برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان برای مهندسان

فهرست مطالب

برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان برای مهندسان

با تغییرات جدیدی که در لیست مشاغل مورد قبول برنامه نیروی متخصص استان ساسکاچوان هر دو شاخه EE و OID صورت گرفت، بسیاری از ناک های شغلی مانند تقریبا همه ناک های شغلی مهندسی (عمران، برق، شیمی، مکانیک، کامپیوتر و……) جزو مشاغل مورد قبول برای شرکت در این برنامه استانی قرار گرفتند. حال این فرصت مانند گذشته برای مهندسان با سابقه بوجود آمده است که برای این برنامه مناسب اقدام کرده و به اقامت دایم کانادا برسند. مهندسانی که تحصیلات آن ها لیسانس به بالاست و دارای بیش از 8 سال سابقه کار تخصصی در 10 سال گذشته هستند و توانایی دریافت نمره ای معادل CLB 4 به بالا در زبان انگلیسی و یا فرانسه و یا هردو را کسب کند شانس مناسبی برای اقدام در این برنامه و دریافت دعوتنامه از اداره مهاجرت استان ساسکاچوان را خواهند داشت.

یکی از مراحلی که مهندسان بایستی در این برنامه پشت سر بگذارند اقدام برای دریافت تاییدیه (Regulation) از سازمان کاری مربوط در استان ساسکاچوان می باشد. در واقع به دلیل اینکه ناک های شغلی مهندسی همگی در این استان نظام مند یا Regulated هستند، برای اقدام در این برنامه بایستی قبل یا همزمان با تشکیل پروفایل EOI، برای دریافت تاییدیه هم اقدام کرد. نوع این تاییدیه نیز برای مهندسان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال مهندسان عمران، شیمی، مکانیک، برق، سخت افزار، نرم افزار، صنایع، مواد، معدن، زمین شناسی و مدیران مهندسی بایستی از سازمان نظام مهندسی ساسکاچوان (APEGS) تاییدیه EIT را درخواست دهند. مهندسان معمار نیز بایستی از سازمانی با نام Canadian Architectural Certification Board درخواست تاییدیه Academic Certification داده و یا در برنامه BEFA پذیرفته شوند و مهندسان نقشه بردار نیز بایستی از طریق سازمان کاری با نام CBEPS برای دریافت تاییدیه اقدام کنند.

به طور کلی می توان گفت مراحل اقدام برای مهندسان در این برنامه در هر 2 شاخه *EE یا OID به صورت زیر است:

1- محاسبه امتیاز خود از طریق جدول امتیاز بندی این استان (یا از طریق نرم افزار خودکار محاسبه امتیاز پیرسوک)

2- اقدام برای ارزیابی مدارک تحصیلی از طریق سازمان های ارزیابی کننده مانند سازمان WES (توجه شود که با توجه به نیاز سازمان های کاری مانند APEGS حتما ارزیابی به صورت Course by Course انجام شود)

3- تشکیل پروفایل EOI و ورود به استخر متقاضیان استان ساسکاچوان

4- همزمان با مرحله 3 می توان برای دریافت تاییدیه از سازمان کاری مانند APEGS یا CACB هم اقدام کرد.

5- انتظار برای دریافت دعوتنامه از اداره مهاجرت ساسکاچوان (اداره مهاجرت این استان هر ماه به طور منظم یک گزینش Draw را برای هر 2 شاخه انجام خواهد داد)

6- پس از دریافت دعوتنامه، متقاضی بایستی در بازه 60 روزه اپلیکیشن کامل خود را در پروفایل SINP سابمیت کند.

7- بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت ساسکاچوان و دریافت نامینیشن (Nomination)

8- اقدام برای دریافت ویزای اقامت دایم کانادا (اگر متقاضی در شاخه EE اقدام کرده باشد بایستی از طریق پروفایل Express Entry اقدام کند و اگر متقاضی در شاخه OID اقدام کرده باشد بایستی مدارک را به صورت کاغذی به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند)

* افرادی که قصد اقدام در شاخه EE برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان را دارند بایستی قبل از تشکیل پروفایل EOI در این استان، حتما پروفایل Express Entry خود را در اداره مهاجرت کانادا تشکیل داده باشند و شماره EE و کد Job Seeker را نیز دریافت کرده باشند.

نویسنده: پیام پاک مهر

آیا می دانید برای اقدام در برنامه استانی ساسکاچوان و در صورتی که قصد دارید از خدمات وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا استفاده کنید باید حتما وکیل یا مشاور شما دارای لایسنس مهاجرت از استان ساسکاچوان باشد. شرکت پیرسوک با مدیریت پیام پاک مهر مشاور رسمی مهاجرت کانادا و عضو سازمان ICCRC کانادا و همچنین دارای لایسنس مهاجرت از استان ساسکاچوان خدمات تخصصی وکالت، آماده سازی و اقدام در تمامی برنامه های مهاجرتی این استان را به همه متقاضیان ارایه خواهد کرد.

اگر شما واجد شرایط اقدام در ناک های مهندسی برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان می باشید هم اکنون فرم ارزیابی ما را در وبسایت تکمیل کنید.

 

error: Content is protected !!