است؛ و توسط دانشگاه ها و صنایع و به منظور شراکت در Aboriginal Post_Secondary پشتیبانی می شود. بورسیه دانشگاه capilano برای دانشجویان بومی کانادایی و دورگه شامل؛ جایزه Bank of Montreal برای مدیریت کسب و کار، جایزه Irene June wealick Memorial، بورسیه منطقه ای HSBC Bank Canada و جایزه BC Aboriginial Student می باشد.

زندگی دانشجویی

ورزشکاران
دانشگاه capilano شش تیم ورزشی دخترانه و پسرانه دارد، که در سطح ایالت و کشور فعالیت می کنند. تیم ورزشی رسمی دانشگاه به The Blues معروف است. این تیم در پردیس North Vancouver جای داشت و مرکز ورزشی خود را دارد. دانشگاه capilano در سطح بین دانشگاهی در رشته های بسکتبال، فوتبال و والیبال به رقابت می پردازد.
بین سال های 1974 و 1999؛ تیم Blues برنده جایزه CCAA Soccer Suoermacy پسران و دختران شد. پس از آن، این تیم برنده 14 عنوان CCAA National و 59 قهرمانی ایالتی TOTEM/BCCAA/PACWEST شد.

دانشگاه capilano

مطبوعات
• هفته نامه دانشجویی اصلی دانشگاه capilano، The Capilano Courier نام دارد. این هفته نامه به طور مستقل از دانشگاه و توسط دانشجویان ادراه می شود.
• انجمن دانشجویی دانشگاه capilano، مجله ای به نام The Liar به طور سالانه و در دپارتمان زبان انگلیسی منتشر می کند. هر دانشجویی می تواند مطالب خود را برای چاپ به این مجلات ارائه دهد. در گذشته، The Liar هر ترم منتشر می شد.
• تا سال 2014، دانشگاه حامی مجله The Capilano Review شد، که به چاپ شعر، داستان کوتاه، درام و هنرهای نمایشی می پرداخت. تا اینکه پس از قطع حمایت مالی از طرف دانشگاه به مرکز شهر Vancouver منتقل شد.
تا سال 2013، دانشگاه همچنین از (Capilano University Editions (CUE، که در سال 2008 افتتاح شده بود، حمایت می کرد. یک کتاب در انجمن مطبوعات دانشگاه capilano در زمینه های هنری چاپ می شد، که اکنون به طور مستقل از دانشگاه و تحت عنوان CUE Book چاپ می شود.

دانشگاه capilano

سازمان های دانشجویی
انجمن دانشجویان capilano
هر دانشجویی که در برنامه اعتباری دانشگاه capilano ثبت نام کند، عضوی از انجمن دانشجویان capilano یا همان (CSU) می شود. CSU انجمن دانشجویی دانشگاه capilano است، که بنابر علاقمندی های دانشجویان به دانشگاه و دانشجویان بهره می رساند. مانند دیگر انجمن های دانشجویی British Columbia، CSU در خدمت دانشجویان است تا خدماتی جهت کسب تجارب مختلف در اختیار آنها قرار دهد. در حالیکه همواره هیئتی از مدیران منتخب دانشجویان این انجمن را اداره می کنند، در نهایت این دانشجویان هستند که امور انجمن را مدیریت می کنند. هیئت مدیره این انجمن شامل شش عضو انتخابی، چهار عضو هماهنگ کننده و دانشجویانی است که به عنوان شورا انتخاب می شوند. CSU توسط قانون B.C. به ثبت رسیده است و از مزایای مادی حق عضویت خود که تحت حمایت تصویب نامه دانشگاه است بهره می برد.
CSU خدماتی را در اختیار اعضایش قرار می دهد، که از آن جمله می توان به؛ کمک هزینه هزینه رفت و آمد، برنامه ریزی و مشاوره رایگان و فروش کتاب های دست دوم اشاره کرد. اخیراً، در سال 2011 یک رأی گیری به منظور کاهش هزینه های درمانی و بیمه دندان پزشکی انجام گرفت؛ که 97 درصد شرکت کننده گان به آن رأی دادند. خواسته های دانشجویان به CSU ارائه می شود و آنها می توانند با مدیران دانشگاه و حتی مقامات دولتی ملاقات کنند. انجمن دانشجویی همچنین با بهبود شرایط پردیس ها، زندگی دانشجویی را از طریق حمایت از باشگاه ها و انجمن های دانشجویی ارتقاء بخشیده است.

نویسنده: پیام پاک مهر


فرم های ارزیابی رایگان

error: Content is protected !!