برنامه مهاجرتی استانی پرنس ادوارد

فهرست مطالب

 برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرنس ادوارد – زیر شاخه اکسپرس اینتری (PEI Express Entry)

برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرنس ادوارد برنامه ای بسیار مناسب جهت مهاجرت افراد و خانواده های آنها می باشد. از اهداف برنامه های مهاجرتی استان های آتلانتیک و علی الخصوص استان پرنس ادوارد کانادا می تواند به موارد توسعه اقتصادی و تجاری، تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز، افزایش جمعیت و اهداف اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

دریافت نامزدی استانی در این برنامه 600 امتیاز به امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) فرد واجد شرایط اضافه کرده و به طور موثر موجب تضمین ارائه دعوت نامه برای درخواست (ITA) جهت اقدام برای اقامت دایم کانادا می گردد.

فرآیند برنامه اکسپرس اینتری استان پرنس ادوارد PEI

  • واجد شرایط شدن در این برنامه

افراد واجد شرایط در برنامه  PEI لازم است تا ابتدا در سیستم اکسپرس اینتری فدرال ثبت نام کنند و الزامات یکی از برنامه های مهاجرتی اقتصادی فدرال را برآورده سازند:

  • برنامه نیروی متخصص فدرال FSWP
  • برنامه نیروی ماهر FST
  • روش تجربه کار کانادایی

برنامه اکسپرس اینتری PEI، دو مسیر را جهت اقامت دائم در کانادا از طریق پیشنهاد شغلی (Job Offer) برای افراد واجد شرایط و یا بدون پیشنهاد شغلی (Job Offer) فراهم می کند.

  • ایجاد پروفایل تمایل نامه یا Expression of Interest

فردی که الزامات فوق را برآورده می سازد، باید اقدام به ایجاد یک پروفایل PEI نماید.

پروفایل شما نسبت به سیستم امتیازدهی PEI امتیاز دهی شده و دارای اعتبار شش ماهه است. پروفایل ها بر اساس سن، توانایی زبانی، تحصیلات، تجربه کاری، اشتغال و تطبیق پذیری امتیاز دهی می شوند.

اکسپرس انتری
بدون پیشنهاد شغلی
اکسپرس انتری
با پیشنهاد شغلی
سن 20 20
زبان 20 20
تحصیلات 15 15
تجربه کاری 20 15
اشتغال 10 15
تطبیق پذیری 15 15
بیشترین امتیاز 100 100


برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرنس ادوارد زیر شاخه اکسپرس اینتری (PEI Express Entry)

دریافت دعوتنامه برای اپلای در این برنامه

استان پرنس ادوارد برای افرادی با بیشترین امتیاز به صورت ماهانه دعوتنامه صادر می کند. پس از دریافت دعوتنامه، فرد 60 روز برای تکمیل و ارائه درخواست کامل خود فرصت خواهد داشت.

  • آماده سازی پرونده برای سابمیت در این برنامه

افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه شده اند باید کلیه فرم های درخواست نامه استانی و فدرالی را تکمیل کرده و به همراه مدارک تکمیلی لازم، پرونده خود را سابمیت کنند.  متقاضی بایستی به همراه سابمیت پرونده خود، مبلغ 300 دلار کانادا را نیز به عنوان هزینه بررسی دولتی مدارک بپردازد.

  • سابمیت پرونده جهت دریافت اقامت دائم

پس از اینکه پرونده متقاضی در اداره مهاجرت استان بررسی و با موفقیت به پایان رسید، به وی نامزدی استانی (Nomination) اعطا خواهد شد و متقاضی موفق به دریافت 600 امتیاز در پروفایل اکسپرس اینتری خود خواهد شد. سپس پروفایل فرد در اولین دور صدور دعوتنامه در سیستم اکسپرس اینتری دعوتنامه یا ITA را دریافت خواهد کرد و می تواند برای اقامت دایم خود، همسر و کلیه فرزندان زیر 22 سال خود اقدام کند.

 

error: Content is protected !!