افزایش تعداد “مجوز کار بعد از تحصیل” صادر شده توسط اداره مهاجرت کانادا

فهرست مطالب

افزایش چشمگیر تعداد “مجوز کار بعد از تحصیل” صادر شده توسط اداره مهاجرت کانادا

 

مطالعه آماری در کانادا نشان می دهد که تعداد مجوزهای صادر شده در سال 2016، 15 برابر بیشتر از سال 2005 بوده است. در سال های اخیر تعداد افراد خارجی در کانادا که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند از نزدیک به 5400 نفر در سال 2005 به بیش از 143000 نفر در سال گذشته رسیده است.

یک مطالعه جدید آماری در کانادا این رشد را به افزایش روز افزون دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند و همچنین تغییرات مثبت در برنامه محبوب مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نسبت می دهد.  PGWPبرای دانشجویان بین المللی که از دانشگاه ها یا کالج های مجاز کانادا فارغ التحصیل می شوند یک مجوز کار بدون محدودیت (Open Work Permit) صادر می کند تا بعد از اتمام تحصیلات خود برای مدت زمانی تا حداکثر سه سال در کانادا بمانند و کار کنند. مدت زمانی که مجوز معتبر باشد بستگی به طول برنامه تحصیلی طی شده دارد. این مجوز کار به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا در هر شغلی در هر نقطه از کانادا کار کنند و شغل خود را در هر زمان تغییر دهند. برای واجد شرایط بودن ، داوطلب باید یک رشته تحصیلی حداقل هشت ماه را در دانشگاه یا کالج مجاز به اتمام برساند و سایر معیارهای مشخص شده را رعایت کند.
یکی از تغییرات مثبت برای اقدام در این برنامه حذف مورد “داشتن شغل با یک کارفرما در یک زمینه مرتبط با تحصیلات” در سال 2008 برای متقاضیان بود. یکی دیگر از تغییرات بسیار مثبتی که این برنامه در سال های گذشته داشته افزایش اعتبار مجوز از یک سال به حداکثر سه سال است. بنابراین به فارغ التحصیلان امکان اقدام و دریافت اقامت دائم را می دهد.

 PGWP بخشی از یک برنامه جامع تحصیلی-کار-مهاجرتی است که برای جذب و حفظ دانشجویان بین المللی طراحی شده است که معدود کشور های دیگر ارائه می دهند. علاوه بر شهریه رقابتی و هزینه های زندگی مناسب در سطح جهانی، كانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد كه در حین تحصیل از طریق مجوز كار خارج از دانشگاه و پس از تحصیل از طریق PGWP كار كنند. تعداد زیادی برنامه تعریف شده برای اقامت دائم در اختیار دانشجویان بین المللی است که می خواهند پس از اتمام تحصیل در کانادا بمانند. این برنامه کاملا به نفع کانادا بوده است که از مزایای بین المللی جذب دانشجویی آن بهره مند شده است. یک گزارش دولت فدرال نشان می دهد که دانشجویان بین المللی سالانه نزدیک به 22 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند و تقریباً 170،000 شغل را ایجاد و اداره می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مقالات تحقیقاتی دولت فدرال و دانشگاهی نشان می دهد که دانشجویان بین المللی پیشین به دلیل تسلط به زبان، تحصیلات کانادایی و همچنین شبکه های اجتماعی و ارتباطات حرفه ای که در زمان تحصیل خود ایجاد کرده اند، به سرعت در بازار کار کانادا ادغام می شوند.

 

مزیت برنامه ی اکسپرس اینتری برای دانشجویان بین المللی در کانادا :

تجربه کاری کانادایی به دست آمده از طریق مجوز کار بعد از تحصیل PGWP همچنین می تواند به بهبود احتمال اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) کمک کند که باعث تسریع در برنامه های اقامت دائم کانادا برای متقاضیان واجد شرایط خارجی می شود. در سال 2018 ، یک چهارم از متقاضیان Express Entry که برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شده بودند، امتیازهای اضافی را برای تحصیل در کانادا کسب کردند.

علاوه بر این، هم دولت فدرال و هم استان ها برنامه های دیگری را برای دانشجویان بین المللی برای اقدام و دریافت اقامت دائم از طریق برنامه هایی نظیر Atlantic Pilot و دیگر برنامه های مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده اند.

 

گروه مهاجرتی پیرسوک آماده ی ارائه ی تخصصی ترین خدمات تحصیل در کشور کانادا می باشد. برای ارتباط با ما

فرم های ارزیابی ما را تکمیل نمایید.

 

بیشتر بخوانید :

معرفی کالج ها و دانشگاه های کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!