جزئیات کامل در مورد دانشگاه کوئینز

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل در مورد دانشگاه کوئینز را شرح دهیم.دانشگاه کوئینز یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر کینگ استون KINGSTONE  استان انتاریوی کاناداست؛ که در 16 اکتبر  سال 1841 با حکم سلطنتی ملکه ویکتوریا به صورت رسمی تأسیس شد. این دانشگاه 26 سال قبل به صورت غیر رسمی در کانادا افتتاح شده و مالک  بیش از 1400 هکتار زمین در سراسر انتاریو و قلعه­ی هرسمانکس در شرق ساسکس انگلیس است. دانشگاه کوئینز متشکل از دوره های کارشناسی- کارشناسی ارشد – هیئت­های علمی رشته ­های مختلف – و دانشکده هاست. کلیسای اسکاتلند در سال 1841 با اجازه نامه­ ی سلطنتی از طرف ملکه­ ویکتوریا، دانشکده­ ی کوئینز را بنا نهاد.

در 7 مارس 1842، اولین کلاس­ها با 13 دانشجو و 2 استاد در زمینه­ی الهیت برگزار شد. کوئینز اولین دانشگاه غرب استان­های ساحلی بوده که در سال 1869 شروع به پذیرش زنان و تشکیل یک جامعه ­ی دانشجویی کرده است. در سال 1883 یک دانشگاه پزشکی زنان تحت نظر کوئینز تأسیس شد. در سال 1888 دانشگاه کوئینز با گسترش و ارائه واحدهای درسی به اولین دانشگاه کانادایی پیشرو دراین زمینه تبدیل شد .

دانشگاه کویینز

در سال 1912، کوئینز خود را از سلطه و نفوذ کلیسای پروبیتاریان (پروتستان) آزاد ساخت و با نام فعلی قانونی حال حاضر خود دوباره باز گشایی شد. بر طبق آیین نامه و در سال 1996، یک اسم فرانسوی برای این دانشگاه در نظر گرفته شده بود. کوئینز یک دانشگاه مختلط با بیش از 23000 دانشجو و بیش از 131.000 فارغ التحصیل قابل توجه در سرتاسر جهان؛ شامل فارغ التحصیلان فعال  در حوزه­ های دولتی دنیای تجارت و برندگان جایزه و بورس در حوزه­ های دولتی- دنیای تجارت و 57 برنده­ ی جایزه و بورسیه رود است.

پردیس دانشگاهی (campus)

در شهر کینگ استون انتاریو، پردیس اصلی این دانشگاه با دریاچه انتاریو و کینگ استون در جنوب هم مرز است. از زمان اتمام این مجموعه در سال 1905، گرنت هال Grant Hall به عنوان نشان اختصاصی این دانشگاه شناخته می­شود. این دانشگاه با بیمارستان کوئینز استون و پارک شهر در غرب منطقه­ ی مسکونی به نام محله­ ی دانشجویان کینگ استون و محوطه­ ی دانشگاه در همه جهات همجوار است.

این دانشگاه از طریق تملک تدریجی زمین­های شخصی اطراف دانشگاه به مساحت فعلی 40 هکتار رسید. و بزرگترین دانشگاه زمیندار باقی مانده است. بعللاوه پردیس اصلی درکینگستون صاحب چندین ملک دیگر در اطراف کینگستون و همچنین در شهرستان فرمتناک مرکزی(Central Frontenac) – دریاچۀ ریدئو (Rideau Lakes) شرق ساسکس انگلیس است. این دانشگاه در زمین­های مادری آناشینابی(Anishinaabe) (یک قبیله قدیمی)  واقع شده است.

ساختمان­های دانشگاه کوینز، از نظر قدمت نیز بسیار متفاوتند. مانند ساختمان سامر هیل که در سال 1839 و ساختمان جدید پزشکی کوینز که در سال 2011 ساخته شده­اند و همچنین ساختمان گراند هال که در سال 1905 تکمیل شد و به عنوان ساختمان اصلی و شاخص این دانشگاه شناخته می­شود. که اسم آن بر گرفته از هفتمین مدیر این مجموعه با نام (ریورند جورج مونرو گرنت) است. این ساختمان میزبان کنسرت­ها، برگذاری دفاعیه پایان نامه دانشجویان و انواع ارائه ­ها – امتحانات و گردهمایی­هاست. این دو ساختمان که جزء مکان­های تاریخی کانادا هستند، توسط دانشگاه مدیریت می­شوند.

بیمارستان عمومی کینگستون، قدیمی­ترین بیمارستان جراحی عمومی در کاناداست. ساختمان رزالین که در شرق قسمت غربی پردیس واقع شده، مرکز دانشگاه دونالد گوردن است. کتابخانه مهندسی علمی و کلکسیون کمیاب و مخصوص دبلیو. دی جوردن هردو در کتابخانۀ  داگلاس قرار دارند.

کتابخانه­ های دانشگاه کوینز شامل شش پردیس و کتابخانه و آرشیو در شش ساختمان ویژه که شامل 2 میلیون وسایل فیزیکی و 400.000 منابع الکترونیکی شامل کتاب­های الکترونیکی و سر فصل­های سریالی- دیتا بیس­ها هستند. بودجه کتابخانه در سال 2007- 2008 مبلغی حدود  18/1 میلیون دلار بودجۀ دولتی و  9/8 میلیون دلار بودجۀ وقفی بوده است. این کتابخانه ­ها  عبارتند از: کتابخانه­ ی علم سلامت براکن، کتابخانۀ آموزشی ، کتابخانه حقوق لدرمن و کتابخانۀ اجتماعی و انسانی استافر و کتابخانۀ علمی مهندسی، آرشیو کتاب­های کمیاب دبلیو. دی گوردن از امکانات مشترک محیطی تحت عنوان کتابخانه داگلاس استفاده می­کنند.

از سال 1981 آرشیو داشنگاه کویینز در سالن کتلین راین جا گرفته ­است. این آرشیو به علاوۀ آرشیوهای شهر کینکستون کتلین، رین هال مراقبت و مدیریت می­شوند. که دسترسی به اطلاعات و سابقۀ تاریخی دانشگاه را نیز میسر می­سازد.

دانشگاه – موزه آموزشی زمین شناسی این مجموعه، شامل کلکسیون 10.000 تکه­ای سنگ­های معدنی و 865 فسیل به علاوۀ یک مدل زمین شناسی از منطقۀ کینگستون است. این موزه عمدتاً جهت بازدید گروه ­های علاقه­مند به دانش طبیعت و به عنوان یک موزه زمین شناسی آموزشی در شرق آنتاریو است. ارائه همیشگی این موزه شامل دایناسورها، قدمت و عمر دایناسورها، فسیل­های حیوانات چند سلولی و… از 500 سال پیش است.

کلکسیون هنری کوئینز در مرکز هنری اگنس اترینگتن واقع شده­است. اسم این مجتمع برگرفته از نام اگنس اترینگتن، کسی که خانه ی خود را به دانشگاه واگذار کرد و دانشگاه از آن به عنوان موزه­ ی هنری وابسته به مرکز اصلی استفاده می­کند است، که در سال 1957 افتتاح و شامل 14000 اثر هنری از رامبراند و سبک­هایی نظیر اینوتیک است. یک گالری هنری نیز در سال 1994 جهت پیشرفت دانشجویان و هنرهای معاصر در این زمینه راه اندازی شد.

خوابگاه و امکانات

این دانشگاه 18 اقامتگاه دانشجویی دارد که عبارت اند از: سالن ادلاید، خوابگاه برنت، خوابگاه گوردون، سالن بروکینگتن، خوابگاه هارکنس برای دانشجویان کارشناسی ارشد، آپارتمان جان اوور، سالن لگت، سالن لئونارد، خوابگاه مک نیل، سالن موریس، خوابگاه اسمیت، سالن ویکتوریا، سالن والدرون، سالن واتس وسالن جین رویس؛ که بزرگترین آنها سالن ویکتوریاست، که در سال 1965ساخته و نزدیک به 900 دانشجو ظرفیت دارد. در سپتامبر 2010،  83% دانشجویان ترم اول در این خوابگاه ساکن بودند، که حدود 26% از آنها دانشجوی دوره­ ی کارشناسی بودند. این اقامتگاه ­ها توسط دو گروه مدیریت و معرفی می­شدند؛ خوابگاه پردیس اصلی و جین رویس که در قسمت غربی پردیس واقع شده است. آنها مسئول ارائه­ ی خوابگاه ­های وابسته- سرویس­های پذیرایی، مدیریت رویدادها و برنامه ­ها و حمایت جامعه­ ی خوابگاهی دانشجویان هستند.

در سال 2013، این دو اقامتگاه ادغام شده و یک سازمان حمایت از دانشجویان ساکن در خوابگاه را به نام رساک تشکیل شد. این مؤسسه هفت مدیر اجرایی، 17 مدیر خوابگاه و 27 خدمه و تعمییرکار و… استخدام کرد. این سازمان همچنین بیش از 100موقعیت کاری داوطلبی مانند: نماینده سازمان و کارآموزی اجرایی دارد.

در سال 2013، جامعه­ ی امور خوابگاه ­ها یک برنامه جهت تشخیص کامل  و دقیق گسترش رفتار مثبت در خوابگاه وشناخت افرادی که نیاز به کمک دارند شکل گرفت. به این افراد یک گواهی و کمک هزینه تعلق می­گرفت. مرکز زندگی دانشجویی محلی برای رفت و آمد، گفت وگو، تعامل فرهنگی، سرگرمی­ها و فعالیت­های تفریحی آنان نیز هست. که شامل ساختمان­های جان دتاش، کاروتر هال، گرو هاوس، براون هال، مک گیلوری و ژورنال هاوس می­باشد. و قسمت غیر ورزشی کوئینز نیز بود. این ساختمان­ها جمعاً حدود 15.500متر مربع از فضای مجتمع کوئینز که شامل دفاتر کار و محل کار که در اشغال دانشجویان و سازمان هاست، و خود شامل: جامعه فارغ­التحصیلان و دانشجویان کارشناسی، جامعه ­ی دانشجویان کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی، به علاوه فروشگاه­ هایی مانند: سوپرمارکت­ها، فست فود ها و … است. این دانشگاه 21 اغذیه فروشی در سراسر پردیس دانشگاهی، به علاوه 3 سالن بزرگ و مجهز غداخوری دارد.

تسهیلات خارج از پردیس دانشگاهی

دانشگاه کوئینز دارای تسهیلاتی در محدوده شهر کینگ استون است، که یکی از آنها یک پردیس دوم است؛ که با نام پردیس غربی شناخته می­شود. این پردیس 27 هکتاری در دو کیلومتری غرب پردیس اصلی واقع شده است؛ و در سال 1969به مجموعه پیوسته است. این پردیس، دو خوابگاه و امکاناتی نظیر سالن آموزشی، آزمایشگاه مهندسی و چندین ساختمان ورزشی مانند؛ استادیوم یادبود ریچاردسن دارد. در می 2007، دانشگاه سالن ایزابل بدر را جهت ارائه ­ی کارهای هنری در کینگ استون ارتقاء داد. این سالن جدید هنری، در سال 2014 افتتاح شد. که دانشگاه یک ساختمان تحقیقاتی در کنار رودخانه ریدئو استان انتاریو، که با نام ساختمان بایو لوژیکال دانشگاه کوئینز شناخته می­شود نیز دارد. در طی سال 1950 زمین این ساختمان چیزی بیش از 3.000 هکتار از زمین­های مسکونی غرب انتاریو و قطعه­ هایی از زمین­های حفاظت شده­ ی وابسته به کانادا را در اختیار داشت.

کوئینز همچنین بر طبق توافقنامه ­ای که با نولیس کینگ دارد، 20.000 هکتار زمین در کنار مجتمع تحقیقاتیش جهت گسترش این مجموعه در کینگ استون مالک می­شود. این توافق­نامه بخشی از طرح افتتاح پارک دانشگاه کوئینز – یک پارک تکنولوژی تازه ساز واقع در گوشه­ ی خیابان پرنسس و کانسژن است. دارایی حاصله، حدود 5.3 میلیون دلار بوده و 21 میلیون دلار کمک هزینه و اهدایی سران انتاریو به دانشگاه کوئینز است، که در بهار گذشته جهت پیشروی در این پروژه­ ی جدید محلی آر. دی و مدل مکانی آن تعلق گرفت.کوئینز حدوداً  7/900 متر مربع از ساختمان آر. دی نولیس برای همگام سازی و هدایت امکانات پروژه تحقیقاتی که دارای شرکای تحقیقاتی و گروه­ های کوچک و متوسط با هدف تحقیقات و تعامل با دانشگاه کوئینز است، اجاره داده است.

بقیۀ بودجه تخصیص یافتۀ دولتی از اهداف بعدی گسترش پروژه­ ی پارک تکنولوژی برای تبدیل زمین­های بی­استفاده به یک زمین کاربردی جهت گسترش تجارت و معاملات هدایت می­شود. سازمان تحقیقات بین­المللی BISC واقع شده در قلعۀ هرست مانکس در شرق ساسکس انگلیس که توسط فارغ التحصیلان آلفرد بدر در سال 1993 به کوئینز واگذار شد، مدیریت می­شود.

این سازمان به صورت آموزشی کاملاً با کوئینز هماهنگ است؛ اگر چه وابستگی مالی ندارد. و هدف آن آماده سازی و گسترش یک برنامه برای دانشجویان دوره کارشناسی که به سمت تحصیلات تکمیلی در انگلیس، اروپا و اتحادیۀ اروپا و دیگر مقاطع حرفه­ای تمایل و یا گرایشات تحصیلی خاصی دارند، است. همچنین یک مکان برای برگزاری کنفرانس­ها، جلسات و تعامل میان دانشجویان کارشناسی ارشد بین­الملل است؛ و همچنین دیگر محققیق مسئول تحقیقات، در انگلیس و اروپا و دانشجویان تحصیلات عالیه و بستر اجتمایی و فرهنگی برای انجمن­های محلی از این قلعه استفاده می­شود. فرصت تحصیلی در این سازمان محدود به دانشجویان کوئینز نیست. کوئینز یک توافق نامۀ بورس با کانادا و دانشگاه ­های خارجی نیز دارد.

محیط زیست و اتحادیه ­ها

دفتر اتحادیه ­های کویینز در سال 2008 افتتاح شد و وظیفۀ آن ایجاد و اطلاع رسانی در مورد مسائل محیط زیستی است. این دفتر توسط مدیر اتحادیه­ هایی که در همکاری با دانشگاه، گروه ­ها و انجمن­های خارجی و دولت است، هدایت می­شود. در سال 2009 و با امضای مسئولان دانشگاه آنتاریو به توافق نامۀ دنیای سبزتر، کوئینز نیز متعهد شد که پردیس آن را به یک مدل محیطی تبدیل کند. کوئینز دومین دانشگاه آنتاریوست، که حکم تغییرات کلی دانشگاه و کالج­ها برای کانادا را درسال 2010 امضاء کرد. پردیس این دانشگاه درجه کیفی B  را از طرف مؤسسه اتحاد در سال 2010 در کارنامۀ خود دارد.

مدیریت

سیستم آموزشی کوئینز به 10 قسمت مؤسسات دورۀ کارشناسی، کارشناسی ارشد، تحصیلات تکمیلی، دانشکده ­ها و غیره تقسیم می­شود. مدیران دانشگاه از طریق هیئت امنا مجلس سنا و مجلس دانشگاه انتخاب می­شوند؛ که هر سه تحت حکم سلطنتی در سال 1841 شکل گرفته­اند. هیئت امنا مسؤل اداره دانشگاه، مدیریت اموال و املاک، تجارت، درآمد، بازده و معاملات است. مسئولیت­های اضافی هیئت امنا شامل تنظیم تقویم برنامه ریزی دانشگاه نظم و رسیدیگی ریاست دانشکده است. این هیئت 34 عضو دارد که 33 تن از آنها توسط اعضای مختلف محفل های گونانگون دانشگاه از جمله انتخاب توسط نمایندۀ جامعل دانشجویی است.

تنها نمایندۀ منصوب شونده در دانشگاه کوئینز، رئیس دانشکده الاهیات آن است. مجلس سنا نیز مسئول تمام تصمیم گیری­های آکادمیک مؤثر بر عملکرد آن، به عنوان یک سیستم یک پارچه است، مانند نظم دانشجویان. این مورد شامل 17 موقعیت اصلی مدیر، معاون، معاون دانشگاه و نایب رئیس هر دانشکده، ارشد دانشجویان، معاون دانشکده و نایب معاون و رئیس بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و انجمن اساتید است.

سنا همچنین شامل 55 عضو انتصابی و انتخابی دیگر نیز است، که این نیز توسط انجمن­ های مختلف دانشگاه انتخاب می­شوند، مانند نمایندۀ جامعۀ دانشجویی. دفتر اکثر این مدیران در ساختمان گوردون هال جای گرفته است. بر طبق اجازه نامۀ سلطنتی سال 1841 با ارتقاء این دانشگاه، مجلس دانشگاه که ترکیبی از هیئت امنا و مجلس سناست، با همان عضو انتخابی تآسیس شد. این مجلس در زمینه­ مشورت و مسائل مربوط به سفارت و دانشگاه و انتخاب رئیس دانشگاه مسئول است. و همچنین این مجلس به طور مستقیم در مدیریت دخالت ندارد. این مجلس ممکن است مواردی که به بهبود و ارتقاء کوئینز کمک می­کند را، در قالب پیشنهاد به سنا و به هیئت امنا ارائه دهد. این مجلس سالی یک بار در ماه می جلسه دارد.

رئیس دانشگاه بالاترین مقام دانشگاه است. این مقام در سال 1874 و اولین بار در سال 1877 اشغال شد. در سال 1882 بعد از بهبود و اصلاح آن با اجازۀ سلطنتی یک شخص توسط مجلس هر 3 سال یکبار برای مقام ریاست انتخاب می­شود. مگر این که بیش از یک کاندید وجود داشته باشد. که در این صورت انتخابات بین دانشجویان کارشناسی ارشد کوئینز برگزار می­شود. معاون تحت اختیار هیئت امنا و سنا مانند یک مدیر اجرایی وظیفۀ نظارت و مدیریت مسائل دانشگاهی و مسئول کارکنان مدرس و غیره است. از سال 1974 معاون به صورت دوره­ های چهار سالۀ تجدید پذیر منصوب می­شود. دستور رسمی انتصاب معاون تحت امر فرمان سلطنتی و هیئت امنا است. هر چند که معاونان اخیر توسط یک کمیته مشترک است، هیئت امنا و سنا اننتخاب شده­اند.

دفتر نایب رئیس توسط معاون وقت اشغال و نگهداری می­شود. در سال 1961 یک لایحه ارتقایی جهت جداسازی دفتر معاون از دفتر رئیس ارائه شد. و اولین و تنها شخصی که این دفتر را تحت عنوان دفتر نایب رئیس بدست آورد ویلیم آرشیبالد مکینتاش بود. معاون حال حاضر دنیل وولف، بیستمین معاونی است که از اول سپتامبر 2009 مشغول است. در 5 نوامبر 2018 پاتریک دین اعلام کرد که بعد از پایان خدمت وولف وظیفه ­ی وی را  از 1جولای 2019 به عهده خواهد گرفت.

دانشگاه کویینز

کشیش ارشد سومین مقام رسمی دانشگاه است و به عنوان بالا مرتبه­ترین مقام جامعه­ ی دانشجویی فعالیت می­کند. اگر چه اولین کشیش ارشد در سال 1913 دفتر را اشغال کرد، ولی این مقام و دفتر منحصراً توسط دانشجویان در سال 1969 هدایت می­شود . دانشجویان، کشیش ارشد قبلی را که سناتور گرتون الری بود، مجبور به کناره­گیری کردند. برخلاف تمام مقام­داران جامعه ­ی دانشجویی، کشیش ارشد، نماینده­ ی همه­ ی دانشجویان چه کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای دوره­ های سه ساله انتخاب می­شوند. اگرچه اگر دانشجویان صلاح ببینند، می­توانند دوره­ های آنان را به کمتر از دوسال نیز کاهش دهند. با این وجود، بدون وابستگی به بقیه ­ی مدیران دانشگاه و در همکاری با AMS  و GSPS جهت ارائه علایق دانشجویان، فعالیت و همکاری می­کنند و این امکان را به کشیش ارشد می­دهند، که به دو صورت رسمی و غیر رسمی به عنوان واسطه میان دانشجویان و مدیران دانشگاه در موضوعات مختلف مداخله کند. کشیش ارشد مانند یکی از نمایندگان جامعه­ ی دانشجویی در هیئت امنا و ناظر سنا خدمت می­کند و همچنین در مراسماتی مانند گردهمایی دانشجویان یک مقام تشریفاتی است.

دارایی

در سال تحصیلی 2011-2012 این دانشگاه درآمدی بالغ بر 947.7 میلیون دلار و خروجی 872.8 میلیون دلار علاوه بر درآمد مازاد 74.9 میلیون داراست. دو منبع بزرگ مالی این دانشگاه از شهریه ­ی دانشجویان و منابع اعطایی و دولتی است. از تاریخ 30 آوریل 2018 اعطایی این دانشگاه 1.084.486.000دلار برآورد شده است. این دانشگاه به عنوان یک سازمان خیریه آموزشی توسط آژانس درآمدی از تاریخ 1 ژانویه 1967 ثبت نامی داشته است.70% از بودجه­ ی این خیریه جهت ثبت نام و مدیریت توسط یک مؤسسه­ ی کمکی اداره می­شود. از این بودجه­ ی خیریه، 21% به تحقیقات و 8% باقیمانده به جوائز و بورسیه تحصیلی و کمک هزینه­ های دانشجویی اختصاص داده شده­اند؛ و عملیات پرداخت از خیریه نیز از طریق دانشکده­ ی الاهیات کوئینز و مرکز تحقیقات بین­المللی بدر در قلعه­ ی هرمست انکس صورت می­گیرد.

آموزشی

کوئینز یک دانشگاه تحقیقاتی و عضوی ازاتحادیه دانشگاه ­ها و دانشکده ­های کاناداست. این دانشگاه یک دانشگاه تمام وقت برای دانشجویان دوره ی کارشناسی است، که حدود 16.399 دانشجوی تمام وقت دوره­ ی کارشناسی دارد. در سال 2009 دو تا از برنامه ­های مهمی که پذیرش داشتند از علوم اجتماعی با شرکت 2863 دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت و برنامه­ ی مهندسی با حضور 3.097 دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت برگزار شدند. این دانشگاه در سال 2018،  3.232 مدرک کارشناسی ،1.142 مدرک کارشناسی ارشد، 153 دکترا ، 721 مدرک حرفه­ای برای تحصیلات تکمیلی اعطاء کرد.

 اعتبار

برطبق رتبه ­بندی دانشگاه­ ها

رتبه بندی جهانی

201-300 ARWU World
239 QS  World
251-300 Times World
371 US News & World Report

Global

رتبه بندی کانادایی

10-12 ARWU National
10 QS National
11-14 Times National
15 U.S News & world Report National
5 Maclean`s Medical-Doctoral
7 Macleans Reputation

دانشگاه کوئینز در رتبه بندی دانشگاه­ ها­ی ممتاز کاناداست. در سال 2019 QS World university رتبه بندی 239 دانشگاه و در رتبه بندی کشوری مقام دهم را بدست آورد. در سال 2018 رتبه بندی ARWU(Academic Ranking World University)  رتبه جهانی 201 از 300 را به این دانشگاه داد. در سال 2019 Times higher education World university  جایگاه 251 از 300 جهانی را و جایگاه 371 و 15 را در کانادا به این دانشگاه اعطاء کرد.Maclean  نیز امتیاز 5 جهانی و 7 کشوری را در سال 2019 به دانشگاه کوئینز اختصاص دادا. این دانشگاه درچند سال اخیر در  دنیای تجارت نیز به رسمیت شناخته می­شود و در سال 2018 Times higher education  در حوزه­ ی تجارت و اقتصاد رتبه ی جهانی 101-125 و رتبه­ ی کشوری 6-7 را به این دانشگاه اعطاء نمود.

در سال 2017 و بر طبق سیستم امتیازده ی دانشکده اقتصاد کانادایی Maclean  به دانشکده اقتصاد Stephen J.R Smith  استفن جی.ار اسمیت به این دانشگاه رتبه­ ی هفتم را در کانادا اعطاء کرد. .Eduniversal`s 2016 national rankings of bussines school امتیاز 5 را به دانشکده اقتصاد استفن، دانشگاه کوئینز اعطاء کرد. این دانشکده یکی از 5 دانشکده اقتصاد کانادایی بود، که توانست رتبه­ ی 5 را از Enduversal  دریافت کند. در سال 2016 این دانشکده از دایره­ ی تمام دانشکده­ های اقتصاد تحت نظر برنامه ی MBA (بالاترین درجه در دنیا ی تجارت) رتبه­ ی دوم در کانادا و 18 را در میان دانشکده ­های اقتصاد خارج از امریکا را در یافت کرد. در Financial ttimes`s MBA progtram  جهانی در سال 2016، کوئینز رتبه­ ی 100 جهانی و سوم کشوری را در یافت کرد. در سال 2017 سیستم MBA   رتبه­ ی 93 جهانی و سوم کشوری در زمینه­ ی اقتصاد را به کوئینز اعطاء کرد. در امریکای شمالی MBA  توسط QS  دانشکده اقتصاد اسمیت را سنجیده و در زمینه موقعیت شغلی بالاترین رتبه را دریافت کرد. در چندین برنامه­ ی اعطای جوائز نیز این دانشگاه موفق به دریافت جوائزی شده است.

در زمینه و رشته­ ی حقوق نیز موفق به کسب رتبه­ ی 101-105 جهانی و 5-7 کشوری از برنامه­ ی امتیاز دهی  QS 2017 شد. در رتبه­بندی مک­لین سال 2013، برای دانشکده حقوق ابتدایی مقام سوم را دریافت کرد. در رشته­ی مهندسی معدن و استخراج، مقام 6 جهانی و اول کشوری را از طرف QS  در سال 2017  دریافت کرد. در ARWU 2017  در حوزه­ ی علوم زمین­شناسی رتبه­ ی 42 جهانی و 1 کشوری را دریافت کرد. کوئینز در چندین برنامه ­ی رتبه­بندی ارائه ­ی مشاغل و اشتغال به کار دانشجویان فارغ التحصیل شرکت داده شد. در QS 2018  اشتغال به تحصیل رتبه 111-120 جهانی و 7 کشوری را دریافت کرد. در سال 2011 و طی پروژه­ ی بازدید معادن PARISTech  آنها کوئینز را در جایگاه 38 جهانی و 1 کشوری برای داشتن کارمندان فارغ التحصیل استخدامی قرار دادند. در یک بررسی استخدامی منتشر شده توسط New YORK Times   در اکتبر 2011 زمانی که CEO  و مسئول  آن براساس انتخاب کارمند جدید و استخدام کوئینز رتبه ی 74 جهانی و 5 کشوری را در یافت کرد.

 پذیرش

تفاوت در شرایط پذیرش دانشجویان بومی و دانشجویان دیگر استان­ها و دانشجویان بین­المللی ناشی از تفاوت در برنامه و شرایط پذیرش خود دانشگاه است. در سال 2016،  44% از متقاضیان ترم اولی تمام­وقت در این دانشگاه پذیرفته شدند. در سال 2013، میانگین  دانشجویان سال اولی پذیرفته شده در کوئینز بالای 83% بوده و همچنین در رشته­ های اقتصاد نظری و مهندسی با میانگین 91.7%-90.8% و90.6% به ترتیب رتبه ­های بالاترین ورود­ی­ ها را دارند. روند ثبت­نام بر اظهار­نامه شخصی و تجربی و انتخابی فرد تآکید دارد. این اظهارنامه بیان می­کند، که چرا تقاضای پذیرش شما باید در نظر گرفته­شود. در واقع انگیزه­ ی شماست و بر کیفیت زندگی شما در محیط خارج از دانشگاه تمرکز دارد و فاکتور مهمی در تصمیم­گیری پذیرندگان است. این اظهارنامه می­تواند شامل یک یا چند معرفی­نامه از اساتید قبلی یا معلمان شما باشد. متقاضیان همچنین می­توانند برای دریافت کمک هزینه دانشجویی- وام دانشجویی و دیگر امکانات مالی اقدام کنند. این امکانات شامل انواع وام دانشجویی، انواع کمک هزینه تحصیلی، بورسیه، مستمری، کارهای دانشجویی و …. است. در سال تحصیلی 2010-2011 کوئینز حدود 36.5 میلیون دلار برای دانشجویان و به صورت کمک هزینه و پاداش هزینه کرده است.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!