جزئیات کامل در مورد دانشگاه وسترن انتاریو

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل در مورد دانشگاه وسترن انتاریو را شرح دهیم. دانشگاه وسترن انتاریو (WUO)؛ که در سال 2012 برند خود را با عنوان “Western University” معرفی کرد، و معمولاً به طور خلاصه “وسترن” نامیده می­شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر London استان انتاریوی کانادا است. پردیس دانشگاهی اصلی آن که حدود 455 هکتار مساحت دارد، توسط منطقه مسکونی و همچنین رودخانه تامس که در بخش غربی قرار دارد احاطه شده است. این دانشگاه دارای 12 دانشکده و کالج وابسته می­باشد. و عضوی از  مجموعه U15   ( گروهی از دانشگاه­های تحقیقاتی متمرکز در کانادا) نیز است.

دانشگاه وسترن در 7 مارچ 1878 توسط “آیزاک هلموث” با عنوان “دانشگاه وسترن لندن انتاریو” تأسیس شد. این دانشگاه با دانشگاه ” horon university” که در سال 1863 تأسیس شده بود، متحد شدند. چهار رشته تحصیلی این دانشگاه شامل: هنر، الهیات، حقوق و پزشکی بود. در سال 1908، دانشگاه وسترن لندن انتاریو رسماً به دانشگاهی غیرمذهبی تبدیل شد. و در ابتدای سال 1909، با چند کالج مذهبی متحد شد. این دانشگاه پس از جنگ جهانی دوم به طور متدوام پیشرفت کرد، تا جایی­که چندین دانشکده و کالج به آن ملحق شدند.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن یک دانشگاه مختلط، با بیش از 24000 دانشجو و 306000 فارغ ­التحصیل زنده در سراسر جهان است. عملکرد این دانشگاه توسط­ چندین نشریه شامل: رتبه ­بندی دانشگاهی جهانی دانشگاه­ها، رتبه ­بندی دانشگاهی جهانی آموزش عالی تایمز، رتبه ­بندی دانشگاهی جهانی کیو-اس و رتبه­ بندی دانشگاهی جهانی یو-اس نیوز. ورد، رتبه­ بندی شده است. این دانشگاه فارغ­ التحصیلان سرشناسی چون مقامات دولتی، چهره­ های علمی، سران تجارت، برندگان جوایز نوبل و رودز اسکولار و افراد شاخص دیگری را نیز آموزش داده ­است. تیم ورزشی دانشگاه وسترن با نام “ماستنگ­های وسترن” در مسابقات U SPORT در دانشگاه انتاریو به رقابت می­پردازند.

پردیس دانشگاهی (Campus)

دانشگاه وسترن انتاریو در شهر لندن استان انتاریو و در انتهای جنوب غربی بزرگراه Quebe City-Windsor Corridor  واقع شده است. قسمت عمده پردیس دانشگاهی در مجاورت منطقه مسکونی و قسمت غربی رودخانه تامس است. خیابان وسترن مسیر اصلی اتصال جنوب به شمال است. پردیس دانشگاهی مرکزی، که محل استقرار بیشتر خوابگاه­ های دانشجویی و دانشکده ­هاست تقریباً 170.8 هکتار مساحت دارد.

خوابگاه ­های دانشجویی بیشترین ساختمان­ها در این منطقه هستند، که 31 درصد از کل ساختمان­ها را تشکیل می­دهند. تسهیلات آموزشی و تحقیقاتی از این نظر در رتبه دوم قرار می­گیرند و تقریباً 28 درصد از کل ساختمان­ها را شامل می­شوند. عمده این تسهیلات با اهداف تحقیقاتی به کار می­روند و 48 درصد از تسهیلات آموزشی و تحقیقاتی را شامل می­شوند. تقریباً 27 درصد از تسهیلات آموزشی و تحقیقاتی شامل کلاس­ها می­شوند و 24 درصد باقیمانده، آزمایشگاه ­ها هستند.

توسعه پردیس دانشگاهی وسترن از دهه 1920 آغاز شد. بیشتر ساختمان­های اولیه دانشگاه دارای طراحی گوتیک هستند. ساختمان اصلی وسترن که در سال 1934 طراحی شده، ثابت کننده این موضوع است. پردیس دانشگاهی به توسعه خود ادامه داد، تا اواخر دهه 1960 که طراحی انجمن طراحی گوتیک را لغو و سبک طراحی بروتالیست و مدرنیست را پیش گرفت. در سال 2000 طراحی پردیس دانشگاهی مرکزی و تنها ساختمان­های علمی آن دوباره طراحی شد و برای این کار از رأی­گیری استفاده شد. این طرح University College Hill را در مرکز کانونی دانشگاه قرار داد، که نقطه اتصال قسمت پایین­تر پردیس دانشگاهی با South Valleyf بود. پردیس اصلی در سال 2006 برای حفظ و بازسازی ساختمان­های با طراحی گوتیک، دوباره بازسازی شد. نیروگاه وسترن قدیمی­ترین ساختمان در این پردیس دانشگاهی است که در سال 1922 تأسیس شده است. قدیمی­ترین ساختمان علمی در این پردیس، University College و ساختمان­های علوم فیزیک و نجوم است. کلنگ­زنی هر دو ساختمان در سال 1922 صورت گرفت و در سال 1924 ساخت آنها پایان یافت. ساختمان­های فیلم و پرستاری جدیدترین ساختمان­های علمی این پردیس هستند، که در سال 2017 افتتاح شده­اند. ساختمان تحقیقات میان­رشته­ای وسترن یا WIRB، جدیدترین ساختمان این پردیس و میزبان تحقیقات هنری، علوم عصب­ شناسی شناختی، انستیتوی مغز و ذهن، انستیتوهای BrainsCAN و همچنین Rotman در زمینه فلسفه است.

تسهیلات و اقامتگاه دانشجویی

پردیس اصلی دانشگاه وسترن انتاریو، 9 خوابگاه در اختیار دانشجویان سال اولی تا سال آخری قرار می­دهد. در سپتامبر 2015، حدود 23.49 درصد از دانشجویان این دانشگاه ساکن در خوابگاه­ها هستند، که 78.69 درصد آنها دانشجویان ترم اولی هستند. هر کدام از خوابگاه­ها به طور جداگانه انجمن دارد، که کنترل امور آن خوابگاه را در دست دارند. ساختمان خوابگاه­ها بعضاً به سبک سنتی به صورت اتاق اتاق، سوییت ساز و یا ترکیبی از هردو سبک ساخته شده ­اند.

دانشگاه وسترن

خوابگاه ­های سبک سنتی شامل Delaware Hall, Medway-Sydenham Hall, Saugeen-Maitland Hall است. خوابگاه ­های سوییت ساز شامل Alumni House, Elgin Hall, Essex Hall, London Hall است. و دیگر خوابگاه­ها شامل Perth Hall و Ontario Hall است. Alumni house و London Hall محل اقامت دانشجویان ترم بالایی است. بزرگترین خوابگاه این دانشگاه Saugeen-Maitland Hall است، که 1252 دانشجوی ترم اولی را اسکان داده­ است. کوچکترین خوابگاه نیز Alumni House است، که 224 دانشجوی ترم بالایی را اسکان داده­است. دانشگاه وسترن علاوه بر این خوابگاه­ها 3 آپارتمان نیز برای دانشجویان ترم بالایی و فارغ­التحصیلان در نظر گرفته ­است. آپارتمان­ها شامل Bayfield Hall است که 299 واحد یک­خوابه دارد؛ آپارتمان Beaver& Ausable Hall دارای 99 واحد دو­خوابه و Lambton Hall که دارای 150 واحد دو­خوابه است.

مرکز اجتماعات دانشگاه؛ به عنوان مرکز فعالیت دانشجویی و همچنین مرکزی برای انجام فعالیت­های اجتماعی، فرهنگی، سرگرم ­کننده و تفریحی دانشجویان به حساب می ­آید. مرکز اجتماعات دانشگاه شامل دفاتر اداری سازمان­های دانشجویی شامل: واحد دانشجویان کارشناسی، انجمن دانشجویی دانشگاه، واحد دانشجویان فارغ­ التحصیل و همچنین انجمن فارغ ­التحصیلان است. به علاوه، مرکز اجتماعات دانشگاه دارای چندین فروشگاه موادغذایی و غذاخوری، باشگاه و اتاق­های مطالعه است.

پایداری محیط­ زیست

پایداری محیط زیست در پردیس دانشگاهی، توسط رئیس انجمن پایداری محیط­ زیست مدیریت می­شود. این انجمن برنامه­ های علمی و تحقیقاتی دانشگاه­ها را با به کارگیری روش­های محوطه­ سازی بوم­شناختی، حفظ فضای سبز و تسهیلات ساختمانی متناسب با بهره­ وری انرژی به سمت پایداری محیط­ زیست هدایت می­کند.

دانشگاه وسترن همانند دیگر اعضای انجمن دانشگاه­های انتاریو، در سال 2009 پیمانی را تحت عنوان انجمن جهان سبزتر دانشگاه­های انتاریو با هدف تبدیل پردیس دانشگاهی به الگوی مسئولیت­ پذیری در قبال محیط­ زیست را امضاء کرد. دانشگاه وسترن همچنین پیمان Talloires Declaration  را که برای رئسای رده بالای آموزش­عالی طراحی­ شده­است را امضاء کرد. پردیس دانشگاهی رتبه ب از محیط ­زیست پایدار برای گزارشات پایداری محیط­ زیست در دانشکده ­ها را در سال 2011 دریافت کرد.

مدیریت

مدیریت دانشگاه توسط هیئت مدیره و شورای دانشگاه صورت می­گیرد. شورای دانشگاه، اولین بدنه مدیریتی دانشگاه است که توسط تصویب­ نامه دانشگاه وسترن در لندن انتاریو در سال 1878 تأسیس شده­است. اما هیئت­ مدیره دانشگاه بعداً در سال 1892 تشکیل داده­ شد. این هیئت­ مدیره مسئولیت مدیریت امور دانشگاه مانند امور مالی را بر عهده دارد. هیئت­ مدیره دانشگاه شامل رئیس دانشگاه، رئیس هیئت­ مدیره، شهردار شهر Middlesex و دبیر هیئت ­مدیره می­باشد. هیئت­ مدیره همچنین شامل 26 عضو دیگر است که توسط اعضای انجمن دانشگاه که اینان خود منتخب دانشجویان هستند، انتخاب می­شوند.

شورای دانشگاه مسئول سیاست­گذاری امور دانشگاه است. این شورا متشکل از 20 مدیر، یک رئیس، معاون دانشگاه، رئیس هر دانشکده و کتابخانه در دانشگاه و دبیر شورا است. شورای دانشگاه شامل 46 عضو منتخب هر دانشکده، 18 دانشجو و 9 عضو از کالج­های وابسته به دانشگاه است. این شورا همچنین 9 عضو دیگر از انجمن­های دانشگاه دارد. در مجموع، شورای دانشگاه 103 عضو دارد، که 102 عضو آن انتخاب می­شوند؛ و 10 تا 13 مقام رسمی بر آن نظارت می­کنند. رئیس شورا و معاونت آن در واقع بواسطه نقش هدایتی که در امور آموزشی و غیرآموزشی دانشگاه دارند، عملکرد اجرایی دارند. “آمیت چاکما”، دهمین رئیس دانشگاه از یک جولای 2009، ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت. رئیس دانشگاه به عنوان عضو افتخاری و در واقع رئیس نمادین دانشگاه عمل می­کند. رئیس پیشین دانشگاه جان تامسون بود، که از سال 2008 ریاست دانشگاه را به عهده داشت. “جوزف روتمن” رئیس بعدی دانشگاه بود که در طول دوران ریاستش در سال 2015 از دنیا رفت. رئیس کنونی دانشگاه “جک کویین” است، که از 22 اکتبر 2015 بر صندلی ریاست نشسته­است.

مؤسسات وابسته

دانشگاه وسترن انتاریو سه کالج وابسته دارد. کالج Brescia که یک کالج دخترانه کاتولیک محور است، که تنها کالج دخترانه باقیمانده در کانادا می­باشد. این کالج در سال 1919 تحت توافقنامه­ های که با دانشگاه وسترن صورت گرفت، تأسیس شد و در سال 1925 پردیس دانشگاهی­اش به پردیس مرکزی دانشگاه وسترن منتقل شد. کالج Huron که در سال 1863 تأسیس و در سال 2000 به نام کنونی­اش درآمد. این کالج در سال 1878، توسط قانون ایالتی وسترن مجوز داده­شد. هر دو این کالج­ها، توسط مقام مذهبی “ایزاک هلموث” نظارت می­شود. کالج Huron در سال 1951 به مکان کنونی­اش انتقال پیدا کرد. کالج King در سال 1954 به عنوان کالج کاتولیک محور لیبرال تأسیس شد. هرچند که این کالج با عنوان کالج مسیحیت تأسیس شد؛ بعداً در سال 1966 نامش را به کالج King  و به کالج وابسته به دانشگاه King در سال 2004 تغییر داد. باوجود اینکه این دانشکده­ ها پایه و اساس مذهبی دارند، اما هیچگونه سخت­گیری در مورد مذهب و اعتقادات دانشجویان ندارد.

علاوه بر سه کالج وابسته به دانشگاه، وسترن همچنین دارای مؤسسه Peter Seminary است، که وابسته به کالج King می­باشد. این مؤسسه در سال 1912 و با عنوان Roman Catholic Diocese of London تأسیس شد. پردیس­های این مؤسسات در شرق خیابان رچموند در پردیس مرکزی دانشگاه واقع شده­است.

دانش­ آموزانی که در این کالج­ها ثبت­ نام کرده­اند، می­توانند از کلیه تسهیلات دانشگاه و حتی خدمات ورزشی و تفریحی و تمام انجمن­ های آن بهره ببرند. فارغ­التحصیلان این کالج­ها مدرک دانشگاه وسترن را دریافت می­کنند. منبع کتابخانه دانشگاه وسترن، سه کتابخانه موجود در کالج­ های وابسته به دانشگاه است؛ که کتابخانه مؤسسه Seminary از طریق کاتالوگ کتابخانه بین دانشجویان وسترن مشترک است. این مؤسسات وابسته خود دارای پردیس، خوابگاه و تسهیلات آموزشی هستند. با این وجود، انتخاب بین ثبت نام در خود دانشگاه وسترن و یا یکی از مؤسسات وابسته به آن بر عهده متقاضیان است.

رتبه­ بندی

رتبه­ بندی جهانی

201-300 ARWU World
214 QS World
190 Times World
276 U.S News& World Report Global

رتبه­ بندی در سطح کانادا

10-12 ARWU National
8 QS National
8 Times National
11 U.S News& World Report National
7 Maclean Medical/Doctoral
6 Maclean Reputation

دانشگاه وسترن انتاریو یکی از برترین دانشگاه ­های کانادا بر اساس رتبه­ بندی­ های جهانی و کانادایی است. در سال 2019، رتبه­بندی QS World University به وسترن رتبه 214 جهان و 8 کانادا را اعطاء کرد. رتبه­بندی Academic Ranking of World Universities (ARWU) سال 2018، رتبه 201-300 جهان و 10 تا 12 کانادا را به این دانشگاه اختصاص داد. بر طبق رتبه­بندیU.S News&World Report  سال 2019، وسترن رتبه 276 جهان و 11 کانادا را کسب کرد. در سال 2019،   Times Higher Education World University Rankingرتبه 190 جهان و 8 کانادا را به دانشگاه وسترن اختصاص داد. در همان سال، وسترن رتبه 8 کانادا را بر اساس رتبه­ بندی Maclean بدست آورد. دانشگاه وسترن از سال 2006 به اختیار خود در تحقیقات Maclean شرکت کرده­ است.

دانشگاه وسترن

چندین مورد از رشته ­های تحصیلی دانشگاه وسترن نیز به طور جداگانه در رتبه ­بندی­های مختلف شرکت داده ­شده اند. در رتبه­ بندی Times بر اساس علوم سلامت و پزشکی، این دانشگاه رتبه 99 جهان و 7 کانادا را بدست آورد. در رتبه ­بندی Maclean  سال 2013 کانادا در رشته حقوق متعارف، کالج حقوق وسترن رتبه 9 کانادا را بدست آورد. در رتبه ­بندی QS سال 2017، دانشگاه وسترن در رشته علوم اجتماعی و مدیریت رتبه 91 جهان و 4 کانادا را بدست آورد. در رشته اقتصاد و بازرگانی، رتبه­ بندی U.S News& World Report  سال 2017 رتبه 94 جهان و 6 کانادا به دانشگاه وسترن تعلق گرفت. دانشگاه وسترن همچنین به خاطر میران بالای استخدام فارغ­ التحصیلانش مورد توجه است. بر اساس پژوهشی که در سال 2011 توسط نشریه Mines Paris Tech صورت گرفت، از نظر استخدام فارغ ­التحصیلان به عنوان مدیر اجرایی در شرکت­های عضو Fortune 500، دانشگاه وسترن رتبه­ ی 92 جهان و رتبه 4 کانادا را مشترکاً با Universite de Montreal  بدست آورد. در پژوهش دیگری که بر اساس میزان استخدام فارغ ­التحصیلان توسط New York Times و در اکتبر 2011 صورت گرفت، زمانیکه از CEOs و مقامات دانشگاهی خواسته شد تا بهترین دانشگاه ­ها را انتخاب کنند، دانشگاه وسترن مقام 121 جهان و 7 کانادا را کسب کرد.

Western Richard Ivey School of Business نیز براساس رتبه ­بندی ­های بین ­المللی جایگاه خوبی بدست آورده­ است. در رتبه­ بندی Bloomberg L.P سال 2016 در رشته ام-بی-ای دانشکده­ های تجارت امریکایی، Ivey رتبه اول کانادا و دهم در بین دانشکده ­های خارج از ایالت متحده را بدست آورد. در رتبه­ بندی Financial Times  سال 2017؛ بر اساس رشته ام-بی-ای، دانشکده تجارت Ivey رتبه 94 جهان و دوم کانادا را بدست آورد. دانکده تجارت Ivey در رتبه­ بندی­ های کانادا نیز جایگاه خوبی دارد. در رتبه­ بندی Maclean سال 2017 بر اساس رشته تجارت، رتبه 4 را در کانادا دارد. در رتبه­ بندی Eduniversal سال 2016، Ivey رتبه 7 کانادا را بدست آورد. در همان رتبه­ بندی، این دانشکده یکی از 7 دانشکده تجارت کانادایی بود، که عنوان 5 دانشکده تجارت برتر براساس Eduniversal را بدست آورده­ است.

تحصیلات بین­ المللی

دانشگاه وسترن انتاریو، برنامه­ های مهاجرتی و آموزشی متنوعی ارائه می­دهد. هر ساله بیشتر از چهارصد دانشجو به عنوان دانشجوی خارجی و تعداد بیشتری دانشجوی کارشناسی که به این دانشگاه انتقالی گرفته ­اند، از سراسر جهان به دانشگاه وسترن انتاریو وارد می­شوند. برنامه­ های ویژه دانشجویان بین­ المللی، فرصت تحصیل در بیش از 85 مؤسسه مختلف در بالغ بر 25 شهر را به آنها می­دهد.

برنامه بورسیه تحصیلی

برنامه بورسیه تحصیلی برای هر دانشجویی به صورتی طراحی شده است که؛ دانشجویان را برای مدیریت مؤثر؛ چه به صورت فردی و چه گروهی، آموزش می­دهند. این برنامه ­ها به سه دسته تقسیم می­شوند: رهبری فردی، رهبری گروهی و رهبری اجتماعی. برای کسب موفقیت­آمیز رتبه لازم به صورت فردی باید حداقل 5 مورد از این 7 الگو را تکمیل کرد.

بعد از تکمیل این مورد؛ دانشجویان یک فرم اتمام دوره، که توسط رئیس دانشگاه امضاء شده ­است را دریافت می­کنند.

 

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

 

error: Content is protected !!