مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

فهرست مطالب

مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

Express Entry، سیستم مهاجرت کانادا را متحول کرده و به افراد با استعداد از سراسر جهان اجازه می دهد تا رویای کانادایی شدن خود را تحقق بخشند.

کانادا به کمک سیستم Express Entry برنامه های مهاجرتی خود را مدیریت می کند. از سال 2015، Express Entry سیستم مهاجرت کانادا را متحول کرده است. پیش از راه اندازی سیستم Express Entry، کانادا اپلیکیشن های مهاجرتی نیروی کار متخصص را به ترتیبی که ارسال شده بودند بررسی می کرد، این امر باعث ایجاد یک روند بسیار کند می شد زیرا اپلیکیشن های ارسالی بسیار بیشتر از توان پردازش سیستم کانادا بودند. به همین دلیل، متقاضیان واجد شرایط معمولا باید چندین سال، گاهی تا پنج سال یا بیشتر منتظر می ماندند تا اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به آنها اقامت دائم (PR) اعطا کند.

مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

Express Entry یک سیستم پویا است و متقاضیان می توانند پروفایل خود را به صورت رایگان در وب سایت IRCC بارگذاری کنند. آنها براساس فاکتورهایی از جمله سن، تحصیلات، مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی، سوابق کاری و دیگر عوامل موثر، امتیاز کل (CRS) را دریافت می کنند. هر دو هفته، IRCC با توجه به امتیازات CRS، دعوت نامه های (ITA) مربوط به درخواست اقامت دائم را برای متقاضیان صادر می کند. زمان استاندارد پردازش IRCC برای اپلیکیشن های اقامت دائم اکنون شش ماه یا کمتر است. هر سال، IRCC گزارش پایان سال سیستم Express Entry را منتشر می کند. این گزارش بسیار مهم و مفید است زیرا اطلاعات زیادی در مورد سیستم Express Entry مانند نحوه عملکرد و مشخصات جمعیتی کاندیداهای پذیرفته شده ارائه می دهد.

به عنوان مثال، این گزارش نشان می دهد که IRCC در سال 2019 حدود 85300 دعوتنامه صادر کرده است.

10 کشور نخست مبدا مهاجرانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری به اقامت دایم رسیده اند

در سال 2019، 10 کشور برتر شهروندانی که ITA را از سیستم Express Entry دریافت کرده اند:

  1. هند (47٪) از كل ITA صادر شده
  2. نیجریه (7٪)
  3. چین (7٪)
  4. پاکستان (3٪)
  5. انگلستان (2٪)
  6. برزیل (2٪)
  7. ایالات متحده (2٪)
  8. ایران (2٪)
  9. فرانسه (2٪)
  10. کره جنوبی (1٪)

چرا بسیاری از مهاجران از هند و ایالات متحده وارد می شوند.

با کمال تعجب، هندی ها بیشترین ITA را دریافت می کنند. هند به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، دارای جمعیت طبقه متوسط قابل توجهی است که به انگلیسی صحبت می کند، تحصیلات بالایی داشته و تجربه کار و مهارت های مورد نظر کارفرمایان در کانادا را دارند. گزارش IRCC نشان می دهد که مشاغل اکثر متقاضیان پذیرفته شده در سیستم Express Entry در سال 2019 این موارد بوده اند:

مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

  • مهندسین نرم افزار و طراحان-
    Software engineers and designers
  • تحلیلگران و مشاوران سیستمهای اطلاعاتی-
    Information systems analysts and consultants
  • برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی-
    Computer programmers and interactive media developers
  • حسابرسان مالی و حسابداران-
    Financial auditors and accountants
  • دستیاران اداری-
    Administrative assistants

متخصصان هندی با این نوع مشاغل به کانادا می آیند و به ویژه در حرفه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات مهارت دارند. در حقیقت، بسیاری از این افراد دارای ویزای H-1B یا ویزاهای دیگر هستند که در ایالات متحده در مشاغل فنی کار می کردند و سپس تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتند. گزارش IRCC نشان می دهد که 12 درصد ITA ها در سال 2019 به افرادی که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کردند، تعلق گرفته است.

همچنین توقف اخیر ویزاهای H-1B توسط دولت آمریکا، عدم اطمینان بسیاری را برای استعدادهای جهانی ایجاد کرده است.

مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

نیجریه رتبه دوم را کسب کرده است

نیجریه از چین به عنوان دومین مبدا اصلی متقاضیان موفق در سیستم Express Entry سبقت گرفته است. مهاجرت از نیجریه به کانادا در سالهای اخیر رو به رشد بوده است. زبان انگلیسی زبان رسمی کشور نیجریه است و متقاضیان نیجریه ای دارای تحصیلات بالایی هستند و همچنین در مشاغل زیادی در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، STEM، نفت و گاز مهارت دارند که برای اقتصاد کانادا بسیار مهم است. با توجه به همه گیری ویروس کرونا، قیمت جهانی نفت بیشتر کاهش یافته است. در نتیجه کشورهای غنی از نفت مانند نیجریه ضررهای زیادی را متحمل شده و این ممکن است در سال های آینده باعث افزایش مهاجرت نیجریه ای ها به کانادا شود.

48٪ از متقاضیان پذیرفته شده در کانادا زندگی می کنند

حدود 48% از ITA های صادر شده به افرادی که هم اکنون در کانادا ساکن هستند، تعلق گرفته است. تحقیقات زیادی نشان می دهد که مهاجرانی که تجربه کانادایی دارند به محض دریافت PR می توانند، به سرعت در اقتصاد کانادا ادغام شوند. خوشبختانه تحقیقات نشان می دهد مهاجرانی که از خارج از کشور به کانادا می آیند نیز در اقتصاد بسیار موفق هستند. با توجه به اینکه CRS امتیاز بیشتری را به متقاضیان با تحصیلات و تجربه کاری در کانادا اعطا می کند، دانشجویان و نیروهای متخصص بین المللی در کانادا از امتیاز بالاتری در سیستم Express Entry برخوردار هستند.

(Canadian Experience Class (CEC یکی از برنامه های مهاجرتی است که برای کمک به چنین افرادی برای دریافت PR طراحی شده است. همچنین برنامه های استانی (PNP) زیادی برای کمک به ابن افراد طراحی شده اند.

اکثر ITA ها به متقاضیان خارج از کانادا تعلق می گیرد

افرادی که در خارج از کانادا زندگی می کنند، نباید در ارسال ثبت پروفایل Express Entry خود کوتاهی کنند. آنها هنوز هم اکثریت کاندیداهای موفق را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر این، برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) همچنان یک برنامه مهم در سیستم Express Entry محسوب می شود که 45 درصد از کل ITA ها را تشکیل می دهد.

اگرچه از زمان شروع این بیماری، IRCC دعوتنامه ای برای متقاضیان FSWP صادر نکرده است. با این وجود، چنین افرادی نباید امید خود را از دست دهند.

مبدا اصلی مهاجران سیستم Express Entry کدام کشورها هستند؟

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!