مهاجرت به کانادا در سال 2021

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا در سال 2021

سال 2020 سال شیوع ویروس کرونا بود، که تأثیر قابل توجهی در سیستم مهاجرت کانادا گذاشت.

پس از استقبال از 341،000 مهاجر جدید در سال 2019، کانادا در ابتدای سال گذشته همچنان به پذیرش سطح بالایی از مهاجران جدید ادامه می داد اما وقتی COVID-19 در مارس 2020 به عنوان بحرانی جهانی ظاهر شد، سیستم مهاجرت از کار افتاد. محدودیت های سفر به کانادا تعداد ورود اتباع خارجی به کشور را محدود کرد. با این حال، سیستم Express Entry، برنامه های نامینیشن استانی (PNP) و سایر روش های مهاجرتی همچنان به کار خود ادامه دادند.

سیستم مهاجرتی کانادا تا پایان بحران کرونا عادی نخواهد شد. خوشبختانه، با ظهور و تأیید چند نوع واکسن، پایان همه گیری کرونا احتمالا نزدیک است. کانادا بزرگترین کمپین واکسیناسیون در تاریخ خود را در ماه دسامبر آغاز کرد. واکسیناسیون ساکنان کانادا یکی از مولفه های بازگشت کشور و سیستم مهاجرتی آن به حالت عادی است. مولفه دیگر اطمینان از ناقل نبودن افرادی است که به کانادا سفر می کنند.

تاکید بر این نکته مهم است که این بحران بر عزم قاطع کانادا در استقبال از مهاجران نه تنها تاثیر منفی نگذاشته است بلکه باعث شده پذیرش مهاجران، کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی دو برابر شود. کانادا بر اساس برنامه جدید خود برای سطح مهاجرت 2021-2023، از سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید استقبال خواهد کرد که بالاترین سطح پذیرش مهاجر در تاریخچه برنامه های مهاجرتی است.

برنامه سطح مهاجرتی 2021-2023 این امکان را برای دولت های فدرال و استانی کانادا فراهم می کند تا گزینش ها را برگزار کنند و به بررسی درخواست ها ادامه دهند. زیرا حتی اگر کانادا نتواند از مهاجران جدید به طور حضوری استقبال کند، می تواند تأییدیه های لازم را در اختیار آن ها قرار دهد تا در موعد بعدی به کانادا بروند.

مهاجرت به کانادا در سال 2021

با ظهور واکسن ها، دولت کانادا می تواند محدودیت های سفر را بازبینی کند. به عنوان مثال، رفع محدودیت سفر در مورد تازه واردانی که واکسن COVID-19 دریافت کرده اند و نتیجه منفی آزمایش COVID-19 را قبل از ورود به کشور ارائه دادند. برداشتن چنین محدودیت هایی به ورود مهاجران و در نتیجه به اقتصاد کشور کمک می کند. زیرا برای بهبود اقتصاد پس از کرونا، به افزایش قابل توجهی در تعداد ورود مهاجران نیاز است.

احتمالا در ماه ژانویه تصویر واضح تری از آینده سیستم مهاجرتی کانادا بدست آوریم و مشخص خواهد شد که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در طی سال های آینده چه اولویت هایی را دنبال خواهد کرد.

البته اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که گزینش 2020 برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ ها (PGP) در اوایل سال 2021، به احتمال زیاد در همین ماه برگزار می شود و از حداکثر 10 هزار متقاضی دعوت می شود تا درخواست اسپانسرینگ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود را ارسال کنند. اداره مهاجرت کانادا در سال 2021 مجددا دوره ای را برای برگزاری قرعه کشی های PGP برای دعوت از 30،000 متقاضی برای اسپانسرینگ والدین و پدربزرگ مادربزرگ ها انجام خواهد داد.

می توان انتظار داشت که کانادا در سال 2021 به دنبال عادی سازی سیستم مهاجرتی خود به بهترین وجه باشد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!