ویزای موقت کانادا و تبدیل آن به اقامت دائم کانادا

فهرست مطالب

نگاهی به ویزاهای موقت کانادا (Temporary Residence Visa)

کانادا هر ساله میزبان بیش از 35 میلیون بازدید کننده موقت است و سال به سال نیز به این تعداد افزوده می شود. افرادی که دارای پاسپورت برخی کشورها مانند ایران هستند و به منظور بازدید، تحصیل یا کار به کانادا می آیند برای ورود به کانادا نیاز به ویزای اقامت موقت از سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) دارند، مگر اینکه شهروند کانادایی باشند یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

انواع ویزاهای موقت و غیر مهاجرتی:

ویزای توریستی کانادا (ویزای ویزیتوری یا مالتیپل کانادا)
ویزای توریستی کانادا به شما امکان ورود به کانادا به عنوان بازدید کننده یا توریست را می دهد. این ویزا معمولا به مدت زمان اعتبار پاسپورت شما برای شما صادر خواهد شد و البته در حال حاضر نیز معمولا به صورت مالتیپل (چند بار ورود) صادر می شود. این بدین معناست که شما می توانید در مدت زمانی که ویزای شما معتبر است به دفعات به کانادا به عنوان ویزیتور یا توریست سفر کنید. به طور کلی، شما می توانید پس از هر بار ورود تا 6 ماه به عنوان بازدید کننده در کانادا بمانید و بعد از آن مجبور به ترک کانادا هستید.

ویزای تحصیلی یا دانشجویی کانادا
ویزای تحصیلی به شما اجازه می دهد به عنوان دانش آموز یا دانشجو به دفعات به کانادا سفر کنید و به مدت زمان تحصیل شما صادر می گردد. پس از ورود به کانادا و در فرودگاه پس از انجام مراحل اولیه، به شما مجوز تحصیل (Study Permit) داده خواهد شد و این مجوز به متقاضی اجازه می دهد تا در کانادا در یک موسسه آموزشی تحصیل کند. پس از اتمام دوره تحصیل نیز متقاضی تحت شرایطی (که به نوع موسسه آموزشی محل تحصیل وی بستگی دارد) می تواند درخواست مجوز کار پس از تحصیل کرده و در کانادا به صورت تمام وقت و بدون محدودیت برای کارفرمایان مختلف کار کند.

همسر دانشجو نیز در زمان تحصیل دانشجو واحد شرایط دریافت مجوز کار بدون محدودیت (Open Work Permit) خواهد شد و فرزندان وی نیز می توانند به صورت رایگان در مدارس معتبر این کشور تحصیل کنند.

ویزای کار کانادا
مجوز کار (Work Permit) اجازه می دهد تا فرد متقاضی با داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک شرکت کانادایی به کار موقت در کانادا بپردازد. در اکثر مواقع متقاضی علاوه بر پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای کانادایی، بایستی تاییدیه مثبت LMIA را نیز از سازمانی با نام Human and Social Development Canada دریافت کند. البته در برخی اوقات مانند هنگامی که متقاضی در کانادا یک کسب و کار را راه اندازی یا خریداری می کند و در این کشور سرمایه گذاری و کارآفرینی می کند، از دریافت تاییدیه LMIA معاف خواهد شد. با داشتن ویزا و مجوز کار، متقاضی می تواند به مدت زمان اعتبار این مجوز در کانادا کار کند. پس از اتمام مجوز کار نیز تحت شرایطی امکان تمدید مجوز کار برای متقاضی وجود خواهد داشت. در حالتی که متقاضی شرکتی را ثبت کرده و بیزنسی را راه اندازی یا خریداری کرده است، می تواند به صورت تمام وقت مدیریت بیزنس خود را بر عهده داشته باشد.

همسر متقاضی نیز در مدت زمان اعتبار مجوز کار متقاضی می تواند تقاضای مجوز کار بدون محدودیت داده و در کانادا برای کارفرماهای مختلف کار کند. فرزندان متقاضی نیز می توانند در مدارس معتبر دولتی کانادا به صورت رایگان تحصیل کنند.

سوپر ویزای والدین و مادربزرگ و پدر بزرگ:
سوپر ویزای کانادا به والدین یا مادربزرگ ها و پدربزرگ های شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم اجازه می دهد تا بدون نیاز به تجدید وضعیت اقامتی خود، حداکثر تا 24 ماه در کانادا بمانند.

 

چگونه می توانم برای ویزای بازدید از کانادا (توریستی) اقدام کنم؟
متقاضی یا وکیل وی می توانند درخواست ویزای ویزیتوری را به صورت آنلاین و یا کاغذی برای اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) و یا سفارت خانه های این کشور ارسال کنند. پرونده ارسالی متقاضی بایستی کامل بوده و تمامی فرم های لازم و مدارک تکمیلی مورد نیاز نیز باید به همراه پرونده ویزای ویزیتوری سابمیت شود. پس از سابمیت پرونده نیز متقاضی بایستی در یکی از سفارت های کانادا و یا دفاتر VAC نزدیک محل زندگی خود انگشت نگاری و عکسبرداری (بایومتریک)را انجام دهد. بعد از این مراحل، پرونده ویزای ویزیتوری شما بررسی خواهد شد و در صورت موافقت اداره مهاجرت، ویزای ویزیتوری شما صادر می شود و می توانید به کانادا سفر کنید.

ویزای ویزیتوری بازدید کننده ممکن است برای یکبار ورود (Single) یا چند بار ورود (Multiple) باشد که در سال های اخیر برای ایرانیان معمولا به صورت مالیتپل صادر می شود.

 

محبوب ترین روش تبدیل ویزای ویزیتوری به اقامت دائم

افرادی که دارای ویزای توریستی (ویزیتوری) کانادا هستند می توانند پس از سفر به این کشور با دریافت پذیرش تحصیلی از کالج ها یا دانشگاه های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، ویزای ویزیتوری خود را با زمان بندی مناسب و رعایت نکاتی مهم به ویزای تحصیلی تغییر دهند و پس از تحصیل در کالج یا دانشگاه و فارغ التحصیلی، برای مجوز کار پس از تحصیل و یا در برخی اوقات مستقیما برای اقامت دائم خود، همسر و فرزندان زیر 22 سال خود اقدام نمایید.

علاوه بر روش فوق، فرد دارای ویزای توریستی کانادا همچنین می تواند پس از سفر به کانادا از طریق ثبت و راه اندازی شرکت و یا خرید یک بیزنس نیز به مجوز کار دست یابد و تحت شرایطی مستقیما برای اقامت دایم کانادا اقدام کند.

اما نکته ی مهم اینجاست که ویزای توریستی (ویزیتوری) کانادا از هیچ طریقی به صورت مستقیم به اقامت دائم منجر نخواهد شد.

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

تبدیل ویزای ویزیتوری کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!