Elementor #15487

فهرست مطالب

1. آیا امکان دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله، اگر در مقطع دانشگاهی و در موسسه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا تحصیل کنید و فارغ‌التحصیل بشید، به شما مجوز کار در کانادا تعلق می‌گیرد. پس از حداقل یکسال کار تمام وقت، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

همسران دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه‌های کانادا، امکان اقدام و دریافت مجوز کار کانادا را دارند. به همسر دانشجویان این مقاطع، مجوز کار (ورک‌پرمیت) تعلق می‌گیرد و فرزندان زیر 22 سال آن‌ها نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند. البته امکان اقدام برای ویزای ویزیتوری برای همسران و فرزندان تمامی دانشجویان در حال تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا وجود دارد.

برای داشتن شانس پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، معمولا به حداقل نمره کل ۶.۵ و هر مهارت حداقل 6 در آزمون آیلتس احتیاج است.

هر یک از دانشگاه‌های مختلف کانادا، سیاست خود را در این زمینه دارند. برخی تعداد بیشتری از موسسات برگذار کننده آزمون را قبول دارند و برخی فقط IELTS Academic Training و TOEFL رو قبول دارند. این مطلب را باید از وبسایت دانشگاه مقصد بررسی کنید.

به طور مستقیم خیر، اما با تحصیل در مدارس کانادا، با سهولت بیشتری در دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شوید و ویزای تحصیلی شما به راحتی تمدید می‌شود، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و مشغول به کار شدن در کانادا، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

بله، والدین دانش‌آموز، امکان دریافت ویزای ویزیتور کانادا را به صورت همزمان با فرزندشان دارند. اما بهتر است که در زمان اقدام اولیه برای ویزا، فقط یکی از والدین به همراه دانش‌آموز اقدام کند. والدین دانش‌آموزان در کانادا اجازه کار ندارند و فقط به عنوان ویزیتور می‌توانند به کانادا رفت و آمد داشته باشند.

  1. به طور کلی، مدارس کانادا برای ارائه پذیرش به دانش‌آموزان بین‌المللی نیازی به مدرک زبان ندارد. اما برخی از مدارس خاص هستند که برای ثبت‌نام در مقاطع 10 به بالا، نیازمند مدرک زبان هستند.

به طور کلی خیر، شما هیچگاه افسر اداره مهاجرت را نمی‌بینید و در زمان انگشت‌نگاری فقط کارمندان مرکز دریافت انگشت‌نگاری، سوالات کلی و محدود مانند شغل شما و دلیل سفر شما به کانادا خواهند پرسید.

با خود ویزای ویزتوری کانادا خیر، اما با تبدیل ویزای ویزتوری به دیگر ویزاهای موقت، مانند ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کار کانادا، می‌توانید در مسیر اخذ اقامت دائم قدم بردارید.

error: Content is protected !!