برنامه سرمایه گذاری کبک

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک Quebec Investor Program


 

برنامه سرمایه گذاری کبک یکی از روش های محبوب و تنها روش سرمایه گذاری جهت دریافت اقامت دایم کاناداست. در این برنامه تحصیلات، سطح زبان و سن متقاضی اهمیتی نداشته و همین امر باعث شده این برنامه طرفداران بسیاری داشته باشد.

شرایط اقدام در این برنامه:

1- دارا بودن سرمایه یا دارایی معادل 2 میلیون دلار کانادا (که می تواند به صورت ملک و زمین و هر گونه سرمایه ای باشد). 

  • این دارایی با نرخ دلار کانادا در بانک مرکزی (نرخ دولتی) محاسبه خواهد شد که این اثبات آن را بسیار راحت تر خواهد کرد. 
  • این دارایی می تواند هم به نام متقاضی و هم همسر متقاضی و یا هر دوی آن ها باشد. 

2- متقاضی بایستی میزان 1.2 میلیون دلار کانادا را در این استان سرمایه گذاری کند. این مبلغ ۵ سال پس از دریافت اقامت دایم و بدون سود به متقاضی باز گردانده خواهد شد.

نکته مهم: اگر متقاضی توانایی پرداخت 1.2 میلیون دلار کانادا را نداشته باشد می تواند از شرکت های سرمایه گذاری تایید شده در استان کبک درخواست کند تا آن شرکت ها به جای متقاضی سرمایه گذاری را انجام دهند. در این حالت شرکت های سرمایه گذاری فقط سود 5 ساله مبلغ سرمایه گذاری شده (1.2 میلیون دلار کانادا) را از متقاضی دریافت خواهند کرد و به جای وی سرمایه گذاری را انجام خواهند داد. این سود بر اساس آخرین آپدیت این برنامه حدودا 330 هزار دلار کانادا خواهد بود. توجه شود که 330 هزار دلار کانادا به متقاضی برگشت داده نخواهد شد. 

3- متقاضی این روش بایستی ۲ سال سابقه مدیریت یا مالکیت بیزنس را در ۵ سال گذشته را داشته باشد.

نکات مهم این برنامه: 

  • در این برنامه فقط بایستی اثبات شود که متقاضی دارایی خود را چگونه به دست آورده و منشا دارایی ها مشخص شود. لزومی ندارد متقاضی حتما دارایی خود را از بیزنس خود کسب کرده باشد. 
  • نوع کار و بیزنس متقاضی در این برنامه مهم نیست و متقاضی با هر نوع بیزنسی می تواند در این برنامه شرکت کند. حتی افراد متخصص مانند پزشکان، وکلا و …..نیز می توانند برای این برنامه اقدام کنند. 
  • اگر متقاضی موارد بالا را اثبات کند می تواند بدون مدرک زبان و بدون نیاز به تحصیلات برای این روش و اخذ اقامت دایم کانادا اقدام کند. همچنین سن متقاضی در این برنامه اهمیتی ندارد.
  • این برنامه در روزهای آینده سهمیه جدید خود برای سال 2020 را اعلام خواهد کرد.
  • با توجه به اینکه آماده سازی پرونده متقاضی در این روش بسیار زمان گیر بوده و تعداد مدارک لازم زیاد هست پیشنهاد می شود در صورتی که قصد دارید سهمیه امسال را از دست ندهید هر چه سریعتر پرونده خود را تشکیل دهید. 

هزینه های دولتی این برنامه: 

1- مبلغ 15496 دلار کانادا هزینه دولتی قابل پرداخت به اداره مهاجرت کبک (برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان)

2- هزینه بررسی ویزا برای متقاضی اصلی 1050 و همسر وی 550 دلار کانادا و همچنین برای هر فرزند 150 دلار کانادا قابل پرداخت به اداره مهاجرت فدرال کانادا

3- هزینه حق اقامت دایم (Landing Fee) برای متقاضی اصلی 490 دلار کانادا، برای همسر وی نیز 490 دلار کانادا قابل پرداخت به اداره مهاجرت فدرال کانادا (این هزینه برای فرزند رایگان است)

پیرسوک با همکاری یکی از شرکت های سرمایه گذاری فعال در این استان که از سوی اداره مهاجرت کبک نیز تایید شده هست این امکان را برای متقاضیان شرکت در این برنامه و دریافت اقامت دایم کانادا فراهم کرده تا بتوانند پرونده خود را هر چه سریعتر و قبل از تکمیل ظرفیت این برنامه سابمیت کنند. 

نویسنده: پیام پاک مهر

اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/fr/immigrer-installer/gens-affaires/demande-immigration/trois-programmes/investisseurs/index.html

متقاضیانی که واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک هستند می توانند فرم ارزیابی رایگان ما را از طریق لینک زیر تکمیل نمایند و با ما تماس حاصل فرمایند:

 

error: Content is protected !!