جزئیات کامل در مورد دانشگاه واترلو (قسمت اول)

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل در مورد دانشگاه واترلو (قسمت اول) را شرح دهیم. دانشگاه واترلو(University of Waterloo) ، نخستین دانشگاه دولتی تحقیقاتی کانادا، با پردیس دانشگاهی (Campus) اصلی در واترلو، انتاریو و کانادا است. پردیس دانشگاهی اصلی ۴۰۴ هکتار است، که در زمینی در مجاورت شمال شهر واترلو و پارک واترلو قرار دارد.
این دانشگاه، دارای ۶ دانشکده و ۱۰ مدرسه دانشکده است. همچنین ۳ پردیس دانشگاهی و چهار کالج وابسته به دانشگاه دارد. واترلو عضوی از مجموعه U15 (گروهی از دانشگاه های تحقیقاتی متمرکز در کانادا) است.
دانشگاه واترلو، بیشتر برای برنامه های کارآموزی که به دانشجویان فرصت می دهد، تا تجربیات آموزشی خود را با هم به اشتراک بگذارند معروف است. این دانشگاه بزرگترین برنامه کارآموزی آموزش عالی را در دنیا برگذار می کند؛ که در آن، بیش از 17000 دانشجوی دوره کارشناسی در بیش از 140 برنامه آموزشی شرکت می کنند.
این دانشگاه در ابتدا، در یک جولای 1957 به عنوان کالج واترلو، نهادی از دانشکده واترلو، سپس به عنوان مؤسسه وابسته به دانشگاه انتاریوی غربی تأسیس شد. که در آغاز، از کالج واترلو جدا شده و به عنوان یک دانشگاه با مجوز صادرشده از طرف قوه مقننه انتاریو در سال 1959 ثبت شد. که به منظور برآوردن نیاز جامعه به تربیت مهندسان و تکنسین ها برای اقتصاد رو به رشد پس از جنگ تأسیس شد. در دهه بعد، این دانشگاه به تدریج گسترش یافت و در سال 1960، رشته هنر به آن اضافه شد. و همچنین در سال1967، کالج چشم پزشکی انتاریو، که اکنون با عنوان کالج چشم پزشکی و بینایی سنجی شناخته می شود، از تورنتو به آنجا منتقل شد.

این دانشگاه مختلط می باشد و تا سال 2016، حدود 30600 دانشجوی کارشناسی، و 5300 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا داشته است. فارغ التحصیلان و دانشجویان سابق این دانشگاه از کانادا و 140 کشور دیگر می باشند.
این دانشگاه به خاطر کسب رتبه های برتر نحوه عملکرد دانشگاه، در رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان، رتبه بندی تایمز، رتبه بندی دانشگاه های جهان کیو. اس و رتبه بندی دانشگاه های جهان یو. اس. نیوز ذکر شده است.
تیم ورزشی دانشگاه واترلو، با عنوان جنگجویان واترلو در رقابت های ورزشی دانشگاه شرکت می کند.

درباره واترلو

همانطور که می دانید، دانشگاه واترلو در منطقه قدیمی نئوترال، انیشن بگ و و هادنسون قرار دارد.
واترلو جلودار نوآوری و تحقیقات در زمینه تغییر سیستم آموشی و آموزش انگیزشی است. در قلب مرکز تکنولوژی کانادا، ما شبکه ای جهانی از کارآموزی جهانی را به منظور حل چالش های جهانی که پیش روی ماست و تغییراتی که در سراسر جهان ایجاد می شود داریم.

پردیس ها (Campus)

نشان سرزمین علم و دانش بیرون از مرکز زندگی دانشجویان
پردیس اصلی دانشگاه در شهر واترلو انتاریوست. که در منطقه قدیم نئوترال، انیشن بگ و هاندنسون که بخشی از محدوده هالدی مند است؛ قرار دارد. مکانی که دارای 6 ملیت می باشد که 6 مایل از هر طرف از رودخانه گرند فاصله دارد. این دانشگاه در حاشیه پارک واترلو از جنوب، دانشگاه ویل فرید لوریر از جنوب شرقی، منطقه مسکونی از شمال شرق، شرق و غرب و ناحیه لارل کریک کانورسیشن از شمال غرب می باشد.
دانشکده در تقاطع سه جاده اصلی، خیابان غربی دانشگاه، خیابان غربی کلمبیا و جاده شمالی وست مونت قرار دارد. در حالیکه پردیس اصلی که حدود 404 هکتار مساحت دارد، تشکیلات آموزشی اصلی در مرکز جاده کمربندی بخش جنوبی است. به علاوه، دانشگاه دارای چند بخش دیگر در کمبریج، هانتس ویل و استرات فورد انتاریو است.
ساختمان ها از نظر قدمت، کاملاً متفاوتند. قدیمی ترین ساختمان، خانه فارغ التحصیلان است که در اصل یک خانه روستایی متعلق به قرن 19 می باشد. قدیمی ترین ساختمانی که برای این دانشگاه ساخته شده است، ساختمان مهندسی داگلاس رایت است، که در سال 1958 بنا نهاده شده است.
عمده ساختمان های این دانشگاه در میدانی قرار دارند که در دهه 1960 ساخته شده است. پردیس اصلی دانشگاه 3 بخش اصلی دارد. پردیس جنوبی، پردیس شمالی و شمال غربی.
پردیس جنوبی، مرکز علمی دانشگاه است؛ در حالیکه پردیس شمالی محل انجام تحقیقات و تکنولوژی است. پردیس شمال غربی توسعه نیافته ترین قسمت آن است؛ که در ابتدا به شکل مزرعه کشاورزی که از پردیس شمالی گرفته، بنا شده است.

کتابخانه ها و موزه ها

کتابخانه دانا پورتر در دانشگاه واترلو
کتابخانه دانا پورتر مجموعه اصلی دانشگاه برای علوم انسانی و اجتماعی است. دانشگاه 4 کتابخانه دارد که دارای بیش از 1.4 میلیون کتاب و منابع الکترونیکی، عناوین چندجلدی و پایگاه داده است.
3 مورد از کتابخانه ها در پردیس قرار دارند: کتابخانه دانا پورتر، کتاب های حوزه علوم اجتماعی، انسانی و هنر، همچنین کتابخانه دیویس سنتر که شامل منابع مهندسی، ریاضیات و علوم پایه و مرکز منابع آموزشی و همچنین علوم چشم پزشکی و بینایی سنجی است.
کتابخانه چهارم؛ کتابخانه معماری موساگت است، که در کمبریج در دانشکده معماری قرار دارد و عضوی از گروه تری یونیورسیتی (یک تعامل بین دانشگاهی گولف واترلو و ویل فرید لائوریر) است. دانشجویان و محققان در سه دانشگاه به تمام منابع تخصصی و خدمات دیگر دسترسی دارند.
دانشگاه واترلو همچنین موزه علوم زمینی، در پردیسی در مرکز تکنولوژی محیط زیستی می باشد. که عمدتاً به عنوان یک موزه آموزشی علوم زمینی برای کالج های داخلی و گروه های حامی محیط زیست در انتاریوی جنوبی است. موزه اصلی، در دریاچه گریت، صخره ها و معادن، دایناسورها و ماموت ها را شامل می شود.
نمایشگاه موزه دایناسورها، شامل یک مجموعه کامل آلبرتوزاروس است. موزه همچنین میزبان معدن شبیه سازی شده می باشد. که به منظور آموزش فنون صحرانوردی به وجود آمده است. همچنین موزه علم بینایی سنجی که در کالج چشم پزشکی دانشگاه وجود دارد. دانشگاه قبلاً دارای موزه ای به نام الیوت اودن و آرشیو بازی ها بود که بوسیله دپارتمان بازسازی و تحقیقات لیزری هیئت سلامت دانشگاه به خاطر نبود تمایل به بازدید در سال 2009 به مجموعه ای دیگر تبدیل شد.

پایداری

طرح پایداری که میان چندین دپارتمان و نهاد در دانشگاه وجود دارد، بر اساس نحوه اجرا و عملکرد دانشگاه ها می باشد. که تا سال 2005، توسط مدیریت پسامند دانشگاه صورت می گرفت. طرح پایداری دانشگاه، منحصر به این مؤسسه خاص است و هیچ اعلانی داخلی یا بین المللی ندارد. با این وجود، دانشگاه با همکاری دیگر دانشگاه های عضو شورای دانشگاه های انتاریو در سال 2009 پیمانی را به عنوان کمیته دانشگاه های انتاریو برای جهانی سبزتر که هدفش تبدیل پردیس دانشگاهی به حافظ محیط زیست بود را اجرا کردند.
کالج محیط زیست در دانشگاه، برای اولین بار در کانادا در سال 2011 در برنامه های پایداری تجاری تشکیل شد. پردیس دانشگاهی در سال 2011 از مؤسسه اندومنت گواهی با رتبه C، دریافت کرد.

ادامه این مطلب را می توانید در مقاله بعدی مطالعه نمائید. جهت مراجعه به مقاله بعدی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

جزئیات کامل در مورد دانشگاه واترلو (قسمت دوم)

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!