برنامه اکسپرس اینتری EE استان New Brunswick

فهرست مطالب

برنامه اکسپرس اینتری EE استان New Brunswick


 

سیستم اکسپرس اینتری، سیستمی جدید و آنلاین برای مدیریت تقاضای مهاجرت به کانادا است که آن را اداره مهاجرت، پناهجویان، و شهروندان کانادا در ژانویه ۲۰۱۵ عرضه کرد. سسیتم اکسپرس اینتری فضایی فراهم می کند تا سیستمِ مهاجرت کانادا بیشتر و سریعتر پاسخگوی نیازهای اقتصادی و بازار کار کانادا باشد. 

 برنامه مهاجرتی استان نیوبرانزویک، یک سیستم اکسپرس اینتری جدید را طراحی و عرضه کرده است. این سیستم به  استان نیوبرانزویک این امکان را می‌دهد تا از سیستم اکسپرس اینتری اداره مهاجرت کانادا برای برآورد کردن نیازهای خاص بازار کار و جمعیت‌شناختی در نیوبرانزویک استفاده کند. این سیستم اکسپرس اینتری جدید از متقاضیان احتمالی می‌خواهد تا ابتدا فرم “اظهار علاقه”  را پر کنند و آن را به برای مهاجرت به استان ارائه دهند. expression of interest

 

توجه داشته باشید که برنامه استانی نیوبرانزویک در شاخه اکسپرس اینتری فقط پذیرای اشخاصی هست که یا در حال حاضر در استان نیوبرانزویک در حال کار بوده و یا دارای تسلط بر زبان فرانسه به عنوان زبان اول ( با ارائه مدرک زبان فرانسه (TEF) ) و با سابقه کاری در یکی از مشاغل زیر می باشند: 

  • تحلیلگر و مشاور سیستم‌های اطلاعاتی(2171)
  • تکنسین شبکۀ رایانه‌ای(2281)
  • مهندس و طراح نرم‌افزار(2173)
  • تحلیلگر پایگاه‌داده و مدیر داده(2172)
  • برنامه‌نویس رایانه و پدیدآور رسانه تعاملی(interactive media developer (2174
  • آشپز(6322)
  • مدیر رستوران و خدمات تغذیه(0631)
  • تکنسین حسابداری و دفتردار(1311)
  • مدیر بخش مراقبت‌های بهداشتی(0311)
  • سرپرست بخش خرده‌فروشی(6211)

 

مراحل اکسپرس اینتری که متقاضیان مهاجرت به استان نیوبرانزویک برای دریافت اقامت دائم از این استان باید طی کنند:

مرحله 1 : بررسی واجد شرایط بودن ، متقاضیان باید الزامات واجد شرایط بودن مربوط به  اکسپرس اینتری بازار کار را بررسی کنند.

مرحله 2 : متقاضیان باید واجد شرایط بودن خود را برای ارائه ی فرم “اظهار علاقه” بررسی کنند.

در صورت داشتن شرایط  مرحله 1 ، متقاضیان باید صلاحیت خود را برای ارائۀ فرم “اظهار علاقه” نیز که در وبسایت استان نیوبرانزویک ذکر شده بررسی کنند.

مرحله 3 : در صورت واجد شرایط بودن، فرم “اظهار علاقه”خود را به صندوق پستی entree.express.entry@gnb.ca ارسال نمایند. قابل توجه است که این فرم‌ها همواره پذیرفته می‌شوند.

مرحله 4 : پس از بررسی شدن فرم “اظهار علاقه” متقاضی توسط اداره مهاجرت استان نیوبرانزویک ،اگر متقاضی دعوتنامه استان نیوبرانزویک برای ارسال پرونده خود را دریافت کرد، باید ظرف مدت ۶۰ روز پرونده خود را برای برنامه اکسپرس اینتری استان نیوبرانزویک ارسال کند.

مرحله 5 : پس از انجام مراحل بالا، افرادِ متقاضی ممکن است دعوت‌نامه‌ای برای اقامت دائم از ادارۀ مهاجرت کانادا دریافت کنند. این دعوتنامه را باید صورت آنلاین و از طریق اکانت خود دریافت کنند.

پس از دریافت این دعوتنامه ، متقاضی باید ظرف مدت ۳۰ روز موافقت خود را برای مهاجرت به استان نیوبرانزویک اعلام کنند.

اطلاعات بیشتر: Express Entry Applicants

 

 

توضیحات بیشتر:

پیش از ارسال درخواست برای‌ اکسپرس اینتری، باید دو مرحله را طی کنید. ابتدا، برای اطمینان از واجد شرایط بودن و داشتن شرایط این برنامه، بخش NBPNP EELMS Guide را بخوانید.
پس از اطمینان از دارا بودن شرایط مورد نیاز، در مرحلۀ بعد باید مشخص شود که واجد شرایط  فرم “اظهار علاقه” برای برنامه اکسپرس اینتری استان نیوبرانزویک هستید. لطفا بخش Eligibility Requirements to Submit an EOI  را مطالعه نمایید. پس از اطمینان از دارا بودن شرایط برای این برنامه، فرم “اظهار علاقه”   Expression of Interest (EOI) form  را تکمیل، و همراه با جدیدترین رزومۀ خود، به entree.express.entry@gnb.ca ایمیل کنید.

لازم به یادآوری است که متقاضی باید در زمان ارسال فرم “اظهار علاقه” خود از طریق ایمیل متن زیر را، بسته به وضعیت خود، در قسمت موضوع بنویسد:

  • Connection to New Brunswick – Work in NB 
  • Connection to New Brunswick – French as First Language and NOC Code 

پس از دریافت اطلاعات متقاضیان، کارکنانِ اداره مهاجرت به استان نیوبرانزویک درخواست متقاضیان را بررسی، و از میان بهترین داوطلب‌ها برای اکسپرس اینتری دعوت به عمل می آید.

برای تکمیل فرم “اظهار علاقه” ، داوطلبان باید دارای مدرک زبان معتبر TOEFL,TEF)  language exam) و همچنین، مدرک ارزیابی صلاحیت آموزشی  educational credential assessment  باشند تا سابقۀ تحصیل خود در خارج از کانادا را با مدرک ارائه دهند. اگر متقاضی در زمان ارائه فرم “اظهار علاقه”  دارای یک  پیشنهاد شغلی خوب نیست، متقاضی باید به میزان مناسبی از سرمایه‌ settlement funds برای اقامت دسترسی داشته باشد. 

پیشنهاد می شود که به طور مرتب از سایت استان نیوبرانزویک دیدن کنید چرا که ممکن است تاریخ پذیرش فرم‌های “اظهار علاقه”، بسته به حجم آن و اولویت برای آن، تغییر کند. 

الزامات واجد شرایط بودن:

متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

1- زبان:

لطفا از وب سایت دولت فدرال برای تعیین نیازهای زبان در زمان درخواست خود بازدید کنید. این الزامات زبان، توسط CIC تعیین شده، و قابل تغییر هستند. http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/language-testing.asp

متقاضیان باید نتایج معتبری را از یک آزمون زبان توسط یک سازمان آزمایشی تعیین شده توسط CIC ارائه کنند.

آزمون های قابل قبول عبارتند از:

  • the International English Language Testing System (IELTS) General Training
  • (the Canadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP-General
  • (the Test d’Évaluation de Français (to test proficiency in French

اعتبار نتایج زبان از زمان دریافت به مدت دو سال می باشد.

2-تحصیلات:

متقاضی باید حداقل یک گواهی فارغ التحصیلی مدارس متوسطه، دیپلم متوسطه یا گواهینامه معادل دبیرستان داشته باشد و یا متقاضی باید یک مدرک کانادایی ارائه دهد یا مدارک تحصیلی خارجی به همراه یک ارزیابی معادل از یک موسسه تعیین شده داشته باشد (اگر مدرک مربوط به شغل اصلی متقاضی اصلی تعیین شده است، ارزیابی باید از یک سازمان حرفه ای باشد).

هدف ارائه ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) از یک سازمان تعیین شده توسط CIC به منظور بررسی مدارک تحصیلی، دیپلم، گواهینامه یا سایر مدارک تحصیلی متقاضی در جهت معتبر بودن و قابل مقایسه بودن با مدارک تحصیلی تکمیل شده کانادایی است. سازمان های تعیین شده عبارتند از:

  • (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies (CES
  • (International Credential Assessment Service of Canada (ICAS
  • (World Education Services (WES

3-تجربه کاری:

متقاضی باید حداقل یک سال (حداقل 1560 ساعت) کار تمام وقت (یا معادل آن درکار مداوم، نیمه وقت با حقوق) سابقه در شغل اصلی خود داشته باشد. این سابقه باید در مشاغل خاص تعیین شده توسط NOCs باشد. فقط نوع مهارت 0، یا سطح مهارت A یا B از طبقه بندی ملی شغلی سال 2011 (NOC)، واجد شرایط هستند.

این شغل باید به عنوان شغل اصلی متقاضی در 10 سال قبل از درخواست باشد و اثبات این سابقه لازم است.

4-سن:

متقاضی باید بین 22 تا 55 ساله باشد، سن متقاضی مطابق با تاریخی که درخواست متقاضی برای اقامت دائم در دفتر NBPNP دریافت شده و به متقاضی یک شماره پرونده NBPNP اختصاص داده شده درنظر گرفته می شود.

5-سرمایه:

متقاضی باید نشان دهد که پول کافی برای حمایت از خود و خانواده اش را دارد (حتی اگر آنها با متقاضی به کانادا نخواهند آمد)

پس از رسیدن به کانادا متقاضی نمی تواند این پول را از شخص دیگری قرض بگیرد.

مقدار پولی که متقاضی برای حمایت از خانواده خود نیاز دارید، به اندازه خانواده فرد تنظیم می شود. http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/funds.asp

6- متقاضی در نیوبرانزویک زندگی و کار خواهد کرد:

از متقاضی خواسته می شود که در فرم نیوبرانزویک (NBPNP – 001) تعهد خود را برای زندگی و کار در نیوبرانزویک ثبت کند. این تعهد می گوید که متقاضی اصلی اقامت اولیه خود را در نیوبرانزویک حفظ خواهد کرد.

7- متقاضی  باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در عوامل موثر کسب کند:

  • عوامل موثر عبارتند از :
  • سطح زبان انگلیسی و/یا فرانسوی: متقاضی باید حداقل سطح CLB 7 را برای اولین زبان رسمی خود در تمامی هر چهار دسته بندی زبان داشته باشد.
  • -سطح تحصیلات
  • سابقه کار
  • سن
  • پیشنهاد کار، پیشنهاد شغلی معتبر باید :برای کار تمام وقت باشد،در یک شغل که به عنوان NOC O، A یا B ذکر شده است باشد.
  • سازگاری و وفقپذیری:  (متقاضی باید قصد واقعی خود را برای اقامت در نیوبرانزویک نشان دهد. )

 اطلاعات بیشتر : Express Entry Applicants

error: Content is protected !!