وزیر مهاجرت کانادا برنامه های آینده مهاجرت پس از کرونا را شرح داد

فهرست مطالب

وزیر مهاجرت کانادا برنامه های آینده مهاجرت پس از کرونا را شرح داد

Marco Mendicino با حضور در جلسه پرسش و پاسخ در مورد تاثیر ویروس کرونا بر روی برنامه های مهاجرتی کانادا در ماه ها و سال های آینده خبر داد. Mendicino چندین آپدیت جدید در مورد تاثیر ویروس کرونا بر آینده سیستم مهاجرتی کانادا را به اشتراک گذاشت.

وزیر مهاجرت کانادا برنامه های آینده مهاجرت پس از کرونا را شرح داد

  • سطح مهاجرت

مهاجران پس از COVID-19 همچنان می توانند برای مهاجرت اقدام کنند و کانادا از آنها استقبال خواهد کرد.

Mendicino اظهار داشت که مهاجرت برای موفقیت و بهبود اقتصادی کانادا موثر و کانادا همچنان به مهاجرت به عنوان یک عامل اقتصادی بالقوه وابسته خواهد بود. او همچنین بیان کرد که COVID-19 روند مهاجرتی بلند مدت كانادا را تغيير نخواهد داد. نسبت نیروی کار به بازنشستگان کانادا رو به کاهش است، به این معنی که این کشور همچنان به مهاجران برای رشد اقتصادی ادامه خواهد داد. وی همچنین خاطر نشان کرد: این اولین بار نیست که کانادا با چالش های همه گیر و اقتصادی روبرو شده است. با این وجود، کانادا علیرغم چنین چالش هایی به لطف استقبال از مهاجران، رشد خود را ادامه داده است. وزیر امور خارجه گفت دولت فدرال پیش از اعلام برنامه سالانه سطح مهاجرتی خود در پاییز امسال با مسئولان مرتبط مشورت خواهد کرد.

سیستم پذیرش IRCC

به دلیل راه اندازی سیستم دورکاری برای کارمندان اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، پردازش و رسیدگی به برنامه های مهاجرتی همچنان با وجود شیوع ویروس کرونا ادامه دارد. این دوره حتی باعث شده است که اداره مهاجرت در برخی موارد در سیستم خود نوآوری ایجاد کند و باعث بهبود فرایند پذیرش گردد. به عنوان مثال، IRCC توانسته است روند پذیرش نیروی کار كشاورزی فصلی را تحت برنامه موقت نیروی کار خارجی (TFWP) خود تسریع كند.

  • نیروی کار موقت

وزیر مهاجرت بیان کرد IRCC برای حمایت از تلاش های دولت فدرال در تقویت بخش عرضه مواد غذایی کانادا، در تماس مستقیم با کارفرمایان بخش کشاورزی و غذاهای دریایی می باشد. دولت به دنبال راه هایی برای انعطاف پذیری بیشتر در مورد صدور مجوز کار می باشد.

Mendicino همچنین خاطر نشان كرد كه یكی از بزرگترین چالش ها برای ورود نیروی کار خارجی به كانادا، اغلب مجموعه شرایطی است كه زیر نظر كشورهای مبدأ اعمال می شود. مورد دیگری که خارج از کنترل IRCC است تقاضا در بازار می باشد، به طوری که وزیر پیش بینی می کند در بخش های خاصی تقاضا در برخی محصولات کاهش یابد.

  • دانشجویان بین المللی

در این باره نیز وزیر مهاجرت به انعطاف پذیری بیشتری اشاره کرد. وزیر امور خارجه اظهار داشت که IRCC از تلاش ها و نظرات مسئولان و ذینفعان مختلف در مورد چگونگی تنظیم قوانین دانشجویان بین المللی در این شرایط بحرانی و شیوع ویروس کرونا، بسیار سپاسگزار است. یکی از این اصلاحات صورت گرفته در مورد مجوز کار پس از تحصیل PGWP می باشد که دانشجویان بین المللی که دوره های آنلاین را می گذرانند پس از تحصیل همچنان واجد شرایط دریافت PGWP می باشند.

وزیر مهاجرت کانادا برنامه های آینده مهاجرت پس از کرونا را شرح داد

IRCC همچنین در مورد چگونگی برنامه ریزی برای ورود دانشجویان بین المللی که برای ترم سپتامبر در مراکز آموزش عالی معتبر کانادا پذیرش دارند با مسئولان دوره های تحصیلات دانشگاهی مشورت خواهد کرد و اطلاعات بیشتر منتشر خواهد شد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!