کالج Sheridan

فهرست مطالب

کالج Sheridan Institute Of Technology and Advanced Learning که در گذشته با عنوان “کالج هنرهای کاربردی و فناوری Sheridan” شناخته می شد؛ و امروزه به طور اختصار به آن “کالج Sheridan” می گویند، یک مؤسسه صنعتی در انتاریوست که تقریباً 23000 دانشجوی تمام وقت و 35000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. این کالج در سال 1967 و با ارائه رشته های تحصیلی نظیر: انیمیشن سازی، تصویرسازی، تئاتر موزیکال، فیلم و طراحی، بازرگانی، حسابداری کاربردی، فناوری مهندسی، مطالعات اجتماعی و مطالعات لیبرال تأسیس شد. پردیس های این کالج در شهرهای Oakville، Brampton و Mississauga قرار دارند.
در سال 2018، اعلام شد که کالج Sheridan پردیس جدیدی را به صورت اشتراکی با دانشگاه Ryerson و در منطقه Brampton انتاریو افتتاح می کند. این پردیس  قرار است که در ضلع جنوب شرقی خیابان های Church Street West و Mill Street North در Brampton واقع شود. پردیس جدید بیشتر بر رشته های علوم پایه، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی (STEAM) تمرکز دارد.

تاریخچه تأسیس
کالج Sheridan در نیمه سال 1967 تأسیس شد. در آن زمان، “مدرسه طراحی گرافیک” در Brampton ایالت انتاریو قرار داشت؛ تا اینکه در سال 1970 به پردیس جدیدش در Oakvill انتاریو انتقال یافت. پردیس  Brampton قبلاً یک دبیرستان بوده  و بعداً به شکل کنونی کالج Sheridan درآمده است. آن مدرسه و محوطه اطرافش بعداً به منطقه مسکونی تبدیل شد. در پاییز سال 1970 که اولین کلاس های درس کالج Sheridan شروع شد، پردیس جدید Oakville هنوز در حال ساخت بود. کلاس ها در یک منطقه وسیع که دارای نورگیر بسیار بزرگ بود و نور فوق العاده ای به دانشجویان می تاباند، تشکیل می شد. دپارتمان عکاسی این پردیس، دارای استودیوهای عکاسی و اتاق های تاریک بسیار مجهز برای پروسه فیلم و چاپ بود. اطراف این ساختمان، محوطه بسیار بزرگی بود، که کاملاً محل مناسبی برای گسترش این مجموعه به حساب می آمد. رشته های تحصیلی اصلی این کالج در آن زمان؛ طراحی گرافیک، طراحی مد، عکاسی و انیمیشن سازی بود.

کالج Sheridan

دستاورد انیمیشن سازی
در دهه 1960 و اوایل دهه 1970، صنعت انیمیشن سازی کانادا خیلی ضعیف و نزدیک به صفر بود؛ البته به جزء مؤسسه پیشگام National Film Board، و چند استودیوی کانادایی مانند Crawley Films در اتاوا و The Guest Group در تورنتو، که یک گروه از کمپانی های تولید انیمیشن خلاق بودند، و مالکیت و اداره اشان بر عهده Al Guest بود.
در اواخر دهه 1960 با تولید انیمیشن Rocket Robin Hood، که توسط Al Guest و شریکش Jean Mathieson ساخته شد، همه چیز تغییر کرد. در سال 1968؛ “Porter” رئیس کالج Sheridan، اولین دوره انیمیشن سازی کلاسیک را در کالج برگزار کرد، اگرچه آن زمان حتی مشخص نبود که این رشته متقاضی ای داشته باشد یا نه؛ اما این کالج از قرابت مکانی به استودیو Al Guest، که به خاطر ساخت انیمیشن Rocket Robin Hood توان خرید دوربین ها و تجهیزات انیمیشن  سازی را بدست آورده بود، بهره برد. پس از آن، “Guest” و “Mathieson” به عنوان مشاورین خلاق برای کالج Sheridan به کار گرفته شدند و گروهی از فارغ التحصیلان Sheridan را به عنوان افراد کلیدی در استودیوی جدید “انیمیشن رنگین کمان” یا همان (Rainbow Animaition) به خدمت گرفتند.
در سال 1984 “John Minnis” دانشجوی کالج Sheridan یک انیمیشن کوتاه به نام Charade ساخت. این انیمیشن 5 دقیقه ای توسط “Minnis” و با استفاده از مارکرهای pantone روی کاغذ و در بازه زمانی ترم تابستانی اش ساخته شده بود. این انیمیشن برنده جایزه Academy Award در بخش بهترین انیمیشن کوتاه در پنجاه و هفتمین جشنواره Academy Award شد. پس از آن دپارتمان انیمیشن سازی Sheridan شروع به رشد کرد؛ تا جایی که موفق به تولید صدها انیمیشن چه در کانادا و چه در استودیوهای بین المللی شد و در سال 1996، “Michael Hirsh” انیماتور به آن لقب جهانی “The Harvard of Animation” “هاروارد انیمیشن سازی” را اعطاء کرد. شمار زیادی از فارغ التحصیلان کالج Sheridan، شغل های کلیدی در استودیوهای انیمیشن سازی نظیر: “walt Disney”، “Pixar”، “Don Bluth Production” و “DreamWork Animation” به دست آورده اند؛ که شامل انیمیشن سازی سنتی و CGI می شد. فارغ التحصیلان Sheridan تا کنون پنج بار نامزد جایزه Academy Award شده اند و البته 2 بار نیز موفق به کسب این جایزه شدند. در سال 2005، پروفسور “Kaj Pindal” برنده “جایزه امی” شد.

کالج Sheridan

درخواست برای دانشگاه شدن
رئیس سابق کالج Sheridan “Dr. Jeff Zabudsky” در سال 2012 اعلام کرد که این کالج قصد دارد تا سال 2020 به دانشگاه تبدیل شود. کالج، شروع به اعمال تغییراتی در جهت دریافت مجوز لازم برای پیوستن به مجموعه دانشگاه های کانادایی کرد، که شامل: تشکیل شورای آکادمیک برای وضع قوانین، افزایش دوره های تحصیلی و همچنین افزایش تعداد استاد راهنماها در زمینه اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترا می شد. در سال 2016 کالج Sheridan شهردار سابق Mississauga، “Hazel McCallin” را به عنوان اولین رئیس دانشگاه انتخاب کرد.

علمی
دانشکده ها و مدارس وابسته
• دانشکده انیمیشن
• مدرسه بازرگانی Pilon
• دانشکده سلامت کاربردی و مطالعات اجتماعی
• دانشکده انسان شناسی و علوم اجتماعی
• دانشکده علوم کاربردی و فناوری
• مطالعات پیوسته و حرفه ای

رشته های تحصیلی
این کالج بیش از 130 رشته تحصیلی دارد، که ارائه دهنده انواع مدرک، گواهینامه ، دیپلم و مدرک کارشناسی است. کالج Sheridan همچنین رشته تئاتر موزیکال را در مقاطع کاردانی، کارشناسی فیلم شناسی و هنر و طراحی ارائه می دهد. این کالج همچنین دوره هایی در رشته-های تحصیلی بازرگانی، انیمیشن، تصویرسازی، حسابداری کاربردی، فناوری مهندسی، مطالعات-اجتماعی و مطالعات لیبرال دارد. در سال 2012، رشته های هنر و طراحی دانشکده انیمیشن Sheridan، توسط اتحادیه دانشکده های هنر دارای اعتباری شد، که بر اساس آن، دارای حق عضویت “Substantially equivalent” می شد. Sheridan دومین مؤسسه هنری کانادایی است، که به این اعتبار دست پیدا کرده است.

دست آورد تحقیقاتی
مرکزی برای فناوری طراحی و تولید گسترده (CAMDT)
مرکز فناوری طراحی و تولید گسترده (CAMDT)، با مساحتی حدود 4000 مترمربع در پردیس Brampton واقع شده است و ویژه تجهیزات طراحی و تولید است. CAMDT به Sheridan و شرکای صنعتی اش فرصت می دهد، که چالش هایی در بخش تولید ایجاد کنند، تا مهارت و تجربه لازم برای تأثیر فوری و مثبت بر جهان را بدست آورند.

مرکز تحقیقای پیری شناسی
مرکز تحقیقاتی پیری شناسی به دستور دولت و به منظور افزودن کیفیت به زندگی سالمندان بوسیله آزمایش، نوآوری و به کارگیری روش های جدید و انعطاف پذیر برای بهبود تجربیات روزمره زندگی سالمندان و خانواده هایشان تأسیس شد.

مرکز آموزش و تحقیق در زمینه صنعت نمایش (SIRT)
مرکز آموزش و تحقیقات صنعت نمایش (SIRT) که عرصه ای برای رسانه صوتی و تصویری دیجیتالی و تأسیسات تولید است و به فرآیند تولید فیلم های دوبعدی و سه بعدی می پردازد، در سال 2010 در استودیو Pinewood در تورنتو افتتاح شد. SIRT توسط کالج Sheridan وابسته به صنعت خلاقیت و طی سه مرحله با حمایت دولت کانادا شروع به کار کرد. این مرکز هدفش تحقیقات پیشرفته در زمینه فیلم، سینمای دیجیتال و فناوری سینمای کیفیت بالا در همه سطوح تولید و نمایش است. دانشگاه Waterloo در ژوئیه سال 2010 اعلام کرد؛ برای تحقیق مشترک، بین دپارتمان فیلم و SIRT مورد تشویق قرار گرفت.

مرکزی برای نوآوری همراه (CMI)
مرکز نوآوری همراه، یک مرکز تحقیقاتی برای دانشجویان و اساتید در جهت طرح راه حل در مشارکت با شرکای اجتماعی و صنعتی در محدوده Internet of Things (IOT)، محاسبات هم پوشانی، افزوده، واقعیت مجازی (AR/VR) و آموزش کار با ماشین ها است.

پردیس ها
کالج Sheridan دارای سه پردیس است، که در انتاریو واقع شده اند و همگی آنها با هم و با کالج Sheridan از طریق خط اتوبوس در ارتباطند.

پردیس Trafalgar Road Campus
این پردیس در ( Oakville (1430 Trafalgar Road واقع شده است، و پردیس اصلی کالج Sheridan محسوب می شود؛ چراکه 9610 دانشجو را در خود جای داده است. این پردیس میزبان دانشکده انیمیشن، هنر و طراحی است و بزرگترین مدرسه هنر کانادا به حساب می آید. دو سالن تئاتر در این پردیس قرار دارند که هر ساله نمایش هایی ارائه می دهند. این پردیس همچنین میزبان تیم های فوتبال، راگبی و دومیدانی Bruins است.
این پردیس در همکاری با پردیس دانشگاه (Toronto Mississauga (UTM اقدام به تأسیس دو استودیو در محدوده پردیس کرد: استودیوی تئاتر و درام و استودیوی هنر و تاریخ هنر.

پردیس دیویس Davis Campus
محل برگزاری کلاس های رشته های خدمات اجتماعی، مهندسی و فناوری و همچنین سلامت-کاربردی از روی شهردار سابق انتاریو یعنی William G. Davis که این سیستم کالج-طور را تأسیس کرد، نامگذاری شده است و در (Brampton (7899 McLaughlin قرار دارد. همچنین این پردیس میزبان تقریباً 12167 دانشجو است. سه مرکز مهم در این پردیس قرار دارد: مرکز نوآوری همراه، مرکز فناوری طراحی و تولید گسترده و مرکز جامعه سالم.

پردیس Hazel McCallion
این پردیس که در (Mississauga (4180 Duke of York Boulevard قرار دارد، در سپتامبر 2011 افتتاح شد. جواز ساخت این پردیس توسط شورای شهر Mississauga در 28 اکتبر 2009 صادر شد. در اولین مرحله ساخت 2000 دانشجو در این پردیس تحصیل می کردند و با ساخت ساختمان دوم در ژانویه 2017، 3700 دانشجوی دیگر نیز به آن اضافه شدند. خوابگاه های دانشجویی در حال حاضر تنها در پردیس های Trafalgar و Davis قرار دارند.

مرکز مهارتی تجاری
پیش تر از این، مرکز آموزش مهارت در Oakville بود. بازسازی جدید پردیس Davis و گسترش در پاییز 2017، وسعتش را به 13000 مترمربع کارگاه، کلاس درس، تأسیسات، ماشین آلات و تجهیزات برای کارآموزی و کسب مهارت در کالج Sheridan رساند.این نقل و انتقال از مرکز مهارت های تجاری پیشین شامل انتقال رشته های چندگانه به پردیس Davis بود، که شامل موارد زیر می شد:
رشته های کارآموزی” الکترونیک، تعمیر و نگهداری و متصدی گری ماشین آلات، مکانیک صنعتی ماشن سازی، تولید ابزار
تکنسین برق
تکنسین مهندسی برق
تکنسین مکانیک – تولید ابزار
فناوری مکانیکی- تأسیسات
فناوری مکانیکی- تولید ابزار
فناوری جوشکاری
رشته های تحصیلی دوگانه

زندگی دانشجویی
انتشارات
انتشاراتی کالج Sheridan مجله “Sun Of Sheridan” “خورشید Sheridan” را به صورت آنلاین و روزنامه ای با تیتراژ تقریبی 2000 نسخه در روز منتشر می کند.

پذیرش
مرکز بین المللی
مرکز بین المللی Sheridan آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره در زمینه پذیرش به متقاضیان غیربومی می باشد. مواردی که توسط این مرکز ارائه می شود عبارتند از:
مشاوره و کارگاه آموزشی
ارائه اطلاعات در زمینه تحصیل، استخدام و اقامت دانشجویان
ارسال بروشورهای آموزشی
ارائه اطلاعات در مورد بیمه سلامت، بورسیه
ارائه اطلاعات در زمینه پردیس ها و مجمع ها، متناسب با نیاز دانشجویان بین المللی
پشتیبانی از مبادله داخلی و خارجی دانشجویان

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!