برنامه مهاجرتی جذب پرستار RNs از طریق استان New Brunswick

فهرست مطالب

برنامه مهاجرتی جذب پرستار RNs از طریق استان New Brunswick

در بین استان‌های کانادا، استان New Brunswick بالاترین درصد افراد بالای ۶۵ سال را دارد. تبعاً این افراد نیازمند پرستار هستند. بر اساس آمار ۴۱ درصد از پرستاران رسمی این استان نیز در همین شرایط سنی می‌باشند. با توجه به این موارد و همچنین کاهش متقاضیان رشته پرستاری در این استان، جذب پرستاران تحصیل کرده بین‌المللی IENs یکی از راهکارهای حل مشکل کمبود پرستار در این استان است. بدین جهت دولت استانی شرایط پذیرش مهاجران برنامه پرستاری را تسهیل کرده‌ است. بر اساس این استراتژی کسانی که برای این شغل تقاضا می‌فرستند تا زمانیکه پذیرش شوند نیز می‌توانند در مراکز خدمات درمانی کار کنند.

از دیگر اقدامات دولت استانی استخدام رسمی و دائمی نیروی کار از خارج از استان و کشور و به کارگیری آنان در مناطق روستایی در سه سال اول خدمتشان می‌باشد.

وزیر بهداشت استان New Brunswick به تازگی اعلام کرده‌ است، که این استان هر ساله ۱۳۰ پرستار رسمی کم دارد. این رقم طی ۱۰ سال آینده به ۱۳۰۰ نفر می‌رسد. هنوز جزئیات دقیقی در مورد سیستم مهاجرتی که برای این برنامه در نظر گرفته شده‌است در دست نیست ولی ظاهراً دولت استانی اقدام به گزینش متقاضیان سیستم اکسپرس اینتری در جهت جذب پرستار کرده‌است.

 

منبع: CIC News

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!