آیا مهاجرت به کانادا برای من مناسب است؟

فهرست مطالب

آیا مهاجرت به کانادا برای من مناسب است؟ اگر بله، از چه روشی اقدام کنم؟


 

در مورد کشور کانادا و ویژگی های آن صحبت های بسیاری گفته شده و مطالب بسیاری نیز نوشته شده است. در واقع شخصی که واقعا در زندگی خود به این نتیجه رسیده که قصد مهاجرت دارد حتما بایستی مهاجرت به کانادا را جزو اولین انتخاب های خود قرار دهد. کانادا در تمامی رتبه بندی های کشورهای سطح اول دنیا برای مهاجرین، راه اندازی بیزنس، سطح کیفیت زندگی، رشد فرزندان، آموزش و تعلیم و تربیت کودکان، شهرهای مدرن با زیر ساخت های مناسب، اقتصاد پویا و ……..همیشه در بین 5 تا 10 کشور برتر دنیا قرار دارد. بنابراین مهاجرت به کانادا اگر با هدف و انگیزه لازم باشد حتما موفقیت آمیز خواهد بود.

کدام برنامه مهاجرتی کانادا مناسب من می باشد؟ (قسمت اول)

دوستان عزیز این سوالی است که همواره در میان متقاضیان مهاجرت مطرح بوده و مسلما هر فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد این سوال را در ذهن خود خواهد داشت. پاسخ به این سوال متاسفانه کار ساده ای نخواهد بود چون پاسخ صحیح این پرسش به پارامترهای بسیاری وابسته هست. ولی به جهت اینکه ما بتوانیم دیدی کلی به متقاضیان مهاجرت به کانادا بدهیم می توان موارد زیر را مفید دانست:


افرادی که در کانادا در دانشگاه یا کالج های دولتی مشغول تحصیل هستند:

  • بدون شک بهترین روش های دریافت اقامت دایم برای این افراد اقدام از طریق برنامه های استانی محل تحصیلشان خواهد بود. مثلا افرادی که در انتاریو تحصیل کرده اند میتوانند برنامه های استانی OINP را که پیشتر بررسی کرده ایم را انتخاب کنند‌ و یا افرادی که مثلا افرادی که در استان آلبرتا تحصیل کرده اند برنامه استانی AINP و افرادی که در کبک تحصیل کرده اند برنامه PEQالبته اگر فرد در یک استان تحصیل کرده باشد ممکن است واجد شرایط برنامه های مهاجرتی استان های دیگر نیز شود. 
  • در کنار این برنامه ها این افراد می توانند در برنامه اکسپرس اینتری فدرال هم پروفایل تشکیل داده و از طریق این برنامه نیز اقدام کنند.
  • افرادی که در کانادا تحصیل کرده اند و بعد از تحصیل نیز ویزای کار دریافت کرده و به مدت ۱۲ ماه به صورت فول تایم (۱۵۶۰ ساعت در سال) در شغلی متناسب با مدرک تحصیلی خود و یا مشاغلی که در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا زیر مجموعه
    NOC 0 Managerial Jobs
    NOC A Professional Jobs
    NOC B Technical Jobs
    سابقه کار در کانادا داشته باشند میتوانند از برنامه سابقه کار کانادایی CEC که زیر مجموعه اکسپرس اینتری هست جهت دریافت اقامت دایم اقدام کنند.

واضح است که متقاضیان بایستی علاوه بر شرایط گفته شده در روش های فوق، پیش شرط های دیگری مانند نمره زبان، سن، سابقه کار و مدرک تحصیلی متناسب را هم داشته باشند تا بتوانند امتیاز مورد نظر را کسب کنند.

کدام برنامه مهاجرتی کانادا مناسب من می باشد؟ (قسمت دوم)

در ادامه بررسی و تحلیل انتخاب بهترین روش مهاجرتی برای هر فرد موارد زیر را در این قسمت بررسی خواهیم کرد:

 

افرادی که دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند، سطح زبان انگلیسی یا فرانسه خوبی دارند و دارای سوابق کاری در 10 سال گذشته هستند. 

 

کدام برنامه مهاجرتی کانادا مناسب من می باشد؟ (قسمت سوم)

در ادامه معرفی روش های مهاجرتی به موارد زیر می پردازیم:

 

افرادی که دارای بیزنس شخصی رسمی هستند و یا مدیریت عامل بیزنس یا شرکتی را برعهده داشته اند، دارایی آن ها زیاد است (بالاتر از ۵۰۰ هزار دلار کانادا) و از بیزنس خود درآمد کسب کرده اند و مالیات پرداخت کرده اند:

  • معمولا بهترین روش ها برای چنین افرادی روش های سرمایه گذاری یا کارآفرینی استان های مختلف کانادا می باشد که با توجه به شرایط ایشان و امتیازاتی که در هر روش کسب می کنند، قادر خواهند بود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

 

افرادی که فعالیت های فرهنگی و هنری یا ورزشی کرده اند، به این معنی که یا خود به مدت حداقل ۲ سال صاحب و گرداننده بیزنس رسمی خود بوده اند و یا اینکه به طور حرفه ای و در سطح بین المللی به مدت ۲ سال فعالیت کاری داشته اند.

 

دوستان عزیز توجه کنند که در کانادا طیف وسیعی از مشاغل زیر مجموعه فعالیت های فرهنگی و هنری قرار می گیرد. مثلا مشاغلی مانند طراح لباس، مترجم های رسمی، کارگردان، روزنامه نگار، عکاس، کلیه فعالیت های هنری بر روی فلزات، چوب، شیشه، سرامیک، طراح عروسک، طراح گل، طراح و سازنده ادوات موسیقی، طراح و بافنده فرش و بسیاری از مشاغل دیگر در این دسته می توانند قرار گیرند.

 

error: Content is protected !!