جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو (قسمت اول)

فهرست مطالب

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) ، دانشگاهی تحقیقاتی دولتی در تورنتو، اونتاریا و کانادا است؛ در این مقاله قصد داریم جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو (قسمت اول) را شرح دهیم. دانشگاه تورنتو در مکانی نزدیک به پارک کویینز واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ توسط منشور سلطنتی به عنوان کالج کینگ،‌ اولین مؤسسه آموزش عالی در مستعمره کانادای شمالی تأسیس شد.

دانشگاه تورنتو در ابتدا توسط کلیسای انگلستان کنترل می شد و در سال ۱۸۵۰ به عنوان یک مؤسسه سکولار به نام کنونی درآمد. این دانشگاه شامل ۱۱ دانشکده است، که هر یک ویژگی ها و تاریخ متفاوتی دارند و در امور مالی و سازمانی از پایه مستقل هستند.
همچنین دارای دو پردیس Campus ماهواره ای در اسکاربورو و میسی ساگو است.

toronto-university

برطبق نشریات مهم و گوناگون، این دانشگاه معمولاً به عنوان بهترین دانشگاه کانادا رتبه بندی می شود. از نظر آکادمیک نیز دانشگاه تورنتو به خاطر جنبش ها و برنامه های تأثیرگذار در زمینه نقد ادبی و نظریه ارتباطات مورد توجه است؛ که روی هم رفته به عنوان مدرسه تورنتو شناخته می شود.
این دانشگاه زادگاه تحقیقات در مورد انسولین و سلول های بنیادی و همچنین مکان استقرار اولین میکروسکوپ عملی، توسعه تکنولوژی چندلمسی، تشخیص اولین سیاه چاله ماکیان ایکس ۱ و ارتقاء نظریه پیچیدگی محاسباتی می باشد. این دانشگاه با اختلاف، بیش ترین بودجه را نسبت به همه دانشگاه های کانادا دریافت می کند. و یکی از دو عضو انجمن دانشگاه های آمریکایی خارج از ایالت متحده است؛ دیگری دانشگاه مک گیل در کبک مونترال است که در مقاله های بعدی معرفی خواهد شد.

تیم دانشگاهی، تیم ورزشی است که دانشگاه در مسابقات لیگ بین دانشگاهی معرفی کرده و در رشته فوتبال و هاکی روی یخ به رقابت می پردازند. اولین مسابقه فوتبال بین دانشگاهی ثبت شده در دانشگاه تورنتو و در سال ۱۸۶۰ انجام گرفته است. خانه هارت نمونه اولیه مرکز دانشجویان امریکای شمالی است، که همزمان به علایق فرهنگی، فکری و تفریحی دانشجویان در مجموعه بزرگ گوتیک ریوایوال می پردازد.
دانشگاه تورنتو؛ سه فرماندار کل کانادا، چهار نخست وزیر کانادا، چهار رهبر خارجی و چهارده قاضی دیوان عالی را تربیت کرده است. و همچنین تا سال ۲۰۱۸ برنده ده جایزه نوبل، سه جایزه تورینگ شده و ۹۴ دانش پژوه رودز و یک مدالیست فیلد در این دانشگاه پذیرش شده اند.
دانشگاه هنر و علوم، دانشکده اصلی دوره کارشناسی است و بیشتر دوره های سیستم دانشگاهی را اداره می کند. در حالیکه دانشکده ها به طور کامل مسئول آموزش نیستند، بیشتر آنها به برنامه های دانشگاهی تخصصی و دوره های سخنرانی می پردازند.
در دیگر زمینه ها، کالج ترینیتی، برنامه هایی در روابط بین الملل دارد. برای مثال، کالج دانشگاهی با پژوهش در مورد کانادا، دانشگاه ویکتوریا با پژوهش درمورد رنسانس، کالج اینیس با تحقیقات فیلم و شهری، کالج نیو با تحقیقات جنسیتی ، کالج وودز ورث با روابط صنعتی و کالج سنت مایکل با پژوهش در مورد قرون وسطی. دانشکده هیئت علمی در همکاری با دانشکده مدیریت رتمن، کارشناسی تجارت را آموزش می دهد. دانشکده علوم کاربردی و مهندسی، دانشکده ای برای آموزش مقطع کارشناسی است.
دانشگاه تورنتو، زادگاه یک مکتب تأثیرگذار در نظریه ارتباطات و نقد ادبی به عنوان «نظریه تقدم ارتباط در ساختار فرهنگ انسانی و ساختاربندی ذهن انسان» است، که به عنوان مدرسه تورنتو شناخته می شود. این مدرسه ریشه در آثار اریک ای دارد. هاولاک و هارولد اینیس و کمک های بعدی از ادموند اسنو کارپنتر نورتروپ فرای و مارشال مک لان می باشد. از سال ۱۹۶۳ برنامه مک لوهان و فنآوری دانشکده اطلاعات دستور تدریس و ارتقاء مدرسه تورنتو را به اجرا درآورده است.

جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو
ساختمان سندفورد فلیمینگ، شامل چندین دفتر مربوط به کالج علوم و مهندسی است. همچنین میزبان چندین اثر برجسته در هنر و علوم انسانی بر پایه دانشگاه مونک، از جمله فرهنگ لغت زندگینامه کانادایی از سال ۱۹۵۹ و آثار منتخب اراسموس از سال ۱۹۶۹ است. مجموعه اولین فیلم های انگلیسی، مستندات بازمانده از هنرهای نمایشی در انگلستان، دوره قبل از پیوریتان در این دانشکده جمع آوری و ویرایش می شود. همچنین فرهنگ انگلیسی کهن، واژگان اولیه زبان انگلیسی را از دوره آنگلوساکسون گردآوری می کند.
دانشکده امور جهانی، شامل برنامه‌های آموزشی مختلف در امور بین‌الملل و سیاست خارجی است. دانشکده بهداشت دالا لانا یک دانشکده در دانشگاه تورنتو است، که به عنوان یکی از مدارس بهداشت حرفه ای توسط بنیاد راکفلر در سال ۱۹۲۷ آغاز به کار کرده است.
این مدرسه از بحران رنساس بعد از شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ گذشت و اکنون بزرگ‌ترین مدرسه سلامت عمومی کانادا با بیش از ۷۵۰ دانشکده، ۸۰۰ دانشجو، و تحقیقات و آموزش‌های مشارکتی با مؤسسات در سراسر تورنتو و جهان است. این مدرسه با بیش از ۳۹ میلیون دلار سرمایه گذاری در سال؛ از بررسی سلامت جهانی، اثرات تنباکو بر سلامت، بیماری های شغلی و معلولیت، آلودگی هوا، مناطق فقیرنشین شهر و بسیاری از مسائل مهم دیگر در سلامت عمومی حمایت می کند.
دانشکده پزشکی با شبکه‌ای متشکل از ۱۰ بیمارستان آموزشی، تحقیقاتی، خدمات درمانی و مشاوره‌ای بیماران را در کانادا و خارج از آن پذیرش می کند. یک عضو اصلی این شبکه، شبکه بهداشت دانشگاه است، که خود یک فدراسیون تخصصی از بیمارستان عمومی تورنتو، مرکز سرطان، بیمارستان غربی تورنتو، و مؤسسه توان‌بخشی تورنتو است. پزشکان در مؤسسات پزشکی از انتصاب به سمت‌های هیئت‌ علمی و نظارتی در دپارتمان‌های دانشگاهی استقبال می‌کنند.
دانشکده مدیریت رُتمن، نظم و روش وحدت ایدئولوژی را توسعه داده که در آن مدارس برنامه‌ درسی خود را بر اساس آن تشکیل می دهند. تا سال ۱۸۸۷، دانشکده حقوق به شدت بر آموزه‌های صوری هنرهای لیبرال و نظریه حقوقی تأکید داشت؛ اما به تدریج به تغییر سیستم آموزش قانونی کشور از مدل کارآموزی که تا اواسط قرن بیستم ادامه داشت، روی آورد. انستیتو اونتاریو برای مطالعات در حوزه آموزش، کالج تربیت‌معلم دانشگاه است، که وابسته به دو آزمایشگاه، مؤسسه بررسی کودک و دانشگاه مدارس تورنتو است. که این مدارس در واقع، دبیرستان هایی خصوصی اند که توسط دانشگاه اداره می‌شوند. مؤسسه های مستقلی در دانشگاه که شامل مؤسسه کانادایی فیزیک نظری، مؤسسه وابسته به پاپ و پژوهش در مورد قرون وسطی و مؤسسه تحقیقات میدانی می باشد.

دانشگاه تورنتو

دانشکده های دانشگاه تورنتو

  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده معماری و مناظر و طراحی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده جنگلداری
  • دانشکده اطلاعات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • مؤسسه سلامت عمومی دالا لاتا
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت مدرسه
  • دانشکده سیاست عمومی و حکومت
  • مؤسسه مطالعات آموزشی انتاریو
  • دانشکده کار اجتماعی
  • مدرسه الهیات تورنتو

ادامه این مطلب را می توانید در مقاله بعدی مطالعه نمائید. جهت مراجعه به مقاله بعدی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو (قسمت دوم)

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!