مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

متقاضیان زیادی هر ساله از برنامه های مهاجرتی و ویزاهای مختلفی وارد کانادا می شوند. از جمله این ویزاها می توان به ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کاری کانادا، ویزای استارت آپ و سرمایه گذاری و… اشاره کرد. از بین این روش های اشاره شده، ویزای کار کانادا در بین افراد از اهمیت بالایی برخودار است. این ویزا از پرطرفدارترین و کم هزینه ترین ویزاهای کشور کانادا می باشد. متقاضی با دریافت ویزای کار کانادا علاوه بر اینکه می تواند از بدو ورود به این کشور کار کند و در آمد کسب کند، در آینده نیز قادر خواهد بود از برنامه های مختلف مهاجرتی به اقامت دایم کانادا دست یابد. برنامه های مهاجرتی زیادی وجود دارد که در آن ها فرد می تواند با دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی، نهایتا به اقامت دایم کانادا دست یابد. همچنین کسب تجربه کاری در کانادا حداقل به مدت 1 سال نیز می تواند شرایط را برای اقدام متقاضی در برنامه هایی مانند تجربه کانادایی (CEC) که یکی از برنامه های زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری است فراهم سازد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

برای دریافت ویزای کار کانادا روش های مختلفی وجود دارد:

  • داشتن یک نامه پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی

فرد با دریافت یک نامه پیشنهاد کاری (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی و ارائه مدارک مورد نیاز می تواند برای اخذ ویزای و مجوز کار کانادا اقدام کند. توجه شود که در بسیاری مواقع کارفرما باید تاییدیه مثبت LMIA را از سازمان HSDC کانادا دریافت کند. همچنین فرد می تواند برای همسر و فرزندان وابسته به خود ویزای همراه درخواست دهد. در این روش فرد باید از مهارت و تخصص بالایی در حوزه کاری خود برخوردار باشد و باید اطلاعات خود را از بازار کار و استان های مختلف کانادا درحوزه کاری خود افزایش دهد.

  • دریافت ویزای کار کانادا با راه اندازی بیزنس جدید یا خرید یک بیزنس موجود

یکی از روش های پرطرفدار که در آن فرد بدون داشتن پیشنهاد کاری قادر به دریافت ویزای کار خواهد بود، برنامه هایی مانند:
ویزای IMP و برنامه Owner Operator می باشد. در این برنامه ها خود فرد صاحب و اداره کننده بیزنس خواهد بود. در این برنامه فرد متقاضی با راه اندازی و شروع یک بیزنس جدید یا خرید یک بیزنس موجود، موفق به دریافت مجوز کار کانادا خواهد شد و در نهایت نیز با داشتن شرایط لازم می تواند برای دریافت اقامت دایم اقدام کند. در روش Owner Operator دریافت LMIA الزامی است اما در روش IMP دریافت LMIA الزامی نمی باشد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه سوابق مدیریتی و سرمایه کافی مورد نیاز می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

این روش برای مهاجرت سرمایه داران به کانادا مناسب است زیرا:

  • نیاز به دریافت جاب آفر نیست.
  • نیازی به ارایه نمره زبان ندارد گرچه ارایه نمره زبان شرایط فرد را ایده آل تر خواهد کرد.
  • با راه اندازی بیزنس بلافاصله می توان برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کرد.
  • امکان ایجاد یا خرید بیزنس در همه شهرها و مناطق کانادا وجود دارد.
  • حداقل و حداکثر میزان سرمایه گذاری برای آن مشخص نشده و متقاضی می تواند با آزادی عمل بالاتری اقدام کند.

برنامه آتلانتیک پایلوت در نتیجه همکاری دولت کانادا و 4 استان نواسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و جزیره پرینس ادوارد می باشد. این برنامه به کارفرمایان این مناطق این امکان را می دهد که نیروی متخصص مورد نیاز خود را از بین افراد خارجی انتخاب کنند. برای این برنامه فرد باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی در یکی از این 4 استان داشته باشد و هر دو باید واجد شرایط باشند. در صورتی که هر دو طرف واجد شرایط باشند، متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دایم اقدام کند. در مدت زمانی که پرونده اقامت دایم متقاضی در دست بررسی هست نیز او می تواند با دریافت ویزای کار کانادا به همراه خانواده خود به این کشور سفر کرده و کار خود را نزد کارفرما آغاز کند. همچنین افرادی که قصد تحصیل در کالج یا دانشگاه در یکی از این چهار استان را داشته باشند، به راحتی پس از پایان تحصیلات خود و با دریافت پیشنهاد کاری به طور مستقیم و بدون نیاز به سوابق کاری می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

این برنامه که داشتن سابقه کاری و دریافت پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان منطق مشخص شده جزو الزامات آن می باشد، برای رفع کمبود نیروی متخصص در مناطق شمالی و کم جمعیت کانادا برنامه ریزی شده است و به افراد خارجی این امکان را می دهد که به راحتی برای این مناطق اقدام کنند زیرا شرایط لازم برای این برنامه معمولا بسیار آسان تر از دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا است و هزینه های مورد نیاز کم تر می باشد. البته افرادی که در دانشگاه ها و یا کالج های دولتی این مناطق یک دوره تحصیلی را گذرانده باشند از شرط سابقه کار معاف خواهند بود.

برای دریافت اقامت دائم از طریق این برنامه مهاجرتی، متقاضی باید سابقه کاری مرتبط داشته و همچنین از یک کارفرمای کانادایی در یکی از مشاغل و صنایع واجد شرایط پیشنهاد کاری دریافت کند.این برنامه برای رفع نیازهای نیروی متخصص در بخش کشاورزی و مواد غذایی در کانادا طراحی شده است و تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

error: Content is protected !!