اجاره یا خرید خودرو در کانادا

فهرست مطالب

اجاره یا خرید خودرو در کانادا

کانادا کشور بسیار پهناوریست و شهرهای این کشور نیز به دلیل وجود زمین های فراوان بسیار وسیع و از نظر جمعیتی کم تراکم هستند. با توجه به اینکه وسعت شهرها زیاد بوده و همچنین با توجه به سیستم شهرسازی حاکم در آمریکای شمالی، معمولا شهرها تراکم جمعیت کمی دارند و بنابراین با توجه به فواصل زیاد، امکان گسترش سیستم های حمل و نقل عمومی در همه نقاط شهرها وجود ندارد. همین موضوع لزوم داشتن خودرو شخصی را در کانادا دوچندان می کند. در واقع داشتن خودرو در کانادا با توجه به زمستان های سرد و فواصل زیاد یک امر ضروری است. البته این موضوع را نیز بایستی در نظر گرفت که مردم کانادا همانند آمریکا به خودروی شخصی و سفرهای جاده ای علاقه زیادی دارند.

در کنار این نیاز به خودروی شخصی، کمپانی های بزرگ و معروف خودروسازی در دنیا نیز دارای شعب فروش و حتی خطوط تولید فراوان در کانادا هستند و با یکدیگر در جذب مشتری رقابت بسیار شدیدی دارند. در زیر به چندین نکته مهم در اجاره بلند مدت و یا خرید خودرو اشاره شده است:

  • به اجاره بلند مدت خودرو Lease و به خرید اقساطی خودرو Finance گفته می شود.
  • مدت زمان اجاره بلند مدت خودرو (Lease) بین 3 تا 5 سال است.
  • هنگامی که شما خودرو را Lease می کنید بر اساس قرارداد شما با کمپانی خودرو سازی، میزان سقف کیلومتر سالانه برای خودروی شما در نظر گرفته می شود. مثلا اگر سقف کیلومتر سالانه شما 20 هزار کیلومتر باشد شما در هر سال فقط این میزان کیلومتر را می توانید رانندگی کنید و اگر بیشتر از این مقدار با خودرو رانندگی کنید بایستی جریمه آن را بپردازید (مبلغ این جریمه کم است). البته این محدودیت کیلومتر بر روی کل دوره اجاره اعمال می شود نه برای هر سال
  • اگر تمایل دارید هر از 3 تا 5 سال ماشین نو و به روز سوار شوید، بهترین انتخاب برای شما Lease خودرو است.
  • شما با انواع بیمه های مختلف می توانید کلیه هزینه های احتمالی ناشی از خرابی بدنه خودرو در مدت زمان Lease را پوشش دهید.
  • کمپانی های خودرو سازی برای جذب مشتری رقابت بسیار شدیدی در کانادا دارند. مثلا کمپانی های ژاپنی تویوتا، هوندا، مزدا و نیسان رقابت بسیار زیادی با هم دارند. بنابراین حتما از انتخاب نهایی خودروی خود اطمینان حاصل کنید و همه خودرو هایی را که می پسندید را تست رانندگی (Test Drive) کنید.
  • اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به مالکیت خودرو را دارید، Finance یا همان خرید قسطی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
  • معمولا مدت زمان بازپرداخت قیمت خودرو در Finance بین 6 تا 8 سال است.
  • سود سالانه در نظر گرفته شده برای Lease خودرو معمولا بین 1 تا 5 درصد است. اگر خودرو مربوط به 1 سال قبل باشد سود پایین تر و هر چه خودرو جدید تر باشد سود سالانه (APR) بیشتر است.
  • اگر شما خودرو را Lease کنید معمولا در میانه دوره اجاره، کمپانی خودروسازی به شما پیشنهادات خوبی را برای تعویض خودروی خود با مدل جدیدتر خواهد داد.
  • در انتهای دوره Lease شما بایستی یا خودرو را به کمپانی بازگردانید و یا با پرداخت مابه التفاوتی (Depreciation) خودرو را خریداری کنید.
  • نمایندگی خودرو سازی (Dealership) قبل از اجاره خودرو به شما معمولا سوابق و تاریخچه کردیت شما را چک می کند. اگر سابقه کردیت خوبی نداشته باشید و یا تازه وارد کانادا شده باشید معمولا از شما یا پیش پرداخت (Down Payment) دریافت خواهد شد و یا نمایندگی از شما ضامن (Guarantor) خواهد خواست.
  • در کنار هزینه های ماهانه Lease یا Finance خودرو، شما بایستی هر ماه هزینه بیمه خودرو خود را نیز پرداخت کنید. هزینه بیمه در شهر تورنتو نسبت به بقیه شهرهای کانادا بیشتر است.
  • هزینه بیمه به فاکتورهای بسیاری مانند آدرس محل زندگی، تصادفات قبلی، تعداد تصادفات در محدوده ای که سکونت دارید، نوع گواهینامه شما، نوع خودروی شما و عوامل بسیاری تاثیر دارد. ممکن است با تغییر آدرس منزل هزینه بیمه ماشین شما کاهش و یا افزایش چشم گیری داشته باشد.
  • اگر تمایل ندارید خودروی به روز و جدید را Lease کنید می توانید خودروهای 2 یا 3 سال گذشته را نیز اجاره کنید. در واقع شما می توانید خودرو را از افرادی که قبلا خودرو را Lease کرده اند اجاره کنید. به این کار انتقال اجاره خودرو و یا Lease Takeover گفته می شود.
  • اگر قصد دارید خودرو را دست دوم بخرید نیز می توانید خودرو های دست دوم را به صورت نقد یا اقساطی و از نمایندگی های کمپانی های خودرو سازی و یا نمایشگاه های خودرو شخصی خریداری کنید.

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!