افزایش قابل توجه نرخ اشتغال مهاجرین کانادا

فهرست مطالب

بیکاری مهاجرین در کانادا یک چالش دیرینه بوده است ، اما شواهد اخیر حاکی از افزایش نرخ اشتغال مهاجرین کانادا است.

هنگام ارزیابی معیارهای مختلف نیروی کار مهاجر ، در واقع همه اتفاقاتی که می خواهیم بیفتد اتفاق می افتد: بیشتر مهاجران در بازار کار و شاغل هستند ، تعداد کمتری از آنها بیکار هستند و دستمزد آنها رو به افزایش است. در میان کارگران سن پایه (افراد بین 25 تا 54 سال) ، میزان مشارکت افراد تازه وارد کانادا (کسانی که در کانادا برای 5 سال یا کمتر) در سال 2018 در 78 درصد در مقایسه با 74 درصد در سال 2006 قرار داشتند. این یک یافته مثبت است زیرا نشان می دهد که افراد تازه وارد امروز با سرعت بیشتری نسبت به پیشینیان خود در بازار کار ادغام می شوند (میزان مشارکت نشان دهنده درصد افراد در یک گروه خاص است که مشغول به کار هستند یا به دنبال شغل هستند).

نرخ اشتغال تازه واردین (سهم همگروهی کارگر با شغل) نیز بهبود یافته است – این میزان در سال 2018 3/71 درصد در مقایسه با 65.2 درصد در سال 2006 بود.
به همین ترتیب ، مهاجرانی که بین 5 تا 10 سال در کانادا بوده اند ، دیدند که نرخ اشتغال مهاجرین کانادا به میزان قابل توجهی در سال 2018 به 79.5 افزایش یافته است در حالی که این میزان در سال 2006 برابر بود با 75.6 درصد. نرخ بیکاری (سهم یک گروه کارگر که به دنبال شغل است) هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در میان تازه واردان ، این میزان در سال 2018 به 8.6 درصد رسیده است ، که ممکن است به نظر برسد هنوز هم زیاد است ، اما در مقایسه با آنچه که پس از سال 2006 (11.5 درصد) یک پیشرفت چشمگیر است. دستمزد مهاجرین نیز در حال افزایش است. در یک گزارش آماری برای کانادا در سال 2018 آمده است که “مهاجران پذیرفته شده به کانادا در سال 2015 بالاترین دستمزد ورودی هر گروه  را که از سال 1981 پذیرفته شده اند ، کسب کرده اند.” علاوه بر این ، مهاجران سن متوسط ​​با مدرک دانشگاهی ، شاهد افزایش دستمزدشان در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته بالغ بر 3.5 درصد بودند.

 

دو عامل موثر در افزایش نرخ اشتغال مهاجرین کانادا

اولین عامل مهمی که می تواند افزایش نرخ اشتغال مهاجرین کانادا را توضیح دهد ، قوی تر شدن بازار کار در کانادا است. با بازنشستگی بیشتر نسل میانسال، کارفرمایان کانادایی برای پر کردن خلاء ، به طور فزاینده ای روی مهاجران حساب می کنند. طبق یک مطالعه کنفرانس کانادا در کانادا ، تمام 9.2 میلیون میانسال کانادایی طی یک دهه آینده بازنشسته می شوند و این بدان معنی است که کارفرمایان نیاز دارند تا به مهاجران اعتماد کنند. اصلاحات در سیاست مهاجرت کانادا دومین عامل است. اینها شامل اصلاحات در انتخاب سیاستها و همچنین تلاشهای گسترده برای حمایت از تازه واردین است. با رتبه بندی متقاضیان در برابر یکدیگر بر اساس عوامل سرمایه انسانی مانند سن ، تجربه کار ، تحصیلات و توانایی زبان ، دولت و استان های فدرال اکنون به مهاجران با بالاترین امتیاز اولویت می دهند.این نشانگر پیشرفت از سیستم قبلی به سیستمی بهینه تر توسط دولت کانادا است. در سیستم قبل، مهاجران تا زمانی که حداقل های برخی از موارد را به دست می آوردند، انتخاب شده اند ، حتی اگر نامزدهای دیگری نیز در انتظار آنها بودند که نمرات بالاتری داشتند. ساکنان موقت بیشتر اکنون در حال گذر به ساکنان دائمی تحت Express Express و PNP هستند (“انتقال دو مرحله”). این یک سیاست صحیح است زیرا تحقیقات آماری در کانادا نشان داده است که مهاجران که قبلاً در کانادا کار می کردند و یا در آن تحصیل می کردند ، در ابتدا نسبت به افرادی که تجربه قبلی در کانادا ندارند ، درآمد بیشتری دارند.

خدمات تسویه حساب

دولت فدرال و استان ها از خدمات صندوق مهاجران از جمله آموزش زبان ، خدمات اشتغال و … پشتیبانی می کنند و بزرگترین سرمایه گذار اینگونه خدمات است و بودجه تسویه حساب سالانه خود را پنج برابر در دو دهه گذشته به 1.5 میلیارد دلار امروز افزایش داده است. احتمالاً این افزایش سرمایه گذاری به پیشرفت بازار کار کمک می کند که مهاجران اخیراً از آن بهره مند شده اند.

 

 

منبع : CICNEWS

 

 

بیشتر بخوانید :

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ کانادا (Canada Startup Visa Program)

سرمایه گذاری مطمئن و بی دردسر در پرتغال، پاسپورت اروپایی دریافت کنید!

آفرهای ویژه تحصیلی پیرسوک (تحصیل ارزان در کانادا)


error: Content is protected !!